Gå til innhold

Belle


^^Belle^^

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig enig i at det er unødvendig å bruke masse penger på sånt selv om man har råd, det skal jo stort sett veldig lite til før man har snekret sammen et kostyme som funker. Basert på hvor mye datteren gledet seg til å gå i pysj i barnehagen gir det jo virkelig ikke noen mindre glede for ungene å kjøre litt alternativt opplegg - jeg tipper trollfestideen hadde vært utrolig populær den også :ler:  Vi har jo endt opp med litt av hvert å kle seg ut med likevel, men det er mormoren sin skyld :rolleyes: Jeg prøver å fortelle at de ikke har vanlig karneval i barnehagen, så hun ikke får bruk for halloween- eller jule- eller karnevalsantrekkene hun insisterer på å kjøpe, men det har foreløpig ikke sunket helt inn :fnise: 

Jeg er også veldig flink til å ignorere sånne småskader, det er mye lettere å være bedreviter på andres vegne enn å følge gode råd selv :nigo: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 2.3.2018 den 13.03, miore skrev:

Jeg er veldig enig i at det er unødvendig å bruke masse penger på sånt selv om man har råd, det skal jo stort sett veldig lite til før man har snekret sammen et kostyme som funker. Basert på hvor mye datteren gledet seg til å gå i pysj i barnehagen gir det jo virkelig ikke noen mindre glede for ungene å kjøre litt alternativt opplegg - jeg tipper trollfestideen hadde vært utrolig populær den også :ler:  Vi har jo endt opp med litt av hvert å kle seg ut med likevel, men det er mormoren sin skyld :rolleyes: Jeg prøver å fortelle at de ikke har vanlig karneval i barnehagen, så hun ikke får bruk for halloween- eller jule- eller karnevalsantrekkene hun insisterer på å kjøpe, men det har foreløpig ikke sunket helt inn :fnise: 

Jeg er også veldig flink til å ignorere sånne småskader, det er mye lettere å være bedreviter på andres vegne enn å følge gode råd selv :nigo: 

 

:hoho: Sånn er det hos oss også. Vi har kjøpt omtrent 5% av ungenes leker, og de har MYE. Da hverken over- eller underdriver jeg for å si det sånn. Vi drukner i leker og stæsj. :daane: Vi feirer Halloween vi, da. I fjor ville A være flaggermus, så da fikk hun svart strutteskjørt og svart paljettjakke som kan brukes når som helst. Kjøpte bare inn noen billige vinger og en liten maske. Er mest fan av å kjøpe ting man kan bruke flere ganger, om man først skal kjøpe noe. :jepp: 

Eh. Jeg tror jeg har ignorert meg til noe som mistenkelig kan minne om beinhinnebetennelse! :grine: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besteforeldrene på begge sider er veeeldig glade i å gi datteren gaver. Det er jo selvfølgelig veldig hyggelig, men jeg kjenner meg igjen i det med å drukne i leker og stæsj - det er jo etter hvert slik at det er vanskelig til å få plass til alt! Det er jo selvfølgelig tidenes luksusproblem, men jeg skulle ønske de av og til kunne tenke på at hun ikke trenger så store leker :P 

Åhnei, beinhinnebetennelse :daane: Det er jeg veldig flink til å ignorere meg til selv også. Jeg fikk det i ungdommen, og nå kommer det tilbake hver gang jeg er litt for ivrig med spensthopp eller asfaltløping :dry: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, miore skrev:

Besteforeldrene på begge sider er veeeldig glade i å gi datteren gaver. Det er jo selvfølgelig veldig hyggelig, men jeg kjenner meg igjen i det med å drukne i leker og stæsj - det er jo etter hvert slik at det er vanskelig til å få plass til alt! Det er jo selvfølgelig tidenes luksusproblem, men jeg skulle ønske de av og til kunne tenke på at hun ikke trenger så store leker :P 

Åhnei, beinhinnebetennelse :daane: Det er jeg veldig flink til å ignorere meg til selv også. Jeg fikk det i ungdommen, og nå kommer det tilbake hver gang jeg er litt for ivrig med spensthopp eller asfaltløping :dry: 

