Gå til innhold

Jeg ble frisk fra ME


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal se om eg får laget meg brukernavn , vet ikke helt hvordan eg gjør det. Er bare tilfeldigvis innom her , faktisk på søk etter PH historier:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis han faktisk har gjort noe ordentlig forskning med resultater så antar jeg at han hadde lagt ut disse på bloggen sin... Om man får positivite resultater så promoterer man selvfølgelig arbeidet sitt,og viser frem resultatene fra den vitenskapelige undersøkelsen.

Du vet vel også at det finnes mange ulumskheter i industrien? Selv om man er lege betyr ikke det at man ikke kan finne på noe lugubert, det hører vil da mye om. Kredibilitet via et navn, kun til en viss grad, men ikke lenger.

Young reiser verden rundt og holder foredrag/viser til forskning/resultater.

Selvsagt finnes det ulumskheter i industrien, du vet også at det finnes ulumskheter i legemiddelindustrien?

Dette er ikke lugubert, sett deg inn i det før du snakker slike usannheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal se om eg får laget meg brukernavn , vet ikke helt hvordan eg gjør det. Er bare tilfeldigvis innom her , faktisk på søk etter PH historier:)

Du klikker på "Forum" og "registrer deg". Tar 1 minutt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper mot ALT. Men det er viktig å tilføye, bærer du på mye emosjonell baggasje/stress, så må det også taes tak i. Vonde følelser er det mest syredannende og sykdomsskapende som finnes. Jeg sier ikke at dette gjelder din situasjon, men bare ville få frem viktigheten av det :)

Uff enda en slik tullepost :nei:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff enda en slik tullepost :nei:

Vit hva du snakker om før du uttaler deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Young reiser verden rundt og holder foredrag/viser til forskning/resultater.

Selvsagt finnes det ulumskheter i industrien, du vet også at det finnes ulumskheter i legemiddelindustrien?

Dette er ikke lugubert, sett deg inn i det før du snakker slike usannheter.

Kan du vise til hvor han har publisert denne forskningen? F. eks i tidsskrifter eller medisinske databaser?

Det at man reiser verden rundt og holder foredrag er ikke ensbetydende med å ha noen kredible forskningsresultater å vise til. Jeg kan reise verden rundt og holde foredrag om løvetannekstrakts helbredende virkning hvis jeg vil, men det betyr ikke at det jeg sier er rett, eller at jeg har en bunnsolid bakgrunn i anerkjent forskning på løvetannekstrakt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du vise til hvor han har publisert denne forskningen? F. eks i tidsskrifter eller medisinske databaser?

Det at man reiser verden rundt og holder foredrag er ikke ensbetydende med å ha noen kredible forskningsresultater å vise til. Jeg kan reise verden rundt og holde foredrag om løvetannekstrakts helbredende virkning hvis jeg vil, men det betyr ikke at det jeg sier er rett, eller at jeg har en bunnsolid bakgrunn i anerkjent forskning på løvetannekstrakt.

LES hva jeg har skrevet i tidligere innlegg da!

Gå til hjemmesiden hans, les linken jeg la ut, bruk tid, sett deg inn i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne skrevet om dette emnet i timesvis, om alt jeg har sett og lært, og ikke minst hvor revolusjonerende Dr Young´s forskning og arbeid er.

ADVARSEL:

Robert Young har ikke noen som helst slags utdannelse eller bakgrunn som lege eller noe som er relevant for slikt.

Robert Young er en svindler.

Robert Young er en HIV/AIDS-fornekter.

Mer informasjon:

http://forums.randi.org/showthread.php?t=123976

http://forums.randi.org/showthread.php?t=146799

Ikke tro på denne svindelen. Robert O. Young har ingen troverdighet, og tjener gode penger på å lure folk.

Hjelper mot ALT.

Ja, typisk "alternativ medisin". Det er ikke måte på hvor mye det hjelper mot. Alt, faktisk!

JEG har vært hos Dr Young og fått behandling. VEt du hvor mye jeg betalte for det? Ingenting!

Så du betalte ingenting for noe som helst? Ingen kurs, bøker, midler..? Hva lever han av, hvis han ikke tjener noen penger?

Endret av hulaboer
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg kan ikke dokumenter at tarmskylling virker mot noe som helst, annet enn at jeg er frisk fra ME.

Hæ? Jeg trodde det var pH-greier du ble frisk av. Merkelig at du forandrer historien din underveis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LES hva jeg har skrevet i tidligere innlegg da!

