Gå til innhold

Spiralis


Spiralis

Anbefalte innlegg

Gooood morgeeen! :goodbye:

:)

Det er gnistrende solskinn i rimen på trærne og den nysnøen som kom i går. Hadde en fin kveld i går og i ettermiddag skal jeg gjøre klart til en stor vennemiddag. :)

Kose meg med kaffekoppen i morgensolen en liten stund nå, så skal jeg ut og handle til festen. :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:kaffekopp: Litt fyllesyk, men ikke så alt for ille. Kose meg med kaffekoppen en stund så blir det nok bra. :)

I går var det fin middag og stor fest. Skikkelig fint å få samlet venner fra hele landet, som treffes alt for skjeldent. De fleste overnattingsgjestene ligger fortsatt og sover. En av de har voknet og begynt å subbe rundt her med kaffekoppen. Tror det blir en rolig dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag har blitt en hektisk dag i det siste. De neste to ukene på jobb kommer til å bli rimelig intense. I dag var det skikkelig tempo og krevende møter det meste av dagen. Det er en lærerik øvelse å håndtere store endringer og høyt arbeidspress, samtidig som man skal unngå å stresse. Merker hvor viktig det er med fysisk trening for å få ristet løs i spente muskler, samtidig som det gjør mentalt godt å trene.

Rundt huset så smelter det noe voldsomt. Litt bort i gata så er gangveien forvandlet til innsjø for anledningen. Håper det meste renner unna i løpet av natta.

Skulle egentlig kjøpe meg ny TV i dag, men glemte helt av det. Får se om jeg får tid i morgen. Går for en 55 tommers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelige sniker disse elektrokjedene. Ikke tilgjengelig for kjøp når det er produkter nettsiden sier det er igjen av på lager. Lureri! :kjefte:

Får legge igjen pengene hos en av konkurrentene!

Vel vel.. .. Steike som det blåser ute! Skulle egentlig ut å gå meg en tur, men tror jeg finner på noe innetrening i stedet.

Ellers har jeg fått skikk på kåken etter helgens festligheter og begynt å gjøre klar til nye besøkende nå til helgen. Skikkelig koselig med besøk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt meg 50 tommers plasma-TV i dag. De kommer og leverer den i morgen. Skal endelig få pensjonert den gamle :klappe:

Og så har jeg vært på Biltema og bunkra masse utstyr til å hakke og grave i hagen. ... Det siste er vel egentlig bare et fysisk symptom på intens og påtrengende lengsel etter vår og sommer.

Nå har vi hatt noen dager hvor det har smelta som bare f** og så skal det plutselig bli kaldt igjen.. Det er ikke retferdig! :fy_fy: Dette er ikke i henhold til gjeldende forskrift. Direkte udemokratisk er det!

... Ja ..og så har jeg vært og siklet på nye hagemøbler. :rodmer: Jeg har hagemøbler! Nesten nye og ganske mange ... men litt flere og litt dyrere skader jo ikke. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strålende lørdag! :smilbla:

Driver og koker høyrygg til kjøttsuppe. Tar unna gjøremål som har blitt utsatt gjennom uka. Venter på Norge-Danmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er jeg mollstemt? :forvirra:

Det er ingen spesiell grunn til det, men det har vært de tungsindige tankene som har surret rundt i hodet nå på morgenkvisten. Jeg våknet egentlig opp uten å være i noe særlig humør. Etter det så har det vært ting som irriterer og bekymrer meg som har erobret plassen i tankene mine.

"dager finns i alle farger .. også grå ..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til fredag ettermiddag!

:)

Dette blir virkelig litt av en uke. Vil gjerne snakke om skrekkblandet fryd, men av og til er det mer angst enn morro. :scorpis:

Kom sent hjem fra jobb. Nå skal jeg snart gå meg en laaaang tur for å klare opp i hjernen. Vel vel.. Like blid! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. tjaaa.. Hva skal man si... Ok dag. Travel, men ikke for travel. Helt greit.

