Gå til innhold

Kevlarsjäl i moderlandet


Gjest Kevlarsjäl

Anbefalte innlegg

Gjest Kevlarsjäl

Nå har jeg styra lenge nok med treningsdagbøkene, på tide med en årntli dagbok!

Om meg:

er fotostudent i Melbourne, Australia. Jeg er også relativt treningsnarkoman, ganske sosial, har en forferdelig familiesituasjon med en syk mamma. Har et langdistanseforhold til bestevennene RødeDrage, Ashelia (og ektemannen til Ashelia som ikke er på KG) og Felgen, som alle bor i Norge.

I dag/Det siste døgnet:

FY FAEN så flink jeg er :) Jeg, som aldri har flydd aleine før, klarte å navigere på Gardermoen, deretter i Brüssel, deretter i Abu Dhabi, og deretter helt fra flyplassen til min nye, fine leilighet her i Melbourne.

Jeg har gått igjennom utallige kilometer på flyplasser, jeg har gått igjennom tre sikkerhetssjekker, sett verdens deiligste dreadsmann som flørtet med meg, men som gikk på flyet til bankok (burde fulgt etter!)

Jeg har også vært veldig flink til å spørre folk underveis om ting jeg har lurt på, og er skikkelig positivt overraska over de fleste flyplassansatte. Fytti grisen så tålmodige og ålreite de er!

Jeg ble spesielt glad over et par av dem:

Flyvertinne1 som lånte meg hennes private mobil, fordi jeg klarte å MISTE DEN NORSKE MOBILEN min et sted på vei til flyplassen.. Jeg fikk ringt til pappa, og hadde et skikkelig sammenbrudd hvor jeg var redd or å reise. Alt virka uoverkommelig. Da kom Flyvertinne1 og klemte meg, og sa masse beroligende ord til meg.

Flyvertinne2 møtte jeg på flyet fra Brüssel til Abu Dhabi. Jeg åpna et brev Ashelia hadde skrevet til meg, og jeg grein som en jævla unge. Og så klarte jeg ikke slutte. Jeg tenkte på Dragen, på pappa, på katten min, på mamma, på alle problemene som kunne oppstå.. Og nesten med en gang, kom Flyvertinne2 og spurte om hun kunne hjelpe med noe. Hun sa til og med "bare si fra uansett hva det er jeg kan gjøre som gjør det glad" :lur: da jeg hadde sittet sånn i to timer sammenhengende, kom hun tilbake og satt seg med meg. Jeg fortalte bare at jeg var trist, og hun sa ikke så mye, men hun sa at hvis det var ledige plasser på førsteklasse på flyet jeg skulle ta neste gang, så skulle jeg få det gratis.. For en fin dame!

Men første klasse ble det ikke. Da jeg kom til Abu Dhabi kom jeg nemlig i snakk med en single serving friend. (for dere som ikke har sett fight club: s-s-friends er venner du møter på flyet/toget/bussen, som fungerer akkurat som små engangsposjoner med mat du får utdelt på nevnte transportmidler.. Man bruker dem, og kaster dem, og er mett og fornøyd etterpå)

Vel, min nye single serving friend, heter Benjamin, er tynn og skranglete, med MASSE hår på brystet og armene. Men ikke noe særlig hår i ansiktet. Jeg kom i snakk med ham på flyplassen, og det viste seg at vi skulle ta samme fly, og at vi hadde seter rett ved siden av hverandre. Kjekt. Han er tysk, og fysiker. Han er skikkelig opptatt av partikler, atomer og sånt. Men samtidig hadde han gode sosiale antenner.

Og vi hadde en seksuell kjemi fra sekundet vi hadde sagt hei til hverandre. Han var jo ikke kjekk, og jeg så heller ikke ut (gråt trynet mitt ut på tidligere fly..) og da vi satt ved siden av hverandre på flyet, lot vi hendene ligge tilfeldig ved siden av hverandre, og da jeg ble trøtt landa jeg på brystkassa hans. Det endte opp med en laaang flysetenatt med frustrerende ertekosing. Sånn når man tar på tissen utenpå buksa og har forspill uten penetrering liksom. Det er jo ikke det beste, men det var ikke noe annet sted vi kunne gå for å ha oss liksom...

Jeg likte han skikkelig godt.

Nå:

Det er over tredve grader her, selv om klokka er halv ett. Jeg er dritfornøyd med leiligheten/rommet mitt.

Jeg har min egen, deilige seng. Min egen dyne. Min egen pute. Jeg har BALKONG MED SMIJERNSGELENDER.

Jeg har BADEKAR og dusj med masasjehode. Jeg har kjøleskap, masse lagringsplass, internett og alt.

Det eneste jeg ikke har, er venner her nede. Men det kommer nok asap!

Det er en jævlig irriterende fugl utenfor.

Så nå skal ta en røyk på balkongen min, og så skal jeg sove tenkte jeg. Fantastisk.

Endret av Kevlarsjäl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den turen hørtes ut som en utrolig spennende opplevelse, så godt å høre at du ble støttet og godsnakket til av mennesker når du trengte det!

Vil gjerne følge din dagbok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snupp :hjerte: så fint at turen var bra! Og jeg må bare :fnise: litt av at du greide å fine deg en ssvenn :P

Og venner finner du deg fort nok <3 du som er så awesome kan ikke annet! Når begynner skolen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldiggrisen. Skulle ønske jeg var like smart som deg og reiste for å studere, den gangen jeg hadde anledning. Men men :sjenert:

Lykke til i kenguruland. Jeg skal følge deg med argusøyne :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

:velkommen: alle sammen :)

Ashelia: skolen begynner 28. februar, så det er en liten måned til :)

---

Åååå såå trøttttttttt. Jeg la meg klokken 02 lokal tid, og stod opp klokken 10 på morgenen lokal tid. Åtte timers søvn, men på grunn av jetlaget er det umulig å kjenne det. La meg våken, våknet trøtt.

