Gå til innhold

Fortell om din verste opplevelse på fly


Haustlauv

Anbefalte innlegg

Dette er mer reddsel enn morsomt da men men.Opplevde at en dame og en mann var vel arabere.Han så ut som en ekte terrorist dama hadde hidjab.De så så ut som de var i ferd med å gjøre et eller annet med oss.Mannen filka med en veske hele tiden.De satt og stod opp flere ganger.Jeg ble drit redd.Til slutt gikk dem av flyet og vi fikk aldri vite hvorfor??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På min verste tur var det på et lite widerøe fly. Det var en passsjer som hadde en katt på flye, og den bråket veeldig mye. Pluss att det va to spebarn med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er mer reddsel enn morsomt da men men.Opplevde at en dame og en mann var vel arabere.Han så ut som en ekte terrorist dama hadde hidjab.De så så ut som de var i ferd med å gjøre et eller annet med oss.Mannen filka med en veske hele tiden.De satt og stod opp flere ganger.Jeg ble drit redd.Til slutt gikk dem av flyet og vi fikk aldri vite hvorfor??

Jeg håper dette er tull, men frykter du mener alvor?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper dette er tull, men frykter du mener alvor?

Dette er helt sant skjedde for ca 2 år siden..Det kan jo ha vært noe helt vanlig krise,men etter alt terror snakket så blir man redd når man ser slike folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt sant skjedde for ca 2 år siden..Det kan jo ha vært noe helt vanlig krise,men etter alt terror snakket så blir man redd når man ser slike folk.

Igjen så håper man i det lengste at du tuller :sjenert:

Men om du virkelig ikke tuller: Du så altså en mann som "så ut som en terrorist" og en dame med hijab som fiklet med en veske, reiste seg og satte seg igjen? Og dette ga deg angst? Ikke rart verden går av skaftet.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var askefast på vei hjem fra USA og var sjeleglad da jeg endelig hadde kommet meg på et fly til Europa, trafikken hadde begynt å normalisere seg. Flyet landet i Amsterdam og jeg var sikker på at nå var det grei skuring hjem til Norge. Hadde flydd fra Las Vegas - Salt Lake City - Boston - Amsterdam, og hadde vært på reisefot en 16 timers tid og knapt nok sovet på flyet. Da jeg kom frem til Amsterdam, var det et galehus uten sidestykke.... jeg fløy med KLM, de som fløy med SAS, hadde lite problemer. Hos KLM virket ikke nettbooking og ingen tok telefonen, så for å få booket seg et fly, måtte man stå i kø til skranken. 7 timer sto jeg i kø, med all baggasjen min som jeg ikke kunne forlate for å få gått på do - men fikk ikke spist eller drukket uansett, så like greit :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Sover i setet og halveis drømmer om kjøkkenet vårt, så hyler jeg ut så hele flyet kan høre det: "Lukk igjen kjøleskapdøraaaa"

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har hatt endel "dårlig-vær-flyginger" med Widerøe her oppi nord hvor is SMELLER inn i flykroppen når vi flyr gjennom dårlig vintervær, hvor den ene motoren har stoppet og vi måtte snu, hvor flydøra ikke gikk helt igjen slik at vi måtte fly i lav høyde for ikke å bli plager med ørene/lufttrykk, og flyet dagen etterpå til Værøy falt ned og det ble snipp-snapp-snute med flyplass på Værøya etter det. Jada, jeg reiser ofte med Widerøe, og er fornøyd med dem :sukk:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble plutselig kjempedårlig og måtte kaste opp under takeoff i singapore.. så keg løøøøp nedover midtgangen og de stakkars flyvertinnene trodde sikkert jeg var en gal person så de prøvde å stoppe meg. Men da de såg at jeg var grønn i tryne så slapp de meg inn på do. Så jeg lå oppi doskåla under takeoff.

En annen gang døde en mann ved beina mine. Han stod i dokø og plutselig segnet han om og døde. Han ble liggende der i tre timer til vi fikk landet. Litt ekkelt. Han og den stakkars kona var nok på vei på ferie.

Ellers har jeg opplevd en så hard landing at noen av veggpanelene ramlet ned, luftlommer slik at jeg slo hodet i taket. (har alltid på beltet etter det).

Har også opplevd å komme inn i en jetstream (tubulent luft bak et annet fly), noe som var veldig ubehageligig smalt fælt.

Liker ikke å fly lenger. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble plutselig kjempedårlig og måtte kaste opp under takeoff i singapore.. så keg løøøøp nedover midtgangen og de stakkars flyvertinnene trodde sikkert jeg var en gal person så de prøvde å stoppe meg. Men da de såg at jeg var grønn i tryne så slapp de meg inn på do. Så jeg lå oppi doskåla under takeoff.

En annen gang døde en mann ved beina mine. Han stod i dokø og plutselig segnet han om og døde. Han ble liggende der i tre timer til vi fikk landet. Litt ekkelt. Han og den stakkars kona var nok på vei på ferie.

Ellers har jeg opplevd en så hard landing at noen av veggpanelene ramlet ned, luftlommer slik at jeg slo hodet i taket. (har alltid på beltet etter det).

Har også opplevd å komme inn i en jetstream (tubulent luft bak et annet fly), noe som var veldig ubehageligig smalt fælt.

Liker ikke å fly lenger. :(

Det var jo din egen skyld. Står ganske klart at man skal ha på belte

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang hvor jeg satt i nærheten av en barnefamilie, med to barn, kanskje på 7-10 års alder. Disse satt nesten hele turen på ca en time og sang en eller annen grusom barnsang. Jeg var nære på flere ganger å gå bort å si i fra, for var veldig trøtt og var svært lite interresert i konstant barnesang.

