Gå til innhold

Belle


^^Belle^^

Anbefalte innlegg

Mandag. Ny uke, som startet med at jeg forsov meg. :ler: veldig greit at jeg har en såpass fleksibel jobb som jeg har - ingen møter starter før tidligst klokken 9. :lol: 

Vi har hatt en superfin helg! Egentlig oppskriftsmessig hverdagslykke, så om det er spennende for noen andre å lese om hva vi har gjort kan jeg ikke svare på. :fnise: 

Det første vi gjorde da vi hadde spist middag på fredag var å dumpe nedi sofaen på kinorommet for å se Tornerose. Elsker at jentene elsker Disneyfilmer like mye som det jeg gjør - både klassiske og de nye. :hjerte: Jentene la seg, og jeg satte meg godt til rette i sengen for å binge-se Gilmore Girls mens jeg gjorde ferdig heklevesken. Superfornøyd med den! :jepp: 

På lørdag hadde jeg egentlig planer om å gå på trening, men jentene hadde ikke lyst, så da dro vi heller til søster. Der ble vi i 7 timer. :hoho: Vi matet svanene i øs-pøs regnvær, lekte i barnehagen, så film (Kung Fu Panda 3 :rodmer: ), lagde middag, lekte og koste oss. Vi dro hjem klokken 7, akkurat i tide til å legge ungene. :lol: Men vi var skjønt enige om at dagen hadde sust avgårde, og at vi hadde hatt det gøy hele gjengen. Etter leggetid satte jeg meg igjen godt til rette i sengen, binge-så Gilmore Girls og begynte å strikke denne (i grått og gult). Er ikke noen ihuga strikker, men får det for meg av og til. Og så er det jo egentlig gøy når jeg holder på. Flinkere kan jeg absolutt bli, for noe ujevnt (dog uten hull :5:) blir det. Sorterte i garnstæsjet mitt på lørdagen også, og har nå planlagt å strikke litt mer. Jeg har funnet ut at så lenge jeg har to ulike, nye prosjekter å holde på med, så klarer mitt veldig korte ''attention span'' å holde seg konsentrert til prosjektet er ferdig. Hiv inn prosjekter jeg holder på med (som nå begynner å bli tosifret), så har jeg alltids ett eller annet å gjøre. :fnise: 

I går var det endelig, på det som føles som en eeeevighet, fint vær. Vi gjorde egentlig ikke så veldig mye, men jeg og M var ute og luket i bedet mens A fikk alenetid inne med lekene sine (noe hun sårt trenger innimellom), før begge jentene hoppet på trampolinen mens jeg fikk luket i ene halvdelen av hekken. Jeg skal prøve å få gjort ferdig all luking (resten av hekken, som kommer til å ta en million år :daane: ) før styggværet setter inn igjen til helgen. Tviler på at jeg får gjort det altså, men akk. Det er greit å ha ambisjoner. Det jeg derimot er NØDT til å få gjort denne uken, er å male. Vi har bokstavelig talt ikke hatt mulighet til å male før nå, enten på grunn av regn eller fordi det ikke passet - som syk M de to dagene det var fint i slutten av juni. :lol: Rekkverket rundt terrassen MÅ males i år, og så lenge jeg får noen til å underholde ungene mens jeg holder på, skal jeg få klart det.

Resten av søndags ettermiddag ble brukt til å se Kung Fu Panda 3 to ganger til (serr, ungene mine er gale etter Kung Fu Panda - noe jeg digger! :ler: ), leke, rydde, ikke spise middag ( :dry: ), samt turn og strikking på sengekanten for min del. Sovnet ikke før midnatt, noe som nok var en stor grunn til forsovelsen i dag morges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som en veldig koselig helg! :jepp: Kjekt når man er på besøk og timene flyr avgårde :)

Synes den vesken du har heklet er kjempeflott!  Jeg klarer ikke å hekle med flere farger om gangen,  men skal absolutt gi det et forsøk til! For den hadde vært fin å ha :nigo: Og flott genser du har begynt på! Jeg er ikke flink nok til å lage ting til meg selv, blir helst E og vennene hennes som får her. Jeg skjønner veldig hva du mener med å ha mange pågående prosjekter! Ved siden av sofaen har jeg de jeg jobber med for øyeblikket,  og det er vel 7-8 stk der. Og så har jeg en kommode på lekerommet til E hvor det nok er 10 andre prosjekt som ligger :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15.8.2016 at 21.25, Småkjekset skrev:

Høres ut som en veldig koselig helg! :jepp: Kjekt når man er på besøk og timene flyr avgårde :)

Synes den vesken du har heklet er kjempeflott!  Jeg klarer ikke å hekle med flere farger om gangen,  men skal absolutt gi det et forsøk til! For den hadde vært fin å ha :nigo: Og flott genser du har begynt på! Jeg er ikke flink nok til å lage ting til meg selv, blir helst E og vennene hennes som får her. Jeg skjønner veldig hva du mener med å ha mange pågående prosjekter! Ved siden av sofaen har jeg de jeg jobber med for øyeblikket,  og det er vel 7-8 stk der. Og så har jeg en kommode på lekerommet til E hvor det nok er 10 andre prosjekt som ligger :ler:

Det var den! Og nå er det jammen helg igjen! :nigo: 

Takk for det! Hekling med flere farger er jo enkelt. :ler: Enklere enn å strikke med flere farger. Det er vel helst selve byttet som kan være tricky om du ikke vet hva som ser best ut. Det er jo det mønsterhekleren har gjort feil ser jeg, sånn at det har blitt hakkete i bunn. 

Godt å høre at jeg ikke er alene om å være prosjekthore. :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag igjen! :hoppe: Denne uken har gått racerfort selv om vi ikke har gjort på noe spesielt. På tirsdag var A i selskap hos nabojenta, mens jeg og M egentlig hadde planer om å se Kung Fu Panda 3 og kose oss med brus. Det er sårt å si at M ikke får være med på sånt, samtidig som det er veldig veldig sunt også. Men på veien hjemover (50 meter) skiftet hun mening plutselig, og svingte innom nærmeste nabo for å leke der i stedet for. Nabogutten er født i samme år som M, men i desember, så han er jo i praksis ett år yngre enn M. Nå begynner det derimot å jevne seg litt ut, og de leker veldig fint sammen. Han har en eldre søster og slett ikke fremmed for å leke med kjøkken eller dukker, og M er jo litt ''guttete'' av seg og liker å leke med biler og dyr. Perfekt match. Håper de kan leke fint sammen videre også - hun har savnet en lekekamerat å henge med. Det er grenser for hvor ofte A gidder å ha henne hengende etter seg også. Som storesøster selv forstår jeg det veldig godt, og som mamma forstår jeg hvor sårt det er å ikke få være med. En vanskelig balansegang. 

Mens ungene lekte, skravlet jeg og nabokona. Hun er en del eldre enn meg, over 10 år, men vi har allikevel god kjemi synes jeg. Koselig å skravle om alt fra interiør til unger til sparepenger. :fnise: 

...og det har vært min sosiale uke, dere. :hoho: Mamma var innom en tur på onsdag, men ellers har jeg kun snakket med ungene utenom arbeidstid. Vi har lekt, lekt, lekt, pluss sett Kung Fu Panda i snitt 0,75 ganger om dagen. Jeg har strikket (holder også på med toveiskjole fra Pickles (isblå og rosa) - jeg begynte i str 3-4 år til A, nå skal M få det ferdige produktet. Gaaawd, det går seint med patentstrikk, ass!), sett Gilmore Girls og støvsugd én gang. Fikk brettet klær i går - ellers har det skjedd fint lite hos oss.

I helgen skal vi bare kose oss. I morgen kommer søster og gjengen på komlemiddag, og på søndag skal vi i 5-årsdag til sønnen til mannens bestis. Kjipt at mannen ikke er hjemme, men det skal bli litt fint å få sosial omgang med noen som ikke er enten søster eller kolleger.

 

Ukas 
 
bok/låt/serie/kulturelt innslag av ymse art(lavkultur og!)

Bok: Akkurat nå holder jeg på med The Universe vs. Alex Wood, av Gavin Extence. Denne boken kjøpte jeg KUN fordi den var på tilbud på amazon, men jeg er jammen glad for det! Elsker å oppdage skatter jeg ellers aldri hadde lest. Anbefales! :jepp: 

Lydbok: Snart ferdig med The Dark Tower. Milde moses, for en sær, sær mann Stephen King er. 

