Gå til innhold

Fortell om din verste opplevelse på fly


Haustlauv

Anbefalte innlegg

Må nesten være anonym på denne..

Jeg er sammen med en flyger, og han pleier vanligvis å roe meg, han synes jeg er litt håpløs. Så når det er noe jeg synes er ekkelt, sier han bare at det ikke er farlig fordi bla, bla, bla..

Men en gang vi fløy sammen, var det en pilot som hadde veldig dårlig tid. Han hadde ekstremt høy fart når han takset ut, og det føltes som vi tok svingen på to hjul. Forferdelig ubehagelig, og det hjalp ikke på å se at kjæresten min var litt småhvit i ansiktet han også.. Han som pleier å berolige meg..

En annen gang skulle vi fly med et selskap som har hatt veldig mange ulykker, og vel ses på som et veldig utrygt selskap å fly med. Da vi skulle lande, traff vi bakken så hardt at jeg fikk kjempevondt i ryggen og det smalt litt i hodet. Men da ser man i alle fall at fly er bygget for å tåle litt..

En gang føltes det som vi regelrett bare gikk rett ned nesten. Folk begynte å grine rundt meg, og det var en kaotisk stemning. Men landingen var helt perfekt. Det var så mye rart på den flygingen at jeg trodde piloten var full, men med en så perfekt landing, må det ha vært en grunn for det. Kjæresten sa at det lunne ha med at det var i Midt-Østen og at det kanskje er litt spesielle innflyginger der.

En gang var det han jeg havnet ved siden av som gjorde turen til et helvete. Han drakk seg dritings og begynte å klå på meg og de rundt, slo etter stuerten og havnet til slutt i håndjern. Forferdelig slitsom tur.

Og deretter var det en gang pga plutselig dårlig vær. Vi ble sittende og vente på at de skulle avise vingene, og satt inne på flyet i fire-fem timer uten å få vått eller tørt før vi i det hele tatt fikk begynt på flyturen.. Forferdelig slitsomt, varmt, dårlig luft inne på flyet, samt litt klaus..

Det baller visst på seg noen rare turer etter hvert.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fløy alene en tur på bare en halv time, men alikevel har det forårsaket at jeg har flyskrekk den dag i dag. Da flyet gikk oppover lynte det på flyet, og det blinket et blått lys. Jeg skvatt noe skikkelig og tenkte mine tanker om at det kanskje kom til å brenne i flyet og at vi måtte nødlande. Men det var visst ikke noe farlig. Skulle bare visst det da det hendte.

Så gleder meg ikke særlig til akkurat flyturen til New York i mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silvermist

Jeg og samboeren min fløy hjem fra Jordan januar. Kom inn i et stormfelt halvveis ut i flyturen, og det varte og det varte. Til slutt gav kapteinen beskjed om at vi måtte nødlande i Stockholm da vi var tom for bensin. Eeeh! :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flere, men denne var igrunnen verst;

-På vei til Gran Canaria så ble det så mye turbulens at vi måtte sitte fastspent omtrent hele tiden, og salg av drikkevarer opphørte.

Og hva gjør Ola Donk på vei til ferie da? Jo, han røsker ned taxfreeposen sin og begynner å drikke rett av flaska. Med det resultat at sikkert over halve flyet besto av drita fulle personer tilslutt.

Tomflasker trillet i midtgangen og folk rallet og skreik. Men det verste var igrunnen da vi satte oss i den spanske bussen, og en beruset og brautende nordmann satte seg bak rattet og skulle liksom være sjåfør.

Noen gg er det kjempeflaut å være norsk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Dette er mer reddsel enn morsomt da men men.Opplevde at en dame og en mann var vel arabere.Han så ut som en ekte terrorist dama hadde hidjab.De så så ut som de var i ferd med å gjøre et eller annet med oss.Mannen filka med en veske hele tiden.De satt og stod opp flere ganger.Jeg ble drit redd.Til slutt gikk dem av flyet og vi fikk aldri vite hvorfor??

Hahahahaha! Seriøst??

Har opplevd flyturer der jeg var den eneste som ikke hadde hijab på hele flyet og alle mennene hadde langt skjegg. Kan ikke si det var så veldig skummelt akkurat.. :fnise:

Egentlig noen av mine bedre flyturer faktisk, siden det ikke har inkludert at alle drikker seg altfor fulle og hyler på flyvertinnene om mer alkohol. Husker en tur til Riga der halve flyet var nesten dritings og flyverten løp frem og tilbake i midtgangen og forsøkte å få dem til å roe seg mens svetten rant.

