Gå til innhold

Eiendom på finn.no


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Nå kan man få en bolig på Grorud, vegg i vegg med en kirkegård og utsikt til så mange graver man vil.
                                                                                                                                            :sjokkbla: #littsjokka
_635316396.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det bare er en gravgård (ikke kirke) så får du jo en nabo som ikke fester eller bråker :P

Anonymkode: e1d96...349

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Hva med all forråtnelsen som foregår nedi jorda? Er det trygt å bo så nært en kirkegård? Kan det ikke sive helsefarlige gasser inn i boligens kjeller feks?

Anonymkode: e7585...836

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det samme...836. Det må være noen helsemessige forhold som de har oversett der, i tillegg til at en
liksom kan nyte utsikten til nye begravelser, død og forråtnelse til alle måltider og alle årstider. Ikke akkurat
livsglede på menyen. For å si det kort og greit; jeg ville ikke ha bodd der. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på all forråtnelsen som skjer i en helt vanlig skog. Da bør man ikke bo nær der heller. I tillegg til en hel haug med andre "tenk på alt"-ting som foregår overalt. Jeg bor heller ved siden av en stille gravplass enn en bråkete nabo som spiller musikk klokken 3 hver eneste natt.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hmm. Hva med all forråtnelsen som foregår nedi jorda? Er det trygt å bo så nært en kirkegård? Kan det ikke sive helsefarlige gasser inn i boligens kjeller feks?

Anonymkode: e7585...836

Hvorfor skulle det ikke det? Tror det er verre om man skal ha en brønn i hagen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 hours ago, Hoppetaujenta said:

Nå kan man få en bolig på Grorud, vegg i vegg med en kirkegård og utsikt til så mange graver man vil.
                                                                                                                                            :sjokkbla: #littsjokka
 

Det er ofte mye god matsopp på kirkegårder, som matblekksopp. Jorda er næringsrik og fin.

Anonymkode: 938f3...576

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, sofie777 skrev:

Tenk på all forråtnelsen som skjer i en helt vanlig skog. Da bør man ikke bo nær der heller. I tillegg til en hel haug med andre "tenk på alt"-ting som foregår overalt. Jeg bor heller ved siden av en stille gravplass enn en bråkete nabo som spiller musikk klokken 3 hver eneste natt.

Jo, enig i det, men mennesker inneholder amalgam og annet underlig som ikke er anbefalt å få i drikkevannet el.l. 
Det siver nok en del ting ut i jordsmonnet etter hvert og vi snakker om ganske mange kropper her da...
#fremdelesskeptisk    ( :laugh: )

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er bare atomer og molekyler og denslags, vet du.

Anonymkode: 938f3...576

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Hoppetaujenta said:

Jo, enig i det, men mennesker inneholder amalgam og annet underlig som ikke er anbefalt å få i drikkevannet el.l. 
Det siver nok en del ting ut i jordsmonnet etter hvert og vi snakker om ganske mange kropper her da...
#fremdelesskeptisk    ( :laugh: )

Jeg antar at man ikke har egen brønn i den leiligheten som henter vann under kirkegården, men får drikkevannet fra kommunens godkjente vannreserver som alle andre? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.1.2018 den 19.51, Hoppetaujenta skrev:

Nå kan man få en bolig på Grorud, vegg i vegg med en kirkegård og utsikt til så mange graver man vil.
                                                                                                                                            :sjokkbla: #littsjokka
_635316396.jpg

Skjønner ikke hvorfor sjokka? Jeg har sett mange hus rett ved kirken, ikke så rart der da.

Anonymkode: 9db5b...8b0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.1.2018 den 19.51, Hoppetaujenta skrev:

Nå kan man få en bolig på Grorud, vegg i vegg med en kirkegård og utsikt til så mange graver man vil.
                                                                                                                                            :sjokkbla: #littsjokka
_635316396.jpg

Er dette samme som gjenboere selv om de er utenfor huset. Her er det i hvert fall garantert

Anonymkode: ffde7...b70

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Er dette samme som gjenboere selv om de er utenfor huset. Her er det i hvert fall garantert

Anonymkode: ffde7...b70

Gjenboer er ikke det samme som gjenferd :sulosi:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller ha bodd ved ei fødestue og sett livet starte, for å si det sånn. :)  

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hvorfor sjokka? Jeg har sett mange hus rett ved kirken, ikke så rart der da. Anonymkode: 9db5b...8b0

Det er litt uvanlig bare at man skal selge helt nye boliger og må sende med en slik utsikt. Normalt sett er det attraktivt med utsikt til sjø og skog...ikke kirkegård. Vi er forskjellige i synspunktene og det skal vi ha lov til å være. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hoppetaujenta skrev:

Jeg ville heller ha bodd ved ei fødestue og sett livet starte, for å si det sånn. :)  

Det er litt uvanlig bare at man skal selge helt nye boliger og må sende med en slik utsikt. Normalt sett er det attraktivt med utsikt til sjø og skog...ikke kirkegård. Vi er forskjellige i synspunktene og det skal vi ha lov til å være. 

Tror mange synes at kirkegård er bedre enn å kikke rett inn i veggen på nabohuset...

Anonymkode: a177a...5db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mulig at jeg er fortumlet i dag, men jeg finner ikke ut av disse to bildene her. En hagestue med to bilder 
av samme stedet, men se på hylla på veggen. Det er noe som ikke stemmer der...eller? 
På det nederste bildet er hylla i linje med sofaryggen og taket er skrått og på det andre ser det ut som
at hylla er helt skjev og taket er rett i forhold til sofaryggen... :klo: 
Dette blir jeg ikke klok på. Dagens tenkenøtt er et faktum.
_820462009.jpg
_464528821.jpg

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Mulig at jeg er fortumlet i dag, men jeg finner ikke ut av disse to bildene her. En hagestue med to bilder 
av samme stedet, men se på hylla på veggen. Det er noe som ikke stemmer der...eller? 
På det nederste bildet er hylla i linje med sofaryggen og taket er skrått og på det andre ser det ut som
at hylla er helt skjev og taket er rett i forhold til sofaryggen... :klo: 
Dette blir jeg ikke klok på. Dagens tenkenøtt er et faktum.
_820462009.jpg
_464528821.jpg

Hei. Jeg tror at det nederste bildet viser hvordan det er (altså at taket er skrått). På øverste bilde ser man jo også at taket er skrått. hvis man fokuserer på hylla og taket.

Mulig det er brukt vidvinkel ved fotografering, slik at ting har blitt forvrengt? Eller så er det pga hvor kameraet er på bilde nr 1, at det ser forvrengt ut.

Anonymkode: e7585...836

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det du egentlig sier er at jeg ikke er riv rav ruskende gal i dag og ser rariteten du også? Isåfall takk. :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hoppetaujenta skrev:

Men det du egentlig sier er at jeg ikke er riv rav ruskende gal i dag og ser rariteten du også? Isåfall takk. :) 

Ja, jeg ser at bildene er forvrengt :) På det øverste bildet er det jo også mye større avstand mellom hylle og sofarygg til venstre i bildet enn det er til høyre i bildet.

Anonymkode: e7585...836

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...