Gå til innhold

Mindre pene navn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg syns ikke Nathaniel er fælt som i hva jeg ellers legger i ordet, men syns det er fryktelig feminint og pretensiøst. Ville derfor aldri finne på å bruke det. Samme syns jeg om Rafael. Embla og Ylva er ikke så værst.

En av grunnene til at jeg er så forelska i navnet Rafael kan ha noe med at jeg er italiensk og egentlig er ganske bestemt på å ha italienske navn på ungene mine, selv om kanskje Embla og Ylva er mer rotnorske! xD Altaïr er forøvrig også en favoritt hos meg. Skjønt dette ikke er en tråd om favorittnavn! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har jo et italiensk navn selv og til tross for at jeg har hata det mye opp igjennom livet er jeg mer glad i det nå! xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett på "Debatten" på nrk1 nå. Med i programmet var en dame som het Vilrid til fornavn. Det er første gang jeg har sett.

Vildrid! :D Jeg kjenner ei som heter Ildrid ^_^ Funker på min dialekt, IKKE på vestlandsk... Ildriiid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste jeg hørte var en søskentrio som heter Tias, Dreas og Taniel .. hallo lissom !!

:hakeslepp:

Høyrast ut som om foreldra missa fyrstedelen av namna :fnise:

Huff, så fælt.

Eit anna namn eg tykkjer er grusomt, er Alma. Kom på det fordi det tydelegvis har begynt å bli brukt igjen. Er jo i tida med slike korte namn som ender på -a, men no er eg ærleg talt drittlei av desse namna. Når folk er lei Emma, Thea og Linnea, leitar dei visst berre opp andre gamle namn av same type. No håpar eg me snart er modne for ei totalendring her.

Ja, til ein ny type namn, same kva :jepp:

Heller Vildrid enn Emma, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Vildrid! :D Jeg kjenner ei som heter Ildrid ^_^ Funker på min dialekt, IKKE på vestlandsk... Ildriiid...

Hun het Vilrid, ingen "d" inni navnet. Jeg tenker "villris". Etternavnet kom også opp i programmet, i og med at hun satt i panelet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun het Vilrid, ingen "d" inni navnet. Jeg tenker "villris". Etternavnet kom også opp i programmet, i og med at hun satt i panelet.

Vilrid???

Uff, jeg får myyyye verre assosiasjoner enn "villris".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste fæle, rare navnet jeg har hørt: Nelle!

Jeg klarer ikke å forså at folk vil kalle den nyfødte jenta si det :sjenert: .

Høres ut som ett intetkjønn navn, eller ett navn på en sofa på Skeidar :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste fæle, rare navnet jeg har hørt: Nelle!

Jeg klarer ikke å forså at folk vil kalle den nyfødte jenta si det :sjenert: .

Høres ut som ett intetkjønn navn, eller ett navn på en sofa på Skeidar :filer:

Huff, eg tenkjer "snelle" eller noko :fnise:

Høyrast ut som eit kallenamn.

Endret av imli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Det siste fæle, rare navnet jeg har hørt: Nelle!

Jeg klarer ikke å forså at folk vil kalle den nyfødte jenta si det :sjenert: .

Høres ut som ett intetkjønn navn, eller ett navn på en sofa på Skeidar :filer:

Ikke så ille om det uttales som på engelsk. Nell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fytti..stakkars unge.

Høyrast ut som ein kjønnssjukdom.

:skratte:

Edit: navnet var forresten Linita Ecilie

Endret av snixy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om noen som heter Nella. :roll: Jeg tenker på at jeg får neller av det navnet. :fnise:

Vildrid! :D Jeg kjenner ei som heter Ildrid ^_^ Funker på min dialekt, IKKE på vestlandsk... Ildriiid...

Ildrid uttales ikke "Ildriiid" på vestlandsk. Jeg uttaler det nok ganske likt som du gjør: Ildri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Kanskje jeg ikke er så flink til å stadfeste hvor folk er fra vha dialekten deres - men jeg har BESTEMT hørt Ildrid og Ingrid blitt uttalt Ildriiid og Ingriiid... ^_^ Så på DEN dialekta er det ikke fint :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke så ille om det uttales som på engelsk. Nell

Har spurt mora, men ikke fått noe svar enda. Er spent må jeg si :)

De bor i Finnmark, så det blir gøy å uttale det uansett. "Nælle" :skratte:

Eller evt Næll :skratte:

Navnet uttales Nelle, rett fram :sukk:

Stakkars baby.

Endret av lizzie88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emily25

Jeg har hørt om en som heter Målgrim i Stavanger. Helt jævlig. Og så syns jeg Torgrim er helt jævlig. Og andre navn som Bertil, Bård, Bjørn, Kåre, Mons, Ylva, Fiona, Alma... Det er noen.

Navn jeg liker svært godt for tiden er Lucas (som forresten er svært populært for tiden merker jeg...!) og David liker jeg godt. Og jentenavn så er det Jannicke. Eller Serena.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt om en som heter Målgrim i Stavanger. Helt jævlig. Og så syns jeg Torgrim er helt jævlig. Og andre navn som Bertil, Bård, Bjørn, Kåre, Mons, Ylva, Fiona, Alma... Det er noen.

Navn jeg liker svært godt for tiden er Lucas (som forresten er svært populært for tiden merker jeg...!) og David liker jeg godt. Og jentenavn så er det Jannicke. Eller Serena.

Torgrim.. :spy: Er en som heter Hallgrim her.. Ikke spesielt mye bedre det. Er derimot uenig når det kommer til navnet Jannicke.. ##!!!??&###!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bladde kjapt gjennom lokalavisas fødselsannonser, og der var det en del som ikke falt helt i smak. Spesielt dobbeltnavnene var.. Tja.. Hver sin smak?

Elina

Matilde Amelia

Ylva Marie

Anniken Viktoria

Birk Sigurd

William Aleksander

Milena (moren heter attpåtil det samme til mellomnavn)

Lionell

Henning Nicolai

Og så de som jeg ble gledelig overrasket over:

William og Lars

Julie

Magnus

Vegard, Magnar og Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig at noen fortsatt tror de er originale og spennende når de velger navn som Leon Oleander og Liam Matheo. :sjenert:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...