Skal aldri fly med Norwegian i julebordsesongen igjen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familien min har ganske mye penger, så de insisterer stadig vekk på at jeg skal fly første klasse, eller det beste de har å tilby på enhver strekning. Det har ikke jeg noe imot. :gjeiper:

Den desidert verste gangen var da jeg skulle fly til Singapore, satt på første klasse, og det var en mann i nærheten som hadde seriøse problemer med magen. Han var en stygg diger brite som drakk mengder med øl og whiskey. Han prompet konstant, og jeg tror jeg hørte antydninger til buldringer. Eller kanskje det var turbulens.

Det stinket i hele kabinen, og jeg så at flyvertinnene var maktesløse. Jeg er bare overrasket over at jeg kom fra det hele uten varige mén.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine 2 verste opplevelser.. eller kjedelige iallefall

Sku på sommerferie te Budapest med familien og en vennefamilie omtrent midt i juli. Kommer til gardermoen, da er først flyet 3,5t forsinka, dødskjipt når man har reist kl 4 om natta hjemmefra for å rekke det.. så når vi endelig kommer ombord, så må vi sitte der i nesten 2 timer å vente på å få ta av. Var så varmt inne i det flyet tilslutt at det ble nesten vanskelig å puste.

Andre gangen var nå for et par uker siden. Skulle hjem fra Budapest og skulle fly til gøteborg. Alt vel så langt. Så går vi inn for landing, før plutselig de sier at nei, for mye tåke så her kan vi ikke lande og fyker til værs igjen. Så prøver vi Landvetter, men neida, samme skjer her. Malmø neste. Der fikk vi omsider lande. 1 time senere enn vi skulle landa i gøteborg, og vi får buss derfra til gøteborg 1,5 time senere.. yeyy 4 timer på buss! kommer da til flyplassen i gøteborg, og må vente der i en times tid før vi får en ny buss inn til bussterminalen. Så kommer jeg endelig på en buss til oslo! for så å ta en buss videre derfra og hjem. Hjemme 12 t senere enn planlagt. sliiten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familien min har ganske mye penger, så de insisterer stadig vekk på at jeg skal fly første klasse, eller det beste de har å tilby på enhver strekning. Det har ikke jeg noe imot. :gjeiper:

Den desidert verste gangen var da jeg skulle fly til Singapore, satt på første klasse, og det var en mann i nærheten som hadde seriøse problemer med magen. Han var en stygg diger brite som drakk mengder med øl og whiskey. Han prompet konstant, og jeg tror jeg hørte antydninger til buldringer. Eller kanskje det var turbulens.

Det stinket i hele kabinen, og jeg så at flyvertinnene var maktesløse. Jeg er bare overrasket over at jeg kom fra det hele uten varige mén.

Hva har dette med første klasse å gjøre? Promper man ikke på turistklassen :klo:

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre gangen var nå for et par uker siden. Skulle hjem fra Budapest og skulle fly til gøteborg. Alt vel så langt. Så går vi inn for landing, før plutselig de sier at nei, for mye tåke så her kan vi ikke lande og fyker til værs igjen. Så prøver vi Landvetter, men neida, samme skjer her. Malmø neste. Der fikk vi omsider lande. 1 time senere enn vi skulle landa i gøteborg, og vi får buss derfra til gøteborg 1,5 time senere.. yeyy 4 timer på buss! kommer da til flyplassen i gøteborg, og må vente der i en times tid før vi får en ny buss inn til bussterminalen. Så kommer jeg endelig på en buss til oslo! for så å ta en buss videre derfra og hjem. Hjemme 12 t senere enn planlagt. sliiten!

Det er ikke sånn at det plutselig er for mye tåke. For å få lov til å lande må pilotene se innflygingslysene eller rullebanenlysene på en viss høyde. De varierer utifra geografien i området og hvilket innflygingsystem som benyttes. Disse høydene kalles minima. I Sverige som er ganske flatt så høyden de må se lysene fra er 200 fot eller omtrent 61 m. Pilotene vet om tåken allerede når de tar av fra Budapest, eller så får de vite om den underveis. Før de begynner innflygingen lytter de til værrapport som leses opp på radioen. Dersom sikten er bedre enn en viss lengde kan de prøve en innflyging og se om de ser lysene. Hvis de ikke gjør det må de avbryte landingen. Det er nok av fly som har styrtet fordi de ikke avbrøt landingen og bommet på rullebanen. Seneste i Russland med omtrent hele den polske regjeringen.

