Gå til innhold

Skravletråd for november/desember barn 2011


Smørblomst82

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen

Siden vi ble oppfordret til å lage en terminklubb/tråd så starter jeg denne. Det så ikke ut som at det var så mye aktivitet i denne terminklubben, men håper mange vil komme etter.

I denne tråden kan vi vel diskurer alt vi ønsker :)

Selv er jeg i slutten av 20 årene og venter mitt første barn. Det klaffet på første ordentlige forsøk så det var utrolig overranskende for oss. Er i dag ca 5+1 så er ikke så langt enda. Har egentlig ikke så mange symptomer heller men må stole på at 2 graviditetstester stemmer :) men har litt vondt i hodet, menskramper og småkvalm på kvelden.. Så er glad for at formen er bra :)

Skal til legen rett før påske for å ta blodprøver og den første svangerskapskontrollen.

Endret av Smørblomst82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Juhu, jeg har termin i de siste dagene av november. Er midt i 30-årene, og det klaffet også for oss på første forsøk. Det gjorde det sist også, vi har vært utrolig heldige og tydeligvis veldig fruktbare. Nå sitter jeg på jobb og puster meg igjennom en ulmende kvalme som kommer og går.

Jeg er sikkert omtrent like langt på veg som du, Smørblomst! Har ikke telt så nøye, er litt redd for å bli slik jeg var sist jeg var gravid: Leste og leste, og bekymret meg mye, og tenkte på alt som kunne gå galt, fikk panikk da det kom noen småblødninger.

Nei, denne gangen skal jeg være avslappet til det hele, og "plutselig" skal det ha gått 12 uker, og da er det trygt å fortelle det til omverden. :-P (hehe, synes jeg ser det, at JEG kan klare å være avslappet til dette, liksom... - men jeg skal i allefall prøve!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hører jeg også hjemme! Er midt i 20-årene og har brukt over 1 år på å bli gravid, så dette er deilig :rodmer: Skal til legen neste uke, ettersom jeg har hatt noen småblødninger.

Er ikke bekymret, og har planer om å holde samme innstillingen som deg Angara. Men vi får se hvordan det går... :sjenert:

Ellers så er mitt eneste symptom at jeg er ekstremt sulten.

Endret av Olive
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her, jeg!

Jeg er også i midten av 20-årene, og brukte 9 mnd på å bli gravid. Teller ned til de magiske 12 ukene har gått, selv om jeg må innrømme at jeg allerede har fortalt det til kommende besteforeldre og tante.

Har foreløpig termin 1. november, men regner med at det blir justert når jeg skal på UL den 6. april.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Endelig har noen åpnet med en skravletråd!! :jepp:

Jeg er 27 år og samboer er på samme alder. Klaffet for oss i pp17, rett før innsendelse av IVF-søknaden. Har menstermin 27 november og er 5+3 i dag.

Gleder oss masse! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu, jeg har termin i de siste dagene av november. Er midt i 30-årene, og det klaffet også for oss på første forsøk. Det gjorde det sist også, vi har vært utrolig heldige og tydeligvis veldig fruktbare. Nå sitter jeg på jobb og puster meg igjennom en ulmende kvalme som kommer og går.

Jeg er sikkert omtrent like langt på veg som du, Smørblomst! Har ikke telt så nøye, er litt redd for å bli slik jeg var sist jeg var gravid: Leste og leste, og bekymret meg mye, og tenkte på alt som kunne gå galt, fikk panikk da det kom noen småblødninger.

Nei, denne gangen skal jeg være avslappet til det hele, og "plutselig" skal det ha gått 12 uker, og da er det trygt å fortelle det til omverden. :-P (hehe, synes jeg ser det, at JEG kan klare å være avslappet til dette, liksom... - men jeg skal i allefall prøve!)

Da da er vi veldig likt på vei kan man si :)

Jeg er vel en av de som sitter å bekymrer meg litt. Føler meg overhodet ikke gravid.. Men prøver å ikke lete etter symptomer. Kan jo være veldig heldig å slippe de verste også..

Skal prøve å slappe litt mer av jeg også :) Har fått 2 positive tester, har ikke hatt sterke kramper eller noen blødninger til nå.. så det burde jo være et godt utgangspunkt egentlig..

