Gå til innhold

Mindre pene navn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Margido er et litt pussig navn :klo: Ser på Berlinerpoplene, og Margido er en av karakterene der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Naboen vår heter Theis, men med h. Han går på barneskolen, så jeg antar at han er eneste på skolen med det navnet.

Jeg har aldri hørt navnet Theis i Norge? Hvor kommer det fra? I Nederland har de navnet "Thijs" uttales : Teis ? Kan det være herfra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De mindre pene navnene jeg vet om er Agnete, Grete, Gerd, Aud, Borghild, Gunthild, Svanhild, Gøril, Siw, Gro, Roger, Johnny, Ronny, Klaus, Sjur, Ørnulf, Rolf, Kåre, Steinar og Bjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

baaare henter opp denne tråden igjen jeg, sli kat den andre ikke sklir ut.

Jeg ble litt overrasket daj eg var inne på Lano-siden igjen nå.

Jeg trodde helt ærlig at dette med Ringenes Herre-navn var noe som hadde blitt blåst opp av media og at det egentlig bare var ekstreme fans som oppkalte barna sine opp etter disse filmene.

Men på lano så jeg flere som het noe fra filmene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om ei som heter Arwen. :daane:

Jeg har aldri hørt navnet Theis i Norge? Hvor kommer det fra? I Nederland har de navnet "Thijs" uttales : Teis ? Kan det være herfra?

Uttales slik det skrives, aner ikke hvor det er fra. De andre i familien har iallfall helt ordinære navn jeg har hørt før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet om ei som heter Arwen. :daane:

Uttales slik det skrives, aner ikke hvor det er fra. De andre i familien har iallfall helt ordinære navn jeg har hørt før.

Det er ikke Thies du mener? Var bare litt spesielt at du skulle nevne det navnet og at de andre i familien har vanlige navn som, for jeg vet også om en slik familie. De jeg kjenner til er fra tyskland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke Thies du mener? Var bare litt spesielt at du skulle nevne det navnet og at de andre i familien har vanlige navn som, for jeg vet også om en slik familie. De jeg kjenner til er fra tyskland.

Nei, han staver det Theis. Sett på dørskiltet deres. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk ikke kommet over mitt navn her! Helt utrolig til tross for at det ikke er helt dagligdags men ikke så uvanlig at man ikke har hørt det før! Må si meg fornøyd med det :takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

baaare henter opp denne tråden igjen jeg, sli kat den andre ikke sklir ut.

Jeg ble litt overrasket daj eg var inne på Lano-siden igjen nå.

Jeg trodde helt ærlig at dette med Ringenes Herre-navn var noe som hadde blitt blåst opp av media og at det egentlig bare var ekstreme fans som oppkalte barna sine opp etter disse filmene.

Men på lano så jeg flere som het noe fra filmene.

Jeg er litt nysgjerrig på hvilke navn derfra du kom over? Prøvde å søke selv, men fant bare ei jente som het Arwen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt nysgjerrig på hvilke navn derfra du kom over? Prøvde å søke selv, men fant bare ei jente som het Arwen.

Arda, Galadriel og Eowyn for eksempel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor så mange som ikke liker linnea ;o syns det er sykt fint navn !

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Arda, Galadriel og Eowyn for eksempel :P

:dåne:

No måtte eg inn på den sida og sjekke sjølv. Mange fine namn, men mange fæle og. Kva med Ariel Adelèn (jepp, med aksenten feil veg)? Huff... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No måtte eg inn på den sida og sjekke sjølv. Mange fine namn, men mange fæle og. Kva med Ariel Adelèn (jepp, med aksenten feil veg)? Huff... :sjenert:

haha vet Adelææææn! :P

Stusset litt på Florencia jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokoladebolle

Da ble navnet mitt nevnt i tråden også ser jeg. Jaja, har jo fått høre fine ting om navnet mitt også, så det går vel begge veier uansett hva man heter :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Annonse

[1] Category widget

Guttenavn:

Lysander

Carosander

Chrisander

Linus

Timian

Sofian

Hjarrand

Det er da ikke ordentlige navn! "Carosander", ingen kan kalle barna sine noe sånt! Høres ut som et hundenavn.

Anonym poster: 68a73ec77ddb7e64203e117e4721d91a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke ordentlige navn! "Carosander", ingen kan kalle barna sine noe sånt! Høres ut som et hundenavn.

Anonym poster: 68a73ec77ddb7e64203e117e4721d91a

Ungen som het Carosander først, er faktisk oppkalt etter hunden Caron (eller lignende) som døde mens Carosander kom til verdenen!:opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja foreldrene var også noen sprø konspirasjonsteoretikere som var aktive i "sannhetsbevegelsen om 11. september" eller noe i den dur.

Foreldre som gir barna sine sånne navn er sjeldent helt gode: http://www.huffingtonpost.com/2012/05/31/adolf-hitler-campbell-custody-battle-nazi-names-new-jersey_n_1561046.html

Anonym poster: 68a73ec77ddb7e64203e117e4721d91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...