Gå til innhold

September-oktober 2011


*Joyce*

Anbefalte innlegg

Kan eg også få bli med her?

Eg testa endelig positivt i dag, etter over 1 1/2 års prøving. :hoppendeglad: Er kjempeglad, men også redd. Kryssar alt eg har for at spiren klamrar seg godt fast heilt til oktober!

Ingen symptom foreløpig, så eg vart veldig overraska over den positive testen. Venta mensen i går, men den dukka ikkje opp - så då måtte eg jo svi av ein test i dag tidleg. ;)

Gledar meg til å bli kjent med alle saman her inne! :)

Nååååh, så utrolig koselig Mirabella... Er så gøy å lese om de som får det til etter lang prøvetid. Kan tenke meg gleden er enorm. Nå må bare den lille klore seg godt fast.

GRATULERER så mye med positiv test :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei dere! Nå har jeg bestilt legetime :strix: Skal på første kontroll 3. mars - da er jeg 9 uker på vei. Gleder meg mest, men gruer meg også litt. Jeg skal til gynekolog som driver privat og har ul apparat, så håper vi får en tidlig ul :rodmer: Hvor mye kan man se når man er 9 uker på vei da?

Håper dere andre har hatt en bra helg! Hos meg har i dag svimmelheten meldt sin ankomst, og har en følelse på at den ikke vil bli helt fraværende de neste ukene(månedene). Noen andre som har vært plaget av svimmelhet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kopierer fra dagboken min jeg:

Idag har vi vært på UL, og der fikk vi se en perfekt liten spire! :strix:

Først fikk vi se en tass med bankende hjerte som sov med hendene foran øynene og bena i kryss :fnise: Da gynekologen dyttet på livmoren var det lite som skjedde. Men hun ba meg om å hoste, og da ble det skikkelig liv i stua! Lille knøttet veivet med armene og svømte rundt som en liten fisk. Ikke så rart den ble litt opprømt av å bli vekket så plutselig! Slekter på moren sin der gitt (verdens beste sovehjerte) :hoho:

Og så ble jeg flyttet en dag frem, så jeg er i dag 11+4 :rodmer:

Så deilig å vite at alt er fint :) Nå kan jeg senke skuldrene. Det var så innmari verdt pengene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende MaryPoppins! :rodmer:

Jeg har postet denne linken før i min dagbok, men synes den er så fin, så for dere som ikke har sett det før ta en titt for å se på den fantastiske utviklingen som skjer inni oss akkurat nå :gravid:

Uke 1-9: http://www.babycentre.co.uk/video/pregnancy/weeks-1-to-9-pregnancy/

Uke 10-14: http://www.babycentre.co.uk/video/pregnancy/weeks-10-to-14-pregnancy/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg har vel egentlig ikke skrevet her inne etter siste ul jeg. :)

Var på ul sist onsdag, da var jeg 8+3. Hjertet banket så fint, og det var mye mer å se enn uka før. Var mye mer tydelig fasong nå. Så, da legen skulle ta et sveip over resten av livmora... så fant han enda et hjerte som banket! :daane:

Ja, så her sitter jeg da, tvilling-gravid igjen. Fornuften er litt engstelig og redd for hvordan dette skal gå, men hjertet er lykkelig over å få enda en sjanse til å få tvillinger i hus. :rodmer:

Blir ny ul igjen 17. mars, da er jeg 13+4. Håper bare at alt går som det skal videre nå. :pls:

Av symptomer så kan jeg nevne tidvis kvalme, jeg spyr om jeg hoster eller blir for andpusten, og jeg er fryktelig trøtt! :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj! Gratulerer med to små spirer, Nilla! Forstår godt at det nok var litt rart og skummelt å plutselig vente tvillingar igjen, men denne gangen skal alt gå bra! Gler meg sånn til å følge deg resten av svangerskapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Tenkte jeg skulle hive meg med her jeg også. :sjenert: Gøy å lese om andre som er omtrent like langt i løypa som meg. Tydelig at alle svangerskap er forskjellige! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må "melde meg inn" her jeg også!

Mensterminen sier at jeg er ca 8 uker på vei eller noe slikt, men jeg tror nok at jeg egentlig er litt kortere på vei. Blir spennende å finne ut dette på UL!

Har nesten ingen heftige symptomer. Litt ømme bryster bare, men det tåler jeg! Sliten er jeg alltid uansett, så der merker jeg ingen forskjell ;) Har heldigvis også sluppet unna kvalme, men har kanskje bittelitt økt sultfølelse.