Blir morro å følge hverandre :)

Her hører jeg også hjemme! Er midt i 20-årene og har brukt over 1 år på å bli gravid, så dette er deilig :rodmer: Skal til legen neste uke, ettersom jeg har hatt noen småblødninger.

Er ikke bekymret, og har planer om å holde samme innstillingen som deg Angara. Men vi får se hvordan det går... :sjenert:

Ellers så er mitt eneste symptom at jeg er ekstremt sulten.

Det er godt du ikke er bekymret. Man leser jo over alt at noen blødninger er helt normalt. SÅ krysser fingrene for at alt er bra :)

God det er flere med 0 eller få symptomer.. Mitt er også at jeg er veldig sulten.. ellers er jeg i veldig fin form.

Slenger meg på her, jeg!

Jeg er også i midten av 20-årene, og brukte 9 mnd på å bli gravid. Teller ned til de magiske 12 ukene har gått, selv om jeg må innrømme at jeg allerede har fortalt det til kommende besteforeldre og tante.

Har foreløpig termin 1. november, men regner med at det blir justert når jeg skal på UL den 6. april.

Du er ikke den eneste som har fortalt det.. Vi har fortalt det til de nærmeste vennene og familie. Dette er fordi alle har gledet seg utrolig lenge til vi skulle starte og de har liksom ventet på det. Vi er også veldig åpne av oss og hvis noe skulle skje så er det greit det også. Da har vi mange å støtte oss til.

Endelig har noen åpnet med en skravletråd!! :jepp:

Jeg er 27 år og samboer er på samme alder. Klaffet for oss i pp17, rett før innsendelse av IVF-søknaden. Har menstermin 27 november og er 5+3 i dag.

Gleder oss masse! :rodmer:

Da er vi også veldig nærme i termin.

Jeg har lest litt av innleggene dine tidligere og har sett at du har slitt litt. Derfor er det utrolig koselig å høre at det har klaffet :) :) Så bra du slapp IVF og at ting klaffet naturlig.

Krysser alle fingrer og tær og at dette går vår vei og vi får sikkert masse å skravle om i løpet av disse lange måndene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alabama

Håper vi kan det! Ble ekstra overrasket etter så lang tid, og med null forhåpninger til at vi skulle klare det selv. :rodmer:

Har forresten ikke så mange symptomer jeg heller. Hadde murringer første uka, litt mindre nå. Kjenner at jeg blir fortere andpusten og sliten, føler meg litt uggen fra tid til annen, men ikke noe særlig kvalm. Litt ekstra trøtt kanskje, men sover ekstremt dårlig om nettene. Våkner sikkert 4-5 ganger hver natt. :daane:

Puppene er det tryggeste symptomet (bortsett fra fem positive tester), for de er kjempevonde og vokser! :bolledeig:

Endret av Alabama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg også lyst til å henge meg på! :popcorn:

Fikk postiv test igår, og idag, så det hele er veeeldig ferskt enda. Det er akkurat 4 uker siden første mens.dag.

Vi er virkelig lykkelige for at vi har fått det til!! Vi har vært prøvere siden august 2009, hvor det har vært litt til og fra med eggløsningstester. Og utredningen er i gang med sædtest og blodprøver, som vi ikke har fått svar på enda engang. Må ringe å avlyse den timen, som skulle vært på torsdag. Vi har fått det svaret vi trenger nå. :yvonne:

Ifølge babyverdens terminkalkulator har jeg termin 8.desember :)

Når drar man til legen første gang?

Det blir sååå spennende å følge dere alle sammen :)

Endret av flub
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Gratulerer!! :dagens-rose: Helt fantastisk med positiv test etter så lang prøvetid! :jepp:

Jeg har legetime når jeg er 7+3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så gøy :)

Gratulerer så mye :klemmer:

Jeg skal til legen når jeg er ca 7+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klaffet for oss i pp17, rett før innsendelse av IVF-søknaden.

Vi har vært prøvere siden august 2009, hvor det har vært litt til og fra med eggløsningstester.

Når drar man til legen første gang?

En liten ekstra gratulasjon til dere som klarte det etter såpass lang tid :klemmer:

Jeg trodde selv at jeg skulle bli litt smårar etter 13-14 mnd med prøving, og da er det deilig å endelig få det til!