Du kom fra Budapest, så da tipper jeg du fløy WizzAir til Säve, siden dere prøvde Landvetter etterpå. Begge flyplassene ligger veldig tett på hverandre, så det hadde nok tatt like lang til å fly til Landvetter som å prøve en ny innflygning til Säve.

Er det tåke på Säve er det det også på Landvetter, men Landvetter har antageligvis bedre innflygingsystem siden det er en sivil flyplass. Uheldigvis var været for dårlig til å lande, men pilotene ville prøve. Det er vel bedre det enn å ligge å sirkle i luften til været blir bedre?

Nå vet du ihvertfall hvorfor du måtte ta buss!

Håper du slipper lignende episoder senere... Det er kjipt å ta buss i stedet for fly.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt så mange dårlig flyturer heldigvis, men da jeg skulle til syden en gang havnet jeg ved siden av en overvektig mann. Han var svær og flesket bare tøyt til alle kanter. Han her skulle jo nesten ha hatt 2 setter for han måtte ha litt av mitt sete å så jeg hadde dårlig plass for å si det sånn.

Ikke nok med det, men han var visst veldig forkjølet å hostet og harket så og si hele turen ned til Kreta. Han satt innerst og han måtte på do vært 15 minutt :daane:

En annen gang havnet det en drittunge bak meg som synes det var fryktelig gøy å sparke meg i ryggen og slå i setet mitt. Da jeg prøvde å si i fra fikk jeg bare et surt blikk fra foreldrene :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke å fly i utgangspunktet, så skal lite til før jeg føler at

flyturen har vært en dårlig opplevelse... MEN husker flyturen til

NY i 2003 hvor flyet sto på bakken i 4 timer pga en teknisk feil (ingen fikk forlate

flyet, en mann hisset seg kraftig opp og truet flyvertinnene, men han fikk ikke gå

noen steder han heller),

og da vi ENDELIG lettet visste vi at vi hadde x antall timers flytur

foran oss... på toppen av det hele brukte vi 1 time på innflyvningen

da vi hadde mistet slot'en vår. I løpet av denne lange flyturen

fikk vi kun servert to måltider; 1 middag og 1 "kvelds"...

På vei hjem havnet jeg foran en backpacker, gammelt rynkeskinn

på ca 60 år som satt i BAR overkropp og sitnket hy og helvete.

Måtte puste inn i ermet for å ikke brekke meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nuppdupp

1. flyturen hjem fra cuba. det var i mars og jeg reiste alene. jeg fikk diarè på flyet, var dehydret, det var turbolens og setene var skikkelig trange. jeg prøvde å strekke beina ut. da hadde jeg spent bein på en flyansatt. det var virkelig ikke meninga. det kom en flyvertinne bort til meg etterhvert og spurte om jeg var ok, men jeg var helt i tåka, så svarte ja. mens hun bare sto der en stund etterpå å så bekymret ut på meg. jeg vet ikke hvorfor jeg svarte ja.. var glad når flyturen var over

Endret av Nuppdupp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av mine verste flyturer var da jeg skulle til Gran canaria for 2 år siden. Det var kraftig turbolens og jeg trodde nesten min siste time var kommet. Jeg ble dau kvalm og følte jeg måtte spy hele tiden. Jeg spydde aldri, men det var like før. Jeg var så dårlig og på toppen av deet hele fikk jeg selvsagt mensen! Så jeg satt med kvalme og menssmerter. Herlig.

En annen gang da jeg skulle til England, så satt jeg ved siden av en mann i 60 årene som stinka svette og døden. Også skulle han hele tiden prate med meg og han ble bare fullere og fullere. Han hadde så dårlig ånde at jeg trodde jeg skulle svime av der jeg satt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg er, utrolig nok og for en gangs skyld :) , veldig enig med MorAase.

Hvis man forventer at alt skal gå på skinner når man er ute og reiser, så vil man bli skuffet. Forsinkelser oppstår, barn (og fulle voksne) bråker, men ikke noe av dette er det så lett å gjøre noe med.

At man blir redd kan selvsagt skje, men jeg tenker at de som flyr vet hva de holder på med, og har enda til gode å bli så redd at det har vært plagsomt.

