Gå til innhold

Eiendom på finn.no


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Kjempefin beliggenhet og vakkert hus, men syns det var grusomt innvendig. De har jo overhodet ikke tatt hensyn til huset når de har innredet, virker som de bare har kjørt på med glassbyggersten og moderne greier uten tanke for annet. syns dette var et eksempel på "hvordan frarøve et vakkert hus all sin sjel...

Og der ser man hvor forskjellige vi er. ;) Jeg synes nemlig var fint også innvending, men det er meg. Synes dog ikke kjøkkenet var noe særlig, men utover det synes jeg det var fint. Litt mye hvitt for min smak, og jeg liker gjerne litt shabby chic-stil, men utover det er ikke huset hva jeg vil kalle grusomt.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og der ser man hvor forskjellige vi er. ;) Jeg synes nemlig var fint også innvending, men det er meg. Synes dog ikke kjøkkenet var noe særlig, men utover det synes jeg det var fint. Litt mye hvitt for min smak, og jeg liker gjerne litt shabby chic-stil, men utover det er ikke huset hva jeg vil kalle grusomt.

Mvh Yvonne :heiajente:

Mente ikke å rakke ned på smaken din altså, skjønner godt at mange kan synes det er fint, og grusomt er nok å ta litt hardt i. men når et hus ser ut sånn utenpå, så forventer man kanskje ikke at rommene skal være så sterile og funkis-aktige. Og kjøkkenet kunne egetnlig vært fint, men det tippet liksom over. For mye på for liten plass, og virker som om de bare har kjørt på med alt de syns er fint, uten tanke for helhet... Absolutt et hus med potensiale, og det kommer jo an på innredningen også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente ikke å rakke ned på smaken din altså, skjønner godt at mange kan synes det er fint, og grusomt er nok å ta litt hardt i. men når et hus ser ut sånn utenpå, så forventer man kanskje ikke at rommene skal være så sterile og funkis-aktige. Og kjøkkenet kunne egetnlig vært fint, men det tippet liksom over. For mye på for liten plass, og virker som om de bare har kjørt på med alt de syns er fint, uten tanke for helhet... Absolutt et hus med potensiale, og det kommer jo an på innredningen også :)

Neida, jeg skjønte hva du mente, og jeg hater funkisstil, så jeg er med på tankegangen, hehe! :) Hadde jeg kjøpt det huset der hadde det nok ført til at jeg hadde pusset opp hele huset, spesielt kjøkkenet. Badene var ok for min del, men jeg hadde ikke orket det så sterilt nei.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle hus som kler en slik glassvegg og i gamle hus ville jeg gjort det med varsomhet (eller ikke i det hele tatt), men i nye hus syns jeg det kan brukes med hell. :)

Så vidt jeg kan se på Yvonnes hus, så finnes det ikke vindu på badet. Da er det faktisk en fin mulighet til å få et naturligere lys inn, via å lage en stor glassbyggesten-vegg for å lysne intrykket litt. Jeg hadde nok vært litt skeptisk til å bruke badet hvis veggen vendte ut mot vanlig stue eller rom hvor det var mye folk. Jeg er en blyg person når det kommer til stykket og liker ikke å sitte på utstilling. ;)

---

Det må nevnes: en gang jeg var på nattfest hos helt fremmede mennesker, oppdaget jeg at i deres baderom var det en stor dobbel glassdør inn til deres soverom, som igjen hadde dør ut til gangen. Det ville si at i praksis så kunne hvem som helst komme inn når som helst, når en satt der og gjorde sitt. Liker ikke sånt jeg. En nøkkel i vanlig dør er det aller beste. :jepp:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte også Yvonnes hus *skubbe Yvonne vennlig til side* . Kunne styre meg litt for det ene badet der med lett hysterisk flislegging i mange bruntoner, men kjøkkenet likte jeg. Likte også alt det hvite, selv om jeg muligens ville valgt litt farge på soverommene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/viewimagewide?reference=2011/2/4/0/266/534/50_393971115.jpg&finnkode=26653450

