Gå til innhold

Honningdagboka


honning

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dere har i alle fall nok å fylle dagene med :jepp:

Ja det har vi virkelig. Jeg kommer ikke til å ha tid til å begynne å jobbe igjen :ler:

Nå har akkurat besøket reist, og lillegutt ligger og sover, så jeg tror jeg skal skynde meg å få lagt sammen litt klær så det ikke hoper seg opp mange klesvasker som må legges sammen samtidig... Er litt sløv veldig ofte merker jeg, og har satt meg et lite mål om å prøve å få gjort sånn etterhvert. Men jeg har jo en liten en som ikke alltid vil at jeg gjør ting når jeg vil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at økedøgnene er over for denne gang :)

Koselig med barseltreff og besøk av kollega da :strix:

Håper helgen er fin :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Honning :vinke:

Bare innom med en :klem: Håper dere har fine dager! Og det høres det ut som (bortsett fra slitsomme økedøgn da ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at økedøgnene er over for denne gang :)

Koselig med barseltreff og besøk av kollega da :strix:

Håper helgen er fin :klemmer:

Det er veldig godt når økedøgnene er over ja, for jeg merker at det er slitsomt :)

Helgen var veldig fin, og vi fikk gjort masse til å være oss i går ;)

Hei Honning :vinke:

Bare innom med en :klem: Håper dere har fine dager! Og det høres det ut som (bortsett fra slitsomme økedøgn da ;) )

Hei siebaeo!

Vi har veldig fine dager ja. Jeg koser meg masse her hjemme, og blir bare overraska over at jeg har vært hjemme i 4 1/2 måned allerede :hakeslepp:

Ja da var det mandag igjen, og jeg har planer om å få gjort masse i dag. Lista ligger klar her over ting jeg skal handle, pakker som skal hentes, bil som skal vaskes, innom jobb og levere skattekort og mye småpirk som plutselig tar en del tid. Vaskedama kommer her om et par timer, så da er det greit å samle opp masse ting å ordne så jeg slipper å være hjemme når hun kommer. Føler meg bare teit om jeg er her da.

Helga var fin:) Fredag hadde vi en god middag, og fikk snakka ut om litt ting som har irritert oss. Kjære er frustrert over at jeg ikke gir han så mye oppmerksomhet, og det samme er jo igrunn jeg også siden lillegutt tar så mye av mi tid og mine krefter. Det var godt å få snakke ut om det, og jeg følte meg veldig letta etterpå (jeg er dårlig til å snakke om følelser... :sjenert: )

Lørdag var vi i selskap hos svigermor, og det var koselig. Eneste er at jeg hater å sitte og amme der, for jeg føler meg så beglodd og har liksom ingen sted å stikke meg litt bort. Lillegutt kaver litt mer der også, og når han da skriker litt og jeg skal gi han mat, så føler jeg at jeg har alle øyne på meg når jeg skal finne fram puppen, og jeg liker veldig lite at folk ser på... Så hele greia blir stressende, og det har jeg sagt til kjære også. Det går faktisk bedre å amme på kafè enn hos svigers... På kvelden stakk kjære ut på konsert, og lillegutt la seg i 21-tida. Det var deilig å få et par timer for seg selv på kvelden, så jeg satte igang med å lage bordkort til dåpen.

I går laga jeg ei kake til dåpen, vi skrudde sammen ei stor hylle som vi skal ha i stua, og vi rydda huset. Phuuuh... Var godt å få gjort det, for vi får jo fullt hus til helga når vi skal ha dåp, så nå må vi bare prøve å være flinke og ikke rote for mye så vi trenger ny opprydding før de kommer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner endelig ting å roe seg litt til helga. Jeg fikk unnagjort masse på mandag, og er glad at jeg tok en sånn runde tidlig i uka så jeg slapp å gå og tenke det :)

I går var jeg hos fysio og skal begynne på fysio gruppetrening mandager og onsdager i et halvt år. Bekkenet mitt var skjeivt, og så må det trenes opp en del spesielt på den ene sida hvor jeg har mest vondt. Og på ettermiddagen var vi på babysvømming igjen, og lillegutt fikk dukka under for første gang :hoppe: Jeg syntes det var litt skummelt rett før vi skulle gjøre det, men det gikk jo kjempefint!!