Og en gang flydde jeg med et fly som lagde noen lyder jeg ikke har hørt på fly før, og var sikker på at noe kom til å falle av. Dette pluss at jeg følte det var en ubehagelig flytur og var sikker på at piloten var brusret. Jeg merket heller ikke at hjulene ble tatt ut (ofte hører man det jo) og var sikker på at vi kom til å lande uten hjulene ute. Når vi først var nede på rullebanen syntes jeg det tok tid før piloten bremset og jeg var sikker på at vi kom til å krasje i noe. Har aldri vært så glad for å gå av et fly noen gang som den gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke min verste opplevelse, men nok helt sikkert mamma sin var da jeg som to-tre åring satte fast hånden min i sirkeløreringen til den sovende damen foran oss så mamma måtte vekke henne for å få meg løs, hun snudde seg og da hadde jeg brølt til hele flyet at dama hadde bart.

Jepp, jeg var en av de ungene man ikke vil møte på et fly:D

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm, for meg blir det vel den gangen vi var forsinket før vi tok av pga at passasjerantallet ikke stemte. Jeg ventet og ventet på at vi skulle ta av, siden jeg måtte litt på do. :sjenert: I tillegg var jeg noe gretten på grunn av hodepine. Vi kommer oss omsider i lufta, men bes om å holde oss i setene grunnet vær og turbulens. Så sirkler vi over flyplassen vi skulle lande på til vi har lite drivstoff, og må videre og lande på en annen, og mens vi gjør det er selvsagt doet fortsatt stengt. Hodepinen er intens, så jeg karer meg på bena og tusler stakkarslig ned mot flyvertinene som først stopper meg for å si at doest er stengt (jeg VET det D: ), jeg setter et desperat blikk i dem og sier jeg trenger vann for å ta medisiner, og får ei flaske vann. Gratis. Juhu. Får hevet innpå smertestillende og sitter som en zombie til vi er i lufta igjen. Vi får omsider landet der vi skulle, og jeg får gått på do. Oh boy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, mange fæle og morsomme historier her :fnise:

Min verste opplevelse var i forfjor før jul. Jeg skulle fra Bergen til Vigra og selvfølgelig var det en jævlig vinterstorm med regn/hagl/sludd og hele pakka, oppover hele kysten. Det ristet, smalt og vi "fallt" helt fra vi tok av til vi landet... Alle ombord var musestille hele veien, bortsett fra noen "oææ!" og "oj!" når vi brått mistet høyde :fnise: Når vi skulle lande var det selvfølgelig sidevinder og "kast", typisk på Vigra, og vi føyk fra side til side før vi omsider kom oss ned på rullebanen. Det tror jeg er eneste gangen jeg har vært i nærheten av å være redd ombord i et fly, var kjempehappy når vi endelig var vel nede! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Noevik

Min verste flytur var når jeg reiste alene til Spania for noen år tilbake. Jeg satt i midtgangen med en familie på tre innerst, dvs.foreldre med en ettåring på fanget (er det lov forresten?). De tok mye plass for å si det slik, det var like før jeg bokstavelig talt satt meg i midtgangen. Barnet gråt og gråt og de måtte konstant på toalettet!! Det var en lang flytur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Noevik

Jeg ble plutselig kjempedårlig og måtte kaste opp under takeoff i singapore.. så keg løøøøp nedover midtgangen og de stakkars flyvertinnene trodde sikkert jeg var en gal person så de prøvde å stoppe meg. Men da de såg at jeg var grønn i tryne så slapp de meg inn på do. Så jeg lå oppi doskåla under takeoff.

En annen gang døde en mann ved beina mine. Han stod i dokø og plutselig segnet han om og døde. Han ble liggende der i tre timer til vi fikk landet. Litt ekkelt. Han og den stakkars kona var nok på vei på ferie.

Ellers har jeg opplevd en så hard landing at noen av veggpanelene ramlet ned, luftlommer slik at jeg slo hodet i taket. (har alltid på beltet etter det).

Har også opplevd å komme inn i en jetstream (tubulent luft bak et annet fly), noe som var veldig ubehageligig smalt fælt.

Liker ikke å fly lenger. :(

Det jeg har markert minner meg om den verste togturen jeg har hatt. Jeg var fyllasyk og toget var stappfullt og varmt. Jeg løp frem og tilbake til doen men ingenting "kom". Ved en stasjon "kom" det, men siden en del folk skulle ut og stod i veien var det umulig å nå doen. Jeg hoppet ut på stasjonen, kastet opp som en gris, tørket meg om kjeften og hoppet inn igjen rett før dørene ble lukket. Det var mye vind så det som "kom" fløy avgårde, håper ingen ble truffet, jeg turte ikke se :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min verste flytur var når jeg reiste alene til Spania for noen år tilbake. Jeg satt i midtgangen med en familie på tre innerst, dvs.foreldre med en ettåring på fanget (er det lov forresten?). De tok mye plass for å si det slik, det var like før jeg bokstavelig talt satt meg i midtgangen. Barnet gråt og gråt og de måtte konstant på toalettet!! Det var en lang flytur.

Barn under 2 har ikke eget sete, så ja det er lov, og faktisk påbudt under take off og landing. Man kan selvfølgelig kjøpe seg et ekstra sete å ha bilstol i som ungen kan sitte i resten av flyturen (eller håpe på et ledig sete).

Hørtes utrolig irriterende ut at de drev å fløy på do! Dere skulle byttet sete :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...