Gå til innhold

Belle


^^Belle^^

Anbefalte innlegg

Oi, nå er det lenge siden jeg har skrevet noe her. :daane: Ikke for det at det ikke har skjedd noe altså, men...jeg vet ikke. Hverdagen har skjedd. Travle dager, samtidig som vi har fått mye kvalitetstid osv. Jeg har fått mye alenetid pga eksamenslesing, og har begynt å bekymre meg for om jeg vil ha FOR MYE alenetid. Hvor mye er normalt egentlig? Man bør jo ville tilbringe et visst antall timer sammen med sin kjære? Jeg har enda ikke nådd den terskelen der jeg føler at nå er det nok alenetid, og frykter at jeg er grådig og aldri vil bli fornøyd. Akk. 

Ellers har det vært en skikkelig bursdagslanghelg. På fredag feiret vi Liten, med pølsetusenbein og sjokoladekake. Kjempekos! :hjerte: 

I går feiret vi meg. :sjenert: #denfølelsen når man er blitt så gammel at man glemmer hvor gammel man er, og må begynne å regne på årstall. :hoho: 32, 33 eller 34 er liksom ikke så ulikt hverandre. :ler: Det var så lenge siden jeg hadde bakt sånn skikkelig, at jeg tok litt overhånd kandusi...hmmm. Det skal nevnes at det såvidt så ut som om folk hadde forsynt seg. Godt jeg har en flokk med kakesultne mannfolk på jobb, som gladelig spiser rester. Jeg bakte altså sitronkake, cottage cheese ostekake (SÅ mye sunnere enn vanlig stekt ostekake, men smaker det samme), kanelbollekladdkake, sjokolademuffins, nutellacookies og snickerdoodle-cookies. Pluss gelé og jordbær med vaniljekrem, samt siste rest av sjokoladekaka jeg bakte til Liten. Til 10 mann. :flau: 

Og dere, jeg fikk så mye fint! Puma-jakka jeg har vært fornuftig og ikke kjøpt selv, men aldri har klart å få ut av hodet siden jeg så den for første gang i mars-isj fikk jeg av mamma, og av søsken fikk jeg masse klær jeg var med og valgte ut selv (''skinn''bukse blant annet, og fin genser fra Carlings (som svigermormor lurte på hvor jeg hadde kjøpt fordi hun ville ha en selv :ler: ). Av jentene fikk jeg Molly-bukse fra Gina Tricot (seriøst den beste dongeribuksa noensinne. Superhøy på livet, akkurat slik jeg liker det!), og av mannen hadde jeg allerede fått puls- og aktivitetsklokke. Til sammen fikk jeg 2100 kroner! :daane: Nå er spørsmålet om jeg skal legge dem til side og bruke på ny tatovering, eller om jeg skal bruke dem på mer klær og få ny tatovering allikevel. :skratte: 

I forrige uke var jeg i foreldremøte i den nye barnehagen til M. Fikk et veldig godt inntrykk! Selv om jeg ble litt skuffa over det de kalte gymsalen. Vi er jo bortskjemt med en skikkelig gymsal (størrelse stor) i nåværende barnehage, og dette var egentlig bare et rom med høy takhøyde. :lol: Men jeg fikk et godt inntrykk av han som skal være ped.leder på M sin avdeling, så jeg tror dette blir bra. :jepp: 

Nå på torsdag er det skolebesøk for A. Tror vi er like spente som henne. :ler: Vi fikk skolelistene for noen uker siden, så det skal bli spennende og se alle sammen. Håper vi får hilse på læreren også!

Sånn ellers er det travle dager i møte. På lørdag skal A feires med barnehagevennene, på mandag blir det feiring med bestis i gaten pluss andre venner, og på tirsdag blir det familieselskap. På onsdag (som er selve dagen hennes) skal førskolegruppa til Kongeparken på dagstur. Tror det blir en perfekt avslutning på bursdagsmaratonet hennes. :hjerte: Innimellom her skal vi prøve å få til en bursdagsmiddag slæsj feiring av at eksamen er ferdig (på torsdag) (og i mitt hode feiring av at jeg igjen kan trene når jeg vil :hoho: ). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med overstått bursdag!! :nordvesta: Jeg må innrømme at jeg liker ja takk begge deler-tilnærminga til gaven, både klær og ny tatovering :nigo: Hva har du planer om å tatovere? Hvis du vil dele da, det er absolutt helt greit å holde det for seg selv til det sitter på kroppen. Jeg er jo kronisk blekksjuk med ujevne mellomrom, men etter at føniksen kom på plass har det vært ganske rolig på den fronten. Tenker det sikkert dukker opp et behov igjen etter at jentene har meldt sin ankomst :ler:

Og jeg tror at grensen for hvor mye alenetid som er passe er fullstendig individuelt. Så lenge det ikke blir sånn at du tenker det hadde vært greiere uten mannen sånn til enhver tid, så tenker jeg at det ikke er noen fare ;)

Spennende dager med skolebesøk for A og ny barnehage for M! Satser på at begge jentene kommer til å stortrives på nye steder! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Tennessee skrev:

