Gå til innhold

Fortell om din verste opplevelse på fly


Haustlauv

Anbefalte innlegg

Morsomt å høre om folk sine verste opplevelser på fly :)

Jeg starter med min:

Skulle boarde flyet, det var vinter (dvs folk har digre klær på seg) og jeg hadde med masse håndbagasje. Plassen min var nesten bakerst, så jeg gikk og gikk.. Kom fram til plassen min, og der satt det ei diger dame. Eh, unnskyld, men dette er visst mitt sete, sa jeg og holdt frem billetten. Dama så ut som hun ikke forsto hva seteplassering var engang og nekta plent å flytte seg. Ei flyvertinne kom tilstrømmende og spurte hva som skjedde. Dama holdt frem sin billett, og det viste seg at plassen hennes var nesten fremst.

Flyvertinna målte dama opp og ned med blikket og konkluderte visst med noe sånt som at dama var for feit til å flytte seg, og hun ba derfor MEG om å gå fremst i flyet og ta dama sin plass. Så måtte jeg gå mot strømmen av tre hundre påstigende passasjerer og presse meg gjennom hele flyet. Sur og varm i boblejakke. I tillegg fikk jeg en kommentar av en dresskledde mann som kom mot meg: oh, you look really tired!

Husker enda hvor sur jeg var på denne flyturen. Flere historier? :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kevlarsjäl

Denne har nok mange gjort, men da jeg fløy med et supertidlig fly, med ryanair. Herregud, de har så vonde seter!

Så jeg endte opp med å lene hodet mot setet forran meg og sov sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle fly turene jeg har vært med på er ett helvette for ei med flyskrekk

Men syntes ikke det var så morsomt at de som dytter flyene nede i praha hadde SOMMERDEKK i går

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være da flyet måtte lande på en annen flyplass på grunn av dårlig vær og passasjerene måtte fraktes med buss (og ferje) til rett flyplass. Selve flyturen gikk egentlig fint, jeg har alltid vært vant til å fly, så var aldri redd. Problemet var at jeg var bare 12-13 år, reiste alene og INGEN tok seg av meg i det hele tatt på veien hjem, ikke engang flyvertinna!! Jeg ble etterlatt til meg selv som om jeg skulle være voksen, og det hele ble litt ekstra skummelt siden det var sent om kvelden. Husker jeg sto i en telefonkiosk for å si fra til mamma hva som var skjedd og holdt hele tiden nøye øye med medpassasjerene mine, var livredd for at de skulle dra uten meg. Ikke holdbart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker noen grusomme flyturer:

-Satt ved siden av en mann som hadde grusom ånde. Måtte sni meg vekk fra han så godt jeg kunne, og ha ansiktet nedi skjerfet mitt.

-Det var så sykt varmt på flyet! Alle svettet noe sykt. Jeg takler varme forsåvidt ok, men gutten ved siden av meg slet skikkelig.

-Det var alt for kaldt på flyet! Måtte sitte med jakke, lue, skjerf og votter, og likevel hadde jeg gåsehud hele veien.

Alt dette skjedde heldigvis bare på 1-timers flyturer.

-Den aller aller verste opplevelsen var da jeg var på vei til Tyrkia. Var dårlig allerede før flyturen, og det ble så forferdelig underveis at jeg ikke kunne sitte i setet mitt. Var dødens kvalm, hetetokter, spy og diare. Fikk til og med 'feber-utslett' eller hva det nå er. Måtte sitte bak sammen med personalet, og de prøvde så godt de kunne å få meg bedre med diverse piller, cola og førsteretten til doen. Merkelig situasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine topp to;

- Satt og måtte på do gjennom 45 minutters taxing i Frankfurt. Det var fysisk vondt, og jeg klarte ikke å tenke på noe annet.

- Satt to timer ved siden av ei som tydeligvis var veldig forkjølet. Hun hostet, nyste og snørret, uten å ha handa foran munnen eller bruke papir. Selvfølgelig ble jeg syk tre dager senere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter ca 30 våketimer i samme klær havnet jeg innerst i seteraden, innesperret av en kvinne som ikke ville reise seg for meg. Så klart bakerste rad og ekstra trangt. Jeg endte med å kneke meg så tett opp til henne som jeg kunne og virkelig spre min freshe odør :fnise: For å si det slik, neste gang flyttet hun seg uten å mukke ;) Samme damen sølte for såvidt også kaffe på jakken min (før knekesituasjonen....).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo noen da..