Serie: Gilmore Girls. Lader opp til ny sesong som kommer i november. :hjerte: Gleder meg på en måte til jeg er ferdig med alle 7 sesongene - da kan jeg få livet mitt tilbake. :ler: 

Leseutfordring: 39/55. :nigo: 


trening/fysisk aktivitet

Kun 1 økt den siste uken. Har vært litt blah. Pluss se punkt om Gilmore Girls. Har såvidt gjort noe som helst husarbeid hele uken, og ihvertfall ikke trening. :hoho: Men hadde en god pilatesøkt på mandag.

 
ungeprat

Hva skal jeg si? Det går som det alltid pleier å gå. Jentene er stort sett gode å ha med å gjøre. De spiser, sover, leker og ser på Kung Fu Panda 3. Milde himmel så glad de er i den filmen. :fnise: A ser deler av den hver eneste kveld i stedet for barnetv. Innimellom hører jeg henne si ''nunchuck babe''. :skratte: ''Ka e babe, mamma?'' Og jeg bare... ''eh. Jente? Jah, jente er det.'' 

forfengelighet

Driver og vindusshopper etter nye sko til vinteren. Har jo nevnt før at jeg virkelig skal gå inn for at denne høsten og vinteren blir MIN, uten lange høstdepresjoner på grunn av mørket og dårlig vær. Løsningen er fine klær og sko. :ler: Skal ha meg noen brune chelseaboots. Mulig det blir disse. Dessuten skal jeg ha meg en sånn jakke. Prøver å finne den brukt enn så lenge. Fornuftig og sånn. Har også planer om å hekle/strikke masse luer og skjerf, pluss innkjøp av skinnhansker. :shoppe:  

kule ting

Ingen særlig kule ting denne uken. Kanskje bortsett fra Radioresepsjonen på insta. Joh, de er kule, de. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, er det en hel uke siden sist oppdatering? :daane: Uken har gått fort, om ikke annet!

Helgen vår var rolig og fin. På lørdag var jeg på trening, og ellers bare lekte vi hjemme. Ingen besøk, bare oss tre. :hjerte: På søndagen var vi i selskap, og så var den dagen borte også. :fnise: 

I uken som har vært, har vi ikke gjort så veldig mye greier egentlig. M legger seg så tidlig for tiden (18:15), hun trenger det virkelig!, så ettermiddagene blir veldig korte. Vi er ikke hjemme før 16:15, og en time senere er vi ferdige med å spise middag. Da har vi bare en time på oss, hvor vi skal rekke å kose, leke og se barne-tv. Sistnevnte blir oftest nedprioritert. Det samme blir forsåvidt kosing, da den eneste tiden ungene har tid til å kose er når vi ser barne-tv. :lol: De leker så utrolig fint sammen for tiden. Både sammen, og ved siden av hverandre. Aaah, roen har senket seg over Belle-heimen, omsider!

Vi kan derimot ikke klassifisere morgenene som rolige. Det er oftest enten én av dem eller begge som klikker mongo for hver minste lille ting. Oftest er det A som klikker fordi sokkene ikke er myke. :hoho: Vi har flere morgener brukt et kvarter på å finne godkjente sokker. Her en kveld fikk hun ikke lov til å ta av seg sokkene, og jeg nærmest tvang henne til å sove med sokker fordi jeg ikke orket mer. :ler: Men, men...godt hun har type 2 par sokker som hun takler da i det minste. Erfaringsmessig er dette noe som går over av seg selv - det gjorde det med Lappehysteriet-15 også. I dag måtte jeg bære en skrikende, spyttende og fresende M i barnehagen fordi hun ikke fikk lov til å ta med seg en leke inn. Erfaringsmessig er dette noe som går over etter sånn ca. et kvarter. La henne rase fra seg, og så plutselig er det ''gla i dei, mamma!'' og kyss og klem. :hjerte: 

I går var jeg, søster og mamma på deit. :rodmer: Jeg skulle egentlig i klubb, men hun som skulle ha klubben hadde dobbelbooket seg så vi utsatte det til neste uke. Jeg, sulten på sosial omgang som jeg var, foreslo da at vi kunne ut og spise, bare oss 3. Det er jammen ikke ofte sånt skjer. Og det var så koselig! God mat, god skravlings, Pokémonjakt (fra bilen) i sentrum og hele pakka. :hoho: 

I dag er dagen A har ventet på i evigheter nå; trampett. Håper hun liker det, og at det er noe hun kan fortsette med. Merker at ettermiddagene - så korte som de enn er - blir veldig ensformige. Det skal bli godt å ha en fast aktivitet. :jepp: 

Andre planer for helgen innebærer: mannen kommer hjem i dag :hoppe: , bror kommer hjem i dag :hoppe: , fotballtrening for M i morgen (herregud som hun gleder seg! :daane: ), bursdagsselskap for bror i morgen og filmkveld med bror i morgen. Jeg har i tillegg ikke det mandagsmøtet som jeg tenker på hele helgen å grue meg til - det er droppet. :5: Dette skal bli en god helg, dere!

