Gå til innhold

Mitt nye liv


Gjest Kathrine25

Anbefalte innlegg

Gjest Kathrine25

HURRA- Emma går alene!

Det var to stolte foreldre som i helgen fikk oppleve at lillejenta tok sine første skritt alene:) Så stolte av prinsessa vår:) En liten viljesterk jente vi har , faller hun , så reiser hun seg å smiler før hun går videre.. :hjerte:

Ellers så har vi det bra alle 4:) Barna og jeg har vært en del ute i det siste, lek i snø er jo så morsomt:) Vi har også vært flere ganger i åpen-barnehage hvor barna leker sammens med andre, de stortrives. Mens foreldrene koser seg med enkel servering, så vi blir godt kjent vi også.

I dag er det selveste valentinsdagen, og noe forteller meg at mannen har lagt planer... For barna skal på overnatting til J`s foreldre, hos begge parter vil det nok bli gjensidig glede over å se hverandre igjen;) Litt spent på hva kvelden vil bringe, romantisk er han iallefall :hjerter:

Kjempeflink til å gjøre småting i hverdagen, f.eks alt fra å ta ungene etter han kommer hjem fra jobb en stund ,slik at jeg får litt alenetid, komme hjem med blomster eller andre smågaver.. :hjerte: Noe av det som jeg setter mest pris på, er når jeg står opp for å lage meg morgenkaffe, og jeg finner en håndskrevet lapp hvor han skriver hva jeg betyr for han eller enkelt og greit: "Jeg elsker deg , kjære" :rodmer:

To små "troll" som springer rundt her, så nå tror jeg jammen vi har godt av en liten tur ut:) En snartur i akebakken venter..

Ønsker alle en fin valentinsdag:)

- Kathrine:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Gjest Kathrine25

Lykkelig og forlovet

Det har gått en stund siden sist jeg skrev her, men det er mye som har skjedd i løpet av de siste ukene. I tur og orden har vi alle vært syke med influensa/omgangssyken, og W havnet på sykehus pga dette. Så det har vært en utfordrende periode for både voksne og barn...Men heldigvis er vi alle friske nå:)

Barna begynner endelig å bli lik seg selv igjen, så nå springer de rundt og leker seg:) Har også fått til å besøke besteforeldrene , det var kjempetrivelig:) Dessuten var det herlig å få ha litt alenetid med mannen, mens de passet barna noen timer... Så vi fikk tid til å gå en liten tur på fjellet blant annet..Kan ikke huske sist vi gjorde det, dette er noe vi begge gjorde mye før vi fikk barn:) Så blir flere fjellturer etterhvert, både med og uten barn:)

Kan også fortelle at jeg fikk tidenes overraskelse på valentinsdagen... Josh fridde, og jeg sa selvfølgelig JA!:D Så nå er jeg forlovet med verdens beste mann<3

Skriver mer senere:)

-Kathrine

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Gratulerer så mye med forlovelsen!!!! :)

Så utrolig koselig å lese :)

Håper alt er bra fortsatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Kathrine25

Snart sommer

Tusen takk for det, InlovewithLife:)

Her er alt bare bra:) Vet det er veldig lenge siden jeg har skrevet, men det har vært mye å gjøre her! Vi har endelig gjort ferdig de gjenværende rommene, så det har tatt litt tid:) Men vi er veldig fornøyde med resultatet:) Vi har blant annet fått et fint bibliotek :hoppendeglad:

Begge er kjempeglade i å lese litteratur, men dessverre har vi ikke hatt så mange ledige stunder til dette enda...Barna trives og har det kjempebra:) De begge har fått seg noen gode venner her i nabolaget, så vi har fått et svært godt forhold med flere av naboene:) Både de små og vi store :jepp:

Har også startet med å undersøke prosessen rundt adopsjon, da vi håper det blir slik at Josh kan adoptere Emma, så han også blir pappaen på papiret:) Vi får bare vente å se:) Dessverre så har den opprinnelige BF`s familie begynt å trekke seg unna oss, så ikke vet jeg hva som skjer..Har vært åpen for kontakt, men de har begynt å unnvike oss på en måte kan vi si..Hvem vet hva som skjer, og hva som er årsaken/e??

