Gå til innhold

Spiralis


Spiralis

Anbefalte innlegg

Støl i kroppen etter mange timer på fly, tog og i møterom de siste dagene. Kom hjem først i halv tolv tiden i går kveld. Skal få meg en lang tur i rolig tempo i kveldssolen og en runde styrketrening når jeg er hjemme igjen... Forutsatt at jeg fortsatt har gidd til det..

Egentlig litt lyst på en sykkeltur, men drøyer den til en annen dag.

Langtidsvarselet for påska ser fenomenalt ut! :) Selv om jeg skal jobbe i den stille uken så føler jeg at jeg har kommet langt når jeg har kommet meg fram til palmehelga. Jobbmessig er antakelig de tøffeste takene for våren unnagjort på fredag, så jeg tar mentalt litt påskeferie da :)

Kjøpte meg krim til Fly/Tog/Påske i går. Hypnotisøren av Lars Kepler. Har bare kommet meg 36 sider ut i boka så om den er noe bra er for tidlig å si.

Nå skal jeg la maten synke. Legge meg i solsengen på terassen og pløye gjennom et kapittel eller to før jeg går tur.

Ellers ... LFC 3 - 0 City :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skalldyr-omelett til middag. Kjapt og enkelt. Godt er det også :)

Oki... Da har klokka klart å komme seg over seks allerede. .. Jeg er fortsatt mett og behagelig døsig. Jeg var utrolig ambisiøs før jeg spiste. Nå har alle ambisjoner fordampet og jeg vil bare sløve, slumre og late meg.

Hadde lyst på en øl jeg. .. så da ble det en øl. :)

I går fikk jeg de gardingreiene fra den søte gardinbutikkdamen. Jeg brukte ikke mer enn en time med illsint banning på å få hengt de opp. Nå er det gardiner på alle tre soverom og ingen huslige ting som haster.

Spiralis har lyst på mer treningsutstyr i heimen. Dette er tøv! Spiralis har nok treningsutstyr liggende. Å bygge om et av rommene i kjelleren til treningsrom er bare fjas. Slike treningsrom blir ikke brukt. Det er mye bedre at Spiralis fortsetter å være flink til å bruke det utstyret han allerede har. Forslaget er dermed nedstemt mot mindretallets innstilling.

Vi mener derimot at Spiralis bør få kjøpe seg en kajakk nå som det snart er sommer. Kajakk er bra. ... og Spiralis har jo ingen andre tidkrevende interesser om sommeren... så det er dritlurt å få seg enda en ting som han ikke får tid til å bruke særlig ofte. ... Fint med kajakk likevel. Saken utsettes til et senere møte.

Det er ikke fattet vedtak om Spiralis skal gå for gass- eller kullgrill. Man fornemmer beslutningsvegring i denne saken. All fornuft tilsier likevel gass. .. Gedigne gassgriller med svære sidevinger og skap er jo på ingen måte besteborgerlig villahelvete, men hva gjør man ikke for å kremere burgeren på enklest mulig vis. .. ja jeg har en tøff tilværelse. :roll:

... Oki...

Da begynner egentlig sløvheten etter middagen å gi seg. Har lyst ut i solen og gå tur.. så da blir det slik. :)

Endret av Spiralis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danse::digge::bolledeig: Heeeeeeelg! :bolledeig:

Tar helg med så utrolig god følelse. Har fått ordnet opp så mye denne uken. Har hatt mye hengende over meg, men så har brikkene (de fleste i alle fall) fallt på plass utover i uka. Det meste har ordnet seg. Det er ikke ofte jeg føler stress, men den siste måneden har det vært enkeltdager hvor jeg har måttet jobbe mye med å mestre stress.