En gang da jeg var ganske liten kjørte vi med et røykefly (tror ikke det eksisterer lenger), og han som satt ved siden av oss (meg og søstra mi) ville lære oss å røyke, og brukte hele tiden på å forklare hvordan man blåser røykeringer.. (Som om ikke den innestengte sigarettluka var ille nok)

En annen gang satt vi ved siden av en utrolig merkelig mann. Han satt hele tiden og snakket masse svada med oss, og da vi fikk mat servert så nekta han oss å spise halvparten av maten "Nei, nei, nei! Den er ikke noe god!" "Det rundstykket der har ligget inni plasten sin SÅ lenge" osv. osv. Og da han spiste yoghurt så "hev" han liksom yoghurten inn i munnen på en merkelig måte. Han tok litt yoghurten på skjea, og hev det inn i munnen som et katapult (vanskelig å forklare) Vi var liksom redd for at han skulle bomme for hver skje, og etterhvert spurte han flyvertinnen om et teppe, og det bare tok han over hodet og snorka som faen resten av veien... Søstra mi og jeg var rimelig satt ut, vi var vel 7 og 9 år gamle eller no..

En annen gang så eksisterte ikke plassene våre på flyet. La oss si vi hadde Rad 50 sete A, B, C og D, men flyet gikk bare til rad 49. Merkelige greier.. Det endte med at vi ble spredd litt sånn rundtomkring på flyet.

En annen gang var det noen som skifta bleie på ungen sin i setet foran oss, og de klarte å kline bæsj fra ungen på ett av setene. Flyvertinna ble kjempesur og stod og kjefta på dem, og de måtte fjerne hele setet og sånn.. skikkelig stress for en som prøvde å sove ihvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom på flere. Satt ved siden av en svææært pratsom gammel gubbe på en flytur helt til USA en gang... Han spytta kjempemye når han snakka, så da jeg fikk maten min måtte jeg sitte og holde hånda over den for å unnga spytt. Nam.. Samme fyren drev også og kommenterte ting som jeg skreiv i dagboka mi senere!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Morsom tråd.

Husker første gangen jeg skulle fly alene, var vel 15, og skulle til et lite sted i USA. Steg forhåpningsfull ombord på flyet og fant setet mitt ved siden av en diger mann, som i tilegg stinket svette, endte opp med å sitte å lene meg vekk fra han med hodet ut i midtgangen, DET kjente jeg i nakken i lang tid etterpå.

Hadde også noen fra India bak meg da jeg fløy til USA en gang, en gutt som satt å sparket i sete ryggen non stop, NON STOP, de kunne desverre ikke engelsk, så flyvertinna forklarte at det kunne de ikke gjøre noe med... :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror den værste var da jeg og mannen skulle fly til Brasil. Etter å ha mellomlandet i Paris ble vi satt på midtraden med 4 seter. jeg satt mellom en feit brasilianer og mannen min, og så satt det en ung gutt bortest på motsatt side. Brasilianeren ved siden av meg hadde en halvflaske wiskey med seg som han tømte før vi var i lufta. Og så fort serveringen startet drakk han non stop. Det endte selvsagt med at han tømte et helt rødvinsglass over meg, slik at jeg hadde rødvin fra topp til tå, og alle klærne mine var ødelagte (til og med det hvite undertøyet!). Han prøvde å bestille ny drikke, men jeg nektet flyvertinnen å servere han mer, og det gjorde hun heller ikke. til slutt ble han naturlig nok dårlig, og måtte opp på toalettet hvert tredje minutt (eller noe sånt). Selvfølgelig akkurat når vi hadde sovnet, sånn at han måtte vekke oss, for å komme forbi. vi kunne sikkert nektet å flytte oss, men vi tenkte vel at alternativet var værre. Da vi endelig landet, skulle han jo betale for klærne, men han smatt av gårde, og vi fant han aldri igjen. Jeg tror aldri jeg har vært så forbanna på en flytur noen gang!

Den nest værste opplevelsen var når jeg og en venninne skulle hjem fra Cuba, jeg var matforgiftet, og det slo selvsagt inn akuurat litt etter at maten var servert, og køene til toalettene var milelange. Jaja - spisse albuer og desperasjon i blikket får deg et stykke på vei..

I forhold til å ha flydd relativt mange ganger har jeg egentlig hatt veldig få dårlige opplevelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg skulle hjem fra USA for en del år siden gikk det meste galt:

-Flyet mitt fra Farmington, New Mexico til Denver, Colorado ble kansellert og jeg ble booket om til neste fly, en time senere. Dermed var plutselig transfertiden min i Denver redusert fra to og en halv time til en og en halv time. Foreløpig null problem.

-I Denver boardet vi flyet og etter å ha sittet fastspent i flyet i en drøy time taxet vi tilbake til gaten og fikk beskjed om at det var en teknisk feil på flyet og alle måtte av. Vi ble sluset ut i venteområdet ved gaten og fikk beskjed om at et nytt fly var på vei fra Salt Lake City og ville være på plass i løpet av en times tid og de regnet med at vi skulle være på vingene i løpet av de neste to timene, altså over tre timer forsinket. Siden transfertiden min i New York var på hele 8 timer var det foreløping ingen grunn til panikk.

