Gå til innhold

Mindre pene navn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er mange navn jeg syns er harry, eller bare kjedelige, sånn typisk roger, svein, kai og slikt. Men det jeg har mest problemer med er egentlig dobbeltnavn eller flere navn som ikke passer sammen i det hele tatt. Jeg kjenner en familie som har gitt ungene 3 navn (og de passer ikke sammen), pluss etternavn, som de har flere av. En spansklærer jeg hadde på vidergående, han hadde 13 navn, men det var vel egentlig bare morsomt, vi kalte han jo bare det første fornavnet..

Men det med hvilken navn jeg syns er pene og ikke kan forandre seg fort, er mange ganger jeg har blitt kjendt med folk jeg syntes hadde et stygt navn, men etter hvert som jeg blir vandt til det og assosierer det navnet med personen så begynner jeg å syns det er helt greit, men noen unntak finnes det, tror aldri jeg kommer til å synes at Jordfrid er noe fint..

Endret av mammamora90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kenneth, Kai, Kim, Roger, Ronny, Julian, Kevin, Patrick, Robert.

Alle høres ut som kriminelle, bortsett fra Julian som er en tynn hengslete fyr med langt hår som liker sær musikk..

Anonym poster: 95a716452f66a44c23688ea4b99651ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth, Kai, Kim, Roger, Ronny, Julian, Kevin, Patrick, Robert.

Alle høres ut som kriminelle, bortsett fra Julian som er en tynn hengslete fyr med langt hår som liker sær musikk..

Anonym poster: 95a716452f66a44c23688ea4b99651ff

Samboeren min heter Kim!:P Han er ikke kriminell. Så vidt jeg vet :fnise:

Mindre fine navn; Bent, Bjartmar, Bertil, Terje, Hedda, Rønnaug(seriøst, synes sistnevnte navn høres ut som ordet rønne!)

Men synes egentlig det verste er når foreldra skal gi barna sine så himla mange navn. En ting er det når de klinger, Sara Ann f.eks, synes jeg er fint. Men en jeg kjenner hadde jo to fornavn som IKKE klinget(a la Kristina Sandra), samt to etternavn, et fra hver foreldre. Så gifta han seg og tok navnet til dama i TILLEGG! Han har to fornavn og tre føkkings etternavn og bruker jaggu samtlige! Cudos for å ta dama sitt navn, men come on:P

Anonym poster: 7640cb946ceaeec12fa6dcaf8e040067

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min heter Kim!:P Han er ikke kriminell. Så vidt jeg vet :fnise:

Mindre fine navn; Bent, Bjartmar, Bertil, Terje, Hedda, Rønnaug(seriøst, synes sistnevnte navn høres ut som ordet rønne!)

Men synes egentlig det verste er når foreldra skal gi barna sine så himla mange navn. En ting er det når de klinger, Sara Ann f.eks, synes jeg er fint. Men en jeg kjenner hadde jo to fornavn som IKKE klinget(a la Kristina Sandra), samt to etternavn, et fra hver foreldre. Så gifta han seg og tok navnet til dama i TILLEGG! Han har to fornavn og tre føkkings etternavn og bruker jaggu samtlige! Cudos for å ta dama sitt navn, men come on:P

Anonym poster: 7640cb946ceaeec12fa6dcaf8e040067

Du kan ikke ha tre etternavn, bare ett (evt. i form av et dobbelt etternavn). Eneste unntaket gjelder de som allerede hadde treleddede navn (noen få danske adelsslekter f.eks., som Bille Brahe Selby).

Anonym poster: 68a73ec77ddb7e64203e117e4721d91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grimbjørg??

Hahah, grim betyr jo stygg.

Anonym poster: 68a73ec77ddb7e64203e117e4721d91a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo nettopp disse navna som blir kule igjen når "Chrisander og de" begynner i barnehagen. Noen ligger litt i forkant, skjønner du. Det er Chantelle som er et sidrumpa navn, ikke Arnlaug.

Nei, tror nok ikke Arnlaug får sin høydare igjen, "synd"... ;) og Chantelle hadde gjort seg bra i f.eks frankrike. Arnlaug gjør seg ikke engang "der ingen kunne tru at nokon kunne bu"! :)<br /><br /> Anonym poster: 989693f3f066f2a71c20c8093e14d5c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager!!! jeg mener "Alina Tiara"....

Før dette var det: "Alina adriana" "Alina Tiara" "adriana Tiara" og "bianca Tiara"..

Og en gang vil hun google navnet sitt, og finne ut at veninnen til mamma som heter Agnes synes navnet hennes er grusomt.. ;)

Anonym poster: eef1970c2e0583e86978dc7fd7701d9f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lei disse klissete navnene mange jeg kjenner har gitt ungene sine... og ja, som regel er de unge mødre hele gjengen. Når jeg en gang får meg unger skal de ikke ha noe dobbeltnavn, men et enkelt og greit navn... Ikke noe eldgammelt, men noe enkelt og greit som klinger fint.

