Gå til innhold

Belle


^^Belle^^

Anbefalte innlegg

Hadde ikke du en sånn periode i fjor høst også :klo: Synes jeg kan huske det..ikke noe kjekt å høre at du har hatt d sånn :klemmer: Det høres fryktelig tungt ut!! Men godt du begynner å føle deg bedre, håper litt hvile har gjort susen!! Ellers kan jeg også anbefale vitamintilskudd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 timer siden, Ludodama skrev:

Jeg har det alltid sånn når jeg brygger på D-vitamin og/eller jernmangel(hvilket er ganske ofte :P) Bare tips lissom!

D-vitaminmangel kan det jo være, ja! Jeg blir ikke deppa når jeg brygger på jernmangel, da blir jeg bare helt padde og mister alt som heter energi. Men jeg skal sjekke opp i D-vitaminen. :tommelsmil: 

19 timer siden, Diddles skrev:

Hadde ikke du en sånn periode i fjor høst også :klo: Synes jeg kan huske det..ikke noe kjekt å høre at du har hatt d sånn :klemmer: Det høres fryktelig tungt ut!! Men godt du begynner å føle deg bedre, håper litt hvile har gjort susen!! Ellers kan jeg også anbefale vitamintilskudd..

Nei, da var jeg bare helt ødelagt av jernmangel på grunn av blodgivning. :lol: Var jo helt kaputt lenge, men da var det ''bare'' energien som var feil. 

 

Hvilen var definitivt det som gjorde susen! :jepp: Jeg ble bedre og bedre jo lenger dagen ble i går, og da jeg og A tok en sykkeltur sammen (ååå, så gøy! :hoppendeglad: det er noe helt annet å sykle på skikkelig sammen altså) var lykken komplett. :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så dårlig på å oppdatere denne dagboken for tiden, at jeg snart vurderer å la den gå. :romeo:  ( :fnise: )

Det skjer så mye fint i livet vårt, men det er vanlig hverdagslykke og ikke noe spennende å melde hjem om egentlig. Det er nok også en faktor at alle dagbøkene jeg følger er like støvete de også. Nesten ihvertfall. Hvor ble alle av? :lete: 

Uansett. Fine dager, lite spennende greier. Vi jobber og sover, og er himla flinke til å nyte familielivet. Jentene er så avbalanserte å greie å ha med å gjøre nå, at jeg nesten bare holder pusten og venter på at det skal smelle. :ler: A har roet seg på klesfronten, og de er harmoniske begge to. A er blitt så stor at vi har begynt å sende henne ut i gata for å sykle - helt alene. :overrasket: Hun vil jo (naturligvis) sykle hele tiden nå som hun endelig har lært det, men vi har ikke mulighet til å være ute med henne hele tiden. Middag skal lages, M skal passes osv. Så da sykler hun frem og tilbake i gata utenfor. Aaah, elsker blindveien vår! :hjerte: 

A har også blitt så stor at hun har begynt på førskolegruppe! Lille jenta mi, som plutselig er en av de største i barnehagen. Hvor er tiden blitt av? Jeg vet jeg sier sånne ting hele tiden, men jeg mener det. Tiden går ALTFOR fort. Den løper rett og slett fra meg. ...og apropos...julen lusker i horisonten! :daane: 

Har begynt å stresse litt mtp. jul, da. Vi har ikke så veldig god råd nå, så jeg vet ikke helt hvordan vi skal klare å kjøpe inn til alle som skal ha. :sjenert: Vi pleier å være nøkterne på julegaver ellers også, så vi kan liksom ikke legge lista noe særlig lavere heller. Nei, vi får være flinke til å holde øynene åpne for salg fremover tenker jeg. :jepp: 

Ellers humper det og går. Jeg har kommet meg fra funken min, men har blitt fysisk syk. Gikk på jobb med feber og hele pakka i går, men har man økonomirapportering så har man det. :lol: Er bedre i dag heldigvis, særlig siden jeg skal være med M på allidrett i ettermiddag. :ball: 