Luksusproblem, ja, men allikevel et problem. Jeg hadde opprydning i hobbystæsjet deres i helgen, og huttetu! Det er ikke et par tegnebøker hver de har, liksom. De har minst 10. Hver! :hoho: (og vi har ikke kjøpt noen av dem) Jeg prøver å være flink til å gi videre til barn som trenger det mer enn oss altså, men av og til føles det så overveldende å ha så himla mye greier. Jeg er minimalistisk av meg, og får helt angst av å ha mye greier. :bond: 

Jepp. Selvdiagnostisert enn så lenge altså, men aff. Det må være det. Etter å ha lest litt, ser jeg at det ofte henger sammen med plantar fascitt, som er hælene mine. Så jippi. Enda et problem. :dry: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fredag! :bolledeig: Da er det på tide med Ukas. :nigo: 

 

Ukas 
 
bok/låt/serie/kulturelt innslag av ymse art(lavkultur og!)

Bok: Love in the Time of Global Warming av Francesca Lia Block var denne ukens høydepunkt. Egentlig årets høydepunkt så langt. Den er superrar, og man må prøve å la vær å la den logiske delen av hjernen ta overhånd...men om man klarer det, da er denne helt magisk. Brutal og deprimerende, men allikevel nydelig.

Leseutfordring 2018: 38/100, 20 bøker foran planlagt. :5: 


trening/fysisk aktivitet

Dette må være det mest depressive punktet på denne listen for tiden. Fakk. Når jeg endelig begynte å få has på hælene mine, begynte jo selvsagt skinnleggene mine å krangle. Jeg ER så lei av vondter, og at de hindrer meg fra å trene så mye jeg vil! :grine:  Nå har jeg ikke trent siden mandag, og er mildt sagt treningsfrustrert. Skal få inn en lett økt i morgen, og så er det en ukes ''påtvunget'' treningsfri. Jeg skal reise vekk med jobben fra mandags morgen til torsdags kveld, og eneste mulighet for trening er muligens litt styrketrening på det ene hotellet på mandags kveld. Tar med meg treningsklær allikevel altså, og håper jeg får skvist inn ett eller annet. Erfaringsmessig så er opplegget tirsdag til torsdag så intenst at jeg segner om i sengen før klokken rekker å bli 22. :fnise: 

ungeprat

Vi skal få oss hamster. Jeg er ikke veldig glad i dyr. Dvs, jeg er glad i dyra, men har småangst for dyrehår. Skikkelig rar frykt å ha, men jeg kan ikke noe for det. :ler: Men ja, en hamster må være innafor. Ungene, og da spesielt A, har mast om å få dyr veldig lenge nå. Det flommer over av dyr i nabolaget vårt, og hun regelrett verker etter å få en hamster. Og hamster gjør meg ikke noe, så lenge vi finner noen som kan passe dyret når vi er på ferie. Det må vi dobbelsjekke først. Vi har også dobbelsjekket med bestemor, om hun er allergisk. Ja, hun er nok det (As verden falt i grus et lite øyeblikk), men det går nok fint allikevel fordi hun er enda mindre glad i dyr enn det jeg er og har ikke tenkt å komme nær den. Så da må vi lage et lite opplegg, der hun vet at det er hun som er ansvarlig for å vaske og rydde etter dyret, og at den selvsagt må koses og lekes med - selv etter at nyheten har blitt gammel.


forfengelighet

Ikke noe nytt her siden sist uke tror jeg? Har hatt det så travelt at jeg ikke har hatt tid til å kjøpe meg noe nytt. :fnise: Leste dog med gru om alle de produktene som inneholder miljøgifter. :haar: Heldigvis er jeg ikke fast bruker av noen av dem, men jeg tviler heller ikke på at det er mye som inneholder mye dritt som man ikke vet om enda!


mening

Denne slo meg midt i hjerterota. Go jenter!