Hverdagsmiddag. Helt ok. God mat.

Gjesper fortsatt litt etter maten. Ikke noe spesielt jeg skal. Det er lyst og fint ute. Kunne tenkt meg å holde på i hagen, men der er fortsatt halve plenen dekket av snø. Vet ikke helt.. Får vel komme meg ut døren, i en eller annen form. Vi får se hva det blir til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare tøv å sette hagemøblene ut på terassen nå i dag. Det skal jo snø i morgen. :sjenert:

Har atter dandert stua med vektstang og manualer. Det er ikke særlig trendy og alt sånnt, men jeg får mer lyst til å løfte tunge ting når de ligger for øynene mine. Jeg hadde en grandios plan om å bruke det ene gjesterommet som treningsrom, men det blir litt ute-av-syne-ute-av-sinn.

Sliter med å sovne nå som det har blitt sommertid. Jeg har hatt vanskelig for å sovne siden jeg var tenåring, men i vinter har det gått greit. Nå etter sommertiden så er alt tilbake til det gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Jeg har en klar forventning om at disse snøfillene forblir vinterens siste. Flere slike uregelmessigheter nå så blir det en muntlig reprimande.

Dette så lenge ann til å bli årets travleste uke. Det har det ikke blitt. Spiralis har vært ganske flink faktisk. Det virker som jeg har klart å være i forkant gjennom de siste månedene. Har gjort mye og delegert mye. Det har vært noen feberredninger og tidvis stress. I morgen får vi se hvor bra det går. Jeg tror jeg kommer til å våkne med struttende selvtillit og et programmessig morrabrød i morgen også! :)

Skal løpe trapper og løfte på tunge ting i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk så bra i dag! Alle mine gjorde en kjempejobb og virket storfornøyde, om enn utmattede da vi tok helg. Jeg trengte ikke å tre inn med noe brannslukking av noe slag. Ble lite å gjøre for meg, annet enn å gå småstressa rundt og vente på at alt skulle gå bra. :)

Nå skal jeg sitte stille og rolig. Høre på musikk, få meg noen glass vin og bare slappe helt av! :Nikke:

Ja og så er jeg utrolig lykkelig! :danse::klappe::Nikke::hoppendeglad::danser::skaal::humpe::bolledeig:

Endret av Spiralis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare tøv at jeg skal sitte stille og rolig eller at jeg skal slappe av! Jeg skal danse som en vildmann, bælje, skrike og få ringt opp noen kompisser så vi kommer oss ut når det nærmer seg midnatt! :bolledeig:

.......Skriver jeg noe dumt i kveld/natt så vær overbærende med meg! Jeg pleier ikke hverken å fylleFace eller ditto, men ... :bolledeig:

Endret av Spiralis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Holder på å lage middag etter en tre timers gåtur. Fiskesuppe med torsk. :sikle:

Sola holder på å slå gjennom skyene nå så det ser ut til å bli en fin ettermiddag. Kommer nok til å bruke ettermiddagen til å sulle med småplukk i hus og kjeller.

Endret av Spiralis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått satt ut verandamøblene. Jeg har fått prøvesittet de også. Det var skikkelig god temperatur her i ettermiddag. Blundet nesten av i strandstolen. :)

Jeg har funnet fram syklene også. Fått pumpet luft i dekkene og prøvesyklet de litt.

Har gjort et nytt og krampeaktig forsøk på gardinfronten. Gardiner er et ondskapens tekstil, skapt av djevelen og onde svigermødre. Jeg må vist skaffe meg et strykejern for å få tilpasset lengden på de ekle tingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stiv i nakken, støl i skuldrene og hodepine. Uggen i magen også. Vet ikke helt, men jeg tror det er kroppen som sier i fra om at jeg har kjørt meg selv for hardt i det siste.

Jeg får prioritere litt egenomsorg framover. Lurer på om det finnes spa rettet mot menn. Det hadde vært noe nå.