Og i dag var vi til dåpssamtale hos ei veldig koselig prestedame. Synd at det ikke er hun som skal ha gudstjenesten i kirka "vår" på søndag, for hun hadde en formening om at gudstjenester skal vare i 45 minutter, og ikke mer enn en time, og jeg kunne ikke vært mer enig! Jeg har vært i et par barnedåper hvor det har vart 1 1/2 og oppi 2 timer, med nattverden og hele pakka, og det syns jeg bare er slemt å dra det sånn ut når det er barnedåp også. Folk blir jo utålmodige da.. Så jeg håper at det går noenlunde greit på søndag, og at det varer i maks en time i kirka. Jeg tror jeg skal ha på bunaden kun i kirka forresten, og bytte til noe annet etterpå pga amminga. Er så tungvindt siden vi ikke skal ha selskapet hjemme, og så er det en del søljer og sånn på min bunad som gjør det tungvindt å ta den av og på, og ikke så praktisk å holde en liten gutt på fanget heller.

Nå blir det travelt framover forresten.. Fysio mandag og onsdag, babysvømming tirsdag, og barseltreff eller babykino torsdag, og "fri" fredag. Det er godt at fysioen er på formiddagen da, så er det mulig å finne på noe etterpå. Og badinga er kl 16, så da har vi tid på dagen til å finne på noe, for det hadde vært kjedelig om det stykka opp hele dagen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det blir virkelig travle dager på deg! Så bra at du får trent opp igjen bekkenet ditt da, det er ikke noe særlig å gå med et kranglete bekken resten av livet.

Høres lurt ut å skifte til noe annet enn bunad etter kirka, har tenkt på det selv, at det kan ikke være særlig enkelt å amme med bunad.

Hurra for lillegutt som dukket under på babysvømming! Gleder meg så til vi kan begynne på det :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det blir noen travle dager på deg fremover ja :) Men godt du får hjelp for bekkenet ditt da, må være slitsomt å gå å ha vondt i bekkenet :(

Babysvømming høres så herlig ut, det har jeg lyst til å gå på en gang også :)

Lykke til med de siste forberedelsene til dåpen :klemmer:

Helt enig at 45 min hadde holdt i kirken :Nikke: Har vært i noen dåper som har vart halvannen time og det er døden for de fleste :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir virkelig travle dager på deg! Så bra at du får trent opp igjen bekkenet ditt da, det er ikke noe særlig å gå med et kranglete bekken resten av livet.

Høres lurt ut å skifte til noe annet enn bunad etter kirka, har tenkt på det selv, at det kan ikke være særlig enkelt å amme med bunad.

Hurra for lillegutt som dukket under på babysvømming! Gleder meg så til vi kan begynne på det :rodmer:

Ja jeg håper at den bekkentreninga hjelper :Nikke:

Babysvømming er å anbefale ja! Det er utrolig koselig å bade sammen, og ungene får kikka litt på hverandre, de har badeleker i vannet og forskjellige øvelser vi skal gjøre. Det er bare så synd at kjære jobber et stykke unna og ikke kommer hjem fra jobb i tide til å bli med på det, for jeg kunne tenke meg at vi var der alle 3 noen ganger :)

Ja det blir noen travle dager på deg fremover ja :) Men godt du får hjelp for bekkenet ditt da, må være slitsomt å gå å ha vondt i bekkenet :(

Babysvømming høres så herlig ut, det har jeg lyst til å gå på en gang også :)

Lykke til med de siste forberedelsene til dåpen :klemmer:

Helt enig at 45 min hadde holdt i kirken :Nikke: Har vært i noen dåper som har vart halvannen time og det er døden for de fleste :fnise:

Håper at du snart kommer et steg nærmere å kunne gå på babysvømming du også, Lucky! Nå bør det virkelig snart være din tur.

Ja halvannen time i kirken er døden for de fleste :fnise: Så jeg ble litt paff av å høre fra en prest som sa at hun holdt på å bli gal når det kom oppi 1 time og 20 minutter, for det var aaaaalt for lenge :nigo:

I går kveld hadde jeg gynekologtime (ja, på kveldstid), og da hun hørte hvilke minipiller jeg hadde fått resept på så sa hun at de skulle jeg ikke ha tatt. For det første så var det risiko å miste melk med de, som jeg gjorde, og for det andre så er det bare en halvtimes feilmargin når man tar de, så man må ta de nøyaktig samme tidspunkt hver dag, og det er jo håpløst å få til. Så jeg fikk resept på ny type minipiller av henne som jeg ikke kom til å miste melk av, og med 12 timers feilmargin, så det var mye bedre. Og så slapp jeg GU siden det bare var 2 år siden sist gang, så jeg skulle heller komme tilbake om litt over 1 år :)