nederlag

Kroppen min er et stort nederlag for tiden. Nærmere bestemt beina mine. Auksjoneres billig i bytte mot noen som funker! :opplyser: 
 
opptur

Føler jeg har hatt en god uke på jobb denne uken. :jepp: Det har vært travelt, og vi har fått gjort mye. Jeg har også fått mensen, og vips! er zombie-Belle borte for en stund. :5: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pratet med sjefen om leggene dine! ( :ler: det hørtes forresten litt rart ut :fnise:) Anyhow, han anbefale å  massere leggene kraftig, fordi grunnen til beinhinnebetennelse er at musklene fester seg til beinet.. Så med andre ord: trykk og dra muskelen av beinet den har festet seg i! Vondt ja, men det funker! Og så må du tøye MASSE!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, Diddles skrev:

Jeg har pratet med sjefen om leggene dine! ( :ler: det hørtes forresten litt rart ut :fnise:) Anyhow, han anbefale å  massere leggene kraftig, fordi grunnen til beinhinnebetennelse er at musklene fester seg til beinet.. Så med andre ord: trykk og dra muskelen av beinet den har festet seg i! Vondt ja, men det funker! Og så må du tøye MASSE!! 

:hoho: 

Men takk! Prøver å massere så mye jeg kan, men au! :haar: Er jo dritvondt.

Har kjøpt meg sånne sleeves til leggene også, som skal stabilisere - egentlig litt som kompresjonsstrømper. :jepp: Kan ikke drive å teipe så mye som jeg gjør fremover, ass. Da kan jeg like greit bare teipe hele meg, og la det stå til.  :ler: 

Tøying gjør jeg allerede veldig mye av. Faktisk såpass mye at jeg har problemer med å finne noe å strekke i i leggmuskelen etter en step-time. :overrasket: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, ^^Belle^^ skrev:

:hoho: 

Men takk! Prøver å massere så mye jeg kan, men au! :haar: Er jo dritvondt.

Har kjøpt meg sånne sleeves til leggene også, som skal stabilisere - egentlig litt som kompresjonsstrømper. :jepp: Kan ikke drive å teipe så mye som jeg gjør fremover, ass. Da kan jeg like greit bare teipe hele meg, og la det stå til.  :ler: 

Tøying gjør jeg allerede veldig mye av. Faktisk såpass mye at jeg har problemer med å finne noe å strekke i i leggmuskelen etter en step-time. :overrasket: 

Ja det var det han sa.... Det gjør dødsvondt, men det er somregel det eneste som hjelper! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er i live, men har vært bortreist hele uka. Nå sitter jeg på Værnes og venter på flyet hjem. Gleder meg til å komme hjem til jentene, har savnet dem sånn! Sånn ellers så har jeg hatt en fin uke. Det har vært spennende og øyeåpnende, om det er et ord. :fnise:

Ellers lite å meddele egentlig. Skal bli godt å avslutte jobbuka på rolig vis i morgen, før det braker løs med cup for A på lørdag.... Nå tenkte faktisk akkurat nå at jeg går glipp av treningen min. Hulk! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag, og tid for:

Ukas 
 
bok/låt/serie/kulturelt innslag av ymse art(lavkultur og!)

Bok: Nå går det så fort unna, at om jeg glemmer å legge til en bok i goodreads med én gang, så glemmer jeg nesten at jeg har lest den. :lol: Den siste uka har jeg fortsatt med noen bøker i serien om Foster High. Liker dem veldig godt! :jepp: Høydepunktet for uken må være Dear Ijeawele, or a Feminist Manifesto in Fifteen Suggestions av Chimamanda Ngozi Adichie. Den handler om forfatteren, som er en kjent feminist, som gir råd til en venninne som nettopp har fått en datter og hvordan hun kan prøve å oppfostre henne til å bli en sterk og uavhengig person. Den traff veldig godt mtp mine to jenter. Anbefales! 