Jeg skal til legen når jeg er 7+2, men hadde nok ikke dratt så tidlig om jeg ikke bodde i Oslo, og må søke fødeplass. Vet ikke om det er noe poeng med å stresse med det, men syns det er bedre å heller være litt innenfor :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Synes det er litt skummelt at jeg plutselig må søke om fødeplass.. Hjelp!! Tenker at jeg kommer til å ende opp med å søke Ullevål, selv om jeg egentlig har hatt lyst til ABC. Redd for at jeg feiger ut mens det står på, sånn at jordmora blir skikkelig sinna.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt skummelt at jeg plutselig må søke om fødeplass.. Hjelp!! Tenker at jeg kommer til å ende opp med å søke Ullevål, selv om jeg egentlig har hatt lyst til ABC. Redd for at jeg feiger ut mens det står på, sånn at jordmora blir skikkelig sinna.. :sjenert:

søke om fødeplass? Er dette et Oslo-fenomen? *forvirra*...

Bor på Østlandet, ikke så langt fra Oslo. Men har aldri hørt om noe sånt?

PS, gratulerer til alle prøverne her inne! Morsomt å se at det plutselig klaffer!

Hvis det er noen trøst, jeg brukte EL-tester hver måned, uten et eneste positivt utslag(!). I tillegg var mensen alltid uregelmessig. Men jommen satt ikke spiren likevel... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer!! :dagens-rose: Helt fantastisk med positiv test etter så lang prøvetid! :jepp:

Jeg har legetime når jeg er 7+3.

Å så gøy :)

Gratulerer så mye :klemmer:

Jeg skal til legen når jeg er ca 7+2

Tusen takk for gode ord :klemmer: Da tar jeg det med ro noen uker før jeg bestiller time.

En liten ekstra gratulasjon til dere som klarte det etter såpass lang tid :klemmer:

Jeg trodde selv at jeg skulle bli litt smårar etter 13-14 mnd med prøving, og da er det deilig å endelig få det til!

Jeg skal til legen når jeg er 7+2, men hadde nok ikke dratt så tidlig om jeg ikke bodde i Oslo, og må søke fødeplass. Vet ikke om det er noe poeng med å stresse med det, men syns det er bedre å heller være litt innenfor :fnise:

Takk for hyggelig gratulasjon! :)

Det er en deilig følelse når det klaffer ja!

Visste ikke at man må søke om fødested?

Har dere merket noen symptomer? Når kom de i såfall? :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

søke om fødeplass? Er dette et Oslo-fenomen? *forvirra*...

Visste ikke at man må søke om fødested?

De mest populære avdelingene i Oslo blir fylt opp ganske tidlig. Om man ikke har sikret seg plass så kan man risikere å måtte føde på f. eks. Ahus. Man kan jo selvsagt havne der uansett om det er fullt akkurat den dagen det gjelder, men da har man hvertfall gjort det man kan. Ganske sikker på at dette gjelder bare i Oslo. Det gjorde hvertfall det når min venninne fikk barn for to år siden :fnise:

Jeg vil gjerne føde på ABC på Ullevål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode ord :klemmer: Da tar jeg det med ro noen uker før jeg bestiller time.

Takk for hyggelig gratulasjon! :)

Det er en deilig følelse når det klaffer ja!

Visste ikke at man må søke om fødested?

Har dere merket noen symptomer? Når kom de i såfall? :rodmer:

Jeg har nesten ikke symtomer i det hele tatt. Litt ekstra sulten kanskje.. Nesten litt irriterende at man ikke kjenner mer :) Men man må stole på to positive tester...

Her hvor jeg bor slipper vi heldigvis å måtte søke om fødested så tidlig. Er nok mer et storby fenomen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her i Trondheim trenger man heldigvis ikke å søke om plass. Sist gang fikk jeg ikke komme til legen før i uke 12 (samme med jordmor), så jeg venter litt med å bestille time.

MEN derimot har jeg skumle planer om å bestille meg privat UL før det. Bare for å se at alt er bra, at ungen virkelig er der, og fordi det blir aaaalt for lang tid å vente til uke 18-20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

:rodmer:

Må være helt fantastisk!! Gud, som jeg gleder meg til det!

Var det vanlig ultralyd eller innvendig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...