Har kjørt bort rask etter oppussingen i vinter. Jeg har også jobbet videre med de ***s gardinene. Har kommet nærmere en løsning på det mellomste soverommet.

Deler av ettermiddagen ble lå jeg i strandstolen på terassen og slumret i sola. Skikkelig deilig. Skal se jeg er brun før påske om dette været fortsetter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjeeeeeeesp! Mett i magen!

Skal ut å gå tur senere.

Dagens.

Spiralis i gardinbutikken: "Hei! Jeg skulle gjerne hatt noen slike gardiner og slikt. Kan du hjelpe meg?

Den pene butikkdamen: Ja, hvilket oppheng har du?

Spiralis: "oppheng? :vetikke: Vet ikke hva det heter, men det ser slik ut. (Spiralis viser blide fra iPhonen sin til den pene butikkdamen)

Den pene butikkdamen: Å ja du har .. (ettellerannet).. da må du ha ..(ettellerannet).. -gardin.

Spiralis: "Jaha?!"

Den pene butikkdamen: Men dersom du heller vil bytte til ..(ettellerannet)- oppheng så kan du ha lift-(ettellerannet)-gardin, eller lamell-(ettellerannet) om du da ikke vil ha DOBBELT STANG (?) og gå for panel gardiner.

Spiralis: "Jaha.." :forvirra: .. Tror kansje jeg må tenke litt mer... :unsure:

Ja ja.. Butikkdamen var pen da i alle fall, selv om jeg ikke oppnådde annet enn enda mer forvirring og beslutningsvegring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så utrolig befriende å gå tur nå som det har blitt lyst utover kveldene og man endelig får bar bakke under føttene. Det er litt vått noen steder og noen få snøklatter på en og annen sti, men det gjør ikke noe.

Usikker på om jeg tar en styrkeøkt i kveld. Jeg gikk i 2,5 timer og har litt andre ting å gjøre også.

Ettermiddagen gikk med til å få bytta dekk på bilhengern til brodern. Jeg hadde lånt hengern og klarte å punktere.

Yngste nevøen ønsker seg Pokemon White version til DS`en.. Så da får han den.

Modern prøver å gi meg dårlig samvittighet slik at jeg skal komme hjem til påske, men jeg har lyst til å være her. Satser heller på å ordne i hagen, drikke noen utepils med venner og kose meg. Regner med å få påskebesøk også. Har lovet foreldrene mine å komme hjem til 17. mai i stedet, som et kompromiss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øl og stekt kylling.

Traff en søt lege-pike i dag. Søte lepper. Liten, vever, nederlandsk, beskjeden og flink. Fikk lyst til å ta henne med hjem og ha dyp, meningsfull sex med henne.

Gikk en lang tur etter jobb. To timer tenker jeg. Vi fikk litt tyn fra oven på slutten av dagen på jobb. Jeg har bestemt meg for bare å være støtdemper og ikke ta det videre til folka mine. De jobber hardt og har mye nytt å forholde seg til. Så da får jeg bare ta litt pisk på deres vegne, smile og holde kjeft.

Reiser bort i helgen. Skal onkle med nevøene. :) Skal feire bursdag til yngstemann og greier. Det blir stas.

De lyse kveldene gir meg noe voldsomt med energi. Har egentlig lyst ut å gå/sykle, men det får holde med turen før i dag. Nå skal jeg ta meg en øl til og synke ned i sofaen et par timer og så skal jeg trene litt vekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Ja.. I morgen er det jobb igjen.

Det er godt med helg da, så det er synd den tar slutt. Dette har vært en fin vårhelg. Har virkelig kost meg, selv om det har trengt seg på en del stressa jobbtanker innimellom. Både i dag og i går har jeg vært mye ute i det fine vårværet. Det er kjempedeilig.

Reiser på tjenestereise rett fra jobb i morgen. Bare en overnatting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...