Leseutfordring 2018: 45/100, 25 bøker foran planlagt. :5: 


trening/fysisk aktivitet

Null trening siden lørdag. Da var jeg på spinning med Diddles, og klarte selvsagt å glemme pulsbeltet mitt. *facepalm* Jeg hadde teipet beinhinnebetennelsen herfra og til himmelen (hallo storforbruk av sportstape!), og det funket veldig bra. Jeg kjente lite til den både under og etter trening. :5: 

Neste trening for meg blir ikke før på mandag tenker jeg. I morgen utgår vanlig lørdagstrening for fotballcup. Hurra. :sarkasme: En av grunnene til at jeg ikke hadde lyst til at jentene skulle begynne på fotball. :hoho: Men, men. Det blir koselig det altså. Siden fotballsesongen er i gang igjen, er søndager også uaktuelle mtp trening. Så da blir det mandag, da. Om ikke velforeningsmøtet setter kjepper i hjulene. :sukk: 

ungeprat

Hamster er kjøpt inn! :fnise: Det gikk superfort, og vips var vi besteforeldre til en søt guttehamster som heter Sumi. :hjerte: Hamster er sånn ca det mest low maintenance dyret som finnes (seriøst enklere enn fisk!), så jeg er fornøyd. Eneste er at han holder et skikkelig leven om natta, og man vet aldri hva han har funnet på inni buret sitt. Ene natta hadde han på ett eller annet vis klart å velte hele huset sitt, og revet ned alt av stiger og sånn. :ler: 

A var hos øyenlegen på onsdag, og hun var så utrolig flink! Er skikkelig imponert altså. Hun fikk øyedråper og tok det som en helt. Dro på fotballtrening med pupiller så store som tinntallerkener. Jeg fikk et bilde, og hun så altså helt gal ut! :overrasket: <--sånn. Grunnen til at vi ville få henne sjekket ut er at hun lukker igjen det ene øyet når hun gjør lekser. Heldigvis er synet helt topp, men vi fikk svar på hvorfor hun gjør det. Hun har altså noe som er veldig vanlig her til lands. Latent øye-ett-eller-annet, som gjør at hinnen blir dratt litt utover. Når man blir trøtt eller er beruset ser man altså dobbelt. Man ser vel gjerne dobbelt om man drikker nok altså, men dette er noe som skjer lettere for dem som har latent ett eller annet. Det er helt ufarlig, og helt vanlig. Så da slipper vi å stresse med det ihvertfall. :jepp: 

M er M. Føler liksom bare hun tutler på bak der et sted. Hun er sitt vante jeg. Er smilende og blid og lett antennelig og kul og rar som alltid. :hjerte: 


forfengelighet

Jeg har funnet solkrem som funker under sminke! Hipp hurra! På flyplassen blindkjøpte jeg denne, og den er altså veldig god. Skulle helst hatt SPF50+, men bedre med en 30 som faktisk funker enn en 50 som smuldrer av ansiktet.


mening

Ingen spesielle saker som har slått meg i det siste, annet enn generell apati for mennesker dumskap. 


nederlag

Hm. Tror det må bli røyken jeg røykte på samling. Jeg og mannen er skikkelig skaprøykere, og prøver så godt vi kan å la være. Men den ene på kvelden er så god! Men serr, vi må slutte. Skal få gjort det. Snart. :flau: 
 
opptur

Kjempefin uke denne uken! Har fått utrolig mye ut av samlingen jeg var på! :jepp: 

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotballcup :daane: Skal du være med og *gjøre* noe, eller er du bare tilskuer? Jeg har store planer om å kunne ta meg en løpetur eller noe sånt når ungen blir gammel nok til å få aktiviteter i helgene. Husker jeg insisterte på at pappa (og ikke mamma!) var den som kjørte meg til stevner hvis det var vår tur til å kjøre. Han satt nemlig planta i bilen med avisen, mens mamma var med på tribunen og heiet :ler: Det pinligste i hele verden den gang. 