Jeg er jo litt rar også da. Det samme som skaper stress er på samme tid utrolig stimulerende. Der jeg kommer til veivalg hvor jeg har muligheten til å få roet ned eller påta meg enda flere oppgaver så blir det fryktelig ofte at jeg gaper over mer, vel vitende om at det blir hektisk. Nå er derimot det meste i havn, så etter påske så ser hverdagen mye enklere og roligere ut. :)

I kveld skal jeg ikke ha det hektisk. Tvert i mot. Jeg skal ha det deilig og sløvt! Sofa, rødvin, nam nam og musikk. Det er kveldens glimrende plan :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg ryddet og raket i hagen, så nå er hagen klar til sommeren. :)

Har kjøpt meg ny grill. Det ble gassgrill. Fant en Weber-grill som ikke var alt for stor. Syntes ikke noe om de digre monstergrillene.

Ble invitert bort til noen venner litt sånn på sparket i går. Hadde egentlig tenkt å synke ned i sofan og ta en rolig kveld, men det ble vennekveld i stedet. I kveld derimot skal jeg få meg en rolig kveld. Det har vært en rolig og bedagelig dag fram til nå også.

Nå skal jeg bare gå meg tur en times tid og så skal jeg synke ned i sofan.

Endret av Spiralis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjeeeeeeesp.... Sovna på sofan i går. :rolleyes: Har kost kaffekopp et par timer men er fortsatt trøtt :kaffekopp:

Sitter her med et udekket kosebehov akkurat nå..

Har et utrolig lavt ambisjonsnivå for dagen. :) Det ligger ann til treningsbukse og myk genser en god stund til. Skal få kjørt et par vaskemaskiner og gått meg søndagstur... Det er vel dagens plan. Det gjør så godt å roe tempoet helt ned av og til. Først er det litt kjedelig, men så kommer refleksjonen, tankene og ideene.

Vi får se hva dagen vil bringe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en litt dårlig dag. Ikke noe galt som har skjedd. Bare litt tunge tanker som har trengt seg på og lite solskinn som kan trenge de bort. Kjenner meg litt bortkasta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er kun fire arbeidstimer til påskeferien :) Har handla til påske og er klar for gjester mot slutten av påska. :)

De mørke tankene i går hadde dampet bort til i dag tidlig. Det var bra fra jeg våknet. Hadde en svært koselig, lavtempo og produktiv dag på jobb. Er eneste sjef i stille-uka så det er korte beslutningsprosesser. Gikk en lang tur rett fra jobb i det fine vårværet. Hadde en ambisjon om å trene vekter i kveld, men jeg tar meg heller et par vinglass. Påska kommer til å bestå mest av trening og sløving på terassen. Jeg vurderer likevel dagsturer til fjellheimen for å besøke familien. Taim vil sjåv. Det blir bra! :)

Endret av Spiralis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ju huuu! :bolledeig: HUBAHOPP! :bolledeig: Spiralis har påskeferie! :nigo:

Sukk! :rolleyes: Deilige, deilige fridager! Har daffa på terassen siden halv et. :cool: Liit brisen. :rolleyes: men jeg fortjener det! Besøkene kommer og går. Håper å få testet den nye grillen i ettermiddag. Dette er første dagen Spiralis har temp. og mulighet for å teste potensialet til den nye terassen skikkelig. Dette lover utrolig bra! :cool: I tillegg så tester Spiralis golfegenskapene til den nye plenen. Virker som en bra plen.

Virkelig en knallfin dag! :smilorange:

Deilige, snille tilværelse. Du er skikkelig fin, av og til. Jeg er ikke flink nok til å minne deg på hvor varm, omtenksom, kjælen og sexy du kan være. Jeg må bli flinkere til å legge merke til deg, sette pris på deg og la deg få vite hvor utrolig glad jeg er i deg. Ikke minst må jeg lære meg til å huske på hvor mild og varm du er i dag.... for du kan være rimelig kald i februar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er selvangivelsen levert.

Hadde besøk av et par venner til i ti tiden i gårkveld. Ble noen vinglass, men ikke mer enn at formen er fin i dag.