-To og en halv time senere satt vi nok en gang fastspent i et fly og ble sittende å taxe i nesten en time. Vi var på vingene fire og en halv time forsinket og landet i New York nesten fem timer etter planen. Det var enda nesten tre timer igjen til flyet til Oslo skulle lette, så jeg var ikke stresset, men begynnte å bli temmelig sliten etter nesten 12 timer på reise.

-Etter landing i New York gikk jeg for å finne ut hvilken gate Oslo-flyet skulle gå fra og da det stod "Cancelled" på skjermen ble jeg temmelig frustrert :frustrert: ! Jeg fant etterhvert handeling agenten til SAS på Newark og ble booket om, jeg skulle fly hjem via København. København-flyet gikk først seks timer etter at Oslo-flyet skulle gått, så jeg hadde plutselig flere timers venting foran meg. Nesten åtte timer å slå i hjel på en flyplass når man har vært på beina i 18 timer og på reise 12 av dem er ikke å anbefale!

-København-flyet lettet heldigvis etter planen og jeg sovnet ganske momentant og sov til det ble servert noe mat mot slutten av flighten. Da flyet landet var det bare å finne noe å gjøre de neste tre timene, før flyet mitt til Oslo skulle lette.

-Flyet til Oslo gikk heldigvis etter planen og nesten ni timer forsinket landet jeg i Oslo. Det gjorde selvsagt ikke bagasjen min, som etterhvert viste seg å ha vært på en liten rundtur i Norden, først Stockholm, så København, før den omsider ble levert hjemme hos meg to dager etter at jeg kom hjem.

Reisetiden endte på nesten 32 timer, i steden for planlagte 23. Jeg var utslitt!

Jeg har reist en god del etter dette og det har stort sett gått på skinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg fløy til London for noen år tilbake, satt jeg ved siden av en veldig gammel mann som i og for seg var veldig hyggelig. Jeg hadde selvfølgelig på iPoden og prøvde å sovne for å få tiden til å gå fortere. Rett etter jeg hadde klart å sovne roper den gamle mannen inn i øret mitt "SKIFT SAAAANG" :gjeiper: Han hadde tydeligvis hørt på musikken "sammen" med meg.

  • Liker 14
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

For noen år siden reiste jeg, mamma og venninnen hennes til Thailand. Vi reiste på uspesifiserte billetter, altså slike billetter der vi fikk tildelt plass på flyet alt ettersom det var ledige seter. Det gikk greit på turen nedover, der vi ble spredt litt rundtom i flyet, men alle fikk plass. På turen hjemover derimot, fra bangkok, fantes det ikke et ledig sete å oppdrive, og vi måtte tilbringe 3 ekstra netter på hotell. Til slutt fikk vi beskjed om at vi fikk være med et fly, men det var i siste liten og vi måtte løpe som gale til gaten.

Flyvertinnene var kjempesnille, og jeg og mamma fikk sitte i "lunsjrommet" til vertinnene under letting og landing. og vi fikk gratis mat og vin. Men midt under flyturen når crewet skulle spise og hvile, måtte vi ut av lunsjrommet og sitte på klappseter i flere timer. Ikke nok med at klappsetene var veldig harde og ubehagelige, men vi satt liksom med ansiktet rett mot de andre passasjerene, så jeg følte at de stirret veldig. Mamma har problemer med rygg og nakke, så hun satte seg like gjerne ned på gulvet på "kjøkkenet" til crewet og pratet skit med flyvertinnene :ler: (Siden venninnen hennes jobbet i flyselskapet vi kjørte med, fikk hun sitte på et klappsete i cockpiten og høre på pilotene som snakket skikkelig nerdete om ulike flytyper ogslikt). Crewet var fantastiske og forståelsesfulle, men jeg reiser aldri på uspesifisert til thailand igjen midt i høysesongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var ille da jeg skulle reise hjem fra juleferie for to år siden. Jeg skulle reise sammen kjæresten, søsteren hans og en felles venninne. Flyet skulle gå ca syv om morgenen, veien til der kjæresten og søsteren bor var stengt, eneste grunn til at de kom seg til flyplassen i tide, var fordi veien til flyplassen der flyet skulle komme fra ikke var brøytet, så mannskapet kom seg ikke fra hotellet til flyplassen. Etter å ha ventet en evighet på at veien skulle bli brøytet, oppdaget de at det var teknisk feil på flyet. Ca klokka ti fiks vi drosje til en annen flyplass, to timer unna. Vi var fire passasjerer, og det var veldig trangt. To minutter etter at vi kom, kom det en annen drosje fra samme flyplass med én passasjer. Vi kunne altså delt oss opp, dersom de hadde vært litt lurere.