Har du noen følelse av hvorvidt EUK 134 virker for deg, forresten? Blander jeg eller nevnte du den for en stund siden? Jeg har myst litt på det på nett og lest et par studier, og lurer på å kjøpe :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, miore skrev:

Fotballcup :daane: Skal du være med og *gjøre* noe, eller er du bare tilskuer? Jeg har store planer om å kunne ta meg en løpetur eller noe sånt når ungen blir gammel nok til å få aktiviteter i helgene. Husker jeg insisterte på at pappa (og ikke mamma!) var den som kjørte meg til stevner hvis det var vår tur til å kjøre. Han satt nemlig planta i bilen med avisen, mens mamma var med på tribunen og heiet :ler: Det pinligste i hele verden den gang. 

Har du noen følelse av hvorvidt EUK 134 virker for deg, forresten? Blander jeg eller nevnte du den for en stund siden? Jeg har myst litt på det på nett og lest et par studier, og lurer på å kjøpe :) 

Jeg skal bake kake i kveld, ellers skal jeg bare være tilskuer. Evt. gjete M rundt. :fnise: Men andre foreldre må stå i kiosken - glad jeg slipper det. Synes forøvrig det er hårreisende at A) mannen er trener B) vi må betale tusenvis av kroner i lisens C) vi må allikevel være med på dugnad. :riste: 

Jeg har ikke fått brukt EUK134 nok til å si noe. Jeg synes den er forholdsvis oljete, men samtidig tørr, så jeg vet ikke helt hvor jeg skal plassere den i rutinen. Til nå har jeg brukt den annenhver dag på morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten rart at dere må være med på dugnad når mannen er trener - skulle tro at det var den ultimate dugnaden :blink: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Diddles skrev:

Åh vennen :klemmer:

 

 

:kyss: 

Hadde en skikkelig emo dag i går, og det henger fremdeles litt i dag kjenner jeg. :bond: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fredag, og tid for:

Ukas 
 
bok/låt/serie/kulturelt innslag av ymse art(lavkultur og!)

Bok: Holder på med Alex Verus nr 1 på lydbok, som @miore anbefalte til meg. Liker den godt! :jepp: På Kindle'n holder jeg på med The Pyramid Waltz av ..., og den liker jeg veldig godt! Ukas høydepunkt må være Foster High nr. 6. Elsker skrivestilen til John Goode, men bøkene er så heavy og emosjonelle at jeg må ta en liten pause mellom hver bok.

Leseutfordring 2018: 48/100, 26 bøker foran planlagt. :5: 


trening/fysisk aktivitet

Ukas dårlige samvittighet! Jeg var på trening på mandag, step/styrke. Og det er den eneste treningen jeg har fått siden lørdag for to uker siden! :hakeslepp: Denne uken prioriterte jeg venninnebesøk på onsdag, og i dag skal jeg på besøk til @Diddles. Det blir vin, og det er heller tvilsomt at jeg da orker å trene i morgen. :fnise: 

ungeprat

Ikke noe spesielt å meddele her! Dagene går i sin vanlige ekspressfart, og jeg føler ofte jeg ikke får tid til å gjøre noenting med dem. De er inne i en spillefase for tiden da, og det er så koselig! Her en morgen satt de i sengen til A og spilte stigespillet da jeg stod opp. Ellers går det i Uno, Svarteper og Mikado. Og Alias og Lotto og Memo. :daane::rodmer: Regner med det blir en del spilling på fjellet i påsken.


forfengelighet

Jeg elsker merket Palmer's. Har en del derfra til håret og også noe hudpleie, og elsker spesielt kokos rensebalsamen deres. Den lukter relativt sterkt (av krydret kokosnøtt, ikke søt), men er SÅ god. Anbefales! :jepp: 


mening

Man kommer vel ikke unna hele barnehagesituasjonen på Stortinget. Et hån mot faktiske barnehager, dog. Ingen barnehager med respekt for seg selv holder på sånn. :lol: Men ja, den dama der har jeg absolutt ingenting til overs for. :snurt: 


nederlag

Treningen! Dvs ingen trening. Blarg.
 
opptur

Påskeferie! :nordvesta: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Påsken er over. Altfor fort! :grine: Herregud, hvor ble alle fridagene jeg hadde foran meg av? Det hjelper jo lite at denne uken er sånn ca den verste EVER, med første dag tilbake og 12 timers arbeidsdag. :lol: Men, men...ferien har ihvertfall vært helt fantastisk! :jepp:

Den startet med et bang, og to flasker vin hos @Diddles fredags kveld. Vi skravlet og lo og drakk og spiste. Tror ikke jeg var hjemme før klokken 3! :daane: Uberkoselig. :klem: 

Helgen før vi reiste gjorde vi egentlig ikke på noe spesielt. Hverdagsmagi egentlig. På mandag var jeg og jentene innom en tur på jobb, og på tirsdag reiste vi helt plutselig. Vi skulle egentlig ikke reise før onsdag, men vi fikk beskjed om at de som hadde vært på hytta før oss reiste hjem en dag tidligere, og da tok vi selvsagt muligheten når den kom. 

På hytta har vi stått masse på ski, og vi har kost oss en fillehaug. Været har vært nyyydelig, om enn kaldt. :sol: 

 

Ukas 
 
bok/låt/serie/kulturelt innslag av ymse art(lavkultur og!)

Bok: Lite bøker i påsken. Når vi er på hytta er det liksom andre ting som blir prioritert (som brettspill og strikking). Men jeg fikk lest ut Tales of Verania bok 4. Den siste. Jeg gråt. :sjenert: 

Leseutfordring 2018: 51/100, 26 bøker foran planlagt. :5: 


trening/fysisk aktivitet

Lite trening i påsken, annet enn generell hverdagsmosjon. Jeg har vært mer hverdagsaktiv enn jeg pleier, men ingen harde svetteøkter her i gården, nei. Eller, to spinningtimer i påsken før vi reiste fikk jeg skvist inn. Gleder meg til å komme tilbake til normalen igjen.

ungeprat

A er inne i en SKIKKELIG følsom periode nå. Hun gråter for ALT, og hun sier selv at hun ikke vet hvorfor hun gråter. Mannen takler det på en helt feil måte spør du meg, og gjør bare ting verre. Sukk. Denne diskusjonen har vi hatt altfor mange ganger kjenner jeg, og jeg blir sur bare av å tenke på det. :dry: Men ellers er hun altså verdens fineste storesøster. Hun og M leker så utrolig godt sammen at jeg blir helt imponert. Hun er omsorgsfull og inkluderende og snill og sta og temperamentsfull. :hjerte: 

M er...M. :fnise: Føler vi har så lite utfordringer med henne i forhold til med A, så jeg må jobbe for at hun ikke skal bli glemt oppi det hele. Men hun får nå den alenetiden med oss A fikk før M ble født, fordi A er så opptatt med å løpe rundt til venninner. Det vet vi å sette pris på hele gjengen. :rodmer: 


forfengelighet

Solkremen fra Vichy ga meg små nuppekviser i pannen. Tror jeg. :dry: 


mening

Påsken har vært salig fri for meninger egentlig. 


nederlag

Meh, ikke noen store nederlag denne uken egentlig.
 
opptur

 Det er lyyyyyyst ute, og 10 kg letter fra skuldrene mine med én gang. :skya: 

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var en tragisk dag i Belle-residensen. Vår kjære hamster Sumi sovnet stille inn en gang i går. Begravelse ble holdt, med A som Gravsteinansvarlig, og M som Begravelsessanger. 

Når det er sagt, det gikk bra med jentene altså, selv om jeg er redd for at de kommer til å ha traumer for livet. :lol: Det var de som fant ham. Men joda, vi skal kjøpe Sumi II i dag, så jeg regner med det går bra med dem.

