Gå til innhold

Mine tre nevøer


Skorpion72

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Vi skal ikke ha noen barn i vårt bryllup, kun voksne gjester. Flere av våre venner har barn i varierende alder; men de forstår dette fullt ut og skaffer barnevakt (et halvt års varsel brude jo holde icon_smile.gif ). Det må være opp til vertskapet hvorvidt man ønsker å ha barn i selskapet eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvom vi lar min tilkommendes nieser og nevøer komme betyr det ikke at vi lar venners barn komme! En ting er familiemedlemmer -en helt annen er venners barn!

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 5 nevøer og nieser i alderen 10 mnd til 8 år. Jeg vet at eldstemann alltid har drømt om å komme i bryllup, så for oss var det helt naturlig å invitere alle dem. Det regnet foreldrene deres også med... Siden vi har en sønn på 4 skal selvsagt han også være med, så lenge han orker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv 2 nevøer på 18 og 10 år og en niese på 16, når vi gifter oss er de blitt ett år eldre. For meg er det en selvfølge å be alle tre og så får de velge selv om de vil være med eller ikke. De to eldste er såpass gamle at de ikke er å anse som barn lenger.... Utenom disse kommer vi til å invitere venner og familie uten barn.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to, en gutt og en jente på henholdsvis 5 og 8 år. De er meget veloppdragne og flinke. Vant med store selskaper og barna til presten som er søster til min kjære. Det skal være med i kirken (brudefølge) og til middagen - når den er ferdig blir de hentet. Sånn gjør vi det!

Da min kusine giftet seg og jeg var 12 år, ble min søster som er 4 år eldre invitert men ikke jeg. Dette fordi jeg var for liten og hun var 'gammel nok' i deres øyne. Alle respekterer slike avgjørelser.

Lykke til med valget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica

Siden sønnen din ikke skal være med, regner jeg med du har skaffet barnevakt til han. Kan du ikke "invitere" barnets søskenbarn til å være sammen han den kvelden da? Hvis de ikke skal være med i bryllupet må jo søsteren din likevel skaffe barnevakt. Husker iallfall fra jeg var liten, så var det veldig stas å være sammen søskenbarna mine når foreldrene våre var ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ønsket i utg.punktet å ha min brors barn. Men da sa min svigerinne nei! Hun ville ha en barnefri helg, bo på hotell og sove lenge!

Det avgjorde saken, og vi har ikke bedt noen under 18, med unntak av brudgommens søsken.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv 3 barn, som jeg vil skal være med på hele moroa, men jeg ønsker likevel ikke å be søskenbarn. De fleste barn kjeder seg i slike sammenhenger, og jo flere barn det blir jo lettere blir det mye ståk.

Vi var i bryllup i sommer og da var også våre barn invitert, men jeg valgte å bare ta de med i kirken. Som en annen skrev lenger opp her - vi som har barn synes det er greit å få litt barnefri innimellom.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...