Gå til hjemmesiden hans, les linken jeg la ut, bruk tid, sett deg inn i det.

Jeg har lest hva du skriver, men en hjemmeside laget av hovedpersonen selv kan ikke under noen omstendigheter kalles forskning, og det er du forhåpentligvis klar over.

Jeg spurte om du kunne vise til om Youngs arbeid har blitt publisert i vitenskapelige tidsskrifter eller medisinske databaser (f.eks Pubmed), hvor kvalitetskravene til hva som kan kalles forskning er der de skal være. Det ville i så fall vært spennende lesning :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det har ikke noe med trådens emne å gjøre, jeg forklarte om mitt syn med tarmskylling og hvorfor, også fikk jeg bare beskjed om at jeg tok feil. For jeg, og alle andre som har vært i behandling av Dr Young, vi er bare anekdoter, derfor så har vi ingenting vi skulle ha sagt.

Det er faktisk helt korrekt. Du, og andre som mener at dere har blitt friske på denne måten har ingenting dere skulle ha sagt i forhold til å etablere at metodene hans faktisk funker.

Dessuten, hvis man setter seg litt inn i biologi, så finner man ut at disse folka ser fantasifostre i blodprøvene. Og ikke minst finner man også ganske kjapt ut at PH-verdien til blodet er noe man virkelig ikke vil kødde med. Ikke hvis man vil leve.

Young er ingen doktor, han er en sjarlatan og en kvakksalver. Dog en rik sjarlatan og kvakksalver. Alternativbransjen tjener alvorlig mye penger de også (akkurat som "big pharma"), helt uten at det stilles krav til effekten av noe som helst. Og helt uten at det stilles krav til å dokumentere bivirkninger (ingen virkning uten bivirkning, husk for all del det). Derfor behøver de ikke bruke millioner på å utvikle og teste midlene sine. Det holder at lettlurte og godtroende mennesker kjøper det som i Youngs tilfelle for det meste er gift. :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ADVARSEL:

Robert Young har ikke noen som helst slags utdannelse eller bakgrunn som lege eller noe som er relevant for slikt.

Robert Young er en svindler.

Robert Young er en HIV/AIDS-fornekter.

Mer informasjon:

http://forums.randi.org/showthread.php?t=123976

http://forums.randi.org/showthread.php?t=146799

Ikke tro på denne svindelen. Robert O. Young har ingen troverdighet, og tjener gode penger på å lure folk.

Ja, typisk "alternativ medisin". Det er ikke måte på hvor mye det hjelper mot. Alt, faktisk!

Så du betalte ingenting for noe som helst? Ingen kurs, bøker, midler..? Hva lever han av, hvis han ikke tjener noen penger?

Du som vet så mye om biologien til Dr Young må jo virkelig forklare meg mer om det! Å, du kan ikke det? Nei det var det jeg tenkte, så SETT DEG INN I DET, bruk 1 mnd av livet ditt og les.

Nei jeg betalte ingenting, bortsett fra flyreisen. Han har et fond som brukes til noen heldige utvalgte som ikke har råd til å komme dit på egenhånd, så jeg var svært heldig og fikk den sjansen. Det er mange han har hjulpet som overhodet ikke har betalt noe som helst. Flesteparten betaler selvsagt, hvis ikke hadde han da ikke overlevd. Men hadde han vært en svindler som lurer folk, så hadde han vel ihvertfall ikke latt meg få gratis behandling i 3 mnd´er?

Kjemperart at jeg, og alle andre som var der samtidig som meg ble friske. Og som jeg også har sagt tidligere, alt foregår forsvarlig, alle pasienter blir fulgt opp med tradisjonelle medisinske tester kontinuerlig. Dette gjøres på et offentlig legekontor 20 minutter fra der han holder til. Merkelig dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest hva du skriver, men en hjemmeside laget av hovedpersonen selv kan ikke under noen omstendigheter kalles forskning, og det er du forhåpentligvis klar over.

