Gå til innhold

Mine tre nevøer


Skorpion72

Anbefalte innlegg

Er det noen av dere som skal be nieser/nevøer i bryllupet. Jeg har tre nevøer som kommer til å være 15, 12 og 8 når jeg gifter meg. Jeg må vel be alle eller ingen? har egentlig ikke lyst, men jeg tror søsteren min forventer det. Min egen sønn som da vil være 5, skal bare være i kirken og hos fotografen.icon_confused.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om nieser/nevøer blir invitert i bryllupet kommer vel litt an på hvor mange det er av dem og om det kommer til å være andre barn tilstede. Så lenge det er "bare" snakk om tre, synes jeg du skal ta dem med. Det betyr litt for dem å få være med i tante og onkels bryllup! Jeg skal ha med mine 4, det er ikke snakk om noe annet!

Dessuten synes jeg også at det er viktig å tenke på hvor gamle niesene/nevøene kommer til å være... Veldig forskjell på å ha en toåring til å sitte stille (f.eks under talene) i forhold til en tolvåring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Jeg ser ingen grunn til at du skal behøve å be dem! De kommer sikkert ikke til å ha full utelling av bryllupet når de er så små. Bare tenk hvor kjedelig middagen kommer til å bli. Og siden du ikke skal ha din egen sønn med i hele bryllupet bør folk forstå hvorfor deres barn heller ikke ble bedt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt ok å ikke be dem jeg, hvis du ikke har lyst. Ingen i min familie har små barn, de yngste som er invitert er mine fettere på 14 og 16. Det er vel ikke helt uvanlig å sette 18-års aldersgrense for de som deltar på festen!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har samme problemstilling...

Min kommende har 9 nevøer/ nieser og de vil være i alderen 4 til 16! Vi kommer til å be alle, så får foreldrene bestemme om de tar de med eller ikke (dvs om de skal feste).

Hos oss var det alle eller ingen, for vi ville ikke splitte søsken, så vi ender med alle. Når det er sagt kommer min tilkommende å kreve at barna skal oppføre seg i kirka og under middagen, ellers vil han be foreldrene la de være hjemme!

Må innrømme at det kan gå ganske så for seg når denne gjengen møtes (særlig de som er under 10 -dva 6 stykker!), så her må foreldrene velge selv. Men de er utrolig skjønne da... 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til anonym:

Lurer på hva som er stas?

Middag som varer 3-4 timer med taler o.l. Det er vel en voksenting.

Uff jeg er sånn i tvil. De på 15 og 12 er greit, men han på 8 er VELDIG hyper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva med å iallefall be dem... Så kan foreldrene selv avgjøre hva de ønsker (som Astra foreslo)

Eller hva med en barnevakt for de minste (eks. egne barn + de minste nevøene/niesene) akkurat mens talene varer? De kan jo oppholde seg et eller annet sted i lokalene der dere er og slipper å kjede seg under talene, men får likevel med seg festen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Uff.. nei kan aldri tenke meg at det er noe særlig stas å være i et bryllup når man bare må sitte ved et bord å høre de voksne snakker sammen når man er så liten...

