Gå til innhold

Lille overaskelsen er på utsiden <3


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Hei!

GRATULERER så masse med den lille spira i magen - lille føbel :strix: Nå har jeg lest gjennom dagboka di - og jeg gleder meg til å følge deg videre. Jeg håper virkelig samboeren din vil komme til å glede seg litt etter hvert. Som du og de andre her inne skriver så trenger han forhåpentligvis bare litt tid på å få dette til å synke inn.

Håper formen holder seg fin fremover og at du, som meg, slipper den værste kvalmen. Slev var jeg mest uggen og småkvalm i uke 7-9, og kastet bare opp 3-4 ganger. For meg har trøttheten vært det værste, men også den ser nå ut til å være på bedringens vei :nigo:

Ha en fin søndagskveld :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:vinke:

Gratulerer med en liten spire i magen :hjerte:

Håper at dagene går fort for deg frem til torsdag og ul :jepp:

Edit: Spire ikke spise :fnise:

Endret av Småkjekset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

GRATULERER så masse med den lille spira i magen - lille føbel :strix: Nå har jeg lest gjennom dagboka di - og jeg gleder meg til å følge deg videre. Jeg håper virkelig samboeren din vil komme til å glede seg litt etter hvert. Som du og de andre her inne skriver så trenger han forhåpentligvis bare litt tid på å få dette til å synke inn.

Håper formen holder seg fin fremover og at du, som meg, slipper den værste kvalmen. Slev var jeg mest uggen og småkvalm i uke 7-9, og kastet bare opp 3-4 ganger. For meg har trøttheten vært det værste, men også den ser nå ut til å være på bedringens vei :nigo:

Ha en fin søndagskveld :klemmer:

Heihei og :velkommen:

Tusen takk for gratulasjon! Det er egentlig helt uvirkelig. Går nok ikke opp for meg før jeg ser lille frøbel på UL på torsdag. :) Jeg tror samboeren min kommer til å takle det bra! Han skal jo være med på UL nå om noen dager, og da tror jeg han kommer til å skjønne hva slags mirakel vi har plantet inni magen min! :klemmer:

:vinke:

Gratulerer med en liten spire i magen :hjerte:

Håper at dagene går fort for deg frem til torsdag og ul :jepp:

Edit: Spire ikke spise :fnise:

Heihei og :velkommen:

Tusen takk! Jeg ser utrooolig fram til UL! Men det føles virkelig lenge til, hehe! Om to dager, på onsdag altså, så er det en uke siden jeg testet positivt. Den første uken har gått treeeegt. Håper ikke de følgende ukene går like sagte! :ler:

I dag skal jeg tråle byen etter jobb. Jobben min har nedskjæringer, og jeg er jo avhengig av å ha jobb ved siden av skolen. Nå må jo jeg få fatt i en jobb før det vises at jeg er gravid, da. Så håper det går min vei! Har i alle fall ikke pleid å slite med å finne meg jobb. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med jobbjakt! Fornuftig at du jobber fram til permisjonen sånn at du får litt ekstra i permisjonspenger :) Lånekassen er ikke akkurat noe å bli rik av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med jobbjakt! Fornuftig at du jobber fram til permisjonen sånn at du får litt ekstra i permisjonspenger :) Lånekassen er ikke akkurat noe å bli rik av...

Nei, er jo ikke det. Hmm..Kan man få permisjonspenger ut av en deltidsjobb?

Jeg har ikke satt meg inn i dette med lånekassen og permisjon enda, skal begynne å lese og finne ut av sånt når jeg har nådd 12 uker! :) Skal finne ut hvordan vi kan komme best mulig ut av det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så lenge årslønna er på minst en halv G (1G=75641kr) og du har jobba/fått sykepenger 6 av de 10 siste månedene før fødsel, så har du rett til permisjonspenger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye! :) Jeg er selv 20 år og gravid. Følg meg gjerne i min dagbok om du vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så lenge årslønna er på minst en halv G (1G=75641kr) og du har jobba/fått sykepenger 6 av de 10 siste månedene før fødsel, så har du rett til permisjonspenger. :)

Dette stemmer :) Så lønner seg å jobbe mest mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så lenge årslønna er på minst en halv G (1G=75641kr) og du har jobba/fått sykepenger 6 av de 10 siste månedene før fødsel, så har du rett til permisjonspenger. :)

Aha! Det er jo genialt da! :) Må virkelig skyndte meg å finne ny jobb. Har jo jobb egentlig da, men er litt for lite vakter der.