Nei, jeg får jobbe litt til. :hallo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei nei, bi litt og ikke la den gå helt enda, for det er første gang på lenge :hoho:  at jeg kjenner på skrivelyst!! Bli her litt til'a :pls: Jeg elsker f.eks å lese om den klissete idyllen av et familieliv du lever :rodmer: den er så stikk motsatt av mitt liv at du aner det ikke - rene ferien å komme inn hit!! Fint å høre at funken din gav seg, mindre stilig at du er blitt sjuk istedet og dødskjipt at du følger på allidrett den ENE onsdagen jeg ikke er der *hyl* Jeg som ville skravle med deeeeg :sur: istedet har jeg vært hjemme med lillebror og en bjeffende Liten (krupphoste I hate you!!) som strengt tatt er for frisk til å være hjemme men for slakk til å være i bhg :roll: Vi har bakt boller (NAM!! ..og au:fart2: - jeg får altså så mye luft i magen av gjærbakst, det er bare trist!!) og ellers har jeg ikke dusja, slukket branner (les; ryddet unna det verste rotet), kjent på utilstrekkelighetsfølelsen og lengtet - nei, VERKET etter å gå ekstremt lang tur i det nyyydelige høstværet...det var min dag :fnise: så du skjønner - jeg trenger dagboka di, et sted å rømme inn i og drømme seg vekk - for en dag får vel jeg også hodet over vannet igjen?! Kjære Gud, si at det er sånn at det kommer til å skje :pls: Haha, vi har det fint altså - bare litt rotete hus som hadde trengt en real vask, ekstreme mengder reine klær som skulle ha vært bretta og et voldsomt behov for å være noe mer enn ryddehjelp, bleieskiftarbeider og matfat - where did the sexyness go?!?! :skratte: Trening, jeg trenger trening!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Diddles skrev:

Nei nei nei, bi litt og ikke la den gå helt enda, for det er første gang på lenge :hoho:  at jeg kjenner på skrivelyst!! Bli her litt til'a :pls: Jeg elsker f.eks å lese om den klissete idyllen av et familieliv du lever :rodmer: den er så stikk motsatt av mitt liv at du aner det ikke - rene ferien å komme inn hit!! Fint å høre at funken din gav seg, mindre stilig at du er blitt sjuk istedet og dødskjipt at du følger på allidrett den ENE onsdagen jeg ikke er der *hyl* Jeg som ville skravle med deeeeg :sur: istedet har jeg vært hjemme med lillebror og en bjeffende Liten (krupphoste I hate you!!) som strengt tatt er for frisk til å være hjemme men for slakk til å være i bhg :roll: Vi har bakt boller (NAM!! ..og au:fart2: - jeg får altså så mye luft i magen av gjærbakst, det er bare trist!!) og ellers har jeg ikke dusja, slukket branner (les; ryddet unna det verste rotet), kjent på utilstrekkelighetsfølelsen og lengtet - nei, VERKET etter å gå ekstremt lang tur i det nyyydelige høstværet...det var min dag :fnise: så du skjønner - jeg trenger dagboka di, et sted å rømme inn i og drømme seg vekk - for en dag får vel jeg også hodet over vannet igjen?! Kjære Gud, si at det er sånn at det kommer til å skje :pls: Haha, vi har det fint altså - bare litt rotete hus som hadde trengt en real vask, ekstreme mengder reine klær som skulle ha vært bretta og et voldsomt behov for å være noe mer enn ryddehjelp, bleieskiftarbeider og matfat - where did the sexyness go?!?! :skratte: Trening, jeg trenger trening!! 

