Gå til innhold

Sanger som er vanlige i begravelse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her som husker sanger som er vanlige i (kristne) begravelser? Jeg har vært i flere, men kommer ikke på titler eller noe..

Takk for all hjelp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanlig vet jeg ikke. Men har hørt "Eg vet ei himmelrik ei borg" og The rose i begravelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at det er en trend eller noe, men folk i dag har visst så ymse smak, og både til bryllup og begravelse har "Jag trodde änglarna fanns" blitt en favoritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine linker, Antoinette og Suzy!

Tenker ikke bare på salmer, egentlig. Nå for tiden er det jo mye "rart" som brukes, tenker jeg. :)

Takk for svar dere andre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke at det er en trend eller noe, men folk i dag har visst så ymse smak, og både til bryllup og begravelse har "Jag trodde änglarna fanns" blitt en favoritt.

Hadde noen våget å spille dansebandmusikk i min begravelse hadde jeg hoppet ut av kista.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde noen våget å spille dansebandmusikk i min begravelse hadde jeg hoppet ut av kista.

Kanskje det er det de prøver å gjøre? Gjennopplive folk med skrekkmusikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste årene har det vært "begravelsesrush" for min del. I de aller fleste har de spilt Tears in heaven og Amazing Graze.

Endret av capricorn74
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i en begravelse for en stund tilbake og da de spilte "time to say goodbye" (av Josh Groban) og kantorene sang sa nydelig fikk jeg skikkelig klump i halsen. Dette var til en jeg ikke kjente så godt, jeg var mest med som støtte. Men den låta ble sterk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Josh Groban et "spenstig valg"?? Må du gi deg :ler:

Og Troy/Troja er den mest homsete filmen EVER!

Endret av Antoinette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Josh Groban et "spenstig valg"?? Må du gi deg :ler:

Og Troy/Troja er den mest homsete filmen EVER!

Smak og behag. Det er ikke en normal sang å ha i begravelse ihvertfall. At du syntes filmen er homsette har ikke så mye med diskusjonen å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har faktisk hørt fra en jeg kjenner som er prest i den norske kirke, at i en begravelse han spesielt husker, så var det et ønske fra den avdøde av familien sørget for at "I love Norwegian country" ble spilt...kan ikke tenke meg at det er vanlig!

Kunne aldri ha klart å takle denne i en begravelse...:

http://www.youtube.com/watch?v=3VwfGmsb93g

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tir na noir ble spilt i forrige begravelse jeg var i. Dumme meg har ikke tenkt over teksten og skjønt at den faktisk handler om døden, før jeg var der og herlighet så den traff!

I tillegg er "gje meg handa di ven" (Fant teksten på en blogg: http://haugadn-snikksnakk.blogspot.com/2008/11/gje-meg-handa-di-ven.html ) helt fantastisk fin, og melodien er også ganske "passende".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eg ser Fra bjørn eidsvåg ble spilt i en begravelse jeg var i. spesiell sang men passet veldig godt inn mtp avdøde som person og historie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Eg ser" og "Amazing grace" har jeg hørt i alle begravelsene jeg har vært i...

Det er nydelige sanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

"Gje meg handa di, ven", "Yesterday" og "Lys og varme" har alle vært framført i begravelser jeg har vært i. Sistnevnte sang er visstnok ikke "velkommen" i alle kirker, men de to første er mye brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...