Personlig, så grubler jeg over hvordan vi har klart å holde liv i både en og to unger i 6,5 år, men en hamster lever bare en måneds tid i huset vårt. :sjenert: Vi vet ikke hvor gammel han var da vi kjøpte han, da, og muligens hadde han ikke så godt av turen på fjellet, selv om vi var helt nazi på å ikke få trekk på ham. M skreik flere ganger ''lukk igjen døra, ellers dør Sumi!!!'' :fnise: 

(Huff, det var en smakløst brukt smiley)

Ellers har uken vært fin. Jeg føler jeg har fått gjort masse på jobb, jeg har trent en gang, og ellers har vi bare kost oss. Det har snødd (NÅ må det være vår, vel?), og vi har overlevd det også. I dag skal jeg ut med jobben, Satser på at jeg overlever morgendagens dagen derpå. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag. Ny uke, nye muligheter. :nigo: 

Helgen har vært veldig, veldig fin. På fredag kjøpte vi Sumi 2, en liten dverghamster med et temperament uten sidestykke. :hoho: Han freser og er generelt lite medgjørlig (og muligens veldig redd ser det ut som!), så det er litt kjipt. Vi får se om han blir tryggere på oss etterhvert. Han er ihvertfall veldig mye mer aktiv enn enern, noe som får meg til å tro enda mer på at enern var gammel. Han løp jo for eksempel aldri i hjulet sitt. Toern løper H.E.L.E. natta. :fnise: Han er ihvertfall ubersøt. :hjerte: 

Etter hamsterkjøp, dro jeg ut på byen med jobben. Det var litt FOR gøy - jeg var ikke hjemme før klokken 3. Lørdag bar derfor preg av dagen derpå, men jeg klarte å karre meg opp av senga rundt klokken 12 for å være med mamma, søster og jentene på kjøpesenteret. Veldig koselig, og det er så gøy at jentene er så store nå at de tåler å være med på sånt i noen timer. :jepp: 

Ellers har helgen vært særdeles rolig. På lørdag var mannen ute, og jeg nikoste meg alene. I går var sånn ca den lateste søndagen i historien, sett bort fra de timene jeg ryddet hele huset. Jentene var ute og lekte med venner i flere timer, og jeg og mannen ble plutselig sittende bare oss to og spise middag. Begge to bare :blink: hva skjedde nå? :ler: 

 

Ukas 
 
bok/låt/serie/kulturelt innslag av ymse art(lavkultur og!)

Bok: Holder for tiden på med After The Glitter Fades av Diane Marina. Guilty pleasure romantikk. :rodmer: Som jeg har fått gratis til og med!  :hakeslepp: Jeg oppdaget nemlig nylig en side som heter netgalley, som gir deg gratis bøker mot en ærlig kritikk av sagt bok. Noen bøker er klare for nedlasting, mens andre må man ''requeste'', og så velger de ut hvem som skal få en. Regner med at man har større sjanse for å få bøker om man er aktiv og har litt erfaring der inne. Men altså...gratis! Bøker! Et tips for deg som leser mye. :jepp: 

På lydbok holder jeg på med Proxy av Alex London, og den liker jeg skikkelig, skikkelig godt.

Leseutfordring 2018: 56/100, 30 bøker foran planlagt. :5: 


trening/fysisk aktivitet

Forrige uke ble det bare med én spinningtime, fordi hverdagen. Men denne uken er jeg tilbake med mine tre vanlige regner jeg med. :jepp: 

ungeprat

Det var interessant, men fælt, å se hvor forskjellig ungene takler sorg. A er veldig lik meg, og vil helst ikke vise den type følelser åpent (mens hun ellers driter i det - hun er jo hypersensitiv og har følelsene utenpå). M er som søsteren min, og har et stort behov for å takle slike følelser med én gang. Snakke om det, og la tårene falle fritt. A sprang rundt garasjen for å være litt alene, mens M klamret seg til meg og ville bare ha nærkontakt. Fine jentene mine som hadde blitt så glad i hamsteren. :hjerte: Når det er sagt, så satt det ikke så veldig dypt heller. De fikk ny hamster, og de husker den gamle hamsteren (M tror at den gamle var en voksen og den nye er en baby fordi den nye er dverghamster :ler: ) med gode minner.


forfengelighet

Jeg har fått bekreftet én gang for alle at jeg reagerer på squalane. Jeg hater det, for ingenting annet har noen gang gitt meg så mye fukt som squalane fra The Ordinary. :grine: 


mening

Meh? 


nederlag

Vår stakkars lille Sumi som døde. 
 
opptur

Meh? Hadde tidenes søndagsblues i går, og det henger litt i kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...