Gå til innhold

Hvor ville du ikke reist tilbake?


Mille_

Anbefalte innlegg

Gjest Carleigh-Ann

Hongkong: lukter dritt og maten var ekkel. Hater kina-mat. Ikke no spes å gjør der heller.

Tyrkia: har bare vært i Istanbul men jeg ble konstant plaget pga jeg ikke hadde dekket til skuldrene. Skal aldri til noe muslimsk land igjen.

Malmö: kjedelig by, dårlig shopping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Afrika, slitsomt kontinent der alle skal tigge av deg fordi du er hvit, og der det ikke er trygt å gå et eneste sted som hvit kvinne.

Enig, en del slitsomme og skumle steder for hvite kvinner. Dog er sørlige Afrika fantastisk og det er masse 'hvite' områder som også er en fantastisk opplevelse og skal ses igjen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevnt mange ganger før, men...

Tyrkia- var på en av de typiske turiststedene der, det var GRUSOMT. Selgerne tålte ikke at man så på noe i butikken UTEN å kjøpe noe, da fikk jeg noenganger faktisk kjeft! En gang påpekte jeg at en lommebok faktisk ikke var ekte Chanel, så jeg syntes prisen var litt i stiveste laget, og da ble bråk! Selgeren kjefta og smella og når vi løp ut av butikken kom han løpende etter oss og skreik! Herrejemini.. :goodbye:

Gutter kløyp meg i rumpa overalt, folk dro meg nesten inn i restauranten deres mot min vilje og ikke nok med det, men noen steder sto menyen på NORSK?! :sukk:

Uff, nei, chartertur er ikke for meg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gurimalla

Dog er sørlige Afrika fantastisk og det er masse 'hvite' områder som også er en fantastisk opplevelse og skal ses igjen. :-)

Oi, nå kjente jeg hårene på ryggen reise seg. Hvilke "hvite" områder i det sørlige Afrkia tenker du på da? Jeg visste ikke at det fremdeles var områder reservert for "hvite" i Afrika.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, nå kjente jeg hårene på ryggen reise seg. Hvilke "hvite" områder i det sørlige Afrkia tenker du på da? Jeg visste ikke at det fremdeles var områder reservert for "hvite" i Afrika.

Hehe, jeg tror nok ikke h*n mente at de var "reservert" for hvite - men at det bor mange hvite der, slik at man ikke skiller seg sånn ut når man går (alene) ute i gata som kvinne.

:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ikke unngå å tenke at dersom dårlig pengehygiene var det som forårsaket problemet, så lå den dårlige hygienen hos dere selv! Håndvask er tingen.

Vi var 10 dager i Egypt (Kairo, Aswan, Alexandria etc.) uten å ta i en eneste penge, og allikevel ble 5/6 syke. Jeg var antibac-dronningen og ble ikke syk. :) Jeg fikk litt stygge blikk fra de andre fordi jeg bacet visst så mye at de ble litt flaue, men jeg sier takk til meg selv for 10 dager uten diaré. Så jeg tror ikke penger er hovedårsaken til sykdom i Egypt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyrkia: har bare vært i Istanbul men jeg ble konstant plaget pga jeg ikke hadde dekket til skuldrene.

Tyrkerne ble plaget, mener du, fordi du ikke satte deg inn i takt og tone i landet du gjestet!

Og ingenting å gjøre i Hong Kong. Da har du ikke sjekket ut særlig på forhånd...

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

[qoute=Mixelite]Mulig det er dårlig gjort, men dårlig hygiene i forbindelse med penger? Jeg vasker hendene etter at jeg har tatt i penger. Det var det jeg ville frem til. Ikke at Logan ikke vasker hendene.

Greia er vel at de som tilbereder mat gjerne tar i penger uten å vaske seg mens de holder på med maten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et spørsmål, mange nevner Riga som ikke-by - kan dere utdype? Jeg tenkte nemlig å ta en tur dit i fremtiden. Vil se bymurene i gamlebyen. Trives i Estland, så vil gjerne se mer av Baltikum.

Jeg kommer ikke på noe sted jeg har vært som jeg har vrangforestilling å reise tilbake til. Har aldri vært i Kina, men vil ikke dit pga at jeg er redd for å se en type dyreplageri utbrett som man ikke får gjort noe med der og da (tenker da bl.a på hunder/katter til menneskemat, pelsnæring etc.): Mulig jeg stigmatiserer, sikkert mange fredfulle og hyggelige kinesiske landsbyer :-) Vil gjerne til Japan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mynona83

Jeg har et spørsmål, mange nevner Riga som ikke-by - kan dere utdype? Jeg tenkte nemlig å ta en tur dit i fremtiden. Vil se bymurene i gamlebyen. Trives i Estland, så vil gjerne se mer av Baltikum.

Jeg kommer ikke på noe sted jeg har vært som jeg har vrangforestilling å reise tilbake til. Har aldri vært i Kina, men vil ikke dit pga at jeg er redd for å se en type dyreplageri utbrett som man ikke får gjort noe med der og da (tenker da bl.a på hunder/katter til menneskemat, pelsnæring etc.): Mulig jeg stigmatiserer, sikkert mange fredfulle og hyggelige kinesiske landsbyer :-) Vil gjerne til Japan!

Jeg har vært i både Riga og Beijing.

Likte meg i Riga, men det var ikke så spennende der at det er noe must å reise tilbake.