Jeg elsker å reise, og alt det utforutsette som kan skje underveis er for meg en del av opplevelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min verste flytur var da jeg skulle ut på min tredje flytur noen sinne. Dette var midt i julerushet like før jul, og jeg skulle rekke et tog videre. Det skulle gå først et par timer etter at flyet hadde landet, så jeg følte meg rimelig trygg på at jeg skulle rekke det uten problemer..

Vel, under takeoff slo lynet ned i den ene vingen. Det kom et høyt smell og et lysblink, og vi fikk INGEN informasjon om hva som hadde skjedd og at det var helt ufarlig. Det burde man få, altså! Det er ikke alle som skjønner hva som skjer... En "beruset" (full) mann (som satt to rader foran meg, på den andre siden av midtgangen) ble smånervøs og plinget på flyvertinnen. Ettersom hun ikke kom med en gang (dette var før setebelteskiltet var slukket), reiste han seg opp for å gå bak til henne. Da hun så at han var på vei opp, var hun framme fort som fy, og prøvde å få ham til å sette seg. Fyren tok seg framover i flyet for å gå på do. Vertinnen kom etterhvert bakover i flyet rundt der han hadde sittet for å spørre om han virket full, og fikk med seg fire mannfolk fram i flyet igjen fordi de ikke følte seg trygge. Det endte opp med at fyren ble rabiat, og de la ham ned på gulvet inne på do, der mennene SATT på ham for å holde ham fast. Han hadde visst sparket og skallet det han kunne for å komme løs, og krevde å få komme inn i cockpiten til kapteinen... Så, av sikkerhetsgrunner snudde flyet. Vi andre fikk ingen info om dette før kapteinen kom på høyttaler og fortalte at vi straks landet samme sted vi hadde tatt av fra. Vi var over halvveis da vi snudde!

Jada.. Så landet vi, da, fortsatt med han fyren fanget på toalettet. Politiet kom og tok ham med seg, heldigvis, så vi så ikke mer til ham.

Flyet måtte tankes opp på nytt osv., og da alt dette var ferdig fikk vi vite at kapteinen ikke kunne fly lengre, siden de har krav om hviletid osv! Så da måtte vi vente på en ny kaptein som var på hotellet ved flyplassen. Etter det gikk turen smertefritt, men han fikk faktisk applaus da vi landet der vi skulle, og da var det helt greit. ;) Tror folk var rimelig lei etter den turen..

Og toget mitt? Jeg var 99 % sikker på at jeg ikke kom til å rekke det, men siden det var sånn 5 min forsinket, så rakk jeg det f*** meg! :ler:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min verste flytur var da jeg skulle hjem fra USA i fjor vår. Da vi satt å ventet på å komme ombord på flyet fra Philadelphia, så sier de i høytaleren at det var problemer med motoren som de måtte fikse. Vi ventet ca 2 timer før vi endelig fikk komme ombord. Da vi kommer ombord måtte vi vente minst 45 min før vi kunne kjøre pga det var visst kø foran oss.

Vi måtte mellomlande i Tyskland og vi mistet selvsagt det flyet der. Vi fikk booket oss på et fly som gikk om 3 timer. Da fikk vi slappet av og spist osv. Da vi setter oss ned med gaten sier de på høytaleren at flyet er 2 og en halv timer forsinket. Blæh. Da var jeg dritt lei av å vente, men hva kan man gjøre? Da vi hadde sittet å ventet i 2 og en halv timer, så sier de at flyet er enda mere forsinket! :daane: Vi måtte vente hvert fall 2-3 timer da å. Da begynte jeg å bli dårlig å. Fikk plutselig hopepine og følte meg kvalm. Måtte løpe inn på do flere ganger, men jeg spydde kun en gang. Men stakkars de som skulle til Frankrike. Flyet de sitt gikk ikke før neste morgen, så de måtte jo sove i Tyskland før de kom seg hjem.

Da vi hadde ventet i Tyskalnd i gud vet hvor lenge, så kom vi endelig på flyet. En mega høy mann havent bak meg og knærne hans presset mot setet mitt og en drita full mann hanvet foran meg. Supert. Turen tok kun 2 timer, men det var en lang tur. Jeg var dårlig og hadde en idiot foran meg som ikke kunne holde kjeft 1 sekund. Var glad da vi endelig kom frem på Gardemoen og kunne kjøre hjem. Sovnet med en gang jeg satt meg inn i bilen nesten. Var døds sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke opplevd så mye ekkelt på fly, men var veldig kvalm en gang jeg skulle fly til Leknes i Lofoten. Der er det mange rare luftstrømmer, og mye turbulens. Flyet gikk plutselig rett ned, loddrett, for så å stige igjen, mange ganger, og jeg kjente jeg ble skikkelig sjøsyk.