:hoho: Tenkte meg at du ville ta den referansen. *knegg* 

Joda, jeg kommer nok til å bli. Herregud, dagboka mi stammer tilbake til da jeg ble gravid med A, liksom. Det er altfor mange minner til å bare gi slipp på. :hjerte: 

Vi har det nok ganske likt, bare at jeg velger å skrive om alle de klissete og fine tingene. :ler: Vi har også et fjell med rene klær som trenger å bli brettet (det blir ALDRI tomt! :daane: ), et altfor ruskete golv, og ungenes rom er ryddig sånn ca et par timer i uken. :lol: Men jeg lover det blir bedre enn der du er nå altså. Babytid er unntakstilstand for det meste, og spesielt når du har to som har så ulike behov. Da må man være med ungene, ikke bruke tiden på å rydde og sånn. :jepp:

Trening, ja! :hoppe: Jeg har ferie neste uke, og er ledig til formiddagstrening både torsdag og fredag. Er du med? :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wohooo, jess da - jeg er med! Definitivt på torsdagen, muligens på fredagen - vi reiser nemlig fredag kveld, så det kan være jeg har nok å gjøre den dagen :fnise: 

Jeg har tenkt litt på det du sa om jul..og jeg skjønner at d føles vanskelig, men ofte har en godt av - i det materialistiske samfunnet vi lever i - å tenke litt alternativt! For hva handler jula EGENTLIG om?! 

Og du som er så kreativ, hva om du strikker/ hekler noe fint å gi bort? Hvem elsker ikke hjemmestrikka sokker, votter, skjerf og luer lizzm?! :pls: Krukker med hjemmelaga kjeks eller karameller? Et glass med eplesmør?  Gavekort til en venninne, der du gir av tiden din, som f.eks. kveldstur med kaffe og sjokolade i sekken? Jeg slår også et slag for å gi videre noe en er glad i men ikke bruker selv lenger, som en fin veske eller en film, eller en god bok - bøker blir jo ikke ødelagt av å leses én gang liksom, og brukte vesker er finere enn nye! Ungene dine som har så mye leker - sikkert masse de har vokst ifra; pakk det inn og gi det videre til noen som er mindre! Puslespill, bøker, klosser..fine klær som sikkert knapt har blitt brukt - ofte dyre merkeklær; gi det videre! Sånn som den lille tantejenta vet jo f.eks ikke om ting er flunk nytt! Og tenk all den emballasjen folk slipper å sitte igjen med :pls: 

Eller blir dette helt feil?! Jul skal jo i utgangspunktet ikke handle om gaver, men om tid sammen med de du er så glad i!! Tenk litt på det..snakk med de fine menneskene dine om det - kansje det ikke trenger å bli så dyrt likevel :klemmer: 

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ludodama

Jeg synes alltid det rådet om hjemmelaga gaver er litt sånn.....njæ, ikke fordi jeg er mot hjemmelaga gaver(de er ofte best) men rent økonomisk blir det jo like dyrt lissom. 

Jeg er derimot veldig for at alle får en gave hver - men jeg hadde ikke fått med meg noen på det :P 

Jeg synes også det er litt sånn kjipt med jul og gavestyr av følgende grunner:

  • Jeg føler jeg bidrar til å gjøre forskjellene større mellom oss som som regel har råd til noe til egne unger som ikke skiller seg spesielt fra det andre får - og de som kjenner på skammen når læreren spør "hva fikk dere i gaver i år da".
  • Jeg føler jeg bidrar til å gjøre klimaet bedritent og bidrar til masse uetiske greier(de fleste julegavene som er mest attraktive er også de som gjerne er lagd av folk med elendige arbeidsvilkår og er overflodsting)
  • Jeg får dårlig samvittighet av å få gaver av folk jeg vet har dårlig råd
  • Jeg får dårlig samvittighet av å bidra til å "legge en liste" over hva barn burde få og hva som er "for lite"
  • Eller: om man er i en vanskelig situasjon selv så blir jo hele jula å handle om bekymringer - blant annet for de dumme gavene som en vet at andre ikke setter noe særlig pris på uansett, det er jo bare en ting liksom. Noen voksne vil gjerne ha opplevelser(koster det samme, men er jo mye mer hyggelig!) - men jeg tror ikke det er helt innafor hos de fleste, spesielt ikke unger og ungdom som jo er veldig lettpåvirkelige ifht "hva får andre - det burde vel jeg også ha for å ikke havne utenfor"

