Gå til innhold

Fortell om din verste opplevelse på fly


Haustlauv

Anbefalte innlegg

På vei til København fikk jeg en pratesyk, gammal mann ved siden av meg. Han pratet også mens han spiste. Det resulterte i at matbiter fløy ut av munnen hans - på mitt brett og mine klær.....

:kvalm:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den verste flyturen må vel ha vært da det begynte å lukte brent i hele kabinen og kapteinen sa de ikke visste hva det skyldtes, så de måtte foreta en nødlanding. Dette var rett etter takeoff, så vi hadde heldigvis ikke så lang vei tilbake igjen, men det føltes ganske lenge...

Merkelig nok ble jeg ikke så redd selv, for jeg måtte roe ned hun som satt ved siden av meg som ble lettere hysterisk. Man kan jo heller ikke gjøre noe i slike situasjoner, så det hjelper ikke å få panikk.

Endret av FruLuna
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke så ille som mange andre av historiene her, men men. Skulle fra Gardermoen til Frankfurt. Flyet skulle gått kl.1300, men ble tre ganger utsatt med tre timer før det til slutt i ti-tiden ble kansellert. Fikk booket om til dagen etter, da ble flyet kun utsatt en gang. Det kjipe var at vi skulle møte noen i Frankfurt, hun fløy fra Flesland, der hadde det ikke vært noe problem.. Når det kun er en langhelg, er det å miste en dag ganske kjipt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har flere spesielle flyreiser bak meg. En gang ble det sterk svilukt og røyk i kabinen et lite stykke fra Usa ut i atlanteren. Kabinpersonal var synleg stressa, Lys ble slått av og dei fant el feil var årsak. Ble besluttet å fortsette istedet for nødlanding, men turen ble gjennomført med kun nattlys og ingen varm mat. Litt guffent en stund. En annen gang skulle jeg reise fra cancun til newark og videre til oslo med barn på 3 og 7 år, flyet fekk tekniske vansker og vi måtte over på et fly til huston i texas, hadde ikke plass til gutten på 3 og måtte ha ham på fanget hele veien. Videre fra texas til london og deretter Oslo 8 timer forsinket. Bagasjen var etter sigende gått til Newark. Fekk den to dager etter hjemkomst. Husker og en tur fra Rio til London ved siden av en svææær fyr fra Saudi Arabia. Han tok toalettvæska si frem og ville vise hva han hadde med, Den viste seg å være full av diverse gull smykker og stener. Merklig type vil eg sei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste var nok da jeg skulle til Kina, via Kastrup.

Lang tur :-( Og enda lenger ble den.

Da vi hadde "takset"(?) litt rundt på rullebanen på Kastrup, stoppet flyet. Og vi fikk beskjed om at det ble litt ventetid pga. tekniske problemer. Så der sto vi stille i 4 timer, og kunne selvfølgelig ikke forlate flyet. Varmt var det også. Lufthansa bød på et gratis (bittelite) glass juice - hurra.

Og for meg som har bittelite grann flyskrekk, var det ikke beroligende at det var masse servicebiler utenfor flyet og at det kravlet "reparatører" rundt på utenfor og på vingene. Og det virket som om ingen visste hva som var galt med flyet. Og det var ikke strøm, vifte eller lys inne i flyet.

Dessuten er jeg stor-røyker og var stressa på om nikotinplasteret ville holde helt til Kina - med en ekstra 4 timers forsinkelse. :sjenert:

Men det gikk da greit etterhvert - selv om jeg var over-desperat etter en røyk da vi endelig landet etter 14-15 timer. Hurra for personellet på flyplassen i Kina! Veldig hyggelige og serviceminded, spurte om jeg hadde hotellbuss eller noe som ventet. Jeg klarte ikke å si så mye. Tenkte bare: Røyk, nå, fort. Og den lille damen var tydeligvis tankeleser: "You need a sigarette, madam? I show you the smoking-room?". Hun ventet til og med utenfor til jeg hadde røykt ferdig :-)

Men likevel, å sitte 4 timer "innesperret" i et fly i 30 grader, der ingen tekniske ting fungerer, var ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Annonse

Tenkt deg den feiteste mannen som er mulig å presse inn i et fly. Tenkt deg så at han skal sitte nær deg (ikke ved sette rett ved siden av). Den feite mannen hadde en bitteliten kamerat som satt mellom han og meg. Allikevel var størrelsen på kroppen hans så stor at kameraten ved siden av ble presset inn i siden på meg og jeg inn i veggen.