:(

I dag er planen å gå ned til resepsjonen, og få utdelt nøkkel og litt informasjonsgreier som jeg trenger.

Så planlegger jeg å finne nærmeste matbutikk og handle mat for den nærmeste uka, og pakke ut en del.

Det er nesten så jeg håper ingen snakker til meg, for jeg er så redusert i dag og vil faktisk bare være aleine :P

Men jeg må vel våkne snart. Kjøpe litt kaffe og svart te, så går det seg vel til.

Og ja; det er varrrmt heeer!

Seriøst, vinden kjennes ut som en lufta fra en hårføner liksom.

Ok, nå hopper jeg ut ra det trygge redet mitt og ned til resepsjonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kevlarsjäl

Gikk bra i resepsjonen! Snakka litt med andre som bor her, og alle er veldig vennlige :D

Så klarte selvølgelig romnøkkelen min å henge seg, så jeg stod og kom ikke inn i leiligheten min, haha. Måtte ned i resepsjonen, resepsjonen måtte låse meg inn, og tja.. i det hele tatt var det kjipe greier.

Har pakka ut nesten hele kofferten nå, og er så jævlig trøøtt. (klokka er 14 her, og 4 om natta i Norge. Øya mine er såå trøtte, men jeg kan ikke sove! :snurt:

Lover å oppdatere om noe mer spennende så snart det skjer. Akkurat nå synes jeg jo alt fra stikkontakter til tidsorskjell er spennende emner å skrive om, så da blir det litt om det.

ÅH.

Jeg sjekka ut treningsrommet også (har eget treningsstudio her jeg bor.. fett..) og det er et par elipsemaskiner, en tredemølle, et par styrkeapparater, en stepmaskin, og tja.. masse ålreite greier. Ingen unnskyldning for å skippe trening, med andre ord :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

På onsdag kveld er det nattoppe på markedet, med musikk og masse mat og drikke. Anbefalast å sjekke ut! Frå ca 18 til 22. Og velkommen til varmen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Yikes! Du har landa :nigo: Og har fløyet Emirates... :sukk: *benekte at en er missunnelig*

Enjoy Down Under! *Nynne på Men At Work..*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yikes! Du har landa :nigo: Og har fløyet Emirates... :sukk: *benekte at en er missunnelig*

Enjoy Down Under! *Nynne på Men At Work..*

Å nei! Nå kommer jeg til å gå og nynne på den hele dagen.. Gah.

Men vesla! Bra du har det fint:) jeg skyper deg på et fornutig tidspunkt enten i dag eller i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Så hyggelig at så mange vil lese og følge meg her i australia :hoppe: velkommen til alle sammen!

Takk for tipset, attegløyma :) Får se om jeg er våken da vettu! Har problemer med å holde øynene åpne på ettermiddagen og kvelden.. Men det høres absolutt digg ut!

Er det Queen Victoria Market du snakker om?

Og vet du hva, brutal mann? Jeg tenkte på deg da jeg fløy, og tenkte at du sikkert satt i norge og var gørrmisunnelig :hug:

Siden sist:

Har.. eh.. lest kart, kjøpt mat, dusjet og drukket sjokkmasse te for å ikke sovne. -.-

Endret av Kevlarsjäl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jupp, Queen Vic ja. Ganske festlig, fleire band og utruleg masse folk over alt. Og kjempegod mat. Og Sangria... Ein grei måte å halde deg vaken for å snu døgnet igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med å ha kommet trygt i havn. Nå tenker jeg du får spennende utfordringer fremover hva studier gjelder :)

Kjenner jeg blir pitte-litt grisemisunnelig, ja, med tanke på hvor du er. Hadde en kompis fra Perth. Kanskje jeg får lete han opp, ta vesla under armen og stikke fra nisselandet :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Så spennende at du reiser til Australia for å studere. Høres utrolig spennende ut. Og det høres utrolig digg ut med sol, sommer og varme :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Kevlarsjäl

Sobril: det er aldri for seint :) ta med ungen og mannen, og finn jobb i et annet land? kan vel ikke være såå vanskelig? :sjenert:

---

Ok, det gikk litt over 24 timer, men nå har jeg hilst på min første australske edderkopp.

Jeg bor i andre etasje, og regner i grunn med å få en del insekter inn hvis jeg har døra åpen. Æsj. Insektsspray og myggnetting må kjøpes.

Edderkoppen var gjennomsiktig, og rød. Og ekkel. Og lett å drepe.

Observasjon: australske insekter er mye lettere å drepe enn norske (har drept en flue, en liten bille og edderkoppen i dag, alle døde på første klask! de er treige i observasjonen!)

Nå skal jeg sove.

I morgen vil jeg snakke med Drage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

Jeg vil også følge med her :Hehe: Du er så heldig! Her blåser det iiiskaldt. Vil heller ha hårfønervind!

Så koselig reise du hadde :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, så spennende at du studerer i Australia :hakeslepp: Selv hadde jeg aldri turt det. :sukk: Vurderer å ta studier innen foto selv, men synes det er så vanskelig når jeg sliter med sosial angst.

Også er jeg glad du tok til fornuften for å starte vanlig dagbok :fnise:

Lykke til med insektsdreping! :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...