Jeg elsker akkurat denne type hus. Skjønt, innvendig ville jeg brukt endel penger på oppussing. Jeg mener, røde vegger??? :overrasket::forvirret: Eiendommen har stor, flott hage og deilig utsikt! Yes!! :tommelopp:

*drømme*

Besteforeldrene mine bodde i et liknende hus i samme nabolag, og innredningen var ikke så ulik. Greia er at det antagelig ikke er pusset opp siden 50-tallet, og at det er gamle folk som har bodd der inntil nå. Ikke noen bombe at det ikke er up to date da? Da huset til besteforeldrene mine ble solgt tror jeg kjøperne regnet inn 1-2 mill til oppussing - selv om huset var i teknisk god stand var blant annet kjøkkenet lagt for en helt annen tid, mange romløsninger er upraktiske og selvsagt kan en ønske seg litt andre farger og materialer på veggene.

Utrolig fin utsikt derfra, i hvert fall :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg kan godt ta etasjen under også. Armslag er viktig. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frogner - Praktfull Patrisierbolig

Dersom jeg først skulle bodd i noe gammelt og ærverdig måtte det blitt noe sånt som dette. Noe innredning ville man selvfølgelig forandret på, men i det store og hele ville jeg nok latt den gamle materialbruken få snakke for seg. Er et sånt hus jeg innbiller meg bidrar til ro i sjela. Nye kataloghus som later som de er gamle på utsida, men er kliss moderne inni er sjelløse i sammenligning.

Avaldsnes - Lekker, arkitekttegnet enebolig med unik beliggenhet.

Denne er nok mest for utsikten...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frogner - Praktfull Patrisierbolig

Dersom jeg først skulle bodd i noe gammelt og ærverdig måtte det blitt noe sånt som dette. Noe innredning ville man selvfølgelig forandret på, men i det store og hele ville jeg nok latt den gamle materialbruken få snakke for seg. Er et sånt hus jeg innbiller meg bidrar til ro i sjela. Nye kataloghus som later som de er gamle på utsida, men er kliss moderne inni er sjelløse i sammenligning.

Avaldsnes - Lekker, arkitekttegnet enebolig med unik beliggenhet.

Denne er nok mest for utsikten...

Syns begge disse var fantastiske. Det siste huset kunne jeg flyttet rett inn i, elsker de store vinduene og utsikten. Men likte ikke kjøkken og bad, særlig badet syns jeg var upraktisk og lite fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passe høyt opp fra bråket på bakkeplan, og litt tilbaketrukket veranda m. utsikt...jo, jeg tror at jeg hadde kunnet trives i denne:

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=27190136&reference=2011/3/7/6/271/901/36_-1098065768.jpg

Åååå, fin! (men likte ikke kjøkkenet i denne heller, hele resten av leiligheten er jo så fin og smakfull, også dundrer de løs med dette liksom- herksapelige kjøkkenet i kirsebær. ugh.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frognerboligen var kjempefin. :) Solide gamle møbler som jeg ville ha overtatt.

Avaldsnes ser ut til å være et sted midt i blinken for meg, men ville ikke ha bodd med såpass mye naboer tett innpå. Friheten må jo være en av de store tingene med en slik plassering, og da vil jeg slippe å se snurten av en nabo, uansett hvor hyggelige de måtte være. Huset var også veldig brukbart, og jeg ser meg selv med tærne i vannkantan der. *drømmesegbort* :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aurora huset som skal settes opp i Ålesund... Jeg elsker den byen , og det huset! Synd jeg bor i leilighet i Oslo...Feriehus? Haha, noen som sponser? !

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde ikke hatt noe i mot å bo i dette huset..

eller dette (med litt oppussing..)

Det siste der var jo utrolig flott utenpå, og med fin beliggenhet og vakker hage, men fyttigrisen så grusomt det var inne! Noe av det styggeste jeg har sett, helt utrolig. Men at de som har bodd der har god råd, er tydelig. god råd og dårlig smak. urk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...