Har fått legetime neste uke, så det ser jeg fram til. Skal dere andre ha med mannen på denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg skal ha med mannen min på første konsultasjon. Vi skal et sted der jeg har et lite håp om at det blir ul første gang, så da syns jeg det er ekstra spesielt at mannen får være med. Hadde det kun vært samtale og ikke mulighet til å lytte til hjertelyd eller noe, hadde det ikke vært like farlig syns jeg. Han skulle selvfølgelig fått være med hvis han vill uansett da.

Åh som jeg gleder meg, og gruer meg bittelitt. Fortsatt to uker igjen for meg... Føles som en evighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til de nye! :hallo:

Ripsy: Jeg er plaget med blodtrykksfall og svimmelhet. Ganske guffent, særlig når jeg ikke får sitteplass på banen. :sjenert: Kommer hvis jeg står lenge eller bruker for lang tid i dusjen. Hadde en del av det sist også, men ikke fullt så tidlig i løpet.

---

Jeg har første legekontroll neste uke. Skal ikke ha med mannen denne gangen, men hadde det i første svangerskap. Denne gangen blir det rett og slett litt knotete, og det blir bare blodprøver og utfylling av papirer. Pluss at vi jo har vært gjennom det en gang før, og både mannen og jeg vet litt mer om hva vi går til. :)

Hadde egentlig tenkt oss tidlig UL, men det forsvant litt i lillejentas sykdom og sånt, så vi har ikke fått bestilt noen time. Får se om vi kaster oss rundt, men jeg tror kanskje vi drøyer til ordinær UL. :)

Ellers er jeg vanvittig trøtt og sliten om dagen, særlig de dagene jeg har vært på jobb (jobber og studerer 50/50). Denne uka er det litt ekstra intenst, siden vi skal ha selskap for lillejenta på lørdag (2 år i dag!) + at svigermor kommer i morgen. Litt ekstra styr... Bare koselig med svigermorbesøk, altså, men jeg føler jo at det må se litt ok ut her. ;) Selv om jeg vet at hun egentlig ikke bryr seg og har full forståelse for at jeg er gravid og sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle sammen!

Lenge siden jeg har vært her og lest nå, og jammen har det kommet flere i gruppa. Gratulerer masse til dere alle sammen!

Jeg var på min første kontroll hos legen. Det er vel allerede rukket å bli noen uker siden. Jeg valgte legen, fordi jeg slet med blodsukkeret mitt i forrige svangerskap, lå på grenseland til å svangerskapsdiabetes hele tiden, allerede fra før jeg var i uke 12.

Denne gangen derimot var blodsukkeret mitt helt fint! Jeg går vel egentlig ut ifra at det kommer til å bli dårligere når jeg er lengre på vei, men det var uansett deilig å få beskjed om at det var mye bedre denne gangen enn det var på samme tid med forrigemann.

Lite symptomer her også..Har hatt litt kvalme og slikt på morgenen og når jeg ble sulten, men det roet seg når jeg spiste litt. Kvalmen gav seg når jeg bikket uke 9. Ellers er det litt ømme pupper innimellom, og blir fort sliten, men ellers merker jeg ingenting.

Kunne godt tenke meg en privat UL for å se at alt er bra der inne, men har ikke kommet så langt enda.

Og nå er jeg forresten overbevist om at det er en gutt jeg venter. Haha!

Lykke til til dere som skal på første kontroll og tidlig UL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

Jeg har et spørsmål. Er det flere av dere som har slitt med dårlig søvn om natten nå i første trimester? Jeg har hatt flere netter nå hvor jeg våkner mange ganger og liksom ikke finner roen eller en god stilling. Har gjerne vært på do x 1 per natt, men tror ikke det er det som har holdt meg videre våken. Litt ubehag og spreng i magen kanskje, men mest den urolige følelesen. Flere som har opplevd det samme?