Når jeg skulle kjøre derfra så klarte jeg å rygge inn i en parkert bil da :sjenert: Jeg ble skikkelig irritert på megselv. Så da var det bare å skrive lapp med navnet og telefonnummeret mitt på og legge under vindusviskeren på den bilen. Og nå for ei lita stund siden fikk jeg sms av han som eier den andre bilen om at det var så lite at vi kunne bare glemme hele greia, men han takka for at jeg la igjen lapp på ruta hans :strix: Det var kun ei ripe på hver bil, så det var ikke store skaden, men det er nok det syns jeg, og koster nok litt å fikse. På vår bil så var ripa både på bagasjeluka og bakskjerm, så det er to deler som må fikses også. Jaja...

Om en time så skal jeg møte svigerfar i lokalet hvor vi skal ha dåpen for å se litt hvor ting er og sånn, og så stikker jeg kanskje innom en blomsterbutikk for å handle litt blomster til dåpen. Eventuelt så tar jeg det i morgen heller, det får jeg se. Og senere i dag kommer ei venninne hit og skal klippe meg, så da skal jeg ha pannelugg for første gang siden jeg var liten. Er spent på hvordan det blir ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir like sjokkert hver gang jeg leser om leger som ikke vet hva de gir ut resept på :kjefte:

Kjedelig å rygge på en bil da, men godt det gikk så bra som det gjorde :) Reperasjoner er DYRT!

Tøff du er som tør å klippe pannelugg :) Har vært på tanken mange ganger jeg også, men tør ikke :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der oppdaga eg boka di også. *treig* :sjenert:

:goodbye:

Nå lurer eg veldig på kva minipille du hadde fått og kva du har fått nå. Eg går også på minipiller, og stolar vel ikkje heeeiiilt på legen min, men har heldigvis ikkje mista melka, då. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er treig med å skrive her altså... Har liksom en plan om å bli flinkere, men så går liksom bare tida ;)

Blir like sjokkert hver gang jeg leser om leger som ikke vet hva de gir ut resept på :kjefte:

Kjedelig å rygge på en bil da, men godt det gikk så bra som det gjorde :) Reperasjoner er DYRT!

Tøff du er som tør å klippe pannelugg :) Har vært på tanken mange ganger jeg også, men tør ikke :fnise:

Jeg ble veldig fornøyd med panneluggen, og tenkte at om jeg ikke ble fornøyd, eller om jeg ble fort lei, så kan jeg jo bare dra den til sida og ha omtrent samme sveis som før likevel. Jeg har alltid vært sånn som ikke tør nye ting, og har hatt samme sveisen i årevis, så det var litt deilig. Faren min sa at han ikke hadde kjent meg igjen på gata :ler:

Og der oppdaga eg boka di også. *treig* :sjenert:

:goodbye:

Nå lurer eg veldig på kva minipille du hadde fått og kva du har fått nå. Eg går også på minipiller, og stolar vel ikkje heeeiiilt på legen min, men har heldigvis ikkje mista melka, då. :forvirret:

Minipilla jeg hadde fått som jeg mista melka på var Conludag, mens den jeg fikk nå er Cerazette. Men jeg har ikke vært på apoteket og henta den enda, og føler liksom at det er så lite poeng å begynne på de siden jeg egentlig har tette eggledere. Så jeg vet ikke om jeg gidder å begynne med det, og mannen har ingen meninger angående dette (han hadde ikke blitt sur om vi ble gravide kjapt igjen). De sier jo at ting kan endre seg i løpet av en graviditet, og folk som ikke har kunnet bli gravide og har fått barn ved hjelp av ivf, plutselig blir gravide på egenhånd etterpå. Jeg får tenke litt til på det ;) Jeg fullammer jo enda og har ikke fått mensen igjen, så jeg tar det kanskje litt for mye med ro :)

Denne uka har jeg kommet igang med fysiotrening for bekkenet, og det var virkelig god trening. Jeg er fremdeles støl etter mandagen, og syns at det er deilig at det var skikkelig trening, og ikke bare sånn som man ikke kjenner at man har trent etterpå. Hun fysioterapeuten virker til å være veldig flink syns jeg.