Gratulerer med overstått bursdag!! :nordvesta: Jeg må innrømme at jeg liker ja takk begge deler-tilnærminga til gaven, både klær og ny tatovering :nigo: Hva har du planer om å tatovere? Hvis du vil dele da, det er absolutt helt greit å holde det for seg selv til det sitter på kroppen. Jeg er jo kronisk blekksjuk med ujevne mellomrom, men etter at føniksen kom på plass har det vært ganske rolig på den fronten. Tenker det sikkert dukker opp et behov igjen etter at jentene har meldt sin ankomst :ler:

Og jeg tror at grensen for hvor mye alenetid som er passe er fullstendig individuelt. Så lenge det ikke blir sånn at du tenker det hadde vært greiere uten mannen sånn til enhver tid, så tenker jeg at det ikke er noen fare ;)

Spennende dager med skolebesøk for A og ny barnehage for M! Satser på at begge jentene kommer til å stortrives på nye steder! :jepp:

Takk for det. :klem: 

Selvsagt vil jeg dele. :nigo: Jeg skal ha en fjær på ryggen. Noe à la denne, denne, denne og denne. Plasseringen er jeg litt usikker på, men jeg tror jeg vil at den skal stikke litt oppforbi en vanlig t-skjorte, liksom. Har jo allerede én på hvert håndledd som ikke akkurat er superenkle å skjule de heller. Litt sånn som denne, denne og denne. Det eneste er at jeg gruer meg sånn til å gjøre noe som helst på ryggraden og opp mot hodet pga vibrasjonene i skjelettet. Grøss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 6 år siden, dere...for 6 år siden akkurat nå våknet jeg av verdens fineste knirkelyd i armkroken, og det gikk opp for meg at jeg var blitt mamma. Endelig, etter så lang tids prøving. :grine::rodmer: Kroppen var vond og sliten, men det var bare den lille, vakre bylten i armkroken som var viktig. Meningen med livet. Hvor enn klisjé det er, så er det så sant! Livet mitt startet opp den dagen hun ble født. Enkelt og greit.

I går ble hun hele 6 år. Det var jo nettopp at hun var denne lille knirkende bylten! :daane: Nå er hun ''stor jente''. Veldig klar for skolen; hun har vokst mye på den tanken der. At hun er størst i barnehagen, at hun skal begynne på en ny fase av livet sitt.

Bursdagen hennes ble feiret 3 dager til ende, bokstavelig talt. Siste året vi gjør den galskapen der, ass. Det blir for mye - både for oss og for henne. På lørdag i forrige uke hadde vi barnehagebursdag, hvor hun feiret sammen med to andre. Veldig low maintenance altså; vi leide et rom, jeg stod for kake og muffins. På mandag hadde vi vennebursdag. @Diddles og Liten var der, bestisen borti gata var der, og to kompiser av mannen med sine til sammen 5 unger var der. Veldig koselig. :jepp: På tirsdag var det familieselskap, og det var nesten det som var mest stress. :ler: Vi har så stor familie, så når hele gjengen var samlet i den ekkofylte stuen vår var lydnivået mildt sagt høyt. :haar: Men jenta var fornøyd, og det er det viktigste. Hun fikk veldig mye fint OG praktisk i år. Vi hadde ønsket oss klær fra omtrent alle, så det eneste av leker hun fikk var Trolls-figurer pluss litt småstæsj som hører med i en barnehagebursdag. Og en Barbie av bestis, fordi de leker alltid med Barbie sammen. Men ja, klær. Nå har hun virkelig fått fylt opp skapet sitt med melonklær. :hoho: Melon er nemlig den store tingen for tiden, og hun er tydeligvis in i tiden, for nå er det melon på halvparten av klærne man finner i butikkene omtrent. I tillegg fikk hun skrivebord, kontorstol og lampe av mamma, og klokke av svigermor. 

I går, på selve bursdagen, var det ingen annen feiring enn den obligatoriske gaven på sengen. Vår seng denne gang, siden hun stod opp klokken 5:30. :roll: Men ja, det var Trolls-kjole og -tights som hun selv hadde vært med og plukket ut, som jeg hadde spart til dagen hennes. Det skal ikke mye til å glede henne heldigvis. :jepp: Dagen ble ''feiret'' i nærmeste fornøyelsespark, som avslutning for 6-åringene i barnehagen. Veldig fin tradisjon synes jeg! :nigo: Hun kom hjem, skitten og lykkelig og sliten. Store, store jenta mi. :grine: 

 

Sånn ellers har det vært mildt sagt travelt de siste ukene, og jeg er sliten inn til margen. Jeg har rett og slett ikke hatt tid til trening, og det merkes på humøret og psyken. Tror jeg og du er litt like, Diddles. Vi trenger trening for å være i nærheten av lykkelige. :fnise: Sist gang jeg trente var...for 7 dager siden (og før det 7 dager der også), og på én måte liker jeg at en uke uten trening har den innvirkningen på meg. Men samtidig så er det jo litt skummelt at såpass kort tid uten trening gjør det det gjør for hode og kropp. Igjen er hodet et sammensurium av tanker og følelser. Det er snart et år siden jeg kom inn i denne bobla mi som jeg har kalt det, og jeg tror ikke jeg kommer ut av den før jeg innrømmer for meg selv og andre hvorfor jeg har vært der. Det er fremdeles mye jeg er usikker på, men jeg begynner å nærme meg et svar tror jeg. I det minste for meg selv. Og det går ikke på oss som par - jeg har det så fint der jeg er nå. Jeg er lykkelig. Eller, så lykkelig det går an å bli med et virvar av motstridende følelser inni kropp og hodet. Ææh, sorry verdens minst opplysende og avklarende avsnitt. Jeg håper jeg klarer å åpne meg for noen snart - det er ensomt å være alene med rare tanker og følelser.

