Gå til innhold

Mitt nye liv


Gjest Kathrine25

Anbefalte innlegg

Gjest Kathrine25

Hei!

Det var jeg som startet tråden " Gravid og utro samboer" her forumet for samliv, og jeg vil nå heller skrive en dagbok der jeg deler mine tanker om situasjonen og fremtiden....

Hvis dere er interesserte i å vite mer om min bakgrunn for å opprette en dagbok, les gjerne denne tråden...Har fått mange varme og gode ord fra brukere og gjester her på KG, og det setter jeg stor pris på:)

:babyjente:

12.01.2011 ble jeg mamma for første gang til en liten jente:) Hun veide 2,786 kg og var 45 cm lang på fødselsdagen sin:) Tiden fremover vil bli spennende og tøff, men vet at vi vil klare oss bra:)

Velkommen til min dagbok :)

Endret av Kathrine25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kathrine25

Da har jeg skrevet mine siste ord på forumtråden som jeg startet den 9.desember.Dette var dagen da jeg oppdaget at min forlovede og mitt barns far var utro. I løpet av dagene som fulgte, fikk jeg vite at min (ex)forlovede hadde vært utro over lengere tid, at de var sammen og at hun i tillegg er gravid...

Jeg opprettet tråden fordi jeg er i en uvirkelig, men sann situasjon. Hadde behov for å dele tanker og følelser omkring dette, og jeg har fått mange gode ord fra folk her på KG:) Det setter jeg virkelig pris på;) Så er det også noen som tror at tråden er bare oppspinn og tull, men jeg hadde virkelig ikke ha oppdatert så ofte heller hvis det hadde vært tilfellet. En slik situasjon kan lett skje på film, men den kan faktisk en skjelden gang skje i virkeligheten også.....Det kan jeg skrive under på. Og en annen ting er at jeg ikke ville ha funnet på å lyve og opprette en slik tråd bare fordi det er morsomt!

Jeg skjønner at folk kan være skeptiske til tråden, da det høres ut som en situasjon som ikke kan skje i virkeligheten, men faktum er at det er sant. Det er greit at folk ikke tro på det, men jeg må si at jeg har reagert på enkelte innlegg som har blitt skrevet....

Uansett, så velger jeg å legge den tråden bak meg og heller dele tanker her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg følger deg og du er utrolig tøff jente. :dagens-rose: Jeg er sikker på at ting vil ordne seg for deg.Det er han som er taperen her.Stor klem til deg Kathrine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft gjort å blottlegge seg, selv om du er anonym her.

Svarte nettopp i den andre tråden din, om min venninnes historie som er ganske så lik din.

I dag, 2 år etterpå, har hun det kjempebra, x-en sliter og angrer og vil tilbake og er blakk, og hans elskerinne er alenemor.

Min venninne har mange gode venner (hun fant fort ut hvem som var ekte, og hvem som bare slarvet om hennes "ulykke"), er en "holden" dame pga summen hun kjøpte han ut av leiligheten på, og har nå møtt en fyr jeg tror er skikkelig grei.

Lykke til. Hold ut, du vil føle deg bra med tid og stunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er en utrolig modig jente! Lurt å starte en dagbok da, det sikkert er godt å ha en plass å skrive ned følelser og tanker :) skal følge med her jeg! :dagens-rose: til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til :)

Ta vare på deg selv og den lille jenta di.

Håper dere tross alt klarer å få en fin jul sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathrine25

Først vil jeg bare takke for gode ord:)

Ja, som jeg nevnte i tråden, så har vi i det siste holdt på med litt flytting... Utrolig vanskelig å være i samme rom som han, og ikke minst snakke med han...Det er en utfordring å ha kontakt med han, men etterhvert som jenta vår blir født, så må jeg bare klare det.Vi har begynt å pakke ting, men han blir boende i huset til vi skal selge over nyttår. Det var snakk om at jeg skulle bli boende der, men jeg klarer ikke, så midlertidig bor jeg til min bror.Etter nyttår skal jeg finne meg en leilighet/lite hus et sted.Blir nok slitsomt å begynne å flytte osv som høygravid, men jeg må da bare flytte. Skal nok få hjelp av venner og familie ,samt hyre inn et flyttefirma;)

For lillejenta er jo helt uskyldig i dette, og hun skal ha kontakt med faren sin. I noen tilfeller hvor det er brudd mellom barnefaren og moren, så hender det at foreldrene prøver å sette hverandre i dårlig lys. Dette skal jeg for en hver pris unngå, for det lønner seg ikke. Hun har to foreldre, og selv om vi ikke er sammen så må vi klare å finne en løsning hvor vi klarer å samarbeide.