På flyplassen var ingenting åpent. Vi fikk ikke sjekke inn og vi fikk ikke kjøpe mat. Klokka tre kom det endelig noen som kunne sjekke oss inn. Klokka fem åpnet restauranten og akkurat samtidig kom en gjeng til fra samme flyplass som vi originalt skulle reist med. Vi fikk brukt matlappen fra flyplassen, og ventet på flyet vårt - som var uhorvelig forsinket. Vi ventet og ventet, og da det så ut som alt håp var ute, fikk vi gratis mat. Klokka åtte reiste vi videre til neste flyplass, og rakk flyet videre til Trondheim med et nødskrik. Det flyet skulle egentlig gått klokka seks, men på grunn av dårlig vær rakk vi det.

Vi ble sittende i flyet i minst en time og vente på avisning. Hele tiden mens de spilte julemusikk på flyet - 8. januar. Vi var hjemme klokka tre på natta - ca syv timer senere enn planlagt.

Hadde også en ganske kjip opplevelse på vei hjem til jul i år. Hadde med meg katt til foreldrene mine i reisebag, og måtte sitter bakerst på femraderen i et bittelite Widerøe-fly. Jeg satt ved vinduet, og krysset fingrene for å slippe å sitte ved siden av en tjukking. Selvfølgelig kom en svær type på ca 60 og spurte om setet ved siden av meg var ledig. Jeg sa ja, men at han måtte passe føttene pga katten på gulvet. Han sa "Jeg trenger ikke så mye plass" - det var en løgn. Han deiset ned i setet og kjørte albuen sin inn i midjen min, jeg dyttet den forsiktig tilbake, og han kjørte den tilbake inn i midjen min. Det fortsatte til flyet lettet, og til slutt la jeg armen min ganske bestemt ned ved siden av, det førte bare til at han kjøre min albue inn i midjen min. Det var iallfall bedre enn hans albue...

Vel i lufta begynte han å klø seg på innsiden av lårene, og i skrittet. Og det fortsatte han med gjennom hele turen, kun avbrutt for å sjekke de to mobilene han hadde på (og de var for gamle til å være på flymodus) og plukke seg i nesa. Han satt også og plukket på klistremerkene på setet foran seg, dyttet i det, dro i den duken som skal ligge bak hodet, alt mens det satt en jente i setet foran. Etter en stund begynte han i trampe i gulvet og riste med fotene, jeg var bare glad jeg hadde Ipoden og slapp å høre på det og den forferdelige pipingen i nesa hans. Men da jeg så at han satt og sparket i bagen til katten, så hele bagen ristet, sa jeg i fra til han at han måtte slutte. Mannen fnyste og lo av meg, men sluttet iallfall.

Voksen som jeg er, tok jeg hevn ved å lene meg godt foran vinduet hver gang han prøvde å titte ut. Han lente seg mer fram, jeg lente meg enda mer fram og latet som om jeg skulle klappe katten. Da vi landet, tok han av beltet med en gang, og spratt rett opp og brøytet seg fram før lyset med setetbeltet var slukket. Hyggelig tur, hyggelig fyr...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sluppet rimelig heldig unna trøbbel så langt.

Men på retur fra en av hovedstedene i østeuropa fikk en yngre mann store brystsmerter og etter at en lege som tilfeldigvis var ombord hadde sjekket ham ut så godt han kunne ble det besluttet å mellomlande i Stockholm. Når vi landet stod ambulansen klar og han ble båret ut av flyet og avgårde i en fei.

Før vi kunne fortsette måtte vi ha påfyll av drivstoff, som tok sin tid. Ankomst Gardermoen mellom 2 og 3 timer forsinket.

Akkurat der og da var jeg forholdsvis forbannet fordi vi ble så forsinket. Vi landet først ved 01 tiden på natten og jeg skulle på jobb 7 timer senere. Men det viktigste er jo at han fikk medisinsk hjelp så fort som mulig.

Vet ikke hvordan det gikk, men håper han overlevde. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

En venninne av meg opplevde at en fyr fikk store pusteproblemer da de var i lufta. De måtte nødlande, og mannen døde underveis.

Det kan ikke ha vært noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren min opplevde at sidemannen begynte å onanere mens han sendte henne sleske blikk.... :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Da jeg fløy til London for noen år tilbake, satt jeg ved siden av en veldig gammel mann som i og for seg var veldig hyggelig. Jeg hadde selvfølgelig på iPoden og prøvde å sovne for å få tiden til å gå fortere. Rett etter jeg hadde klart å sovne roper den gamle mannen inn i øret mitt "SKIFT SAAAANG" :gjeiper: Han hadde tydeligvis hørt på musikken "sammen" med meg.

Hahah! xD Ser det for meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...