Over på noe helt annet: jeg har endelig klart å ta 4 uker ferie i sommer. :hoppendeglad: Jeg er så sær. Har aldri hatt 4 uker sammenhengende ferie før. Ikke spør meg hvorfor, men det har jeg altså aldri. Så da blir det én uke hjemme, (evt. biltur i Norge), to uker i Spania, og hjemme i skolestartsuken. :sol: Skal bli überdeilig med så lang ferie. Skal jobbe to uker inn i fellesferien, og selv om det kommer til å være kjipt at mannen og jentene er hjemme og sløver (de har bare én uke i barnehagen i juli - og så er de ferdige der begge to!), så er det deilig når det er rolig her. Har store planer om å rydde rundt omkring, for masse mannfolk og tegninger og permer og greier = rot over alt. :daane: 

Sånn ellers så er denne uken også fylt til randen av greier. Helt seriøst så rekker jeg ikke å trene før tidligst søndag. Om jeg blir frisk that is. For ja, jeg begynner å bli syk. Kroppen sier nok ifra at nok er nok, men jeg trenger at den holder seg i skinnet liiiiitt til. I dag skal A i selskap til en barnehagevenninne, i morgen skal vi ut med jobben (og jeg har gleda meg altfor lenge til at vond hals og tette ører skal ødelegge det for meg :sur: ), på lørdag er det Leos-bursdag for M, vi skal hjelpe søster med å flytte (de har kjøpt seg rekkehus! :hoppe: ), og jeg og mannen skal på kino og se Prinsesse Mononoke. Seriøst, ENDELIG får jeg muligheten til å se den på kino. Oh happy day. :nordvesta:(For å forklare det slik jeg forklarte det for mannen: hadde du hatt mulighet til å se en 20 år gammel episk fotballkamp på kino, så hadde du vel gjort det? :ler: ) Det eneste som er så synd, er at min anime medsvorne (bror), drar på sommerjobb på lørdags morgen og ikke har mulighet til å være med. 

Nei, nå må jeg jobbe litt, dere. Konsentrasjonen er ikke på topp, og dagens første paracet-dose ble inntatt allerede klokken 06:45. Men nesjda, jeg er ikke syk. :snurt: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh the waterworks :grine: For en fin oppdatering om A!! Hun er virkelig en skatt, dere skal jammen ta og klappe dere selv på skuldrene - for; godt jobba :klappe: Vi er veldig glad i snuppa deres!! 

Ang. trening er jeg redd mye vil ha mer..og ja vi er like :sjenert: Jeg trives definitivt best i egen kropp og eget hode når jeg kan trene, og vil helst trene mye...nå har jeg kind of akseptert at jeg ikke er i en fase i livet der jeg - med samvittigheten i behold - kan trene så mye jeg vil, men altså mer enn dette (som er ingenting, zip og nada) er jo veldig mulig å få til da - selv med småunger i hus :dry:  

Jeg tror at en går inn og ut av sånne bobler som du snakker om her, og at en må gjøre de grepene en vet funker for en selv for å komme ut av den..for meg (oss?) er vel trening og egentid nøkkelen, og for meg gjelder også at jeg får satt fingeren på det og snakket ut! Jeg er her om du føler du kan snakke med meg, men det vet du :hjerte: 

Så bra du skal ha 4 uker sammenhengende ferie!!!!! Good for you :klemmer: Det tror jeg er veldig veldig bra for deg, du rivjern av et kvinnemenneske :ler: Du står på seint og tidlig, ikke rart kroppen setter bremsene på! Nå synes jeg du har blitt litt bedre på å lytte til hva kroppen sier, selv om du er på jobb idag og egentlig kanskje strengt tatt burde lagt under dyna :regler: Noen ganger må en jo pushe seg selv litt, en kan jo ikke alltid bare legge seg ned heller..men jeg regner med du drar inn årene hvis du kjenner paracet ikke duger idag! Du kan likevel være med jobben ut imorgen vettu ;)

:klemmer: God bedring min skatt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier som Diddles, for en nydelig oppdatering om A! :rodmer: Jeg tenkte på det da jeg så bildet du la ut på Instagram at hun har virkelig blitt stor nå! Ser stor forskjell fra juni i fjor!! Fine A! :nordvesta: 

Ta vare på kroppen din, og la den få hvile litt da, selv om dagene er travle. Hvis ikke er du vel garantert en ny runde sykdom når det endelig er tid for ferie! Og fire uker sammenhengende da, jeg husker hvilken forskjell jeg synes det var første gang jeg hadde det! Det er ikke sikkert du går bort fra det igjen :lur: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, Diddles skrev:

Oh the waterworks :grine: For en fin oppdatering om A!! Hun er virkelig en skatt, dere skal jammen ta og klappe dere selv på skuldrene - for; godt jobba :klappe: Vi er veldig glad i snuppa deres!! 

