Gå til innhold

Hva bakte/lagde du sist?


Tears.of.the.Sun

Anbefalte innlegg

Ja stor forskjell! Kakao gir jo bare kakaosmak, mens sjokoladeplate gir jo både kakaosmak, fett og sukker! :Nikke:

Det er jo fett og sukker i oppskriften fra før av da, men det skader kanskje ikke med mer? :lol:

(eller så bytter man vel ut litt av de to med sjokolade, regner jeg med)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo fett og sukker i oppskriften fra før av da, men det skader kanskje ikke med mer? :lol:

(eller så bytter man vel ut litt av de to med sjokolade, regner jeg med)

Hva er det du skal lage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo fett og sukker i oppskriften fra før av da, men det skader kanskje ikke med mer? :lol:

(eller så bytter man vel ut litt av de to med sjokolade, regner jeg med)

Altså, det er jo helt grunnleggende at man ikke kan slumpe og improvisere når man baker på samme måte som med annen matlaging, fordi baking er kjemi, der den fine balansen fort kommer i ulage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du skal lage?

Brownie-muffins! :)

Altså, det er jo helt grunnleggende at man ikke kan slumpe og improvisere når man baker på samme måte som med annen matlaging, fordi baking er kjemi, der den fine balansen fort kommer i ulage.

Les hele innlegget før du svarer, da?

(hint: "bytter ut" var ganske vitalt)

---

Også laget jeg grove müsli-scones til frokost i dag! Brukte denne oppskriften, men byttet ut havregryn og kli med dobbelt så mye müsli. Kjempegodt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Les hele innlegget før du svarer, da?

(hint: "bytter ut" var ganske vitalt)

Hva fikk deg til å tro at jeg ikke leste hele innlegget?

I en kakeoppskrift vil det å bytte ut sjokolade med (samme vekt??) kakao være jevngodt med å improvisere.

Men nå skal jeg slutte å svare deg heretter, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva fikk deg til å tro at jeg ikke leste hele innlegget?

Blant annet det at du tror jeg ville brukt samme vekt, når jeg ikke skrev noe om det ;)

Jeg har forresten ikke prøvd den oppskriften før, så uansett blir det ikke noen utskifting av hverken det ene eller det andre tror jeg. Kan jo for alt det jeg vet være at den ikek er optimal sånn i utgangspunktet.

Endret av Pingting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg eksperimenterte litt med oppskrifter og fant på en ny muffins oppskrift (Mango/Jordbær muffins). Selve muffinsen ble ganske god og egentlig fyllet også. Problemet var bare at jeg kom på at jeg ikke liker varm mango :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Gulrotkake!!!! :jepp:

Har veldig lyst til å prøve å lage knekkebrød, men har ikke helt dristet meg utpå ennå. Noen som har en "idiotsikker" oppskrift å dele? :takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veldig lyst til å prøve å lage knekkebrød, men har ikke helt dristet meg utpå ennå. Noen som har en "idiotsikker" oppskrift å dele? :takke:

http://www.tv2.no/gmn/wenche/oppskrifter/knekkebroslashd-1366790.html Denne bruker jeg, blir skikkelig gode og er helt idotsikker ;) Men husk å dele opp knekkebrødene før du steker de, har gjort den tabben et par ganger :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest idakaroline

:sikle:

Er det en oppskrift du vil dele? :)

Fant ikke oppskriften jeg brukte, men denne var ganske lik. Tilsatte litt saft fra en appelsin og appelsinskall i tillegg. De ble veldig gode og veldig saftige ;)

Endret av idakaroline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...