Har kost meg med formiddagskaffe på terassen. Nå skal jeg gå tur med kameraet og se om jeg finner noen fine vårmotiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaffekopp: Kose kaffekopp.

Det er litt kaldt i stua. Slo av ovnene i går fordi dørene ut på terassen sto åpne hele dagen. Glemte å slå på litt til kvelden. Sitter ballet inn i et mørkt-rosa ullpledd og ser sikkert ekstremt lite maskulin ut. Får leve med det.

Nå skal jeg opp i den gamle leiligheten. Jeg fikk den vasket ned før visningen, men jeg skal tørke over den en siste gang. Den har stått tom i snart tre måneder og det kommer altid inn litt støv gjennom ventilene. Vinduene må jeg også ta.

Ettermiddagen er dedikert til trening ute i det fine været. Kvelden til grilling på verandan. Husk solkrem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmm :kaffekopp: Deilige sorte venn. Du er søt og du er bitter. Mest av alt er du min og snart er du i magen min. :)

Det kom et svakt grønnskjær på mange av trærne i går. Forventer at det blir et tydelig grønnskjær i løpet av dagen i dag.

Jeg er litt sløv i dag. Ikke så trøtt, men kjenner godt at jeg trente veldig mye både i går og i forigårs. Er litt støl og sliten. Må ha litt disipiln så jeg får gjort det jeg vil ha gjort i dag. Kan ikke bare sløve.

Jeg må til gamleleiligheten og gjøre meg ferdig der. Det er ikke så mye jeg ikke fikk gjort i går, men det som står igjen må gjøres. Så må jeg få handla. Kommer en skokk sultne folk ned fra fjellet i morgen så jeg må fylle på med grillvarer. Jeg skal få skifta til sommerdekk.

Ikke minst så skal jeg trene. Det får ikke hjelpe at jeg er litt støl. De siste ukene før påske ble det for mye jobb og for lite trening. Nå vil jeg bruke påskedagene til å være i aktivitet. Blir mange nok stillesittende møter etter påske så jeg kan hvile da.

.. Men aller først skal jeg barbere meg. Er passe sjeggete så det skal bli godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom fossende inn med folk fra påskefjellet her i går formiddag. Lite påskesnø i fjellet så de kom ned en dag før. I dag og i går så har det vært fullt liv her. I og med at det er nærmest full sommer her så ble det terassepåske med grilling og soling. Det har vært kjempekoselig og jeg må vel erklære den nye grillen som godt innkjørt nå.

Jeg hadde store planer om å få gjort mye og trent mye i går. Det røyk jo tvert da jeg fikk besøk. :) Fikk ikke gjort meg ferdig i gamleleiligheten, så det får jeg ta i morgen og jeg fikk ikke bytta til sommerdekk, så det får jeg også ta i morgen. Jeg hadde akkurat fått kjørt styrketrening før jeg fikk besøk og jeg har akkurat kommet hjem etter en to timers gåtur nå, så litt trim har det blitt.

.. Det er SÅ fint å tenke på at det er søndag i dag, men at jeg ikke skal på jobb i morgen. :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk! .... Det hadde vært utrolig fint med noen fridager til, men nå er det over.

Det blir heldigvis en kort uke. Skal på en samling på onsdag og torsdag, så det blir ikke mye tid ved kontorpulten.

Har hatt en skikkelig fin dag i dag. Jeg er faktisk ganske utslitt. Fornøyd og trøtt :) Tror jeg skal busselalle om ikke så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååååå så mett jeg er! Dytta i meg litt for mye gryterett. :) Gjesper gjør jeg også. Nå skal jeg hvile middag til vaskemaskinen er ferdig.

Ellers i dag blir det ikke så mye som skjer. Skal henge ut klesvasken og støvsuge litt.