I dag har jeg planer om å stikke ned til byen på mamutsalget, og så rett i barseltreff etterpå. Det blir koselig. Nå sover lillegutt, så jeg tror rett og slett at jeg skal koke meg en kopp med te og sette meg ned og strikke eller lese litt (om jeg rekker det før han våkner igjen ;)) :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Her har det skjedd mye siden sist jeg var innom! :)

Godt du kjenner treninga og at fysioterapeuten er flink! Det betyr mye! Høres du som om du har noen travle dager nå. Men det er jo litt morro at det skjer ting!

Jeg sluttet på Cerazetten for litt over en mnd siden pga at jeg ble mye lei meg og hadde null sexlyst, og nå først begynner jeg å kjenne at humøret letter og lysten kommer snikende tilbake. Venninna mi har "litt" kort lunte til vanlig og på Cerazette ble hun helt gal! Så du bør kanskje være litt obs på kjipe bivirkninger på Cerazetten. :regler: Men er det jo ikke noe stress å begynne på med pillen så er det jo like greit å la være å stappe i seg hormoner. ;)

Lykke til med dåpen! Håper ikke presten er veldig taletrengt! ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje ikkje akkurat det store sjokket for meg, med tanke på kor fornøyd eg er med legen min, men joda, det er Conludag eg også går på. :roll: Berre flaks at eg ikkje har mista melka, då, forstår eg. Men berre ein halvtimes feilmargin? Eg trudde det var 3 timar. Det har nok ofte gått meir enn den halvtimen, ja... Men då har eg iallfall god unnskyldning om eg faktisk blir gravid igjen - prevensjonen "fungerte ikkje"... :sjenert::ler:

Kos deg i byen og på barseltreff i dag. :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blei eg litt småstressa her, så eg måtte sjekka pakningsvedlegget til Conludag. :ler: Der påstås det at Conludag ikkje reduserer melkeproduksjonen, og det er nevnt 3 timars feilmargin. Så då satsar eg på at det fungerer for meg. Det har iallfall gjort det til nå. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du har fått deg en god fysioterapeut da :tommelsmil: Får håpe bekkenet ditt blir bra igjen snart :)

Håper du har hatt en fin dag med mamutsalg og barseltreff :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Missiw!

Greit å vite litt bivirkninger på cerazette, og nå fikk jeg enda mindre lyst til å begynne på de ;)

Hei Dreia!

Ikke meninga å få deg stressa :ler: Gyn overdreiv kanskje bare litt når hun sa en halvtimes feilmargin på conuldagen, og jeg sjekka ikke pakningsvedlegget om det heller, men det var godt at det var 3 timer hvertfall, for en halvtime er jo umulig å klare :fnise: Merkelig at det står at det ikke reduserer melkeproduksjonen da, for jeg er sikker på at det var det som gjorde at jeg mista melk, og produksjonen tok seg opp igjen med en gang jeg slutta med de igjen. Men jeg er kanskje en av få som reagerer på de på den måten :vetikke:

Hei Lucky!

Jeg håper at bekkenet blir bra igjen ja, og tror at det egentlig er ting jeg har slitt med i flere år og som ikke kun har kommet under graviditeten dette. For det henger mye sammen med ryggen som har vært vond lenge, så da er jeg glad for at jeg får gratis trening og oppfølging et halvt år nå :)

Det var veldig koselig på barseltreff i går, og jeg fikk handla litt på mamutsalget også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var veldig koselig i barseltreff i går, og jeg syns at vi er en helt super gjeng som treffes! Og jeg fikk handla litt på mamutsalget først også. Kjøpte ei kokebok hvor alle oppskriftene kun har 4 ingredienser (praktisk å slippe å kjøpe inn masse ting som bare må kastes etter ett bruk, fordi jeg ikke har annet å bruke det til), og så kjøpte jeg noen barnebøker.

Etter treffet stakk jeg hjem og lagte blomkålsuppe for første gang (en gang må jo være den første? ;)) og pannekaker til middag. Namme! Så i dag har jeg laga innbakte pannekaker som står klare til å sette i ovnen, og smuldrepai til dessert! Jeg har aldri laga sånn pai før heller, og de er jo så gode, så jeg gleder meg :nigo: Det er omtrent bare kjære som har laga mat de siste månedene, så jeg hadde lyst til å lage noe jeg også nå, og ikke minst prøve litt nytt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid moro å prøve ut ny mat :Nikke: Høres veldig godt ut da :sikle:

Så herlig at du har en så fin barselgruppe da :strix:

Ha en super helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...