Gå til innhold

Blikking


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en skikkelig ekkel følelse inne i meg da jeg leste denne artikkelen i Aftenposten. Skal man ikke kunne se på folk lengre heller? Jeg sitter ofte å glor tomt ut i lufta på buss og bane og hvis blikket mitt tilfeldigvis faller på en som har lyst til å mistolke det så må jeg rett og slett bare regne med å bli banket opp?? :sjokkert: Og disse stakkars skolebarna, går de å ser i bakken hele skoledagen fordi de er redde for å se på noen på "feil" måte? Jeg kjente at jeg ble vanvittig provosert av dette. Hvor mye makt skal disse jævelungene få ha over andre mennesker, egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk AP, SV og rukla for det samfunn dere har tredd nedover hodene på et fredsælt og naivt folk fra syttitallet. Når skal folk ta til fornuften og legge en stopper for galskapen i valgurnen?

Hva hjelper det med barnehageplass, når ungen som følge av samme politikken kan bli drept eller få varig mén.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde de samme sosiale kodene på bygda på Nordmøre der jeg vokste opp, det var ikke noen særlig annen kulturell påvirkning der enn den norske. Ungdommer er i en fase hvor det er en del rangordninger og koder man skal forholde seg til, vet ikke hvor avhengig det er av etnisitet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde de samme sosiale kodene på bygda på Nordmøre der jeg vokste opp

Kalte dere hverandre for potetdame, alo og kuffar også?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kalte dere hverandre for potetdame, alo og kuffar også?

Nei, men det er slang. Vi hadde selvfølgelig andre ord som jeg antar dekket det samme. Hore var ikke uvanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det er slang. Vi hadde selvfølgelig andre ord som jeg antar dekket det samme. Hore var ikke uvanlig.

Ok. Her i Oslo får man slengt slike ting etter seg utelukkende fra folk av ikke Norsk opprinnelse.

Det er best å se ned på fortauet når man er utendørs, og dra opp mobilen for å ha noe å feste blikket på når man er på buss eller trikk.

Ellers risikerer man i beste fall å få slengt etter seg: Hei du pottit dama, hvorfor stirrer du på meg? Tror du du er noe?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Her i Oslo får man slengt slike ting etter seg utelukkende fra folk av ikke Norsk opprinnelse.

Det er best å se ned på fortauet når man er utendørs, og dra opp mobilen for å ha noe å feste blikket på når man er på buss eller trikk.

Ellers risikerer man i beste fall å få slengt etter seg: Hei du pottit dama, hvorfor stirrer du på meg? Tror du du er noe?

Dette stemmer nok, desverre. Alle får nok bare begynne å gå med solbriller døgnet og året rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Sykeste artikkelen jeg har lest. Hvor usikker og paranoid må en person være om vedkommende blir så provosert av et uskyldig blikk at han/hun klikker så totalt i vinkel at han/hun går til angrep? Da er man temmelig syk i hodet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en skikkelig ekkel følelse inne i meg da jeg leste denne artikkelen i Aftenposten. Skal man ikke kunne se på folk lengre heller? Jeg sitter ofte å glor tomt ut i lufta på buss og bane og hvis blikket mitt tilfeldigvis faller på en som har lyst til å mistolke det så må jeg rett og slett bare regne med å bli banket opp?? :sjokkert: Og disse stakkars skolebarna, går de å ser i bakken hele skoledagen fordi de er redde for å se på noen på "feil" måte? Jeg kjente at jeg ble vanvittig provosert av dette. Hvor mye makt skal disse jævelungene få ha over andre mennesker, egentlig?

Ja, dette er selvsagt ikke akseptabelt. Og spesielt provoserende er det at dette nye terrorregimet forsvares av enkelte voksne, som når Tove Flack ved Senter for Atferdsforskning ved Universitetet i Stavanger sier at "blikking føyer seg inn i rekken av ulike teknikker som tas i bruk i skjulte former for mobbing". På denne måten bidrar hun til å legitimere "blikking" som begrep og i stedet for å bekjempe faenskapen viser hun oss at en del vokse må ta sin del av ansvaret for at våre unge vokser opp i et samfunn der det å gi uttrykk for sine meninger eller holdninger blir risikofyllt, ja, om det så bare er et blikk som er litt for lite kuet og underdanig, i hvert fall hvis det oppfattes slik av aggressive dominerende grupper.

Endret av Cuckold
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Her i Oslo får man slengt slike ting etter seg utelukkende fra folk av ikke Norsk opprinnelse.

Det er best å se ned på fortauet når man er utendørs, og dra opp mobilen for å ha noe å feste blikket på når man er på buss eller trikk.

