Gå til innhold

Venter på trollunge nr 2!


Skogstrollet

Anbefalte innlegg

Så herlig at han tror det er nissen! Åh, du må få han til å fortsette å tro det en stund fremover da! Er så herlig med småbarn som virkelig tror på all julemagien. En av de tingene jeg gleder meg til med å få en liten å feire jul sammen med :rodmer:

Så flink du er som har kjøpt inn hobbyting og skal lage selv! Jeg må virkelig prøve å begynne snart selv og! Pleier å være tidlig ute, har handlet inn noen få gaver, men ikke kommet langt.

Jeg har litt tradisjoner i hvertfall, har et sterkt behov for å feire jul sammen med familien så jeg er alltid der. Trollemannen har vært med de siste 3 årene og trives bedre med å feire jul med oss enn hjemme hos seg (der har tradusjonene forsvunnet veldig etter at moren hans døde da han var 10 år så han var lykkelig over å få tilbake julestemningen da han feiret jul med vår familie )

Vi har alltid svineribbe 23.des. 24 des har vi stor frokost med MYE utvalgt, også kald ribbe fra 23. kl 12 spiser vi grøt med mandel, noe man aldri blir for stor til :fnise: Disney er obligatorisk å få med seg, på kvelden spiser vi pinnekjøtt og riskrem til dessert (har og spist multekrem noen år, som jeg elsker!) 1.juledag har vi koltbord med alt av rester og rakørret (det er bare den beste maten som er å oppdrive og den kan ikke jeg spise i år!!!! :sjokkert::grine: )

Tradisjoner i adventstida er vel å få med seg litt julekalendere (søsteren har kjøpt inn skomakergata dersom de sender crap på tv :fnise: ) Utover det tenkte jeg å starte en ny tradusjon i år da vi har flyttet tilbake i gamle trakter. Siste helga før første søndag i advent tenkte jeg å ha julebord for venner hjemme hos oss og tenne 1.adventslyset. Da blir det pinnekjøtt så jeg får litt trening i å lage det. prøver også å få med meg julegrantenning i sentrum her, har gått glipp av det de siste årene da vi bodde borte i studietida.

Dette var koselig å prate om! Nå gleder jeg meg vanvittig til jul! :nisse: Lurer på å begynne å strikke noen engler her nå som jeg har liggende utstyr til! Hva er dine tradisjoner Skytte? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har funnet en ammepute jeg har så lyst på forresten! (Se bildene jeg har lagt ved) Er det noen som vet navnet på denne puten og hvor man kan få tak i den? Ser maks behagelig ut og med en god del bruksområder! :jepp:

post-26545-0-75703700-1314523457_thumb.j

post-26545-0-11621800-1314523467_thumb.j

post-26545-0-24951800-1314523475_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow!! Sånn ammepute har jeg aldri sett før!! Den var diger:) Men så vanvittig deilig ut <3

Ååå!! Mange koselige tradisjoner:) Og ja, veeeldig koselig å begynne å snakke om julen nå:)

Hjemme har vi lutefisk 23. Og pinnekjøtt julaften, sluuurp!!

Mannen spiser ikke lutefisk så vi har lagd vår egen tradisjon med grøt på lille julaften:) Og jeg spiser lutefisk en annen dag hjemme hos mam og pap eller lager det og inviterer svigermor en dag mannen jobber:)

Så får snupp strømpe på senga natt til julaften! I den legger jeg mandarin, godis, flaxlodd og en penge eller liten lego alt etter som. Og det er pysj til omtr middagstid:)

Vi har også overdådig frokost med alt man har bakt og alt godt pålegg. Og stearinlys... Og kokt sjokolade... Mmmm!!

Disney og litt gaveåpning utover dagen er slikt som snupp får ordne med. Han har aldri orket å åpne alle gavene på to timer om kvelden uansett så..

Men nå er jo han hos faren annen hver julaften så da blir det at han åpner alle pakkene på formiddagen før han drar til faren på ettermiddagen.

Men i år har han hjemmejul og da blir han nok å dra en tur til faren på formiddagen. Vi bor kun fem-ti minutter unna hverandre så vi har ingen striks deling på akkurat julen.