Her i huset gleder vi oss alle sammen til ferie etterhvert:) Vi skal både reise hjem til min slekt , og til hytta vår på J`s hjemsted! Blitt en stund siden vi har sett familie og venner derfra, så det blir trivelig gjensyn:) Vi voksne skal også reise en langweekend (4døgn) til Hellas om noen uker, gleder oss til å få litt alenetid:) Foreldre trenger det en gang i blandt. Vi bestilte egentlig en ukestur, men vi fant ut at vi heller ville ta oss en litt lengere tur når barna blir større:)

Så nå skal finværet nytes med jordbær og hjemmelaget fløteis på terrasen, fyr i utepeisen , og verdens herligste mann :hjerte:

Kath.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Kathrine25

Kjernefamilie på 4:)

Heihei!

Tiden har virkelig gått fort, og nå er det ca et halvt år siden sist jeg skrev her....Har hatt en lengre pause fra KG, da det har vært utrolig mye som har foregått i livene våre siden mai!

Vi er utrolig glade for at vi har blitt en kjernefamilie på 4! Josh og jeg er lykkelige foreldre til begge barna våre, da adopsjonsprosessene gikk i orden etter mye styr..:) Så vi er svært takknemlige for at vi nå har blitt en enhet! Og forhåpentligvis vil vi bli en enda sterkere enhet , når Josh og jeg gifter oss etterhvert!

Ferietiden var super, vi hadde det trivelig med familie og venner:) Vi voksne var også noen døgn i Hellas, hvor vi bare slappet av i varmen!

Barna har så vidt startet i en day nursery, og tilbakemeldingene så langt er at de trives kjempegodt! Akkurat nå jobber jeg tilsvarende stillingsprosent som barna er i day nursery, så vil tiden vise når vi skal øke dette. Jeg stortrives med å ha gått hjemme med barna, men vi ser at det er viktig for de små å bli litt mer selvstendige fra oss voksne også...Denne prosessen tar vi steg for steg:)

Ellers vil jeg bare benytte anledningen til å takke alle sammen som har fulgt denne dagboken siden begynnelsen:) Mange gode råd og tilbakemeldinger har vært til stor hjelp, så takk for det! Har egentlig vært innom tanken å avslutte denne dagboken, men jeg lar den stå...Jeg kommer til å stikke innom nå og da for å skrive et innlegg eller to!

-Kathrine

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det går så bra med dere alle sammen! Det kom jammen noe fint ut av den vonde situasjonen allikevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Gjest Kathrine25

Adventstiden

Da har vi kommet godt i gang med adventstiden, og i dag er det andre søndag i advent! :tree:

Tiden frem mot jul er travel, med mange gjøremål, men jeg koser meg med forberedelsene:)

Gavene er allerede handlet inn for en stund siden, og vaskingen av huset er godt i gang. Barna fryder seg over de ulike dekorasjonene man ser rundt omkring, og det blir spennende å se om vi får snø til jul!

Her i huset har vi diskutert litt angående julefeiringen, da vi komme fra familier som har svært ulike tradisjoner for høytiden. Mannen ønsket sine tradisjoner og jeg ville fortsette med mine, men vi innså at vi måtte ordne egne tradisjoner for vår familie- så løsningen ble et kompromiss!

Vi vil pynte juletre og huset 23.desember, og barna vil få åpne noen pakker den 24.desember .På ettermiddagen vil vår lille familie vil ha en tradisjonell julemiddag: ribbe, koteletter, julepølse, kålrotstappe m.m:) På morgenen 25.desember vil vi åpne resten av pakkene, og feire jul med kjære og nære familiemedlemmer, hvor det blir en tradisjonell engelsk julemiddag( kalkun, rosenkål, stekte poteter, pølser innpakket i bacon, saus m.m) på Christmas Day!

Det blir en spennende høytid vi går i vente, så vi gleder oss alle 4:)

-Kathrine

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Kathrine25

Et lite eventyr

Hverdagslivet er godt i gang etter en liten forlenget juleferie! Det var greit for barna å starte i day nursery igjen, og vi voksne synes også det var fint å komme i gang med hverdagen:)

Veslejenta vår, Emma ble 2 år den 12.januar! Det var noen stolte foreldre som feiret dagen med familie og venner:) :bursdag:

W & E er blitt to herlige to-åringer, som gjerne utforsker det meste de kommer over. De er begge sosiale og nysgjerrige på mennesker rundt dem . Emma prater og prater, så det blir nesten i overkant mye :ler: Vi ser at dette har påvirket W også, så han holder på å ta igjen søsteren sin! :)

En ting som jeg synes er så koslig, er når de plutselig gir meg en klem og sier " mamma" med tidenes søteste smil:) Åå, de er herlige! Akkurat nåå er resten av familien på besøk til onkel og tante , som har nylig bosatt seg i nærområdet.

