Gå til innhold

Kan man ikke lenger bo på østkanten i Oslo?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Å bo på østkanten med barn blir jo å ta del i det store raseblandingseksperimentet.

Mange steder på østkanten finnes det jo barnehager og skoler, så og si uten etnisk Norske barn. Kun politikere med missforstått ideologi langt oppe i halsen tror at dette eksperimentet fører noe godt med seg.

Jeg er på ingen måte rasist, men ser virkeligheten hver dag. Virkeligheten viser en gruppe som har vert her i tre, fire generasjoner og som ikke vil asimileres og som troskap sverges til koranen istedenfor Norske lover og regler. Snart er dette samfunnet så stort i noen bydeler at vi får ghettotilstander med medfølgende radikalisering.

Det overordnede målet for muslimer er jo å konvertere alle til islam.

Inntil vi finner en bedre løsning på integreringsproblemene, bør vi begrense innvandringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vestkanten er i ferd med å utvikle seg til det samme dessverre.

Ja, jeg var ute å gikk en tur ved vinderen tidlig igår kveld. Møtte en utenlands mann som, da han gikk forbi meg, sa noe... Dette har jeg opplevd mange ganger, og jeg skjønner ikke hva de sier.

Dette har jeg opplevd i Oslo sentrum også, så det skjer hvor som helst, så lenge de er de rett og frekke utenlendingene.

Noen flere som irriterer seg over dette?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg ikke igjen i dette i det hele tatt. Har bodd på østkanten hele livet og trives kjempegodt, kunne aldri tenke meg å flytte vestover.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan jo dra alle på vestkanten over en kam oxo. Narkiser med penger...

Nei, velkommen til Østkanten der folk får væra folk og har hjerterom!

Hilsen gladlaks i Oslo Nord.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på østkanten, indre øst, og har gjort det i herrens mange år. Forstår overhode ikke hvorfor det ikke skulle være mulig å bo her lenger. Jada det er innvandrere her, men det er flere etniske nordmenn. Og jada, det er noen pøbler fra tid til annen, men også DE er oftere etisk norske. Vi har hatt noen runder med salg av narkotika, politi-razziaer og produksjon av diverse i nærområdet, alt utført av etnisk norske unggutter, som også gjerne raner og stjeler.

Jeg bor gladelig på østkanten, eneste delen av vestkanten jeg kunne tenke meg å bodd må være St.hanshaugen. Dette også med barn, selv om det da selvsagt hadde vært greit å bo i annet en blokk uten uteplass utover liten balkong.

Nei, jeg bryr meg ikke om fjortisgutter jeg heller, men jeg tror de yngre gjør det.

Jeg hadde blitt redd for eldre ungdommer og voksne menn som ravet rundt i gjenger.

yngre barn blir redd eldre ungdom i grupper, dt er slik det alltid har vært, totalt uavhengig av fargen på ungdommen i gruppa.

At ungdomsgjenger ypper og tøffer seg, er heller ikke noe som er nytt eller som kom med innvandrerne. Det var mye nok av det når jeg var ungdom også, og jeg er ikke oppvokst i oslo men en mindre by ett lite stykke utenfor.

Ja, jeg var ute å gikk en tur ved vinderen tidlig igår kveld. Møtte en utenlands mann som, da han gikk forbi meg, sa noe... Dette har jeg opplevd mange ganger, og jeg skjønner ikke hva de sier.

Dette har jeg opplevd i Oslo sentrum også, så det skjer hvor som helst, så lenge de er de rett og frekke utenlendingene.

Noen flere som irriterer seg over dette?

Nei, jeg irriterer meg sjeldent over mennesker som bare sier noen ord til meg og thats it. Jeg prater gjerne tilbake og jeg, uansett hvor vedkommende er fra. Opplever det overhode ikke osm frekt, så lenge jeg da ikke hører hva de sier og de faktisk SIER noe frekt, så skjønner jeg ikke problemet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg irriterer meg sjeldent over mennesker som bare sier noen ord til meg og thats it. Jeg prater gjerne tilbake og jeg, uansett hvor vedkommende er fra. Opplever det overhode ikke osm frekt, så lenge jeg da ikke hører hva de sier og de faktisk SIER noe frekt, så skjønner jeg ikke problemet.

pst, håper og tror at innlegget du siterer var ironisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bodd på østkanten hele livet, og trives kjempegodt med det. :) Deilig at så mange kulturer lever side om side, og at vennskap spirer på tvers av etnisitet!

Den eneste gangen i livet jeg har blitt frastjålet noe var på fest på Ullevål Hageby av noen klysete hvite vestkant-pappa-gutter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Groruddalen og kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen i det hele tatt. Men så har jeg aldri vært redd for gjenger med fjortisgutter, samme hvilken farge de har på huden.