Ang. trening er jeg redd mye vil ha mer..og ja vi er like :sjenert: Jeg trives definitivt best i egen kropp og eget hode når jeg kan trene, og vil helst trene mye...nå har jeg kind of akseptert at jeg ikke er i en fase i livet der jeg - med samvittigheten i behold - kan trene så mye jeg vil, men altså mer enn dette (som er ingenting, zip og nada) er jo veldig mulig å få til da - selv med småunger i hus :dry:  

Jeg tror at en går inn og ut av sånne bobler som du snakker om her, og at en må gjøre de grepene en vet funker for en selv for å komme ut av den..for meg (oss?) er vel trening og egentid nøkkelen, og for meg gjelder også at jeg får satt fingeren på det og snakket ut! Jeg er her om du føler du kan snakke med meg, men det vet du :hjerte: 

Så bra du skal ha 4 uker sammenhengende ferie!!!!! Good for you :klemmer: Det tror jeg er veldig veldig bra for deg, du rivjern av et kvinnemenneske :ler: Du står på seint og tidlig, ikke rart kroppen setter bremsene på! Nå synes jeg du har blitt litt bedre på å lytte til hva kroppen sier, selv om du er på jobb idag og egentlig kanskje strengt tatt burde lagt under dyna :regler: Noen ganger må en jo pushe seg selv litt, en kan jo ikke alltid bare legge seg ned heller..men jeg regner med du drar inn årene hvis du kjenner paracet ikke duger idag! Du kan likevel være med jobben ut imorgen vettu ;)

:klemmer: God bedring min skatt! 

Takk for det. Hun er veldig god altså. :hjerte: Det er kanskje ikke alltid like lett for andre å se, og det synes jeg er så synd.

Jeg skulle helst ha trent hver eneste dag, jeg. :fnise: Flere ganger om dagen også. Meeen, akkurat det er ikke mulig om jeg skal ta hånd om kvalitetstid både med jentene og mannen i tillegg. :lol: Så jeg får nøye meg med mine gjennomsnittlige 3 ganger i uken, og ta alt ekstra som en bonus. Og faktisk klappe meg selv på ryggen selv om jeg kun får gjennomført 1 eller 2. For det er faktisk himla bra det også. *selvpositivitet*

Snakke ut, ja. Det er nok nøkkelen for meg også - til slutt. Jeg bare...nei. Ikke enda. Om noen gang. Vi får se.

Eh..det ble til at jeg dro hjem i går. :hoho: Svimla og var generelt uggen i kropp og hodet. Dro hjem, sov i 2 timer, knasket en ibux og to, spiste mat, lå på sofaen med en bok, skravlet med bror, koste med M, tok en dusj og vips var jeg som et nytt menneske. For all del, jeg kjenner det i dag også, men jeg er ikke slakk-slakk som i går.

 

18 timer siden, Tennessee skrev:

Jeg sier som Diddles, for en nydelig oppdatering om A! :rodmer: Jeg tenkte på det da jeg så bildet du la ut på Instagram at hun har virkelig blitt stor nå! Ser stor forskjell fra juni i fjor!! Fine A! :nordvesta: 

Ta vare på kroppen din, og la den få hvile litt da, selv om dagene er travle. Hvis ikke er du vel garantert en ny runde sykdom når det endelig er tid for ferie! Og fire uker sammenhengende da, jeg husker hvilken forskjell jeg synes det var første gang jeg hadde det! Det er ikke sikkert du går bort fra det igjen :lur: 

Ikke sant? Hun er blitt så ''voksen'' synes jeg. Mistet masse tenner og greier. :ler: 

Hvile, hva er det? :klo: Neida, jeg er igrunnen flink til å hvile jeg altså. Ungene sover jo stort sett innen klokken 19:30, så vi har et hav av alenetid å ta av. Men de siste ukene har det vært så mye ting som MÅTTE gjøres, ting vi skulle være med på osv. Satser på at det roer seg nå.

 

 

------------

Kanskje jeg må trekke tilbake den siste setningen der, for nå ble jammen mannen tilbudt jobb offshore. Reiser på mandag. :hoppendeglad: Det er kun på utleiebasis altså, og ikke noe faste greier, men det er allikevel jobb! Penger inn i kassa! :nordvesta:Men da ble jeg plutselig alene om ting. Jeg som hadde planlagt tidenes treningsuke for eksempel. :ler: Brasiliansk voksing ( :haar: ) på onsdags ettermiddag og sånn. Hm.

Nei, dette var utrolig gode nyheter. :skya: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så utrolig morro å høre! :nordvesta: Selv om det ikke er fast, og du kanskje må endre litt på ettermiddagsplanene, så er det jo strålende nyheter! :nigo: Hvis jeg har forstått det riktig trives han best med å jobbe offshore? En god nyhet som start på helga! Kos dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh nei så gøyyy!!!! :nordvesta:Fantastiske nyheter!!!! Men..Hva gjør han med studiene da? 