Er støl i låra etter treningen i går så jeg kommer til å begrense meg til en times rolig gåtur i dag. Jeg skal derimot ta med treningsbag så jeg kan få trent skikkelig på hotellet i morgen ettermiddag. Det blir arbeidsintensivt, mye stillesitting og få pauser på slike arbeidssamlinger. Jeg er for dårlig til å ta med treningsutstyr på arbeidsreiser. Skal bli flinkere fra nå av.

Gleder meg allerede til middag med gode koleger i morgenkveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har fått meg en liten vår-forkjølelse. Det er ikke så farlig. Nå er jeg sliten som en strømpe etter to dager på samling og vil slappe av i sofaen uansett. Det har vært gøy, men mye å gjøre.

Kort denne uka. Fredag i morgen og jeg har ikke rukket å tenke en tanke på hva helgen skal brukes til. Det var snakk om at jeg muligens skulle få besøk, men siden jeg ikke har hørt noe mer så virker det som det ikke blir noe av. Får avklare det i morgen. Sola skal fortsette å skinne, så det blir ikke store problemer med å organisere en super helg uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danse: Sitter og danser i stolen. Det ble litt sent helg i dag men vinflasken ble desto kjappere sprettet :vin:

Jeg får ikke besøk denne helgen og det er faktisk veldig greit. Jeg kjenner jeg har lyst på Spiralis-tid. Jeg og meg og et vinglass. Holder lenge. Skal høre på musikk.

Har gapt over et nytt prosjekt på jobb. Jeg kunne egentlig tenkt meg å ha det litt roligere en stund, men det er noe viktige utviklingsgreier og som jeg ønsker innflytelse på. Så da blir det slik. Har bare så jævla dårlig samvittighet for at jeg ikke får tid til å se og ta vare på de som jobber på avdelingen min. Jeg MÅ få til å finne tid til de også. De jobber knallhardt og så er jeg der alt for skjelden og gir de anerkjennelsen de fortjener. En dag kommer Spiralis til å gape så høyt at han får kjeven ut av ledd. :sukk: Det får vente til Mandag! Måtte bare skrive det for å få tømt hodet for jobbtanker.

Har kjøpt kveite og laks til å mekke Sashimi, men jeg har egentlig mest lyst til å lage det i morgen. Det blir litt pez å begynne med det i dag.

Overleverer den gamle leiligheten kl 10.00 i morgen. Da er det kapittelet over. Kjekkt å få penger inn på bok også. Har hatt fem måneder med dobbelt lån og dobble fellesutgifter. Man merker jo at det går mer penger, men jeg er glad for at jeg kjøpte først og solgte etterpå. Hverdagen har blitt mye mer praktisk og overkommelig siden jeg kunne pusse opp mye i den nye uten noe tidspress, før jeg flyttet ut av den gamle.

Litt lyst til å invitere et vennepar på grilling søndag. Ser desverre ut til at det blir litt kaldere den dagen. Vi får se. Jeg har ikke noen terassevarmere som passer til denne kåken. Får eventuelt se om jeg finner noen som frister.

Ellers så har jeg ingen bestemte ting jeg må få gjort denne helgen. Jeg har ikke rukket å planlegge noe så da får det bli som det blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:kaffekopp:

Er både forkjøla og alergisk. Jeg er på ingen måte spesielt syk men det suger tiltakslyst og energi ut av kroppen. Jeg er tung i hodet og skikkelig sløv.

Fikk avlevert leiligheten i går. Deretter ble jeg med en kompiss på harrytur til Sverige. Passa meg fint å sitte å prate i en bil det meste av dagen. Hadde ikke hatt tiltak til å gjøre noe likevel.

Tror ikke jeg gidder så mye i dag, men jeg skal få kjørt et par dyner i vaskemaskinen og få støvsugd litt nå i formiddag. Får se om jeg går en tur ut og tar noen bilder i ettermiddag.

Endret av Spiralis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobb: I dagtidlig var det så mye som ventet på meg på jobb at jeg nesten var strassa før jeg gikk ut døren. Det ordna seg! :) Fikk landa en hel haug med baller som har vært i lufta.