"Det var en gang en liten jente som drømte om det store " prinsessebryllupet" . Jenta så for seg et kjempestort bryllup, med familie og venner, og prinsen som ventet på henne i kirken. Alt var nøye planlagt ned til den minste detalj, og jenta har fremdeles planleggingsboken liggende. Denne lille jenta ble voksen, og det ble ikke det store prinsessebryllupet hun hadde drømt om- men en enkel sermoni på tinghuset. Det synes hun var helt greit, for det er ikke selskapet som er det viktige. Verdien av kjærlighet, følelsene to personer har for hverandre og deres ønske om å dele livet sammen- det er det viktigste for oss :hjerte:

Jenta fikk prinsen og familien hun alltid hadde ønsket seg! Og fremdeles lever de lykkelig- 7 mnd etter sermonien :hjerte: " I juni skal vi feire 1 år som gift , og familien vår!

- Kath.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Kathrine25

Hverdagsgleder

Når du har to små, så går tiden virkelig fort!

En typisk hverdag for oss består av mest mulig kvalitetstid sammen som familie. Både J og jeg har fleksitid, slik at barna ikke trenger å være i barnehagen så alt for lenge. Som oftest er de der fra 09.30- ca 14. Vi voksne bytter på å hente/levere dem, og vi føler oss privilegerte å gjøre det på denne måten:)

Da får vi spist middag sammen , og brukt tiden til enten bare slappe av hvis vi ser barna er slitne etter dagen , eller leke oss alt ettersom hva de vil finne på. De legges i 19- tiden, og sover til 07- tiden dagen etterpå.

Både E og W har blitt utrolig flinke til å snakke, og selv om de blander litt ord en gang i blant , klarer de seg fintJ I barnehagen holder de seg til ett språk, men når de er hjemme blir det en blanding av engelsk og norsk noen ganger.. Men etter hvert som de blir eldre, vil de klare å skille dem fra hverandre.

Det har vært en hektisk periode for meg på jobb, de siste ukene, og den dagen vi ble ferdig med prosjektet kom jeg hjem til mann og barn- som hadde middagen klar. Ble møtt av to sjarmerende smil i gangen, og da smeltet jeg! De befinner seg i en utrolig spennende alder for tiden, da de er meget nysgjerrige på alt og ingenting.

Her om dagen hadde barna og jeg en rolig start på dagen, da de kom opp i senga vår med favorittboken sin. Jeg begynte å lese, og de pekte og pratet. Plutselig ble W stille, og kikket på meg før han kysset meg på kinnet. Like etterpå gjorde også E dette. De er to herlige unger <3 Dette øyeblikket er noe jeg skrev ned i boken vår, da vi liker å skrive ned små øyeblikk av hverdagsgleder eller noe morsomt de har sagt eller gjort. Dette for å skape et lite minne fra tiden de var småJ

I dag har vi vært ute en liten tur i skogen, og barna er litt slitne – så det blir en tidlig kveld for alle sammen :)

Kath.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest Kathrine25

Takk for meg!

For snart 3 år siden skjedde det ting i livet mitt som gjorde at alt ble endret.

Etter noen vanskelige desemberdager, ble jeg endelig mamma til lille Emma i januar 2011. I tiden som fulgte ble det mange fine stunder og gleder, men også noen nedturer. Problemene med Emmas biologiske far ble mange, men heldigvis ordnet ting seg tilslutt.

Noe tid gikk, og jeg ble kjent med en svært flink og omsorgsfull alenepappa. Det var tydelig at forholdet mellom Josh og sønnen, William, var nært- og jeg fikk se en pappa som virkelig brydde seg om barnet sitt. Etter hvert som tiden gikk, utviklet vi et nært vennskap og romantiske følelser utviklet seg. :yvonne:

Vi hadde begge hadde opplevd mye i livene våre, men en avgjørelse ble tatt, og vi ble enige om å satse på hverandre.

Barna trivdes i hverandres selskap, og forholdet mellom Josh & meg utviklet seg. Vi flyttet etter hvert sammen, ble gift, og ble en kjernefamilie på 4! Det var en lykkens dag når vi fikk vite at adopsjonen av Emma gikk i orden, og at Josh ble pappaen hennes også offisielt!

Vi har det utrolig fint sammen, og jeg kan med stor glede fortelle at en ny verdensborger er ventet i mars 2014! Jeg føler at det nå er riktig å avslutte dagboken og brukerkontoen min her på Kvinneguiden. Tusen takk for alle råd, og gode ord jeg har fått av dere som har fulgt oss gjennom disse årene! :blomst:

Med dette sier jeg takk for meg ! :takke:

- Kathrine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...