..og..brasiliansk voksing?! :haar: Lykke til :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, dere. 😀 

Ja, det stemmer @Tennessee. Både jeg og han trives best med det. :fnise:

@Diddles: det blir min første gang, så jeg er mildt sagt spent. Får prøve det til sommeren i år. :jepp:

Og han kommer til å fortsette. Dette er i utgangspunktet bare noe midlertidig (og nå har han jo sommerferie) , men blir det mer permanent, kommer han til å studere deltid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin, men altfor kort helg er over. Turen ut med jobben var koselig, men ikke mer enn det. Etter at jeg ble leder, er det liksom en innvendig bremse som blir satt på for min del - særlig når fagarbeiderne er med. Det er jo bare vel og bra, og jeg må nok bare jekke ned forventningene mine til en slik kveld i fremtiden. Savnet MIN leder da, for vi kan liksom lene oss på hverandre i sånne situasjoner. Mens nå ble det veldig ''jeg'' og ''resten'' følte jeg. Mulig jeg er overfølsom også altså, men... :ler: 

På lørdag var vi flyttehjelp for søster. Vi fikk se hvordan det nye huset ser ut innvendig. Det er ikke ferdig enda da, men de har fått lov til å plassere tingene sine inne på ett av de ferdige rommene. Overtakelse de nærmeste ukene. A var heeelt i hundre, og gleda seg SÅ mye til å overnatte der. Nå vil hun flytte selv også. Det er visst himla kult! :fnise:

Etter noen timers flytting, dro jeg og M på Leos i bursdagsselskap. De var bare 4 jenter fra barnehagen, så selve feiringen var rolig og fredelig. Etterpå fikk ungene springe galmann i en time og to, mens jeg leste bok og var sosial med de andre foreldrene. 

Etter selskapet var det hjem til mamma for å spise middag. Der fikk jeg i tillegg en god halvtimes middagshvil, før det var bånn gass hjem, gjøre ungene klare for sengen og for å treffe barnevakten. Hun la begge jentene for første gang, og det gikk jo så fint! Da vet vi at vi kan gjøre det igjen. :nigo: Hva er forresten vanlig å gi en barnevakt som nettopp har konfirmert seg? Hun var jo bare 11-12 år da hun begynte å passe dem (mens de sov), og da, som nå, fikk hun 50 kroner timen, pluss 50 kroner per påbegynte time. Er det lite? :klo: 

Jeg og mannen var på kino for å se Prinsesse Mononoke. :nordvesta: For dere som ikke har sett den; gjør det! :opplyser: Det er en av de aller beste voksen-tegnefilmene som finnes i denne verden. Helt seriøst. ...og jeg klarte å la være å bruke Prinsesse Mononoke-t-skjorten min på kino. Fordi SÅ nørd er jeg. :hoho: 

På søndag var jeg og M hjemme og tutla på i huset mens mannen og A var på fisketur. Jeg fikk hørt ferdig lydboken min (TJ Klune kan anbefales på det sterkeste. Jeg er på en TJ Klune-bender akkurat nå, og har lest sånn 3 av hans bøker på rad. Lol'er kjempeofte. :fnise:  OBS! Se bort fra cheesy bokomslag, for de er virkelig ikke alltid imponerende :filer: ) mens jeg ryddet, og M lekte fint på gulvet. Hun er litt rastløs av seg når A ikke er der, og må mye mer settes i gang med leken enn A må, men alt i alt er hun god på å leke alene altså. Det er en egenskap jeg liker veldig godt med mine unger. Selvstendige, og fornøyde i sitt eget selskap. :tommelsmil: 

Gårsdagen fløy forbi i en stor tåke. Travelt på jobb, handle ukeshandel, hjem og lage middag (veggisburgeren til Hoff med tomat er SÅ god når man trenger noe raskt! Tror btw jeg begynner å bli mer og mer veggis... går det an å være sånn 70% veggis bare? :ler: ), se i bildebøkene sammen med ungene (chatbooks anbefales på det sterkeste!), trene (kun styrketrening, siden halsen og brystet enda er vonde), utvask i leiligheten til søster, hjem og dusje, lese to sider og zzznnnork.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine dager siden sist. Ikke så mye som har skjedd egentlig. Fikk kjøpt gymbag som hører til skolesekken til A i går (sånn omtrent den minst praktiske fargen de hadde, men det var den hun absolutt ville ha :lol: ) før den rakk å bli utsolgt, på tirsdag grilla vi på løkka rett utenfor huset vårt med en del fra den nye klassen til A (veldig gøy at så mange er så engasjerte og ''på'' mtp å bli kjent, både for ungene og for foreldrene) og i går voksa jeg meg til den store gullmedaljen :hoho: Det gikk så fint! Hadde egentlig ikke grua meg så veldig, for å ligge naken og skreve er jeg VELDIG vant med etter så mange runder med IVF og graviditeter og hele pakka. Hun som gjorde det babla i vei, og det gikk jo kjempefort. Nå er jeg smuuuud, dere. :lur::ler: Men det skal definitivt gjentas. Jeg tenker at så lite penger som jeg bruker på meg selv (går til frisøren en gang i halvåret, liksom), så får dette være min egogreie. :jepp: Det var bare litt vondt, men så har jeg nok høyere smerteterskel enn gjennomsnittet også. 

I dag, dere...maratondag! :daane: Først er det jobb, så er det hjem, spise, bake sitronkake, trening 18:30, dusje på trening, spise med jobbdamene kl 20. Puh. Det er godt det er helg nå. :nigo: Har tatt meg fri i morgen siden vi skal reise til sørlandet i helgen. Får litt mer ut av helgen når man har hele fredagen til å kjøre på også. :Nikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Mye har skjedd siden sist. Noe fint, noe fælt.

