Gå til innhold

Kevlarsjäl i moderlandet


Gjest Kevlarsjäl

Anbefalte innlegg

Weee, mission accomplished! Nå slipper jeg å bekymre meg for at du sulter i hjel :hjerte: sååå kos å prate med deg i går <3 og internettmannen er her Nå, klokka halv ti om morranc ikke "utpå ettermiddagen" sånn han sa i går... Fint, men sugent :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Æsj nå savner jeg deg skikkelig. Det er noe litt merkelig med å være i denne byen her uten å leke med deg. Og jeg likereikke! Håper forresten at fysikerduden har lyst to get physical. Det hadde gjort seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Felgen, jeg savner deg også masse masse :(

Skulle ønske du var her!

--

Jetlag, jetlag gå din vei! Jeg er så sykt trøtt i dag, ser nesten dobbelt..

Så i dag skal jeg holde meg inne med god samvittighet, tror jeg. Kanskje gå en tur på bar.

Har forsåvidt vært flink i dag.

Har bestilt mobil og abbonement fra vodafone, og håper jeg får den i løpet av neste uke :D

Har også kjøpt meg en vifte, så nå er det litt kaldere på rommet mitt. Fantastisk!

Og så har jeg meldt meg på o-week, og fått kontakt med mentoren min. Er veldig vanskelig å arrangere et møte med henne uten mobil, men håper hun bare kan møte meg her hjemme i morgen til et gitt tidspunkt, så kan vi ta det derfra. Kanskje hun kan vise meg skolen og sånn :)

Hadde vært kjekt.

Jeg har også snakka litt med lånekassen (via mail, that is)

Lite annet som skjer her, jeg skulle ønske jeg hadde en norsk venn med meg nedover som jeg kunne utforska byen med. Det er jo gøy å møte nye mennesker, og veldig gøy å utorske byen aleine, men allikevel er det veldig skummelt å navigere i en ny by uten å ha mobil eller en venn å støtte seg på når man går seg litt vill..

Må liksom være på alerten hele jævla tida. :)

Håper dere koser dere i Norge! I dag regner det her nede, forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Har akkurat bada i badekaret mitt. Fy faen så episk digg! Det er helt sykt å tenke på at jeg har badekar, strøm og varmtvann inne, og svømmebasseng og treningsstudio, lounge, tvsal og you name it utenfor romdøra mi. Og 15 minutters gåavstand til universitetet mitt. Til 5500 kroner i måneden. Det er så sykt verdt det :D

Og mest digg/litt kjipt: roomaten min kommer ikke før den 8 februar, så jeg har faktisk masse aleinetid :D

Jeg synes det er ganske digg. Selv om jeg gjerne skulle hatt en person å ta følge med steder ogsånn.

Nå: spise verdens største avocado, prøve å ikke sovne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husk at det er vassrestriksjonar her ;) Dusjane skal helst ikkje vare meir enn tre til fem minutt, og eg har vel aldri hørt nåken ta eit bad før... Er vatn og slikt inkludert i leiga? I så fall: Nyt det! For ein betalar pr liter ein brukar, og det kan fortvekk bli dyrt. Kos deg i helga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Det er ikke skummelt å navigere alene. Det er nok bare litt uvant med en slik form for frihet. En slik frihet som drev Amundsen til Sydpolen. Mao, noe lenger sør enn hva du er nå ;)

*snakke kryptisk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Attegløyma: vann og strøm er inkludert i leia, så jeg koser meg som en gud jeg! :D

BM: å snakke kryptisk betyr vel strengt tatt at man pakker et budskap inn i noe så ullent at man bare såvidt får tak i det. jeg får ikke tak i noen av hva du mener her, jeg :sjenert: og dessuten svarte du ikke på smiske-PMen min. Ble du flau? :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Galithralia

Seriøst? Alt det for 5500 kr i måneden? Jeg MISUNNER deg...jeg er på jakt etter et nytt sted å bo, siden leiligheten jeg bor i nå skal leies ut for markedspris :( Gud så vanskelig det er å finne noe i sentrum til rimelig pris. Men det høres i hvertfall ut som om du koser deg :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Gal, som student er det strengt tatt i dyreste laget. Skulle gjerne hatt mer penger å rutte med i måneden, til fjas og mas. Men jeg får jo utrolig mye for pengene! :)

---

Sommerregn er så utrolig fint, forresten. Det har pøsa ned med jevne mellomrom i hele kveld, og det er varmt regn, som etterlater lufta frisk etterpå. Kommer ikke til å bli like fornøyd om det regner like mye om høsten, og regnet er kaldt, men heihei. Den tid den sorg.

Jeg har også innsett at jeg ikke har spist godteri siden jeg dro fra norge! Wow! Jeg som var så godteriavhengig, har ikke tenkt på godteri i det hele tatt på.. nesten fem døgn. Utrolig fantastisk! Vel, jeg har spist en is, og drukket halvannen liter cola, men ingen sjokolade, ingen lakris, ikke noe smågodt eller potegull eller dip eller noenting.

Jeg har på følelsen at jeg skal fortsette den gode trenden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Galithralia

ja 5500 er ikke det billigste, men med alt du får med er det en god deal :) ser ut som jeg og må øke hva jeg er villig til å betale for et ok rom i sentrum...

åå så bra! Her tenker jeg på is, sjokolade, popcorn og alt annet! jeg blir et sukkermonster når jeg har mitt månedelige besøk :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Haha, men når man har besøk av den røde, synes jeg man kan skeie ut med god samvittighet :D

Jeg pleier å glede meg til den uka, av nevnte grunn.. Haha, godterimonster til tusen, ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Galithralia

Sant så sant, bare dumt at jeg har så vondt, må vente til romvenninnen min kommer hjem fra skolen så kan jeg sende henne ut på snopeshopping for meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne følge med her! Så utrolig spennende! :nigo: Går selv og drømmer om å flytte til et annet land for studier/jobb i en periode, men nå er jeg jo allerede i ett annet land :roll: Synes bare Island ikke er så veldig eksotisk, Australia høres bedre ut.. :fnise:

Håper jetlag'et slipper snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Herregud, Island høres jo helt fantastisk ut, Kongulo! Har alltid hatt lyst til å studere der, har hørt så mye bra om studentmiljøet på Reykjavik.

Men det er sikkert litt kaldt og litt forblåst og litt.. lite folk? :P

Du er velkommen ned hit, værtfall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hihi! Ja miljøet her er veldig godt! Vi er jo egentlig alle sammen samlet i hovedstaden, så man merker ikke noe til at det er lite folk med mindre man reiser ut i de mindre byene rundt om. Jeg har aldri møtt noen som drikker like mye som studentene her i Reykjavík men! :ler: Det er såkalte "vitenskapsturer" hver fredag, hvor man får gratis mat og så mye alkohol man kan drikke, forkledd under "Nå skal vi besøke et firma som er interessant" :lol:

Kaldt og forblåst er hvertfall veldig riktig! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...