Privat: Vet ikke helt hva jeg skal framover. Jeg skal bare litt småplukk. Kjøpe noe småtterier og fikse litt smådill. Har vel i mitt stille sinn bestemt meg for å daffe livet litt frammover.

Det er ET stort prosjekt, men det har jeg skjøvet litt lengre fram. Jeg skal pusse opp kjøkkenet. Ved årsskiftet så hadde jeg en plan om å begynne med kjøkkenet i juni. Det er ikke aktuelt. Jeg har ikke bestemt meg hvordan jeg vil ha det. Gidder ikke legge noe press på meg selv for når jeg skal ha bestemt meg for hvordan kjøkkenet skal bli. Jeg har bestemt meg når jeg har bestemt meg og ikke før. Det forige kjøkkenet Spiralis pusset opp ble skikkelig lækkert! :briller: Den gangen tygde jeg på ideene i et år og det var verd det. Har bestemt meg for å kjøpe en benkoppvaskmaskin i mellomtiden. Oppvask for hånd suger!

Det er nydelig sol ute, men hakket kaldere enn i påska. Det ser derimot skikkelig bra ut til helga! :briller:

Er fortsatt litt forkjølet så jeg får ikke trent skikkelig.

Endret av Spiralis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke bli sittende lenge i stolen nå. Da sovner jeg.

Får komme meg ut av huset snarest. Ikke noe stort jeg skal. Kan sikkert få vasket bilen eller noe.

Fortsatt en liten forkjølelese i halsen. Begynner å bli utålmodig på at det skal gå over nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en litt forkortet dag på jobb i dag. Vet da søren jeg om det er forkjølelse eller allergi. Tett er jeg, tung i hodet er jeg, sliten er jeg og stadig mer frustrert. Normalt bruker jeg tre-fire allergipiller i året. Nå har jeg tatt piller i en uke. Var utslitt da jeg våknet og har vært sliten gjennom hele dagen. I halv tre tiden gikk jeg lei og gikk hjem.

Vel, noen sitter i rullestol, så jeg har lite å syte for.

Så en bitteliten elektrisk AEG-gressklipper på Jernia. Den fristet litt. Den var med ledning og ikke batteri .. . Vi får tenke litt på det.

Skulle vært hos frisøren. Glemte timen for en uke siden. Må få meg ny time.

Familie:

Har lovt modern å kjøpe ny støvsuger til henne. Får kjøpe en bra en og fortelle henne at den var virkelig rimelig og til sterkt nedsatt pris, ellers blir det bare styr om at jeg har brukt "Sååå mye penger" og "du skulle da ikke" og "Det halve hadde vært nok". :roll:

Fadern har fått nyss i at jeg har tenkt å hugge ved rundt hytta i sommer. :roll: Han har ymta veldig på at jeg skal arve motorsaga. Ikke f*n om jeg orker noen gammel motorsag. Ikke bare kommer den til å funke dårlig, men han kommer garantert til å dukke opp for å påse at jeg bruker den riktig og for å "hjelpe til". Da kommer jeg ikke til å få gjort en dritt så det er ikke snakk om. Jeg kjøper meg motorsag og når fadern tar opp temaet så kan jeg si at jeg syntes å huske at brodern snakket om at han trenger motorsag og at jeg syntes han fortjener den, at jeg jo har fått så mye i det siste og at jeg syntes det er hans tur til å få. :roll: Brodern kommer sikkert til å bli litt grinete på meg, men dette er nødverge.

Planlegger å ta en idedugnad med meg selv i nærmeste framtid. Finne ut ting jeg vil gjøre i hvilken rekkefølge og plotte noen dager framover. Ikke for mye nyttige ting. Det er kostbare mai og junidager. Må passe på at de går med til litt livsnytelse og ikke bare fornuftsting.

Endret av Spiralis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...