Og ikke kommer det somregel snø heller! :sno: Og så skal jeg klage på en ting til: endel har jo familiemedlemmer som har en tendens til å sette sine behov foran andres, og dermed blir jula en eneste stor diskusjon om det som er "feil" for noen som har veldig spesifikke ting de MÅ ha: ribbe eller pinnekjøtt/feire hvilke dager hvor hos hvem og hvem skal delta der, ånei - det blir så bråkete hos de og de/den sure onkelen til noen/enda verre: den onkelen som alltid blir full/enda verre: far eller mor som blir drita) og jammen legger en på seg 5 kilo og :hoho:

Men det som ER koselig er alle lysene i gatene og glitrende rim på bakken når han fyren oppi tårnet på Domkirken på Kristiansand spiller julesanger på saksofon :hjerte:  Alle burde hatt en sånn mann oppi et tårn i jula!

Det gjelds liksom bare å holde seg unna handlegatene, der oser det jo stress og oppfordring til å bruke mest mulig penger.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke dyrere med hjemmelaga gaver her, men det kommer jo helt an på mengden en gir ;) Når jeg har laget karameller og lemoncurd har jeg bare laget et par porsjoner mer enn om jeg bare lager til oss - og gitt et glass lemoncurd + noen karameller og type stearinlys/ blad/ en pose kaffe til..det pleier å bli billigere enn den summen jeg føler jeg må bruke om jeg kjøper gave! For jeg synes det er vanskelig å finne en skikkelig ting for mindre enn 300 kr liksom..

De som strikker/ hekler har ofte et stort lager med garn de kan lage noe av - om en skal kjøpe garn og pinner og i tillegg bruke masse tid på å strikke/ hekle - så tenker jeg også at det blir dyrt! Mine store tantebarn og fjortisen vår har ihvertfall blitt kjempeglad for hjemmestrikka pannebånd/ leggvarmere/ votter/ pulsvarmere (de har gitt oppriktig uttrykk for det der og da ihvertfall - hva de sier etterpå er det bare å drite i :hoho: ) 

Når det er sagt; saksofonist i klokketårnet?! Omg, jeg hadde stått pal dagen lang for å høre på :pls: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Diddles skrev:

Wohooo, jess da - jeg er med! Definitivt på torsdagen, muligens på fredagen - vi reiser nemlig fredag kveld, så det kan være jeg har nok å gjøre den dagen :fnise: 

Jeg har tenkt litt på det du sa om jul..og jeg skjønner at d føles vanskelig, men ofte har en godt av - i det materialistiske samfunnet vi lever i - å tenke litt alternativt! For hva handler jula EGENTLIG om?! 

Og du som er så kreativ, hva om du strikker/ hekler noe fint å gi bort? Hvem elsker ikke hjemmestrikka sokker, votter, skjerf og luer lizzm?! :pls: Krukker med hjemmelaga kjeks eller karameller? Et glass med eplesmør?  Gavekort til en venninne, der du gir av tiden din, som f.eks. kveldstur med kaffe og sjokolade i sekken? Jeg slår også et slag for å gi videre noe en er glad i men ikke bruker selv lenger, som en fin veske eller en film, eller en god bok - bøker blir jo ikke ødelagt av å leses én gang liksom, og brukte vesker er finere enn nye! Ungene dine som har så mye leker - sikkert masse de har vokst ifra; pakk det inn og gi det videre til noen som er mindre! Puslespill, bøker, klosser..fine klær som sikkert knapt har blitt brukt - ofte dyre merkeklær; gi det videre! Sånn som den lille tantejenta vet jo f.eks ikke om ting er flunk nytt! Og tenk all den emballasjen folk slipper å sitte igjen med :pls: 

Eller blir dette helt feil?! Jul skal jo i utgangspunktet ikke handle om gaver, men om tid sammen med de du er så glad i!! Tenk litt på det..snakk med de fine menneskene dine om det - kansje det ikke trenger å bli så dyrt likevel :klemmer: 