 

På vår tre-benk rad ble det konsumert endel alkohol på den turen får å døve på smertene fra sidekreftene ja..



Anonymous poster hash: 75534...59c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang vi skulle på charter.

 

Hadde med oss barnet på 3 år som satt innerst ved vinduet. Jeg satt i midten, og ved siden av meg en gammel dame som tydeligvis startet festen så fort hun kom om bord i flyet. Vinglass på vinglass ble bestilt.

 

Det endte jo som det måtte gå til slutt. Plutselig satt jeg der med vinen hennes over meg etter at hun mistet balansen mens hun satt i setet sitt. Veldig koselig når det er mange timer til man får byttet klær og vasket seg, man reiser med barn og er på vei til et land med minmum 30 grader hvor det første man skal gjøre er å sitte i buss i to timer. Hurraaayy.

Endret av FruPære
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk flyturen til Brüssel hvor en dame skiftet bæsjebleie på ungen sin i flysetet kommer ganske høyt på lista.

Anonymous poster hash: c577b...bd9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle hjem til foreldrene mine til en ferie, var ganske fersk student, så det var en av de første gangene jeg fløy alene. Det var mye kaos på flere av flyplassene i landet, så flyet mitt ble først en time forsinket.

 

Mens jeg ventet denne timen fant jeg ut at så godt som alle flyene som skulle ha gått tidligere på dagen ikke var gått enda. Forsinkelsen på en time ble til flere og etter å ha ventet rundt fire timer gikk flyet. Det var da sent på kvelden og det var tydelig at vi ville miste det siste flyet som skulle gått videre den kvelden. Flere prøvde å ombooke seg, men fikk beskjed om at det ikke ville være mulig før neste destinasjon.

 

Da jeg kom frem dit (og selvfølgelig hadde mistet flyet videre) var det kanskje 150 mennesker der som hadde lidd samme skjebne som meg. Siden det var så sent var kun en skranke åpen og de mente at de ikke kunne ombooke noen før dagen etterpå. Etter mye om og men ble vi innlosjert på et flyplasshotell ti minutter unna hotellet. Klokken var vel da nærmere tre på natten og vi fikk beskjed om å måtte være på flyplassen igjen til syv-åtte dagen etterpå for å ombooke oss selv. Likevel var de fire timene jeg hadde på hotellet fantastiske, fikk sovet og spist skikkelig hotellfrokost.

 

På flyplassen igjen var det en halvtimes kø for å trekke kølapp til skranken. Etter et par timers ventetid ble jeg ombooket på et fly som gikk fire timer senere. Da jeg til slutt landet hadde jeg brukt tjue timer på en reise som skulle ta fire. Følte likevel at jeg, alt tatt i betraktning, ble bra behandlet med tanke på at jeg fikk hotell og mat flere ganger. Tror det var flere som hadde det verre med tanke på alt kaoset.

 

 



Anonymous poster hash: 08ef4...1bd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stringfellow1

jeg må virkelig ha vært heldig når jeg har reist med fly.

 

en gang satt jeg på setet ved vinduet, og ved siden av meg satt to eldre skravle-kjerringer. De likte virkelig godt å preike!!
De snakket og snakket og snakket praktisk talt non stop gjennom heile flyturen. Jeg fikk virkelig vondt i hodet etterhvert. Dessverre hadde jeg ikke med meg ipod eller noe, så jeg fikk ikke sitte med musikk på ørene heller for å overdøve alt dette tullpreiket. Takk og lov for at flyturen bare varte ett par timer!!