Liten lenke fra Lånekassen:

http://www.lanekassen.no/Hovedmeny/Stipend-og-lan/Fodsel/Foreldrestipend/

Er om foreldrestipend :)

Tuusen takk! Skal se på den i morgen når jeg ikke er så trøtt. :fnise:

Gratulerer så mye! :) Jeg er selv 20 år og gravid. Følg meg gjerne i min dagbok om du vil :)

Hei og :velkommen: hit!! Så artig da! Skal nok titte innom deg om litt! :)

Dette stemmer :) Så lønner seg å jobbe mest mulig :)

:jepp:

I dag har jeg vært i byen og kikket etter jobb. Ikke så mange for øyeblikket som trenger jobb, så..Deretter har jeg vært hos mamma. Det er så godt å henne! Vi prater om alt fra baby til andre ting. Hun er sykemeldt og under utredning for masse greier, så kan dra på besøk så og si når jeg vil. Er jo koselig det, da. :) SÅ var jeg 2,5 timer på jobb. Ikke så lenge det nei. ;)

Nå spiser jeg chicken tandori med sambo! Blir sløkkis i kveld ja!! Trøøøtt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle tatt et hopp for 7 uker, men siden det kan hende jeg er kortere på vei, så venter jeg til jeg faktisk vet hvor langt jeg er på vei før jeg begynner å juble for å komme til en ny uke. hehe. :)

MEN dersom jeg er i uke 7 nå, så er vist livmoren min på størrelse med en appelsin! hoho, det er stort det. :)

Snart skal jeg på skolen for å snakke med studieveileder om veien videre nå som jeg har en liten spire inni meg. :) Gleder meg til det ja.

Ha en veldig fin dag folkens! :jepp:

Edit: Kjøpte forresten en graivditetsbok i går. Det blir så flott å lese i den ettersom tiden går. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Skulle tatt et hopp for 7 uker, men siden det kan hende jeg er kortere på vei, så venter jeg til jeg faktisk vet hvor langt jeg er på vei før jeg begynner å juble for å komme til en ny uke. hehe. :)

MEN dersom jeg er i uke 7 nå, så er vist livmoren min på størrelse med en appelsin! hoho, det er stort det. :)

Snart skal jeg på skolen for å snakke med studieveileder om veien videre nå som jeg har en liten spire inni meg. :) Gleder meg til det ja.

Ha en veldig fin dag folkens! :jepp:

Edit: Kjøpte forresten en graivditetsbok i går. Det blir så flott å lese i den ettersom tiden går. :)

Hopper opp og ned uansett for lille spire.

Ja, en appelsin er stort, og om noen få uker er den på størrelsen på en grapefrukt. Tror det begynner å nærme seg honningmelon her. :skratte:

Studieveiledere er gode ting å ha som student, og det kommer til å gå så bra. Har vært i kontakt i forbindelse med mine studier og om fag som er nyttige, men ikke graviditet. De har erfaring uansett.. :fnise:

Ha en fin dag til deg også. Sender noen klemmer :klemmer: din vei, siden du er flink og får ordnet alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Teriyaki, og gratulerer så masse med et lite liv i magen! :D

Skal bli spennende å følge deg gjennom svangerskapet. :)

Hadde som du noen mindre blødninger ca. 7 uker inn i svangerskapet mitt, men det var visst ikke noe unormalt. Alt gikk jo bra til slutt, og jeg har i dag en 7 år gammel sunn og frisk datter! :)

Skal oppdatere dagboka mi etter hvert, vært borte i ett år jo :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 dager til ultralyd :strix:

Hvilken graviditetsbok kjøpte du? Anbefaler Lennart Nilsson sin bok - fantastiske bilder i den! Ellers har jeg hørt mye positivt om Gro Nylander sin bok, jeg vurderer å kjøpe meg den også. Men det er jo også så utrolig mye informasjon en får her på nettet, så usikker på om jeg egentlig trenger noe mer.

Håper du har en fin dag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danser: litt for 7 uker! :)

Jeg har faktisk ikke kjøpt noen graviditetsbok. Fikk så mye info fra lege og jordmor og det finnes så mye på nettet så har rett og slett ikke sett behovet... :sjenert:

Men har tegnet abonnenment på bladet Gravid da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopper opp og ned uansett for lille spire.

Ja, en appelsin er stort, og om noen få uker er den på størrelsen på en grapefrukt. Tror det begynner å nærme seg honningmelon her. :skratte:

Studieveiledere er gode ting å ha som student, og det kommer til å gå så bra. Har vært i kontakt i forbindelse med mine studier og om fag som er nyttige, men ikke graviditet. De har erfaring uansett.. :fnise:

Ha en fin dag til deg også. Sender noen klemmer :klemmer: din vei, siden du er flink og får ordnet alt :)

Helt sykt å tenke på egentlig..Sånn i forhold til hvor fort ting går!

Uff, er ikke så flink egentlig. Har gjort minimalt med skolearbeid siste uken. Men i morgen skal jeg til mamma for å få hjelp med noe jeg ikke får til! :hoppe:

Hei Teriyaki, og gratulerer så masse med et lite liv i magen! :D

Skal bli spennende å følge deg gjennom svangerskapet. :)

Hadde som du noen mindre blødninger ca. 7 uker inn i svangerskapet mitt, men det var visst ikke noe unormalt. Alt gikk jo bra til slutt, og jeg har i dag en 7 år gammel sunn og frisk datter! :)

Skal oppdatere dagboka mi etter hvert, vært borte i ett år jo :o

Neimen hallo! :velkommen: hit! Og tusen takk!