Da sier vi ihvertfall torsdag! :tommelsmil: 

Jeg er helt enig med deg! :jepp: Julen handler om så mye mer enn bare gaver. Det er derfor vi alltid har vært relativt nøkterne til julegaver og summen som skal bli brukt. Om vi finner en leke på tilbud til under hundrelappen som vi mener passer bra, så high five for det, liksom! :ler: 

Jeg har streifet tanken på hjemmelaget, og jeg kommer nok til å lage litt av det - særlig til unger av venner. Nå har jeg jo begynt å strikke også, sånn på skikkelig, og da er utvalget litt større på hva man kan lage. Og tanken på eplesmør har også falt meg inn! :jepp: Det koster ihvertfall ikke noe mer enn glasset det kommer i. Nei, jeg skal ta på meg tenkehatten og sette i gang.

1 time siden, Ludodama skrev:

Jeg synes alltid det rådet om hjemmelaga gaver er litt sånn.....njæ, ikke fordi jeg er mot hjemmelaga gaver(de er ofte best) men rent økonomisk blir det jo like dyrt lissom. 

Jeg er derimot veldig for at alle får en gave hver - men jeg hadde ikke fått med meg noen på det :P 

Jeg synes også det er litt sånn kjipt med jul og gavestyr av følgende grunner:

  • Jeg føler jeg bidrar til å gjøre forskjellene større mellom oss som som regel har råd til noe til egne unger som ikke skiller seg spesielt fra det andre får - og de som kjenner på skammen når læreren spør "hva fikk dere i gaver i år da".
  • Jeg føler jeg bidrar til å gjøre klimaet bedritent og bidrar til masse uetiske greier(de fleste julegavene som er mest attraktive er også de som gjerne er lagd av folk med elendige arbeidsvilkår og er overflodsting)
  • Jeg får dårlig samvittighet av å få gaver av folk jeg vet har dårlig råd
  • Jeg får dårlig samvittighet av å bidra til å "legge en liste" over hva barn burde få og hva som er "for lite"
  • Eller: om man er i en vanskelig situasjon selv så blir jo hele jula å handle om bekymringer - blant annet for de dumme gavene som en vet at andre ikke setter noe særlig pris på uansett, det er jo bare en ting liksom. Noen voksne vil gjerne ha opplevelser(koster det samme, men er jo mye mer hyggelig!) - men jeg tror ikke det er helt innafor hos de fleste, spesielt ikke unger og ungdom som jo er veldig lettpåvirkelige ifht "hva får andre - det burde vel jeg også ha for å ikke havne utenfor"

Og ikke kommer det somregel snø heller! :sno: Og så skal jeg klage på en ting til: endel har jo familiemedlemmer som har en tendens til å sette sine behov foran andres, og dermed blir jula en eneste stor diskusjon om det som er "feil" for noen som har veldig spesifikke ting de MÅ ha: ribbe eller pinnekjøtt/feire hvilke dager hvor hos hvem og hvem skal delta der, ånei - det blir så bråkete hos de og de/den sure onkelen til noen/enda verre: den onkelen som alltid blir full/enda verre: far eller mor som blir drita) og jammen legger en på seg 5 kilo og :hoho:

Men det som ER koselig er alle lysene i gatene og glitrende rim på bakken når han fyren oppi tårnet på Domkirken på Kristiansand spiller julesanger på saksofon :hjerte:  Alle burde hatt en sånn mann oppi et tårn i jula!

Det gjelds liksom bare å holde seg unna handlegatene, der oser det jo stress og oppfordring til å bruke mest mulig penger.

