Gå til innhold

Hva er en god venninne?


Ana82

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Et kjempe godt spm. Er fortiden i den samme refleksjonen selv.

Etter å at det har "smelt" noen ganger. Gode venninner husker ihvertfall din bursdag, sørger for å huske deg. Takker gjerne ja til en bursdagsinvitasjon på bursdagen din, istedenfor å sende SMS få inviterer til fest på bursdagen din som hun forøvrig takket Nei til. Blant annet..

Da lærer man seg til å takke nei til et slikt vennskap. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes ikke den viktigste egenskapen i ei god veninne skal være hukommelsen. Går da ann å glemme en bursdag selv om man er ei god veninne? Ei god veninne er der for deg når du har det tungt, feirer med deg når du er glad, støtter deg og er ærlig mot deg. En god veninne prioriterer deg. ikke over alt, men passer på å skape tid til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god venninne for meg er en person som jeg i det store og hele føler meg vel i forhold til. Og det er selvfølgelig gjensidig. Personer som stadig irriterer meg, og fremkaller andre negative følelser i meg, er ikke gode venninner.

Jeg synes det er vanskelig å skulle si helt konkret hvordan en god venninne skal være, da mennesker er så forskjellige og har så mange ulike egenskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god venninne for meg er ei som jeg kan stole 100 % på, og ei som er ærlig. Tillit er veldig viktig for meg. Jeg må også føle meg komfortabel med henne, altså ingen pinlig stillhet og jeg må kunne si akkurat det jeg føler. Forventer også at personen skal kunne si ifra hvis jeg gjør noe som f.eks. irriterer henne, og at jeg også skal ha muligheten til å si ting til henne. Ei god venninne skal også støtte meg, høre på hva jeg har å si, men også kunne poengtere hvis jeg f.eks. kanskje oppfører meg teit. Jeg synes også det er viktig at ikke bare den ene parten tar kontakt hele tiden. Det er viktig at begge gir og tar like mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mynona83

En god venninne er en jeg kan snakke om alt med. En jeg stoler på, en som vil støtte meg i tunge stunder, en som står på min side, en som kan fortelle meg at jeg tar feil uten at jeg tar det ille opp, en jeg kan snakke med på telefon i timesvis, og når jeg har lagt på aner jeg ikke hva vi har snakket om. En jeg kan snakke med hver dag, men om vi ikke snakkes eller sees på lenge føles det helt likt når vi møtes igjen.

En jeg klarer å gråte foran.

Jeg er heldig og har 2 sånne venninner, og noen fler som er nesten sånn.

Endret av Mynona83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...