Utrolig lenge siden jeg har sett deg her, så det var jo gøy!! Hehe, ja det går sannsynligvis bra med lille frøbel! Må jo prøve å bare tenke sånn, for hvis ikke så blir man jo gal! :)

2 dager til ultralyd :strix:

Hvilken graviditetsbok kjøpte du? Anbefaler Lennart Nilsson sin bok - fantastiske bilder i den! Ellers har jeg hørt mye positivt om Gro Nylander sin bok, jeg vurderer å kjøpe meg den også. Men det er jo også så utrolig mye informasjon en får her på nettet, så usikker på om jeg egentlig trenger noe mer.

Håper du har en fin dag! :klemmer:

Heihei! Ja ikke lenge til nå!!!

Kjøpte en bok som heter graviditet og fødsel. Den beste jeg har funnet. Mamma hadde sett en av de du nevner, husker ikke hvilken, men den var utsolgt. Kostet uansett bare 150 kr. var på mammutsalg. Egentlig koster den 450 kr.

http://www.ord.no/no/visBok/10017832 Der er linken!

:danser: litt for 7 uker! :)

Jeg har faktisk ikke kjøpt noen graviditetsbok. Fikk så mye info fra lege og jordmor og det finnes så mye på nettet så har rett og slett ikke sett behovet... :sjenert:

Men har tegnet abonnenment på bladet Gravid da ;)

Ja tenk 7 uker!! håper det stemmer, at jeg ikke blir satt tilbake!

NÅ kjenner jeg trøttheten! Har sovet en time i dag, men er fortsatt trøtt! Er klar for sengen rundt klokken ni om kvelden. Gleder meg til andre trimester når energien kommer krypende. :)

Det gikk fint hos studieveilederen. Ble gravid på et teit tidspunkt da. For jeg ender opp med å ta permisjon allerede ved skolestart, så da kommer jeg til å gå rundt i to måneder og bruke opp den dyrebaretiden på det i stedet for å bruke den på lille frøbel. Men sånn blir det bare. Kommer ikke til å kunne fullføre praksisperioden uansett, så. Dersom jeg har fått meg jobb så går det vel sikkert bra, for da kan jeg jo jobbe, men.. :)

Jeg skal forresten begynne å skrive hva som er middagsmaten her i hus, slik at jeg klarer å holde bedre fokus på sunn mat!

På fredag skal jeg ta laktosebelastning, for å se om jeg har melkeintoleranse, så kan ikke spise noe som inneholder melk fram til da. Så de neste dagene må jeg være spesielt nøye!

Dagens middag: kyllingfilet med paprika, squasj, gulrøtter, fullkornspasta og sewwt chili-sause! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Delphina

Studier er ikke alltid like lett å fokusere på når man plutselig er gravid, hjernen blir veldig rotete. Vi planla det ikke, og vi må plutselig innstille oss på en ny tilværelse.

Flink du er til å spise sunt. ER ikke alltid like flink, har så lyst på søtt hele tiden. :fnise: Middagen i dag høres himmelsk ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!!

Det var en god middag i går ja! :) Men er ikke alltid flink til å spise sunt jeg heller. Nå når jeg er litt i villrede på hva jeg kan spise siden jeg ikke kan spise noe som inneholder noen form for melk fram til fredag, så blir det fish and chips i dag.. :ler: Tror jeg.. :klo: Kommer an på om sambo vil ha det. Kanskje kan kan fikse i stand noe fancy laksegreier? :nigo:

Jeg er ikke noe flink til å spise fisk, men på matportalen står det jo at man bør spise masse fisk som gravid. :sukk:

Og HURRAAAAA nå er jeg endelig ferdig med arbeidskravet!! :hoppe: :hoppe: :hoppe: Utrolig deilig altså!!!

OG i morgen er det UL!! Tenk så spennende det skal bli! :rodmer: Da kommer det virkelig til å gå opp for meg at det faktisk er noe inni magen min..

Men nå skal jeg sove litt, før jeg og sambo skal på trening med valpen vår!

Ha en fin dag! Her er det forresten skammelig fin vær i dag! :sol:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Såååå flott at du er ferdig med arbeidskravet! :hoppe: Sier gratulerer jeg. :sjenert:

Fikk nesten litt lyst på sitronbakt torsk :sikle: Ååååh, nå driver sunnheten din og smitter over her altså! Fish and chips er jo godt også da.

Håper du får en fin tur til gynekologen og får et flott bilde av lille frøbel, selv om det bare er en liten dott. Å se hjerte slå blir vel så artigt å se på. Selv grugleder jeg meg til å se personen inni meg, da får jeg virkelig sett lille sjøapen :fnise:

Ha en fin liten lur og kose deg videre i dag :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...