Og det værste når en ikke får sove er mannen som stadig sniker seg nærmer, så får jeg mindre plass på min side, og jeg kjenner han puster dypt og godt inn i øret mitt :kjefte: Irriterer meg skikkelig, men han er jo så søt som vil ligge inntil meg og da :rodmer: Føler meg litt slem når jeg prøver å dytte han bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde en periode jeg sov veldig dårlig. Var på do opptil tre ganger om natten. Hadde veldig rolige dager og sov gjerne en gang iløpet av dagen. Så var kanskje ikke trøtt nok? Sov veldig lett også så våknet bare mannen snudde seg. Har aldri klaget på at han snorker noe særlig før men nå snorker han hele tiden :fnise:

Har langt bedre netter nå og inatt var jeg ikke på do før mannens vekkerklokke ringte i dag morges. En hel natt sammenhengende søvn! Var så deilig at jeg hadde et lengre foredrag om det kl 0530 idag morges :fnise:

Sover langt bedre om nettene nå så kanskje det bare er forbigående tidlig i svangerskapet. Håper det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå skal jeg være litt slem og bedrevitende andregangs - akkurat det med søvnen blir ikke bedre, hverken utover i svangerskapet (mot slutten) eller etter at babyen er født. ;)

Men ellers - ja, jeg hadde problemer med å sove i starten. Jeg er dog usikker på om det mest var svangerskapsrelatert eller om det gikk på andre ting - vi var veldig mye syke på nyåret, og jeg hostet, var tett og sov nok dårlig pga det. Slet også en del med innsovning pga tanker rundt ny graviditet, redsel for ny fødselsdepresjon m.m. Det er jo unektelig mye som skal prosesseres i starten av svangerskapet...

Håper det kommer seg om ikke lenge for deg også! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, merker at søvnen kanskje er litt påvirket, men ikke nevneverdig. Drømmer masse for tiden da, som gjør at jeg kanskje sover litt mer urolig. Men jeg har alltid sovet ekstremt tungt, så det er kanskje ikke så rart at jeg ikke har merket allverdens...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det er flere enn meg. Og ja, Joyce - må jo regne med et endret sovemønster både i 3. trimester og etter at den lille har kommet til verden :kgbaby: Var bare litt usikker på om dette var tilfeldig, eller om det er flere som har problemer i første trimester.

Jeg har et håp om en fantastisk periode i 2. trimester der jeg kan trene masse, være stolt av magen og sove godt :nigo: Er lov å forsøke å være optimist iallfall :jepp:

Ha en fin uke alle sammen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den første natta etter positiv test sov jeg 2,5 time, var umulig å få sovet mer!

Jeg har et veldig godt sovehjerte, og har lite problemer med å få sove godt. Må som regel opp på do en gang i løpet av natta, men sovner med det samme etterpå. Godt er det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom på en ting som jeg må spørre dere om!

For lenge siden, før jeg planla å bli gravid selv, kom jeg over ei navneside. Slike er det jo mange av, men denne var litt spesiell. På denne siden kunne mor og far velge sine favoritter, og så kunne man sammenligne listene for å se om noen av navnevalgene var felles. Er det noen som kjenner til hvor jeg kan finne denne?

Evt guttenavn er vi 100% sikre på, men jeg ønsker noen flere alternativer på jentesida. Jentenavn er så mye vanskeligere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den navnesiden du nevner der najki har jeg ikke sett før, men hadde vært spennende å funnet den. Vi står litt fast i navnevalg her også nemlig. Ser forresten at du og jeg er like langt i graviditeten....

Så til mitt spørsmål som jeg har gått og grunnet litt på. Jeg er nå 9 uker og 1 dag på vei. I helgen oppdaget jeg at magen har forandret seg. Jeg ser ikke gravid ut, men det ser bare ut som jeg har lagt på meg rundt magen hvis jeg har på meg ettersittende klær. Når jeg sitter ser det ut som jeg har fått meg en bilring og når jeg står strutter den delen under navelen ganske godt ut. Jeg er i utgangspunktet en liten og spinkel person og har ikke hatt noe mage fra før. Jeg klør også mye på magen nå så det er tydelig at det skjer noe. Det jeg lurer på er om dette ikke er litt tidlig..? Hadde ikke forventet noe mageøkning før i uke 12-13 egentlig. Som sagt så er det ikke mye, og ingen ville sikkert lagt merke til det bortsett fra de som kjenner meg godt.

Begynner å tenke litt på tvillinger her jeg nå, men kanskje det er vanlig at magen begynner å ese allerede nå?

Hva er deres erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg melder meg inn her eg :) er 9 uker på torsdag.kjempespennende tid dette her.Er gravid for første gang.så alt er helt nytt for meg :) mye nytt som skjer med kropppen fortiden.skal på første kontroll den 8 mars.så synes alt går kjempetregt fortiden.eiger jo ikkje tålmodighet.er så nysjerrig på utviklinga og sånt med lille spiren i magen min.

ønsker alle dere andre her inne i septemper-oktober masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...