Hat-navn:

Liam

Leander

Lucas

Noah

Oliver

Michelle

Og så er det de som skal være så "egne" og bytter ut en eller annen bokstav i navnet, gjerne mot en C eller Z. For nei, ungen skal ikke hete Kristian, men Chriztian. Dere forstår nok hva jeg mener. Det er som om man tok et "vanlig" (ikke så vanlig nå lenger, gitt) navn som Sandra og gjør det om til Zandra. Vræl.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men namn som nevnt over - som faktisk har rot i norsk namnekultur - er 100 gonger betre enn Caspian og Leander, for å seie det slik ;)

Oldefaren min het Leander.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager olga på små barn er rart, men jaja liker de det så gjør de det.

:hjerte:

Endret av jessica90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei jeg kjenner har kalt datteren sin "Bianca Tiara" om jeg ikke husker feil.

Det var da det hun endte opp med etter 10 andre alternativer som bare "unge mødre" kan finne på.

TIARA LIKSOM!!!??

(Og det føler jeg at jeg kan si da jeg er like gammel og gravid selv:-)

Mener ikke og tråkke på oss yngre men dere ser kanskje hva jeg mener....

Dateren min heter Bianca ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aslan er forresten et gammelt navn, og veldig vanlig mange steder i verden, og betyr løve på bl.a. tyrkisk.

Jeg gikk i klasse med en gutt som het Arslan, syns det er et fint navn jeg.

Så det ble nevnt i starten av traden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dateren min heter Bianca ;)

nettopp, unge mødre.

Anonym poster: 08cc91b528cd40cb907ff48db1cbed5d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

nettopp, unge mødre.

Anonym poster: 08cc91b528cd40cb907ff48db1cbed5d

haha det har ikke noe med unge mødre å gjøre, jeg vil ha navnet som kommer eller brukt mest fra Brazil og Indisk. Hva har med unge mødre å gjøre med navn.?

Faren til min datter er indere, så vi ville ha navnet Bianca. På grunn av vi vil ha fra vår lands navn.

Rart å se en mørk jente som heter Olga, Rikke, Sessile eller Bjørg Irene for eksempel?

Familien hans og vennene mine fra Spania, India hadde ikke skjønt noe ting hvis hun heter Olga, Rikke, Sessile eller Bjørg Irene. De hadde nok snudd hode og sakt til oss, fant dere ikke noe som passer indisk navn og brasiliansk navn som blir brukt mest.

Bianca betyr hvit, hvit bety rent eller ny start på livet. Så jaaa, hun passer den navne så bra.

Man er ikke unge mødre når man får barn som 19 år da er man myndig og voksen.

:hjerte:

Endret av jessica90
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha det har ikke noe med unge mødre å gjøre, jeg vil ha navnet som kommer fra Brazil og Indisk. Hva har med unge mødre å gjøre med navn.?

Faren til min datter er indere, så vi ville ha navnet Bianca. På grunn av vi vil ha fra vår lands navn.

Bianca er et italiensk navn. Det er verken brasiliansk eller indisk.

Anonym poster: a69619188b33fc429e12f5428f7fee93

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bianca er et italiensk navn. Det er verken brasiliansk eller indisk.

Anonym poster: a69619188b33fc429e12f5428f7fee93

Jeg vet det du trenger ikke å forklaree meg det.

Men de bruker det masse i India og i Brazil.

Tip older mor til min dater heter Bianca, så det er også en grunn hvorfor hun hetter Bianca nå.

(i tilleg har vi familier i Italia) ;)

:hjerte:

Endret av jessica90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lei disse klissete navnene mange jeg kjenner har gitt ungene sine... og ja, som regel er de unge mødre hele gjengen. Når jeg en gang får meg unger skal de ikke ha noe dobbeltnavn, men et enkelt og greit navn... Ikke noe eldgammelt, men noe enkelt og greit som klinger fint.

Hat-navn:

Liam

Leander

Lucas

Noah

Oliver

Michelle

Og så er det de som skal være så "egne" og bytter ut en eller annen bokstav i navnet, gjerne mot en C eller Z. For nei, ungen skal ikke hete Kristian, men Chriztian. Dere forstår nok hva jeg mener. Det er som om man tok et "vanlig" (ikke så vanlig nå lenger, gitt) navn som Sandra og gjør det om til Zandra. Vræl.

Jeg trodde Oliver var et gammelt navn, som kommer fra Ole-Iver (evt oliventre) Det har blitt brukt i norge fra tidlig 1900 tallet. Kjenner flere på min alder (30) som heter Oliver, var ikke klar over at dette navnet var kliss på level med Lucas og co. :)

Anonym poster: eef1970c2e0583e86978dc7fd7701d9f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...