Men det er selvsagt mest perfekt med gullet hjemme <3

Første juledag er det enten kveite hos mam og pap eller spekemat hos svigers. I år skal vi feire jul hos mam og pap så da er vi der til 2. juledag og får med oss juletrefesten på huset hjemme:)

Adventstiden er en stor kosegristid her i huset:)

Da spiser vi mandariner og marsipangriser så det tyter ut av ørene, hehehe:)

Vi baker en del ting sammen, mens andre ting er forbeholdt mor selv:)

Jeg henger opp julegardinene til advent slik at jeg får brukt dem litt. Og nesten hver dag setter jeg frem flere nisser rundt omkring. Og vi har juletre med lys på verandaen! Det er kos det!

Guuuud som jeg gleder meg!!! Det er så kos å pakke inn julegavene og se for seg fjesene til dem som skal få dem:)

Og vi drikker ikke julebrus før 1. desember! Det har både jeg og mannen tatt med oss i forholdet og snupp syns det er helt forferdelig, hehe:)

Nei nå må jeg avslutte julesnakket her. Kommer til å drømme om nissen inatt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ammeputen i går!! En som solgte via Finn.no og skal sende den til meg i dag! HURRA! Håper den er like god som den ser ut til! Da skal bekkenløsninga til pers og jeg skal sove god om natta :lur:

Takk for koselig innlegg Skytte! Kommer tilbake og skriver mer senere, men nå er det off to work! Ha en fin dag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjohei! Nå venter jeg spent på ammeputa, det tar nok noen dager med postgang, men da skal jeg komme tilbake med tilstandsrapport ;)

Skytte: Jobben går flott. Driver med oppstart i ny jobb. Er et legesenter som skal åpnes så nå er det siste innspurt før oppstart. Blir en del jobbing, men det er mest morro nå som ting begynner å flaske seg. Jobber og med en del som driver med fysioterapi og akupunktur så har fått litt tilbud mtp akupunktur i forhold til bekkenløsning :) Håper det kan hjelpe.

Utrolig koselige juletradisjoner dere har Skytte! Og :klappe: for flere pinnekjøttfolk 24.des! :fnise: (Jeg er lite begeistrert for svineribba, hehe) Jeg begynner og tidlig med oppheng av gardiner, pynt osv i adventstida. Synes det er mest kos da. Beholder det frem til nyttår, men så synes jeg det er deilig å få det ut raskt etter nyttårsaften for da føler jeg det hele er over. Nyter det mer i adventstida. Har du forresten hørt noe om hva som skal gå av barnetv i adventstida i år? ;) Er så spent på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er så like at det er nesten litt morsomt:)

Når jula er over da er den virkelig over med rakettfart!

Nei, aner ikke julekalenderen... Det blir spennende!

Gleeeeder meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, så morro at vi er like :fnise: Skulle jammen ha bodd litt nærmere hverandre så vi kunne tatt litt trilleturer og skravlet om jula sammen ;)

Julekalender 2011 blir "Jul i Blåfjell" ser det ut til. Googlet det. Julekalender i 2012 blir "Julekongen". Ny julekalender som NRK spiller inn som Herborg Kråkevik har en sentral rolle i :)

Nå legger jeg beina høyt her og tar kvelden. 12,5 time på jobb før oppstart av nytt legesenter i morgen. Spennende!! Sliten og med sommerfugler i magen sammen med trollungen ;) God natt til alle som er innom :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært superkoselig å hatt en skikkelig julevenninne i nærheten ja:)

Å himmel!! 12,5 timer på jobben!! Beintøffe damen! Du må virkelig slappe av og ta kveld nå ja:)

Lykke til med åpningen imorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nå gleder jeg meg til jul :sjenert:

Må si at du virkelig er flink som jobbet 12,5 timer! Lykke til med åpning i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, godt du er med å glede deg Pjusk, velkommen til juleklubben vår :fnise:

Nå er legesenteret åpnet og jeg slipper å jobbe lange dager uten system og orden! Er inne i normale arbeidstider og det er herlig med fri hver eneste helg!! :danse:

Jeg har begynt på album til trollungen vår i dag. Limt inn bilder og skrevet om slekt. Veldig morro! Leter etter en fin mal av slekstre på nett hvor jeg kan fylle inn navn, men har ikke funnet så mye enda. Noen som har ideer?