 

Om jeg hekler eller strikker noe, blir det billigere her ihvertfall. Men det er fordi jeg har masse restegarn som ellers bare blir liggende og ikke blir brukt til noe som helst. :lol: 

Ellers enig i alle punktene dine, selv om jeg synes de fine sidene ved jul overskygger de kjipe sidene. Jeg ELSKER jul, det er stort sett det eneste lyspunktet i en ellers mørk og nitrist vinter (for meg). :tre: Det året jeg var høygravid med M (hun ble født i januar), er den beste desemberen jeg hadde. Da var jeg ferdig med alle julegavene FØR desember begynte. Det skal jeg prøve på i år også. :nigo: 

1 time siden, Diddles skrev:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menneee...hvis det er noen som kan strykes fra gaver-vi-må-gi-lista så er det vel virkelig gaver til venners barn!! Ungene får jo så enormt masse presanger ofte at jeg tror ikke de registrerer hvem de får av eller ei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og glass til eplesmør kan like gjerne være et tomatpureglass eller lignende som du fjerner lappen på og pynter litt - jeg har slutta å kjøpe glass for å gi bort :sjenert: Da blir det nemlig fort dyrt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludodama
1 time siden, Diddles skrev:

Og glass til eplesmør kan like gjerne være et tomatpureglass eller lignende som du fjerner lappen på og pynter litt - jeg har slutta å kjøpe glass for å gi bort :sjenert: Da blir det nemlig fort dyrt...

= Spare på glass året gjennom for enten å bruke i gaveøyemed eller lagre ting på selv.

Der gav du meg ett bra tips :nigo: 

Jeg vurderer stadig å kjøpe mer glass til oppbevaring hvilket er helt idiotisk når jeg jo kjøper ting og tang allerede på glass og bare hiver de til gjenvinning!(brtsett fra de ene jeg liksom skulle bruke som spireglass, men fortsatt har tilgode å så mye som dytte noe bomull oppi) :hoho:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og venninnene mine gir bare til hverandre, ikke til ungene. De får så mye allikevel! Men vi er faddere til ungene til begge venneparene til mannen, og da føler vi at vi bør gi til dem. Det fører selvsagt til at vi må gi til alle søsken = totalt 6 gaver bare der. Legg så til svogers 3 unger og vi har totalt 9 stk vi skal kjøpe til utenom nærmeste familie. Men nå har jeg en idé, og selv om det kommer til å bli mye jobb, vil det ikke koste så veldig mye mer enn tid og noen hundrelapper totalt til alle unger. :5: 

Jeg tar vare på mange glass jeg også, men jeg bruker de fleste selv! :fnise: Lager jo mye eplemos og eplesmør til meg selv også, så da blir de brukt til det. Men om man går på Nille eller Søstrene Grene får man enkelt tak i glass til 20-30 kroner. Det er ikke så ille synes jeg. Pynte med ungenes fingermaling til besteforeldre, og vips! julegave ferdig. :tommelsmil: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg stemmer også for at du blir værende en stund til! :jepp: Liker så godt å lese om hverdagen deres, du ville blitt savnet hvis du forsvant! Men jeg kjenner igjen det du sier om at det er mange som enten er borte eller stille (jeg er en av dem) og jeg tror mange har blitt innhentet av hverdagen av oss som var mer aktive her før. Men så går det jo litt i bølger også, så jeg håper det tar seg opp igjen! 

God helg til deg og familien! :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Tennessee skrev:

Jeg stemmer også for at du blir værende en stund til! :jepp: Liker så godt å lese om hverdagen deres, du ville blitt savnet hvis du forsvant! Men jeg kjenner igjen det du sier om at det er mange som enten er borte eller stille (jeg er en av dem) og jeg tror mange har blitt innhentet av hverdagen av oss som var mer aktive her før. Men så går det jo litt i bølger også, så jeg håper det tar seg opp igjen! 