På onsdag i forrige uke døde farfar, 90 år gammel. Det var forventa, men allikevel kom det altfor brått på. Tror aldri man klarer å forberede seg helt på noe slikt. Begravelsen var på tirsdag i denne uken, og ungene var med. Jeg var veldig bevisst på at jeg ville ha dem med, for at de faktisk vet hvordan dette hele funker. Vi har forklart døden med at de døde er oppe i himmelen (vi har liksom litt flere der oppe enn det som er vanlig i et så ungt liv), og jeg tror at det spesielt for A var ''interessant'' (i mangel på et bedre ord) å se hvordan en begravelse funker. De fikk sagt hadet til oldefaren sin på en veldig fin måte. Etterpå samlet alle søskenbarna seg (vi er sånn type 20 stk), med egne barn, på skikkelig spleisekalas. Vi spiste, skravlet og lo. En veldig fin måte å avslutte en fæl dag. :hjerte: 

Ellers har det gått i den vanlige hverdagsmagien. Forrige torsdag-lørdag tok mannen med seg ungene på campingtur. Det var jo utrolig fint vær, så de koste seg veldig mye. Jeg sier ''de'', for jeg var der bare litt. Jeg var på jobb, men var innom på ettermiddagene. Sov hjemme da, siden jeg skulle på jobb neste dag. Var forøvrig på jobb både lørdag og søndag også, så i dag er jeg sliten, dere. 12 dager med jobb i strekk, ikrydret litt psykisk slitenhet på grunn av sorg, så er jeg én stk zombie akkurat nå. :natti: 

Men dere kan ikke tro at jeg kan hvile på laurbærene altså. På søndag, da har jeg tid. :lol: I går bakte jeg kake til kl 23. Ungenes siste dag i barnehagen i dag. :grine: Men samtidig litt spennende også altså. Men :grine: allikevel. I dag skal jeg hjelpe søster å flytte inn i nytt hus. Lille A skal sove hos oss i natt, og jeg skal prøve å ta med meg alle tre ungene på trening i morgen. Vi får se hvordan det går. :ler: I morgen kveld skal vi på fest til bestisen til mannen. Det skal bli veldig koselig, selv om jeg ikke kjenner så mange. Han og bestisen har rart nok ikke mange felles venner, men mer felles bekjente. Men, men...det skal bli veldig gøy allikevel. :jepp: Så på søndag, da blir det sovings til langt på morgenen. :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Puh. En uke igjen til ferie! :hoppendeglad: Om bare én uke har jeg hele 4 uker foran meg, hvor jobbfrie hverdager skal nytes! Jeg har aldri i hele mitt liv - eller, siden jeg ble yrkesaktiv da jeg var sånn 14 år - hatt 4 sammenhengende uker ferie. Da er det på tide. :ler: 

I dag er jeg alene på jobb. Får ikke gjort så veeeeldig mye må jeg innrømme. :lol: Kjenner at jeg gleder meg til en forholdsvis rolig helg foran meg. :nigo: I morgen er det bare trening, 80-årsdag og filmkos med bror (mannen skal på fest og jeg er så glad det ikke er meg :hoho: ), og på søndag skal vi gjøre sånn ca ingenting.

Sånn ellers så har det vært en fin uke. Har vært noe innihampen trøtt, men det er nok etterdønningene etter de siste ukers påkjenninger. Festen forrige lørdag var awesome - vi ruslet hjemover klokken 5. Da var det lyst igjen. :fnise: Festen kjentes i kroppen både på søndag og på mandag, så det tok på. :daane: Jeg klarte allikevel å skvise inn en treningsøkt på mandag før kroppen sa takk for seg. Eller nei, på tirsdag var jeg, bror og mannen på kinomaraton ( = to kinoer etter hverandre. Egentlig veldig greit å slå to fluer i én smekk når man trenger barnevakt for sånne ting), og DA sa kroppen takk for seg. På onsdag var jeg uggen og kvalm, og avlyste trening med Diddles. Like greit - jeg sovna på sofaen klokken 20:30, våkna en time etterpå og omtrent krøp opp i senga og sov til neste dag. :ler: 

I går var det fint vær for det som føles som første gang på eeeevigheter. Ungene var glade, vi gikk en tur til butikken før middag, og de hoppet på trampolinen til langt etter leggetid. :sol: Jeg fikk luket i blomsterbedet, før mamma og lille A kom på besøk. :hjerte: Nå tror jeg også ENDELIG ungene kanskje begynner å få noe som kan ligne på feriemodus hjemme hos oss. A står jo som regel opp før 6 hver dag, uansett når hun legger seg, men i dag sov hun fremdeles da jeg gikk klokken 6:30. :5: Det er så bra, for hun bruker lenger og lenger tid på å sovne for tiden (i går kveld ryddet hun på rommet, liksom :lol: ), og det merkes veldig godt når hun får for lite søvn. Vi pleier å klare å forskyve legging og oppvåkning en times tid i ferien, så jeg håper vi er på rett spor nå. :nigo: 

Nei, nå må jeg ''jobbe'' litt, dere. *kremt* lese i kindle'n *kremt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag, dere. I dag er lykken komplett. Nå skjedde det så mye fine ting at jeg bare måtte innom og oppdatere dere. :nigo: 