Det er sikkert enklere å si det enn å gjennomføre det, men vi har snakket litt om det , og har tro på at vi etterhvert skal klare å ha et greit forhold oss i mellom. Han har dårlig samvittighet sier han, men det får han bare ha. Selv om jeg fremdeles har følelser for han, så vet jeg at det aldri kommer til å bli noe "oss " igjen. Vil nok komme over han en dag, og jeg håper at jeg i fremtiden vil møte en grei og flott mann som jeg kan stole på:)

Nå nærmer det seg jul, og julen er jo en tid hvor familien står i fokus. Blir nok rart å feire jul, med tanke på alt som har skjedd, men med familien rundt meg tror jeg det vil gå fint allikevel.

Må si at jeg får en liten klump i halsen når jeg ser lykkelige foreldre trille med barnevogn, men smiler selvfølgelig tilbake når de møter blikket mitt. Å bli mor og foreldre er noe av det største man kan oppleve, og jeg gleder meg til å se og møte lillejenta om ca en måned regner jeg med:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Velkommen hit.

Når er den lille jente ventet?

Du er en jente med beina i nesen! :) Leste tråden, og jeg satt, og tenkte at sånt skjer jo bare på film. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathrine25

Takk for det, Krizzy:) Og takk til dere andre:)

Jeg har termin 31.januar, så er spent om det lillejenta blir et januar eller februarbarn:)Slike situasjoner skjer jo egentlig bare på film, men dessverre kan de skje i virkeligheten også....Det vet jeg. Vet ikke helt hvordan vi skal gjøre det med fødselen enda...Hva ville dere ha gjort i min situasjon??(Barnefaren ønsker å være med på fødselen, jeg er usikker om hvordan jeg kommer til å takle det)

På tråden skrev jeg at jeg har bekkenløsning, og jeg håper at den går over ganske fort etter fødselen..Har nok en sterk grad av det, da jeg noen ganger har måtte bruke krykker for å komme meg rundt.Men jeg prøver å holde humøret oppe og se fremover :)

Dette ble et kort innlegg, men nå må jeg legge meg på sofaen litt...Får håpe smertene gir litt slipp da.

-Kathrine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke vil ha eksen din der så ikke ha han med. Det viktigste er at du føler deg komfortabel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis du ikke vil ha eksen din der så ikke ha han med. Det viktigste er at du føler deg komfortabel.

Signerer!

Det er du som skal føde, det er du som skal ligge der og skvise ut en unge, ikke han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*følger jeg og*

Masse lykke til framover! Det blir sikkert både litt rart, men forhåpentgvis mest deilig å feire jul med familien og få tankene litt bort fra den tøffe situasjonen.

Og ang. fødselsen, synes jeg du kan be han om å r.. og r... hvis du ikke vil ha han der. Han har lite han skulle ha sagt om sine ønsker (i mine øyne). :slår:

Gog Jul til deg og dine! :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathrine25

Hei igjen:) Tross alt det som har skjedd , så har jeg hatt en fin jul så langt:) Julen er en fantastisk tid, hvor man er med familie og gode venner. Godt å få tankene på noe annet.

Nå er det litt over en måned igjen, og jeg gleder meg kjempemasse til jeg får møte den lille jeg har båret på så lenge<3 Jeg vil ikke ha min eks på fødestuen, og har allerede nå avtalt at han kan komme på besøk etterpå istedet.Så jeg har avtalt å få med meg en god vennine istedet, er kjempetakknemlig for det:) Så til en gladnyhet: en bekjent av mine brødre kjente til min situasjon , og tilbød seg å leie ut en leilighet til meg fra begynnelsen av januar:) Selv om min bror og svigerinne har vært utrolig greie med meg, blir det godt å flytte til noe eget:)

-Kathrine

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...