 

men dette er vel noe av det mest slitsomme jeg har opplevd under noen flytur....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  En gang jeg hadde bestilt mat på flyet, oppdaget jeg en åme eller noe sånt i maten (kylling med tilbehør) Det ble ikke spist, bare kakestykket som var i et annet beger.  Er ikke kresen , men det gjorde meg kvalm :kvalm:  Sa ikke noe til betjeningen da, skulle kanskje gjort det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1. Avbrutt take-off... Full gass nedover rullebanen for full stopp, en liten runde med taxing så lettet vi!

2. Hjem fra Gran Canaria. Ble syk dagen før jeg skulle hjem, feber og kastet opp hele natten. Snill flyvertinne så jeg var syk så hun spurte en passasjer om han kunne flytte seg så jeg fikk lagt meg ned, fikk utdelt ett teppe og iskaldt vann! :)

3. Til Egypt. Satt en dame foran meg som SKULLE ha seteryggen helt tilbake... Jeg er 1.95 cm så har det trangt nok fra før på ett fly.

Spurte flere ganger pent om hun kunne rette opp seteryggen litt, huffing og syting så rettet hun opp setet... Hver gang jeg sovnet lente hun ryggen tilbake å satte beinet mitt i klem, dritvondt som det var la hun hele kroppsvekten på å fortsette å presse sete tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var egentlig ikke på flyet, men det var en veldig lang reise (12 timer), 4 timers kjøretur hjem, ingen mat på flyet (den var ikke spiselig), mye turbulens (fikk nesten ikke sove) og man kan trygt si jeg gledet meg til å komme hjem og legge meg i min egen seng. Selvom det ikke er selve flyreisen som var selve greia her, var det faktisk den verste flyturen jeg har hatt.

Klokken 07.00 på morgenen var jeg hjemme, og da jeg kom inn lå det en ANDUNGE i sengen, som løp og gjemte seg under sengen (!!!), så jeg måtte skifte sengetøy og få ut denne andungen, dette tok over 2 timer.... Fy fader, der og da var jeg så sur og sliten at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg, men nå må jeg bare le! Hahaha merkeligste som har hendt meg

Anonymous poster hash: 7e70a...ad5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det var lite gøy når mannen min fikk pusteproblemer under en flytur, han klarte seg bra da trengte heldigvis ikke å skape noe uro blandt andre.

 

Nå sist satt vi med barn forran oss og barn bak oss og mannen hadde ei russisk dame som hele tiden skiftet kanal på armlenet når han prøvde å se filmen, hun la og bena sine over i hans "benfelt". Ungen forran meg syntes det var gøy å reise seg og blokkere tven, og ungen bak sparket meg i ryggen.

Da vi kom fram på flyplassen ble vi guidet inn i buss som kjørte 30 meter til døra på flyplassen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Annonse

[1] Category widget

Åååå beste tråden as. Har noen flere erfaringer 

Anonymkode: 32e8b...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det har jo naturlig nok blitt en del rare opplevelser etterhvert, men det verste har definitivt vært brann i cockpit. Dette var ikke gøy i det hele tatt, men vi fikk heldigvis ordnet problemet ganske fort og så nødlandet på nærmeste flyplass.

Anonymkode: 785f0...c84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har reist ganske mye, værste opplevelsen var med MIAT- Mongolian Airlines. Skulle fly fra Moskva til Ulaanbaatar, med 2 åringen min. Satt ved siden av en norsk dame på flyet, forann og bak oss satt det noen øst-europeere, stup fulle, hadde med seg vodka på flyet. Flyvertinnene brydde seg ikke, selvom de bråkte noe jævlig. Fikk nok og byttet plass da de begynte å sjenke dama ved siden av meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var faktisk ikke en flytur men en landing. På Værnes med en svensk pilot...... det er den hardeste landingen jeg noen gang har opplevd og det var skikkelig ille fordi jeg var ikke forberedt på hvor hardt vi skulle treffe bakken, ingen andre heller siden flere skrek ut og unger begynte å grine. Kjente det godt i ryggen, men var bare glad det gikk bra.

Anonymkode: 78241...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...