Nei, du burde vel mere være redd fjortiss jenter! Husker da fæle jentegjenger også i min tid, men de var liksom ikke 20 - 30 stk, men to eller tre. Nei, jeg synes ikke det er noe trivelig å bli møtt av en agressiv gjeng fjortiss gutter på 20-30 stk som står og ypper seg og skal ta alle. Jeg synes ikke det er trivelig for min sønn eller datter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor på Grønland og trives kjempebra, det er et kjempefint sted å bo når man ikke har barn. Har ikke opplevd noe der som får meg til å føle meg mer utrygg enn i andre deler av byen.

Imidlertid, når/hvis vi får barn kommer vi til å flytte til et sted der vårt barn ikke blir en del av en etnisk minoritet. Det høres kanskje fælt ut og jeg er ingen motstander av integrering men jeg har ingen planer om å gjøre mitt barn til en del av et sosialt eksperiment.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bo på østkanten med barn blir jo å ta del i det store raseblandingseksperimentet.

Mange steder på østkanten finnes det jo barnehager og skoler, så og si uten etnisk Norske barn. Kun politikere med missforstått ideologi langt oppe i halsen tror at dette eksperimentet fører noe godt med seg.

Jeg er på ingen måte rasist, men ser virkeligheten hver dag. Virkeligheten viser en gruppe som har vert her i tre, fire generasjoner og som ikke vil asimileres og som troskap sverges til koranen istedenfor Norske lover og regler. Snart er dette samfunnet så stort i noen bydeler at vi får ghettotilstander med medfølgende radikalisering.

Det overordnede målet for muslimer er jo å konvertere alle til islam.

Inntil vi finner en bedre løsning på integreringsproblemene, bør vi begrense innvandringen.

Ja, jeg får inntrykk av ghetto...huff.

Og dette dreier seg neppe om nylig innvandrere, men snarere de som også har sine besteforeldre her. Og det mest overraskende er at dette heller ikke er en "innvandrer bydel", men nå ser det ut til å ha blitt det der og. Men jeg leser jo at der har bredt seg ut fra Oslo by også..

Lærer ikke foreldrene deres de "folkeskikk"..eller er det bare å bruke vold og ha "ære" som gjelder? Har alle "gjeng- mentalitet" eller er det noen der som faktisk kan tenke selv? Heldigvis så det ut som noen der kunne tenke selv, men de er neppe i flertall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er vestkanten best. Er født og oppvokst her, og har aldri verken tatt eller hørt om folk på kokain. Merkepress er det, men tror ikke det gjelder kun vestkanten.

Nei, man kan ikke lengre bo på østkanten om man ikke vil la ungene og seg selv risikere å bli ranet, sjikanert og voldtatt av utlendinger, samt bli holdt igjen på skolen pga. deres sene intellektuelle utvikling.

Sorry to say..

Jeg er oppvokst i Bærum, og vil ikke si det er bedre på vestkanten. Kjenner mange som har blitt narkomane, men en del som har klart å skikke seg også. Sinte jentegjenger var det mange av. Og det økonomiske presset var enormt.

Nå trives jeg best i Oslo øst. Synes det er en frihet og et mangfold der, som man ikke har andre steder. Har aldri opplevd noe ubehagelig på østkanten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det store gjenger med skoleungdom som truer og opptrår aggressivt der da? Som nesten hindrer folk i å bruke offentlig transport?

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Antar hovedpoenget er "med barn"...

For jeg er bosatt på østkanten (Torshov) og kjenner meg ikke igjen i situasjonen. Møter riktignok noen somaliere daglig, men de går sjelden mer enn 2-3 sammen og virker absolutt ikke til å være uskikkelige.

Men nå er jo østkanten ett vidt begrep, så i stedet for å generaliserer bør du kanskje være mer spesifik på hvilken bydel eller bydelsområde du sikter til? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er født og oppvokst på Østkanten, og bor her til dags dato. Må si jeg aldri har vært bort i hverken raning, voldtekt eller slossing. Jeg har mange venner av annen etnisk opprinnelse, og ingenting i oppførselen deres gjør dem mer aggresiv enn meg eller andre etniske nordmenn jeg kjenner.

Jeg prøvde å gå på Oslo Handelsgym da jeg begynte på vgs, men jeg klart ikke de Vestkant-ungene som med en gang begynte å dømme deg, avgjøre hvem som var kulest basert på klesmerker og rett og slett gjenge seg sammen og var kalde og avvisende mot de som ikke så kule nok ut. Så jeg byttet tilbake til Østkanten igjen, og trivdes veldig alle 3 årene. :jepp:

Så det er ikke bare forferdelig her!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er stor forskjell å bo med barn og uten. Som uten så har man sitt nettverk kanskje over hele byen. Barn ferdes i nærmiljøet.

