Gå til innhold

Mindre pene navn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Asle

På min østlandsdialekt uttales det aschle - ikke pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brage.. Da knyter det seg litt hos meg altså.. Eller Sofus! :skratte:

Brage syns jeg er et av de flotteste navnene i norrøn mytologi.- Man blir automatisk litt rettere i ryggen når man sier det. Sofus er vel mer et kattenavn.

Siden dette var "liker ikke", så må jeg legge til at nesten alle slike typiske motenavn gir meg frysninger. Med Liam Aleksander på topp, dessverre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

William Aleksander

Oliver Matheo

Martin Leander

Noen av navnene er fine eller helt ok- men SAMMEN?? BLir for mye av det gode for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her om dagen var jeg i den lokale, lille butikken samtidig som en mor med hennes sønn på 2-3 år. Gutten var tydeligvis en liten villstyring, for moren gikk hele tiden rundt og ropte "Chrisaaander!" med en fryktelig skjærende pipestemme. Ikke spesielt heldig med det navnevalget der, spør du meg :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

De mest klissete jentenavnene jeg kommer på er Cassandra, Melissa, Lise-Lotta, Isabella....osv. Tenker dukkenavn jeg da, og at det ikke passer på voksne/eldre :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asle

På min østlandsdialekt uttales det aschle - ikke pent.

Huff, ja. På min dialekt betyr aschle rumpehull. Blir veldig rart å stå og rope det etter en søt 3-åring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Huff, ja. På min dialekt betyr aschle rumpehull. Blir veldig rart å stå og rope det etter en søt 3-åring.

Jeg vet ikke hvor du er fra, men jeg er også østlending og uttaler Asle som det skrives.

Det er noe som heter "arsle", det kommer fra svensk og er i samme klasse som de mer vulgære ordene på kroppsdeler nedenfor navlen og betyr rumpe, bakende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en blogg i går om ei 16-17 år gammel jente som var gravid, og ikke visste om det var kjæresten eller en annen som var faren. Passet perfekt inn i bildet med trampstamp i korsryggen, ihjelbleket hår med extensions, og full pakke.

Hva skulle datteren hete? Jo, LEAH CHANELLE!! :haar:

:spy:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, jeg har problemer med Thea og

Mona

Anette

Silje

Adine

Elvira

Solveig

TRUDE OG TURI!

syns sånne standard vanlig "grå-vegg" navn er så stusselig

Har ikke tenkt så mye over guttenavn jeg ikke liker, men syns ikke Espen og Truls er noe særlig.

Dette var sikkert navn som var populære det året de ble født. Det navnet du har, eller det du gir dine barn vil antagelig være helt harry for generasjonen etter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste nettopp et ukeblad med en interiørreportasje hvor datteren i huset het Persille...

Muligens en uheldig trykkfeil? Kanskje hun heter Pernille :klo:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Applecore

Da jeg jobbet med å stappe reklame i postkasser som 14-åring, kom jeg over en postkasse der den ene sønnen i huset het Robin Kristoffer... :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Muligens en uheldig trykkfeil? Kanskje hun heter Pernille :klo:

Det trodde jeg også, men hun var omtalt som Persille flere stder i teksten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trodde jeg også, men hun var omtalt som Persille flere stder i teksten...

Foreldra var sikkert glade i krydderurter, og har nok allereie lillebror Timian på veg :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da jeg jobbet med å stappe reklame i postkasser som 14-åring, kom jeg over en postkasse der den ene sønnen i huset het Robin Kristoffer... :klo:

Jeg vet om én som heter Kristoffer Robin, og jeg leste om en annen her i fyllket som også heter det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg jobbet med å stappe reklame i postkasser som 14-åring, kom jeg over en postkasse der den ene sønnen i huset het Robin Kristoffer... :klo:

Kanskje foreldrene var skikkelig fans av Ole Brumm, og fant ut at de ville ha en liten Kristoffer Robin, men så ville de være lure og bytte om på navnene, så ikke alle skulle skjønne at det var hentet fra Ole Brumm? :lur::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...