Ved siden av meg satt det en eldre herre som stinket alkohol og rullings, og bablet i vei. Han sa at dette var INGENTING mot hva han opplevde sist han flydde dit. Da var det like mye turbulens, men da hadde det sittet en unge på setet foran, og den ungen hadde blitt kvalm og kastet opp, og akkurat da hadde flyet falt rett ned i lufta, slik at spyet føk oppover, og over stolryggen, og rett i ansiktet på han som satt på setet bak.

Følte meg ikke mindre kvalm av den historien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad i å reise, og jeg har ikke reist mye, så jeg synes det er koselig å fly. MEN det er kun når det går bra. En gang ble jeg skrekkelig syk!

Allerede en 12 timer før vi skulle fly hjemover ble jeg i dårlig form. Det var på kvelden, så jeg la meg og sovna fort. Formen var mye verre dagen etter, og når jeg på formiddagen sto midt i innsjekkingskøen(?) på flyplassen, kjente jeg at jeg måtte finne et do, fort. Klarte ikke helt å bestemme meg for om jeg ville spy eller drite.. I tillegg var jeg svimmel og trodde noen ganger at jeg skulle besvime.

Jeg fikk noen jeg reiste med til å passe på bagasjen min og forta meg inn på et dass og spydde ut over gulvet og litt rundt før jeg kom meg videre.

Gjorde både det ene og det andre på flyet mange ganger og formen var helt forferdelig! Og nå som tidligere var jeg flere ganger nær ved å besvime. I tillegg var det ei flyvertinne og et par stykker jeg reiste med som ble veldig intens. De hjalp meg jo selvfølgelig og det satte jeg jo pris på men det gjorde egentlig ikke saken bedre.. Ble bare mas og stress..

Unner ingen det der. Blir litt småkvalm når jeg tenker tilbake på det der. :spy:

Dette var forresten sånn ca. på andre siden av kloden så jeg regner med det syndebukken(e) er noen visse bakterier og sånt.

Skal på ferie snart og håper det går bedre denne gangen :biggrin:

Endret av Explosive
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har reist en del med fly og det er egentlig mye som skal til for å ødelegge turen for meg. Tror ikke jeg har opplevd at enkeltpersoner har gjort det i alle fall, har kanskje vært heldig med personene jeg havner i nærheten av, eller bare tolerant. Har blitt pirket i av barn som sitter bak men klarer ikke å irritere meg over det, en gang "lekte" vi gjemsel hvor jeg snudde meg og de gjemte seg hver gang jeg gjorde det.

Men jeg har alltid syntes at å fly er litt småekkelt, da hovedsaklig take-off og landing. Så på en flight mellom Amsterdam og Singapore hvor det ble masse turbulens rett før landing og de over høytaleranlegget sa "This is a serious warning, go back to your seat and fasten your seatbelt!" var jeg noe skjelven. Nylig opplevde jeg også at vi måtte avbryte en landing på grunn av regnsky. Da var vi kommet et godt stykke ned før vi plutselig gikk oppover igjen. Sikkert ikke veldig uvanlig, men jeg syns det var ekkelt der og da, spesielt med tydelig redde personer som satt rundt seg.

Opplevde også en gang at flighten fra Amsterdam til Singapore ble kansellert og vi måtte ut på hotell for natten for å fly tidlig neste morgen istedet. Er jo sånn man må regne med, men litt ødeleggende der og da er det jo, kom frem mye seinere og i tillegg ble det dagflight istedet for nattflight. Opplevde også å nesten ikke komme med flyet en gang, i sommer faktisk. Da skulle jeg fra Amsterdam til Barcelona, men i Amsterdam hadde jeg bare fått en uspesifisert billett og ikke noe setenummer. Vi var flere i skranken og jeg så de foran meg fikk beskjed om at de måtte vente og at det foreløpig ikke var plass til dem på denne flighten. Jeg reiste alene og skulle til mine foreldre i Barcelona hvor vi to dager senere skulle på cruise. Hadde nok rukket cruiset, ettersom vi hadde tatt hensyn til forsinkelse ved bestilling av flybilletten, men det hadde blitt ekstra stress. Men jeg var heldig og hadde ikke mistet min plass på flyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...