Ellers risikerer man i beste fall å få slengt etter seg: Hei du pottit dama, hvorfor stirrer du på meg? Tror du du er noe?

Hvorfor gidder du å bo i Oslo om du er så rasistisk?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok. Her i Oslo får man slengt slike ting etter seg utelukkende fra folk av ikke Norsk opprinnelse.

Det er best å se ned på fortauet når man er utendørs, og dra opp mobilen for å ha noe å feste blikket på når man er på buss eller trikk.

Ellers risikerer man i beste fall å få slengt etter seg: Hei du pottit dama, hvorfor stirrer du på meg? Tror du du er noe?

Det er tilsvarende tilstander i en del av bygdenorge også, av ufordragelige småtroll som tror de eier gatene. Jeg opplever det når jeg er tilbake på besøk også, og husker at det var på samme måte da jeg vokste opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man ikke kunne se på folk lengre heller?

De har vel lest for mye av "Hva tenker du når du ser..." -trådene på KG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skal man ikke kunne se på folk lengre heller?

Blikking brukt som mobbemetode kan på ingen måte aksepteres. Slik blikking er beskrevet om denne tråden, antar jeg likevel er et mye mindre problem enn blikking i betydning uønskede blikk med (antatt) bakenforliggende seksuelle tanker. Uønskede blikk fra menn terroriserer kvinner daglig, uten at mennene blir stilt til ansvar for dette. Det er på høy tid at det lages lover som regulerer hva som er tillatt av blikk / stirring, og at lovene lages slik at blikk både som mobbing og seksuelt overgrep rammes. Strafferammen kan diskuteres, men i de fleste tilfeller vil trolig solide bøter være tilstrekkelig reaksjon. Mer enn et par års fengsel, selv ved gjentatte episoder, synes jeg ville være i strengeste laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blikking brukt som mobbemetode kan på ingen måte aksepteres. Slik blikking er beskrevet om denne tråden, antar jeg likevel er et mye mindre problem enn blikking i betydning uønskede blikk med (antatt) bakenforliggende seksuelle tanker. Uønskede blikk fra menn terroriserer kvinner daglig, uten at mennene blir stilt til ansvar for dette. Det er på høy tid at det lages lover som regulerer hva som er tillatt av blikk / stirring, og at lovene lages slik at blikk både som mobbing og seksuelt overgrep rammes. Strafferammen kan diskuteres, men i de fleste tilfeller vil trolig solide bøter være tilstrekkelig reaksjon. Mer enn et par års fengsel, selv ved gjentatte episoder, synes jeg ville være i strengeste laget.

Ja, ikke sant. Og den som har en negativ innstilling til andre eller viser åpen tross og manglende respekt overfor autoriteter (som f.eks myndighetene) bør piskes, eller i hvert fall ilegges strenge bøter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en skikkelig ekkel følelse inne i meg da jeg leste denne artikkelen i Aftenposten. Skal man ikke kunne se på folk lengre heller? Jeg sitter ofte å glor tomt ut i lufta på buss og bane og hvis blikket mitt tilfeldigvis faller på en som har lyst til å mistolke det så må jeg rett og slett bare regne med å bli banket opp?? :sjokkert: Og disse stakkars skolebarna, går de å ser i bakken hele skoledagen fordi de er redde for å se på noen på "feil" måte? Jeg kjente at jeg ble vanvittig provosert av dette. Hvor mye makt skal disse jævelungene få ha over andre mennesker, egentlig?

Er bare å se det.. Hvis noen skulle true deg fordi du har sett "feil" på dem. Da er det bare å skalle dem rett ned i selvforsvar. Selvforsvar er lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blikking brukt som mobbemetode kan på ingen måte aksepteres. Slik blikking er beskrevet om denne tråden, antar jeg likevel er et mye mindre problem enn blikking i betydning uønskede blikk med (antatt) bakenforliggende seksuelle tanker. Uønskede blikk fra menn terroriserer kvinner daglig, uten at mennene blir stilt til ansvar for dette. Det er på høy tid at det lages lover som regulerer hva som er tillatt av blikk / stirring, og at lovene lages slik at blikk både som mobbing og seksuelt overgrep rammes. Strafferammen kan diskuteres, men i de fleste tilfeller vil trolig solide bøter være tilstrekkelig reaksjon. Mer enn et par års fengsel, selv ved gjentatte episoder, synes jeg ville være i strengeste laget.

Dette synes jeg var morro å lese. Jeg klarer ikke å oppfatte dette innlegget som seriøst, og har ingen tro på at du som skriver dette har intensjoner om å bli oppfattet som seriøs. hehe =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...