Jeg spurte om du kunne vise til om Youngs arbeid har blitt publisert i vitenskapelige tidsskrifter eller medisinske databaser (f.eks Pubmed), hvor kvalitetskravene til hva som kan kalles forskning er der de skal være. Det ville i så fall vært spennende lesning :)

Jeg har forklart hvorfor dette ikke blir publisert flere ganger, legemiddelindustrien vil ikke vite av han. Og jeg har også forklart årsaken til dét flere ganger ;)

Jeg har vært vanvittig heldig som har fått være hos han i 3 mnd´er, ikke bare for å få behandling selv, men å se andre bli friske (bl.a en kreftpasient kom inn dit med en psa på 8000, og i løpet av kort tid, var den nede i 2000, og sånn fortsatte det), og ikke minst få være med på forelesninger og sette seg inn i det han gjør.

Men for all del, la oss fortsette å ha alle mulige lidelser/sykdommer så big pharma kan leve godt av oss, og ikke gå til roten i hvorfor vi egentlig blir syke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vit hva du snakker om før du uttaler deg.

sier du? Lure folk er morsomt ikke sant? Særlig de som er syke. Fyfaan...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten, hvis man setter seg litt inn i biologi, så finner man ut at disse folka ser fantasifostre i blodprøvene. Og ikke minst finner man også ganske kjapt ut at PH-verdien til blodet er noe man virkelig ikke vil kødde med. Ikke hvis man vil leve.

Young er ingen doktor, han er en sjarlatan og en kvakksalver. Dog en rik sjarlatan og kvakksalver. Alternativbransjen tjener alvorlig mye penger de også (akkurat som "big pharma"), helt uten at det stilles krav til effekten av noe som helst. Og helt uten at det stilles krav til å dokumentere bivirkninger (ingen virkning uten bivirkning, husk for all del det). Derfor behøver de ikke bruke millioner på å utvikle og teste midlene sine. Det holder at lettlurte og godtroende mennesker kjøper det som i Youngs tilfelle for det meste er gift. :)

Dette er ikke snakk om PH-verdien i blodet, men i vevet. Det er en vesentlig forskjell på disse to, men hadde du satt deg litt inn i biologien så hadde du jo visst nettopp det :filer:

Det er jo nettopp det, Young KAN dokumentere, men det blir ikke publisert. Og hvorfor ikke?

Jeg var vel neppe godtroende og lettlurt, isåfall må jeg ha lurt Robert Yong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er vel, så vidt jeg vet, ikke legemiddelindustrien som eier og utgir de ulike vitenskapelige tidsskrifter innenfor medisin.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til hva leger sier om saken, så forundrer det meg ikke. Leger tror jo at eneste kuren for alt er medisiner, medisiner, og enda mer medisiner. Jeg har god erfaring med tarmskylling, alle andre jeg kjenner som har fulgt samme program det samme. Men det er klart, det er helt sikkert at vi bare innbilte oss alt sammen ;) Men jeg skjønner skepsismen, jeg var skeptisk selv.

Pingting: det er helt håpløst for noen å dokumentere sånt da de som skulle stått bak slik forskning er helsevesenet og Big Pharma himself. Spiser vi ren og lett fordøyelig mat, trener regelmessig, unngår røyk og alkohol, vel, da gir vi kroppen vår den beste forutsetning til å rense seg selv. Men når man er vokst opp på Toro og falukorv med potet (bare et ytterpunkt), vært eks antall ganger på MacDonalds gjennom livet, drukket tusenvis av enheter alkohol, tatt x antall antibiotikakurer, begynt hver søndag med en dobbeldose ibux for å hamle opp med fyllesyken, snavlet kaker og godteri, røyka en pakke hver dag, osv..tror du virkelig kroppen vår klarer å rense ut det her sånn uten videre?

Jeg ble frisk av å følge Dr Robert Young sitt program, en kompis ble frisk fra Chrons ved å følge samme programmet, og ei jeg kjenner med brystkreft (som fikk 3 mnd´er igjen å leve!!) ble frisk. Ingen medisiner.

Jeg kan ikke dokumentere at jeg ble frisk, fordi ME kan ikke påvises ved en enkelt prøve. Men begge de andre (nå finnes det en rekke andre, men det er disse jeg kjenner personlig) kan påvise det. Men ønsker legemiddelindustrien å vite om det? Have a wild guess ;)

Den reagerer jeg på.Komme med slike påstander UTEN Noen form for dokumentasjon,hverken fra Norske eller andre leger synes jeg blir for drøyt.Kvakksalveri og post rapportert!

Makan til hva folk kan lirke ut av seg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel, så vidt jeg vet, ikke legemiddelindustrien som eier og utgir de ulike vitenskapelige tidsskrifter innenfor medisin.

Big Pharma styrer det meste dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...