Har ikke sett noe dyreplageri i Beijing. Så egentlig ikke noe annet til dyr enn de som gikk tur med hundene sine i parkene. Så ikke noe pelsnæring, og man får ikke hund og katt å spise hvis man ikke leter etter det. Det er en stor fordom her i vesten at du ikke får noe annet å spise enn hund og katt i Kina. Jeg så aldri det på menyen. Men så derimot mye annet ekkelt. Geitehjerne, nyrer, sjøhest, ymse insekter, øyne osv.. Trenger vel ikke si at jeg ikke smakte.

Kan anbefale Kina da. Kjempespennende og veldig anderledes. Var så sliten etter den ferien, for det var så mye inntrykk å ta innoverseg hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i både Riga og Beijing.

Likte meg i Riga, men det var ikke så spennende der at det er noe must å reise tilbake.

Har ikke sett noe dyreplageri i Beijing. Så egentlig ikke noe annet til dyr enn de som gikk tur med hundene sine i parkene. Så ikke noe pelsnæring, og man får ikke hund og katt å spise hvis man ikke leter etter det. Det er en stor fordom her i vesten at du ikke får noe annet å spise enn hund og katt i Kina. Jeg så aldri det på menyen. Men så derimot mye annet ekkelt. Geitehjerne, nyrer, sjøhest, ymse insekter, øyne osv.. Trenger vel ikke si at jeg ikke smakte.

Kan anbefale Kina da. Kjempespennende og veldig anderledes. Var så sliten etter den ferien, for det var så mye inntrykk å ta innoverseg hele tiden.

Interessant lesing, takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i både Riga og Beijing.

Likte meg i Riga, men det var ikke så spennende der at det er noe must å reise tilbake.

Har ikke sett noe dyreplageri i Beijing. Så egentlig ikke noe annet til dyr enn de som gikk tur med hundene sine i parkene. Så ikke noe pelsnæring, og man får ikke hund og katt å spise hvis man ikke leter etter det. Det er en stor fordom her i vesten at du ikke får noe annet å spise enn hund og katt i Kina. Jeg så aldri det på menyen. Men så derimot mye annet ekkelt. Geitehjerne, nyrer, sjøhest, ymse insekter, øyne osv.. Trenger vel ikke si at jeg ikke smakte.

Kan anbefale Kina da. Kjempespennende og veldig anderledes. Var så sliten etter den ferien, for det var så mye inntrykk å ta innoverseg hele tiden.

Interessant lesing, takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mynona83

Interessant lesing, takk :-)

Skjønner nå hvilken video du har sett i dag - og jeg må si meg enig, jeg synes det er helt forferdelig å behandle dyr på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melbourne, Japan, Tenerife, LA.

Melbourne: Superdyrt- prisnivå som i Norge. Mykje vei-sinne og kjefting, banning, tuting etc. Ein god del rasisme (var i Australia i 18 mnd)

Japan: Ingen snakkar engelsk, veldig vanskeleg å reise rundt (var der i 3mnd). Rett og slett for ansleis

Tenerife: Kjedeleg. Finst mange andre plassar som er like, så kan heller reise til ein av dei andre.

LA: Ikkje min type by. NY er meir min stil, Pittsburgh og.

Endret av attegløyma
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og kjæresten hadde en backpackingtur gjennom hele Spania nå i februar, og det stedet vi ble mest skuffa over var Barcelona. Det var en kjedelig og slitsom by. Arkitekturen synes jeg heller faktisk ikke noe særlig om, alt var så dystert. Sikkert helt OK, men ikke noe vi har lyst å reise tilbake til. I stedet for fant vi et lite sted 40 minutter utenfor byen som het Sitges - fantasisk opplevelse! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Enig med de som sier at Riga er kjedelig. Flott arkitektur i store deler av byen, utrolig billig, men folkene var lite serviceinstilte og heller ikke spesielt vennlige (dette er egentlig grunn nok til å ikke dra tilbake).

Oslo reiser jeg heller ikke til uten jeg absolutt må.

Ikke noe behov for å oppleve Cancun igjen. Vil absolutt tilbake til Mexico, men da et annet sted.

Fant heller ikke Dubrovnik i Kroatia spesielt spennende. Fint å russle rundt i gamlebyen noen timer, men reiser ikke tilbake av den grunn. Fant egentlig Kroatia generelt kjedelig og ikke særlig fristende å dra tilbake (reiste nordover langs kysten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte Pisa. Elsker Italia, men Pisa er for meg et sted du bare stopper for å ta bilde av tårnet, så drar du igjen... Og har ikke behov for å dra tilbake. :gjeiper:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fireflies

Syden. Absolutt alle typiske sydenplasser jeg har vært. Ikke frister det meg å teste nye sydenplasser heller. Noe så kjedelig, uinteressant og ensformig!

I tillegg syns jeg både Italia, Spania og England var skuffende land som ikke levde opp til forventningene i det hele tatt. Roma, Madrid og London må være de mest oppskrytte byene jeg har vært borti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carleigh-Ann

Tyrkerne ble plaget, mener du, fordi du ikke satte deg inn i takt og tone i landet du gjestet!

Og ingenting å gjøre i Hong Kong. Da har du ikke sjekket ut særlig på forhånd...

Jeg gikk i singlet og bukse. Folk kan gi faen i å bry seg med hva jeg har på meg. Og jeg gjorde research ang Hongkong. Ingenting som fristet. Asia er ikke helt min greie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...