Jeg har negativ erfaring med høy andel fremmedspråklige på skolen. Faktisk så er det en del unger som er født i Norge og ikke kan et ord norsk når de begynner på skolen. Undervisningen blir dårligere pga alle de som sliter med norskspråket. Det får barnet ditt igjen når det skal søke over på videregående i form av dårligere karakterer. Ungene er ofte i sammen med andre unger som har samme språk. På bursdager så er det mange av de muslimske som aldri kommer. Guttene er agressive og voldsomme og her var det snakk om hvem har du banket og hvem skal du banke. Språket var agressivt og fullt av ufine ord. Ditt barn lærer dette uavhengig av hjemmet for det er muligheten for å overleve der ute. Halve klassen ble ikke med på leirskol. Dugnader og 17. mai må de etnisk norske ta på egenhånd. De muslimske jentene er ikke synlig utenfor skoletid. Ergo så blir ditt barn gående uten noen særlige venner og da fortrinnsvis norsketniske.

Nå er det klart forskjell på hvor den enkelte kommer fra. Jeg har mest negativ erfaring med folk fra Tyrkia, Pakistan, Kurdistan og Bosnier. Mest positiv erfaring med de som kom fra Sri Lanka. Noen grupper har jeg null erfaring med.

Mitt råd til dere som har barn. Flytt dersom dere har mulighet. Ikke utsett barnet ditt for dette.

Mvh

Ulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare legge til at knivtrusler, vold og slåssing har jeg erfaring med og det helt ned til 3. klasse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Ja, jeg var ute å gikk en tur ved vinderen tidlig igår kveld. Møtte en utenlands mann som, da han gikk forbi meg, sa noe... Dette har jeg opplevd mange ganger, og jeg skjønner ikke hva de sier.

Dette har jeg opplevd i Oslo sentrum også, så det skjer hvor som helst, så lenge de er de rett og frekke utenlendingene.

Noen flere som irriterer seg over dette?

Skjerpings! Dette er berre heilt utruleg fordomsfullt sagt. Edemuli? Er det hudfargen du går etter når du ikkje forstår? Eg blir utruleg sjeldan snakka til av framande, dei få gongane eg blir det så spør eg omatt viss det var noko eg ikkje fekk med meg og svarar så høfleg eg kan. Ein kan ikkje gå rundt så full av angst heile tida. Dei fleste menneske er faktisk ganske greie, berre du snakkar med dei på ein ordentleg måte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bo på østkanten med barn blir jo å ta del i det store raseblandingseksperimentet.

Mange steder på østkanten finnes det jo barnehager og skoler, så og si uten etnisk Norske barn. Kun politikere med missforstått ideologi langt oppe i halsen tror at dette eksperimentet fører noe godt med seg.

Jeg er på ingen måte rasist, men ser virkeligheten hver dag. Virkeligheten viser en gruppe som har vert her i tre, fire generasjoner og som ikke vil asimileres og som troskap sverges til koranen istedenfor Norske lover og regler. Snart er dette samfunnet så stort i noen bydeler at vi får ghettotilstander med medfølgende radikalisering.

Det overordnede målet for muslimer er jo å konvertere alle til islam.

Inntil vi finner en bedre løsning på integreringsproblemene, bør vi begrense innvandringen.

Dette her er så nærme sannheten som du kommer.

De som hevder noe annet har kun en teoretisk tilnærming til problemet.

De av oss som har opplevd virkeligheten VET bedre.

Se NRK nett-tv om de to norske foreldrene og sønnen, og hvordan det gikk når de prøvde å bo på Grønland.

De endre selvfølgelig med å flytte, selv om de hadde en ekstremt positiv innstilling til at "alt var OK" og at "Multikultur" var flott. Det gikk bare ikke. Sønnen fikk juling, rett og slett. Gang på gang.

Å være den eneste "pottitten" på en skole er nok ikke greit.

Enda værre er det nok å være den eneste "pottitthora" på en skole.

Mange har ikke kontakt med samfunnet og vet ikke hvordan ting er. Hvor ille ting faktisk er.

På flere skoler med overvekt av det man nå kaller "barn av ikke-vestlige innvandrere", er det faktisk slik at enkelte gjengmedlemmer velger seg ut en jente. Den jenta er bare hans. Uansett om hun har snakket med han en gang. Hun får ikke velge selv. Alle gutter som våger å ta kontakt med denne jenta får rett og slett juling. Så trenger vi vel nesten ikke snakke om hvordan de går frem overfor jentene..

Dette er realiteten i det multikulturelle Norge. Men ingen sier noenting. Da er man jo som kjent nødt til å være tung rasist, man kan ikke kritisere noenting uten å være tungt rasistisk.

Denne byen går rett til helvete fortere enn folk aner, men ingen tør si noe, i frykt for å bli stemplet som rasist.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...