Ammepute har kommet i posten, fantastisk! Jeg elsker den allerede! Skal virkelig sove godt i natt! :strix: Nå er det kosekveld med trollemannen min! :rodmer:

God helg ønskes alle! :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilywhite: Så koselig at du stakk innom dagboka mi :klemmer: Jeg har det veldig fint om dagen! :) God helg til deg også! :)

Sov godt i natt med puta mi. Bekkenløsningen ser ut til å roe seg litt, vært bedre de siste 3-4 dagene enn tidligere :)

Har hatt koselig besøk av mamma, pappa og søsteren min i kveld som har spist middag her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Hei!! nå har jeg dårlig samvittighet fordi jeg ikke har vært innom her på leenge! Jeg kapitulerte litt som du sier Skytte ;) Ble sengeliggende med feber og fokjølelse noen dager :forkjola: Er heldigvis mye bedre nå bortsett fra litt snørrete, men det er til å leve med :fnise: Ellers har det vært en litt travel uke med jobb og besøk så energien har ikke helt strukket til, men nå kommer jeg sterkere tilbake! ;)

I dag har jeg vært på shopping :shoppe: Har handlet pysj x 2, nydelig newbie dresspose i tykk fleece med mulighet for feste av bilbelte, strømpebukse og sokker. Mamma hadde vært å handlet litt i går så fikk en veldig fin ulltrøye, bodyer, rosa ulllue og votter.

Ellers vokser magen som bare det :gravid: Her om dagen ble det to nye bukser og en tights til mor sjøl. Snekkerbukse og mammabukse. Så herlig å få på seg litt klær igjen!! :fnise:

Trollemannen og den kommende bestefaren styrer på her i dag for å få på plass en ovn vi har kjøpt. Vi må ha en murer innom for å ordne et hull i pipa, håper og tror det skjer i løpet av uka. Da blir det peiskos neste helg!! :kaffekopp:

Ønsker alle en strålende fin helg videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Weee!!! Shopping!!! Hvilket minner meg på at jeg ikke må glemme helgas tilbud hos FotoKnutsen. De har nemlig halv pris på lerreter og mannen skal få et bilde av oss to i julegave:) Lite tips bare:)

Huff, er så pyton med feber og snørr:((( Gruer meg allerede til det blir min tur... Alt blir så tungt.. Men bra du er på bedringens vei:)

Og herlig med voksende mage <3 Syns det ser ut som om min mage står bom stille... Men den eser vel sakte men sikkert:)

Håper du koser deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh lerret er så fint! Takk for tipset Skytte! Vi kjøpte 4 lerret i julegave for et par år siden til søsknene til trollemannen og besteforeldrene hans. Det ble stor suksess. Ble et bilde av moren dere og da datteren til besteforeldrene. Hun døde da trollemannen var 10 år gammel. Vi har snakket om å kalle opp igjen trollejenta vår etter henne :)

Forresten skyter julestemningen snart i været her, jeg har begynt å brodere på julekalenderen igjen :fnise: Det går saaaakte, godt jeg har god tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en utrolig fin tanke å kalle opp etter henne <3

Julekalender er så fint!! Flink du er!!

Bare tre mnd til siste innspurt med baking og vasking og pakking nå!!! Gleder meg så utrolug mye:)

Må huske å begynne å handle litt til kalenderen til snupp!

Vurderer også å lage kalender til tre av mine beste venninner:) Men må vente til vi entrer november så ikke godis og slikt blir dårlig:)

Men har mange gode ideer til kalendergaver så tror jeg bare må gjøre det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopp og hei for 24 uker! :hoppendeglad:

Takk for skryt Skytte, kalenderen går det virkelig sakte med. Brodering er nok ikke min sterke side så spørs om du hadde vært imponert om du så den nå :sjenert:

Herlig med juleforberedelser. Virkelig imponerende at du planlegger på lage 4 kalendere Skytte! Jeg hadde hatt mer enn nok med 1 i første omgang tror jeg :fnise:

Har hatt en del mensmurringer nederst i magen i går og i dag. Har lest det kan komme både av at livmoren vokser (sammen med disse ligamentsmertene) men og av kynnere (helt i fra uke 20) ante ikke at det kunne komme så tidlig! :klo:

Nuh er det løksuppe til middag her hjemme! :spise:

Endret av Skogstrollet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...