Gå til innhold

Mindre pene navn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Svale og Vide?! :daane: Jeg leste først Vilde, men altså, Vide?! Jaja...

Jeg fikk beskjed om å lese medisinsk leksikon før jeg navnga ungen min. :ler:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe,

hørte om noen som kalte datteren sin Melena, som på medisinsk fagspråk betyr "blodig avføring"!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe,

hørte om noen som kalte datteren sin Melena, som på medisinsk fagspråk betyr "blodig avføring"!

Er ikkje det ein vandrarhistorie, eller har det verkeleg skjedd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere om navnene Dina, Heidi og Kristiane?

Mindre pent, kjedelig, fint (selv om jeg synes det er penere med Ch)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva synes dere om navnene Dina, Heidi og Kristiane?

Dina er dollete/et hundenavn. Heidi er ok, minner om barne-tv-serien da jeg var liten. ;) Kristiane er litt... dollete, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Hva synes dere om navnene Dina, Heidi og Kristiane?

Jeg liker Dina og Kristiane (med K!).

Heidi gir meg litt -70tallsassosiasjoner fordi det var så vanlig på den tiden, men det er egentlig et fint navn som også fungerer internasjonalt (noe jeg har forstått at mange er opptatt av).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikkje det ein vandrarhistorie, eller har det verkeleg skjedd?

Tja, ikke godt å si om det faktisk er sant. På SSB er det 3,2,1 eller 0 som har det navnet i Norge.

Men i USA er det 1 for hver 350000 personer som heter det, så med litt enkel matematikk blir det omlag 900 personer med dette navnet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gottschalk/Gottskalk synes ikke jeg er noe særlig altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gottschalk/Gottskalk synes ikke jeg er noe særlig altså..

Og Tørris glemte jeg å si

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Jeg har sett på "Debatten" på nrk1 nå. Med i programmet var en dame som het Vilrid til fornavn. Det er første gang jeg har sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg må bare..... :sjenert:

En jeg kjenner fikk en jente for noen uker siden, og på FB i dag stod navnet på den vesle jenta og jeg grøsset.....Ja grøsset faktisk!

Salena skal jenta hete..... :lete:

Måtte skrive det inn i den navnestatestikk-greia, og det er 3,2,1 eller ingen som heter Salena til fornavn.......Skjønner det godt jeg må jeg bare si...... :sjenert:

Så da kan nok dette plusses på listen med sammensatte navn ala Chrisander, Nathaniel osv. vil jeg tro....

Høres mest ut som om man uttaller noe feil spørr du meg.....Som om r-en er borte i Serena :filer:

Unnskylder virkelig om foreldrene til denne jenta nå er her på KG og leser dette. Dere liker jo sikkert navnet, og muligens dere også har en svært spesiell grunn til akkurat dette navnet... men dette er engang en tråd om sære og mindre pene navn, og dette er min mening.... :sjenert:

Velger såklart å skrive dette som anonym, siden muligens ingen andre heter dette :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ok, jeg må bare..... :sjenert:

En jeg kjenner fikk en jente for noen uker siden, og på FB i dag stod navnet på den vesle jenta og jeg grøsset.....Ja grøsset faktisk!

Salena skal jenta hete..... :lete:

Måtte skrive det inn i den navnestatestikk-greia, og det er 3,2,1 eller ingen som heter Salena til fornavn.......Skjønner det godt jeg må jeg bare si...... :sjenert:

Så da kan nok dette plusses på listen med sammensatte navn ala Chrisander, Nathaniel osv. vil jeg tro....

Høres mest ut som om man uttaller noe feil spørr du meg.....Som om r-en er borte i Serena :filer:

Unnskylder virkelig om foreldrene til denne jenta nå er her på KG og leser dette. Dere liker jo sikkert navnet, og muligens dere også har en svært spesiell grunn til akkurat dette navnet... men dette er engang en tråd om sære og mindre pene navn, og dette er min mening.... :sjenert:

Velger såklart å skrive dette som anonym, siden muligens ingen andre heter dette :sjenert:

Grusomt, sa Lena.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svale og Vide?!! :hakeslepp: Helt utrolig hva folk kan finne på av navn. Svale og Vide? Altså... Hva faen? Aner jo ikke om det er guttenavn eller jentenavn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Borkhild

Olga

Emma

Tiril

Kristín

Sara

Sigrid

Sigrun

Sigurd

Magne

Roger

Leif

Og alle disse nye, rare navnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...