God helg til deg og familien! :klem: 

Ja, det gjør nok det! :jepp: Er jo sånn selv også. Det var så fint her inne før ferien, for da var alle høygravide og hadde tid til å sitte her og underholde oss andre. :hoho: 

Gooood helg til deg også! :klem: 

 

Vi skal til Danmark, vi. :nigo: Har vært så fraværende her inne den siste tiden, så jeg vet ikke om jeg har fått sagt det? Jeg har nå en hel, salig, deilig uke med ferie foran meg. :strix: I morgen tidlig reiser vi til Lindesnes på hytta til svigerfar. Båten til Danmark går fra Kristiansand på søndags morgen, så da slo vi like greit to fluer i én smekk og fikk besøkt dem også. I Danmark skal vi først på Bilka (billig pepsi max! :hoho: ), før vi sjekker inn på Lalandia. Der skal vi nyyyyte dagene, med badeland, lekeland og en dag i Legoland. Det skal mildt sagt bli helt fantastisk. :hjerte: Gleder meg til å tilbringe tid sammen bare oss familien. :rodmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høres ut som om dere har en herlig uke foran dere :nigo:

Drømmer også om Danmarksferie. Har vært der en gang på ferie, men da var jeg 3 :fnise: Så er på tide nå! Mannen er på gli, for han vil gjerne i Legoland ;) OG E kunne tenkt seg Lalandia, så tror det kan bli vår neste ferie :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Huh, har jeg ikke vært innom her siden før ferien? :klo: Rart hvor fort tiden går. Samtidig ikke, for jeg skriver jo det omtrent i hvert eneste innlegg for tiden. :fnise: 

Ferien vår var rett og slett magisk. :strix: Ungene liker godt å kjøre bil, så lenge de blir underholdt med film og snacks. Jeg får strikke/hekle (kommer godt med mtp den store julegaveproduksjonen jeg holder på med for tiden), og tiden går fort. Jeg klarte dog å bli skikkelig kvalm på Danmarksbåten, noe jeg aldri i mitt liv har blitt før. Jeg som har vært en stolt sjømannsdatter og hele pakka. Neida, jeg ble helt slått ut av små pinglebølger. Jeg får skylde på uggen og trøtt kropp eller noe. ;) Hjemturen gikk helt fint, så jeg vet ikke helt hva det var som gikk av meg.

Vel fremme, i en dritfin hytte btw! - positivt overraska over den der, dro vi rett til Lalandia-senteret for å titte litt, i tillegg til å leke galmann på lekeland. Ungene var sånn passe :bond: etter 3 timer på båt + totalt 4 timer i bil.

Neste dag var vi i badeland. Supergøy for liten og stor! Og dere! A svømte alene i minst 5 meter. Fremdeles ikke langdistanse med andre ord, men det er ingen tvil om at hun har knukket koden. Hun klarer å trø vannet som en proff, og holder seg flytende kjempelenge. Så lenge hun husker å gjøre svømmebevegelser med armene i tillegg til å trø vannet kommer hun seg fremover så det suser etter. Flinke jenta mi! :rodmer: 

Dagen før avreise var vi i Legoland, høydepunktet på turen. :nigo: M fikk møte heltene sine i Ninjago, og ellers nikoste vi oss med karuseller og gøye ting. Det var mye folk til å være en random dag i oktober, men relativt lite i forhold til hvordan det er på sommeren. Behagelig uten for mye kø over alt.

Hjemturen var fin, men lang. Totalt 13,5 timer med reising, inkludert 3 timer på båt. Når jeg tenker over hvor lenge vi faktisk satt i den bilen så er jeg mektig imponert over jentene altså. De klagde ikke en eneste gang (bortsett fra da A merket at hun hadde glemt igjen en liten Legofigur på bensinstasjonen hvor vi stoppet for å gå på do - hun gråt i 50 km sikkert, så lei seg var hun :kose: ), noe jeg synes er sinnsykt bra for en kjøretur på 10 timer. 