Selvfølgelig kan du invitere dem og la foreldrene velge, men det er faktisk ikke sikkert de tenker på at det kan bli slitsomt for de andre gjestene å ha små barn masende rundt seg. Jeg hater iallefall dert!! Desto værre er det med de som ikke har noe styring på ungene i det hele tatt. NEI ikke inviter dem hvis du ikke er klar for noen urolige barn som løper rundt og maser, for det må du regne med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! gjør det som føles riktig for deg og sambueren din .Siden dere ikke skal ha med deres egen sønn på festen. så trenger dere ikke å føle at dere må be nevøene.Kansje du kan spør søsteren din om det er iorden???.Selv har vi bed alle ungene til søskene våres, Pluss ungene til søskenbarnet mitt som kommer langveis fra(10 stk fra 1 1/2 - 11,pluss to babyer)Dette ser vi ikke på som et problem og ungene gleder seg vilt...etter middagen skal di fleste heim der di skal overnatte....Eg må fortelle at makan på veloppdratte unger skal en lete lenge etter,di er så sjønne og greie......icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! gjør det som føles riktig for deg og sambueren din .Siden dere ikke skal ha med deres egen sønn på festen. så trenger dere ikke å føle at dere må be nevøene.Kansje du kan spør søsteren din om det er iorden???.Selv har vi bed alle ungene til søskene våres, Pluss ungene til søskenbarnet mitt som kommer langveis fra(10 stk fra 1 1/2 - 11,pluss to babyer)Dette ser vi ikke på som et problem og ungene gleder seg vilt...etter middagen skal di fleste heim der di skal overnatte....Eg må fortelle at makan på veloppdratte unger skal en lete lenge etter,di er så sjønne og greie......icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du behøver ikke be de.

Vi var litt redd for at min svigerinne skulle mene at det var helt greit å ta med sine barn. Det mente i allefall sivegmor, som gjerne ville ha sine barnebarn der.

Jeg sa kort og greit at barn ikke hadde noe i et bryllup å gjøre. Det kunne ikke misforstås.

Men vi hadde en brudpike og en brudesvenn. De satt ved enden av bordet slik at de kunne løpe fra og til bord og videorom. Det var bare de barna som ble invitert. Slik vile jeg ha det.

Hva det angår alle eller ingen, kan jeg også fortelle at vi inviterte de kusiner/fettere vi har kontakt med privat (på byn og slikt) De andre som vi bare treffer i familesamenhenger droppet vi. Selvom noen av deres søsken ble initert.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Da mine to søstre giftet seg i -94 og -97, var barna våre så små at det kun var brudeparets egne barn som var med. Vi har omtent samme alder på barna alle tre. 6 og 11 år, 6 og 13 år, og seks og 14 år. Når vi skal gifte oss i mai, får selvfølgelig våre på 6 og 13 være med. I tillegg har vi bedt 11- og 14-åringe. 6-åringene har ingenting i et bryllup å gjøre! (Vår egen 6-åring skal overnatte i festlokalet.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du ikke skal ha din egen sønn med på festen, og gjerne ikke andre barn heller, så hadde jeg ikke bedt de tre nevøene. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei

Vi skal ikke ha med nevøer og nieser i det hele tatt.

Vi har lyst på en bryllupsfest uten barn og at alle kan kose seg og slappe av.

Jeg vet at det ville ha blitt mye mas på både bestemødre og mammaer og pappaer hvis de skulle vært med. De skal være med i kirken, og til lokalet helt til vi skal spise middag. Da blir de hentet, og for å være helt ærlig tror jeg de har det bedre hjemme enn å sitte ved et bord i 5 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har tre nevøer - på 9, 7 og 3 år - disse skal vi spørre om vil være brudesvenner. Etter kirken skal de få være med frem til middag - da blir de hentet av barnevaktene. Hyggelig å ha dem med - men ser at dette kan bli kjedelig for små barn - lang middag - og masse voksenprat. I tillegg er det jo hyggelig for foreldrene med fri på festen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å si at de er velkommen, så er det opp til foreldrene om de ønsker å ta dem med. Men fortell samtidig at deres sønn ikke vil være tilstede i selskapet. Det vil jo heller ikke bli lagt opp til noe barneselskap, og det er en laang middag.

(Selv skal vi selvfølgelig la en nevø på ca 6 mnd få komme, men sønnen vår og en annen kusine er kun tilstede i kirken.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til diddi!

Jeg vet hvis jeg lar det være opp til søsteren min så kommer de, og innerst inne vil jeg gjerne ha en "voksenfest". De som evt. har spedbarn må jo selvfølgelig ta med seg disse. Men det er vel et "godt" argument det at vi ikke skal ha med vår egen sønn på festen, selv om han sikkert kunne, han er jo da 5 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...