1. Mannen skal reise ut på jobb i midten på august. :bolledeig: Det er enn så lenge kun gjennom et utleiefirma, men det er første steget på veien mot å få fast jobb igjen. (Skolen kommer han til å ta deltid om han får full jobb etterhvert. Enn så lenge fortsetter han i samme leia). Og drit i om han reiser midt i verste omstillingsfasen for oss; samme dagen som A begynner på skolen, og midt i tilvenningen til ny barnehage for M. Pøh, dette klarer jeg. Nå er jeg bare så glad for at han har fått jobb at alt er ok. :fnise: 

2. Jeg har kjøpt meg ny bil. :nordvesta:Det ble en fint brukt e-up!, nærmere bestemt denne.  Vi har vært noen vinglefanter vedrørende hvilken elbil vi ville ha (på vårt budsjett riktignok - hadde jeg hatt en uendelig mengde midler hadde jeg kjøpt en e-golf eller en Kia Soul), men etter å ha prøvekjørt denne falt vi pladask begge to. Heldigvis er vi ikke superlange noen av oss, og ungene får fint plass bak. En fin liten toerbil altså. :nigo:

3. Jeg var på trening i dag morges. Troppet opp kl 5:30. :trene: Denne uken kommer til å være fullbooket, så for å klare å få inn noen økter, må jeg ta det før jobb. Det er utrolig deilig å trene på morgenen synes jeg, så nå er jeg full av glade hormoner. :romeo: 

4. Om bare 2,5 bittesmå dager er det ferie. Fire (!!) uker med pur glede. Til helgen reiser vi til Hardanger på telttur i noen dager sammen med søster og mamma, før vi har en hel uke hjemme bare til å chille (+ dra i to bursdager, + rydde huset (jeg har en liten og hemmelig drøm om at det blir stygt vær for jeg er på en seriøs vårrengjøringsbølge nå *kastekastekaste* )) før vi reiser tiiiiil...

5. Spania! :sol::sol::sol: Det er lenge siden jeg har gledet meg SÅ mye til å reise noe sted altså. I tillegg skal vi på besøk til bestis en dag der nede (de skal leie hus med familien sin 1h15min fra der hvor vi bor), og den første lørdagen skal vi på blåtur med svogeren min og typen hans. De skal stelle i stand noe gøy for alle 4 brødre med følge, med overnatting, hvor svigers passer ungene. Er veldig spent på hva de har planer om, men mistenker at det minst kommer til å bli en smule fuktig. De  er liksom den typen mennesker begge to. :ler: 

 

Nei, nå får jeg jobbe litt. :hallo: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det tar litt tid her i gården, men hurra for alle de gode nyhetene!! :strix: Fantstisk inngang til ferien! Håper ferien også behandler dere bra og at dere koser dere max! :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

@Tennessee :klem:

Jeg sitter i skrivende stund ute på terrassen i Spania, 30 grader klokken 19 og bare nyter det. Vi kom frem for en time siden, og ungene er allerede i bassenget. :ler:

Den første ferieuken min hjemme var utrolig fin. Masssse trening (hei formiddagstrening som jeg har savnet så - fikk vel inn 5 økter i forrige uke :trene:), masse kos. Nå har vi to uker med :sol: og varme foran oss. Det skal gjøre godt for kropp og sjel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herreguuuuuuud som jeg unner dere den ferien (samtidig som jeg er dødsmisunnelig fordi dere er i varmen og vi er..her *hulk*) Savner deg!!

 

.....Og Btw, når dere kommer hjem må du være med på x antall gjennomkjøringer av spinningtimen min :bond::hoho: Gir meg ikke før den sitter under huden på meg!! Og deg også forsåvidt :ler: 

Nyt nyt nyyyyyyt varmen sammen med den fine flokken din :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Wææææ, tiden løper fra meg. :bond: Hvor ble det av de fire lange ukene med ferie jeg hadde foran meg? *poff* Nå er de snart over.

Vi har hatt det utrolig fint i Spania! Ungene har storkost seg, det samme har vi voksne. A kan nå svømme, sånn helt offisielt. Hun kan ta salto i vannet både framlengs og baklengs, og hun kan stå på hendene. Mer under vann enn over vann, gitt. :fnise: M har blitt brunere enn...brunost. :hoho: 

Men nå er hverdagen her, som kastet på oss. I går stod vi opp klokken 3 på natta for hjemturen, så dagen i går ble brukt til å døse og å se på tv. Søster m/familie og mamma var innom en tur på ettermiddagen, men ellers la vi oss veldig tidlig hele gjengen. Jeg tror jeg slokna før kl 9. Og sov til kl halv 8 i dag. :ler: 

I dag var det nemlig første dag i den nye barnehagen til M. Sååå stas! Vi kunne GÅ til barnehagen, og det var så gøy. :nigo: Det gikk veldig fint - hun var der fra kl halv 9 til 13, og lekte veldig fint med mange. :jepp: Jeg var der en drøy time før jeg fikk lov til å gå, og da dro jeg og A for å kjøpe innesko til henne. Seriøst, den jenta der trenger nye sko heeele tiden så raskt som de føttene hennes vokser. :daane: 

I morgen er det skolestart, og vi er litt nervøse hele gjengen. Vi vet jo ikke hva vi går til noen av oss, så det blir spennende. Synes vi har fått lite informasjon, og særlig fra SFO. Absolutt ingenting har vi hørt fra dem. Hva skjer? Skal vi ha med oss noe? We know noooothin'. :vetikke: Enn så lenge er minneboksen fra sommeren klar, minus litt bilder som jeg skal skrive ut nå; sekken er pakket og klar, antrekket er klart og matboksen står klar på kjøkkenbenken. :bond: Tenk av vi har skolejente!