Alt i alt er vi skjønt enige om at turen frister til gjentakelse, om enn da litt lenger varighet på den. Det ble en smule langt å kjøre for kun tre netter. :buss: 

 

Ellers var resten av ferien helt fantastisk! Jeg fikk virkelig tid til å senke skuldrene og legge jobben vekk, for ungene ville i barnehagen begge dagene! Jeg hadde riktignok nattsvart samvittighet for å sende dem i barnehagen mens jeg var hjemme, men det var nok godt både for meg og for dem. Prøver å fortelle meg selv det ihvertfall. :sjenert: Og tradisjonen tro blir man bare enda latere jo mindre man har å gjøre. :fnise: Huset stod på hodet, men jeg konsentrerte meg om å sitte i sengen med strikketøy i fanget og Gilmore Girls på pcen. :briller2: 

Nå har det jammen gått en arbeidsuke også etter ferien. Dæven døtte, nå er det snart jul! :ler: Apropos; jeg har fått laget snart 6 julegaver allerede! Bare 6 av de hjemmelagde igjen. I mellomtiden må jeg få tid til å strikke denne til M (mamma strikker til A) før julaften. Puh, det gjelder å henge i. :nigo: 

Og dere! For to dager siden mistet A sin første tann. :rodmer: Herregud, jenta var så stolt at hun nesten sprakk. Det første hun ville gjøre (klokken 8 på kvelden), var å ringe mammaen til bestisen i barnehagen. :hoho: Vi gjorde ikke det altså, men vi måtte videochatte med både bestemor, farmor, tante og onkel. :fnise: Hun var ikke i seng før klokken 9 den kvelden, lykkelig og spent på vannglasset som stod på rommet hennes. Uten tann forøvrig. Den mista hun enten da vi syklet på tur, eller da hun spiste pære etterpå. Antakeligvis har hun svelget den. Men vi trøstet henne med at tannfeen kommer uansett, så da gikk det greit.

I dag skal jeg og mannen på tur med jobben min. Hele helgen faktisk! Vi skal inn på et fjordhotell og bare kose oss med god drikke og god mat. Vi har vært litt ambivalente til hele turen, for etter at vi hadde meldt oss på ble vi invitert til en fest vi mye heller hadde lyst til å gå på. Vi blir seriøst aldri invitert til fest - ikke fordi vi er viggo venneløse altså, men ingen i vår omgangskrets gjør sånt lenger - men akk. Har man forpliktet seg, så har man det. Men nå gleder jeg meg altså litt. To netter på fint hotell, med full oppvartning og god mat. Det blir helt sikkert helt supert! :jepp: 

Ha en fin helg da, dere! :sol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det hørtes ut som en fantastisk tur! Selv om jeg skjønner godt at det blir mye kjøring for få dager. De bildene du delte underveis var strålende. Jeg har faktisk aldri vært i Legoland som liten, og ikke kjære heller, og med tanke på hvor mye lego som fortsatt er i vårt hus burde vi nesten tatt turen vi også :ler:

 

Jeg er så enig med deg i prioriteringen på feriedagene med serier og håndarbeid altså! Jeg har også funnet ut det, at hvis jeg skal kunne gjøre sånne ting må jeg gjøre dem når jeg er helt alene, uavhengig av hva som egentlig burde vært gjort i huset. Hurra for egenpleie av den sorten! Og så flink du er til å produsere julegaver! Jeg er sånn ca 2/3 ferdig med nummer én jeg… :flau:

 

Kos dere masse på hotelltur! God helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludodama

Julegaver? :ohmy:

Det hørtes ut som en skikkelig fin tur og ei innmari fin uke - de er så skjønne de to jentene dine! :hjerte:

Jeg må si tålmodigheten din er bedre enn min - for ikke en kjeft får meg inn i en bil i så mange timer for å dra noe sted. Nå skal det sies at jeg blir helt jævlig bilsyk, men uansett: skal vi til legoland blir det med fly. Eller at far tar unger med seg alene :nigo: Med eller uten fly, lissom.

Har du alltid vært flink til å strikke, eller har du lært det ordentlig på et tidspunkt? Jeg har liksom lyst på en måte - men på en annen måte så hater jeg håndarbeid :hoho: 

Sying hadde jeg giddet, men da må jeg på kurs og allting. Og det gidder jeg heller ikke. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...