Resten av ferieuken skal brukes på så mye trening som jeg får til. Realistisk sett er det ikke så mye, for jeg lider av et seriøst tilfelle av host-opp-lungene, så kondistrening sparer jeg til søndag og gjennomgang av spinningøkten til Diddles. DET gleder jeg meg til! :hoppe: Jeg skal prøve å få inn noen styrkeøkter da, siden det blir lite av det til neste uke når mannen reiser på sjøen. Og vet dere, det gleder jeg meg faktisk til. :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skolestart gikk over all forventning, dere. :5: A er litt...rar. :ler: Ikke på en stygg måte altså, men hun har sitt eget temperament, og driter en lang i hva andre mener om henne. En veldig god egenskap sånn egentlig, men kanskje ikke akkurat så passende når hun for eksempel finner ut at hun ikke kan ha sand på beina ELLER være våt på beina etter en dag på stranden, og har et kvarter langt sinneutbrudd foran alle rundt skyllestasjonene. True story! :fnise: Men ja, vi var spente på hvordan hun kom til å takle det, siden det tar en god stund for henne å bli varm i trøya. Vel, hun gikk frem og hilste på læreren helt på egenhånd, og omtrent sparket oss ut av klasserommet når det var tid for det. Hun gikk til og med hjem alene sammen med en klassevenninne samme dagen! :overrasket: Jeg måtte spionere da; klarte ikke å holde meg unna. Så jeg satt i bilen på parkeringsplassen på nærbutikken og så dem tutle seg hjemover. :hjerte: I dag gikk de alene til skolen også! :daane: Hui og hei, her går det unna, dere! :ler: Mannen skygget dem litt mens han ''tilfeldigvis'' leverte M i barnehagen sånn ca samtidig, og vi må nok ta en prat om rasjonell tidsbruk på skoleveien. :hoho: De brukte visstnok en halvtime på noe som tar sånn ca 5 minutter. Det er helt ok å bruke så lang tid hjem fra skolen (på fredag kunne hun dra frem to steiner, en blomst og en plastring hun hadde funnet på veien - ikke rart de bruker lang tid!), men til skolen bør de være litt mer målretta synes jeg.

Men altså...skolejente. Det har enda ikke helt gått opp for meg. Nistesmøring for eksempel - noe som er helt nytt for meg. Hva er vanlig å ha i matpakken egentlig? Jeg smører 4 brødskiver og har med en oppskåret frukt og en oppskåret grønnsak. I dag fikk hun i tillegg med seg en sånn sqeezy yoghurtsak. Dette er noe som skal holde til lunsj på skolen pluss mat på SFO. Er det innafor? :klo: 

Fikk skvist inn to treninger i forrige uke. Spinning med Diddles ble utsatt fordi tidsklemma. Satser på at vi får det til i løpet av denne uken. :nigo: Føler meg litt sånn blæsj etter ferien, så det er godt å være i gang med vanlige rutiner igjen. I dag er det step/styrke. :trene: 

Sånn forøvrig så er dagen i dag litt av et logistikkproblem. A skal nemlig på trampett klokken 16. Hva er det for et umenneskelig tidspunkt å ha en ettermiddagsaktivitet, da? :bond: Hun er hjemme fra skolen rundt 15:30, samtidig som jeg er hjemme fra jobb OM jeg kommer meg avgårde tidsnok. Så er det bare å hoppe i gymklærne og komme oss avgårde. Er forøvrig spent på dette semesteret med trampett. Tidligere har hun gått med aldersgruppen 4-6 år, hvor hun omtrent alltid har vært eldst, og nå skal hun plutselig gå med 1.-3. klasse og være minst! Håper det går greit. :jepp: Det er ihvertfall noe hun selv har lyst til å gjøre, så da får vi prøve og se hvordan det går. Hun øver ihvertfall iherdig på trampolinen hjemme, både på å ta salto og å stå på hendene. Hun klarer til og med å ta noe som kan ligne på stift. Om hun fortsetter i dette tempoet kan hun fint klare å komme seg videre til nivå 2 på kort tid - om det er noe hun vil gjøre videre.

Vi prøver også å finne på noe til M, men enn så lenge er vi usikre på hva det kan være. Vi har prøvd fotball (for liten enda), og trampett (likte ikke). Hun elsker å være ninja, og jeg tror kampsport kunne vært tingen for henne. Men jeg er usikker på om hun er for liten til det også. Vi stresser ikke altså - hun her er mye mer bedagelig enn A, og trives veldig godt med å bare pusle rundt hjemme enn så lenge. Men hun er snart 5 (!) år, og jeg tenker det er fint å ha ett eller annet å drive med. Vi får se hva vi finner ut av. Mulig det bare er nok med ny barnehage nå dette halvåret, og så kan hun begynne på noe etter jul. :Nikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...