 

Ukas 
 
bok/låt/serie/kulturelt innslag av ymse art(lavkultur og!)

Bok: Har ikke komt særlig lengre i The Universe vs. Alex Wood. Se punkt om serie.

Lydbok: Dark Tower ferdig, og jeg har begynt på Clariel av Garth Nix; bok 4 i Abhorsen-serien. Fin! :jepp: 

Serie: Gilmore Girls. Lader opp til ny sesong som kommer i november. :hjerte: Gleder meg på en måte til jeg er ferdig med alle 7 sesongene - da kan jeg få livet mitt tilbake. :ler: 

Leseutfordring: 40/55. :nigo: 


trening/fysisk aktivitet

1 økt den siste uken også. Har vært altfor opptatt med Gilmore Girls til å gjøre noe som helst annet vettugt. :fnise: 

 
ungeprat

Ikke noe spesielt å nevne her egentlig. Kule jentene mine. :rodmer: 

forfengelighet

Meh. Har såvidt begynt å tenke på at jeg bør gå til frisøren. Men akk.  

kule ting

N/A (for opptatt med Gilmore GIrls til å surfe på nettet :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

:vinke:

I morgen må du ta med deg ninjaen din (og søsteren hennes) for å se på kjære spille amerikansk fotball kl 14 :jepp:  Neida, du må jo ingenting, men det er en gylden mulighet til å både se tøffe jenter på banen og å hilse på meg på sidelinja ;)

God fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Ludodama skrev:

Hallooooooo!

Du, det eplesmørgreiene du har snakka om engang - hvordan funker det og lages sa du?

 

Heeeei! :vinke: 

Det blir som et krydret eplesyltetøy av noe slag. Kjempegodt! :sikle: Jeg bruker det mest til cottage cheese og mandler, og ostesmørbrød, men det kan brukes til alt mulig rart fra baking (brukes likt som apple sauce) til middagslaging. Jeg lager usøtet eplesmør, siden jeg synes epler er søtt nok i seg selv. Du må nesten prøve deg frem. Men altså, det jeg gjør er å kutte opp en hel haug med epler, med skall på. Bruker sånne billige du får i typ plastpose. Så heller jeg over en grei mengde eplejuice og skviser litt sitron over, før jeg krydrer med kanel, malt nellik og muskatnøtt. Tar det litt på gefylen, men har tatt utgangspunkt i denne oppskriften. Setter langtidskokeren på lav, og lar den stå i 15 timer. 

 

9 minutter siden, Tennessee skrev:

:vinke:

I morgen må du ta med deg ninjaen din (og søsteren hennes) for å se på kjære spille amerikansk fotball kl 14 :jepp:  Neida, du må jo ingenting, men det er en gylden mulighet til å både se tøffe jenter på banen og å hilse på meg på sidelinja ;)

God fredag!

Iiiiik. Takk for at du minnet meg på det. Det må vi få til! :tommelsmil: Vet du hvor det er? Kan helt sikkert google altså, men. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, ^^Belle^^ skrev:

Iiiiik. Takk for at du minnet meg på det. Det må vi få til! :tommelsmil: Vet du hvor det er? Kan helt sikkert google altså, men. :fnise: 

Hurra! :hoppendeglad:

Det er visstnok på "Gymnasbane 7" hvis det sier deg noe... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tennessee skrev:

Hurra! :hoppendeglad:

Det er visstnok på "Gymnasbane 7" hvis det sier deg noe... :sjenert:

Det sier meg noe! :jepp: Da vet jeg hvor det er. :5: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, verden! Nå er det faktisk to hele uker siden sist! Har vært travel, og har hatt litt KG-blues. Pleier å få det innimellom, og da orker jeg ikke å komme innom så ofte. 

Skalviseeeee. Hva har skjedd siden sist? 

* M har fått hull i ørene! :hjerte: Jeg vet ikke helt hvordan vi kom inn på samtaleemnet, men søster spurte ihvertfall i forbifarten om hun hadde lyst på det. Vi har jo spurt A flere ganger, men der er det totalt uaktuelt. M svarte at ja, det hadde hun. Så lot vi det gå litt tid, og på lørdag i forrige uke dro vi til frisøren for å gjøre det. Hun var så bestemt på at dette ville hun, og satt som et lys i stolen. Hun gråt litt da de tok hullene, men det tror jeg var mest fordi hun skvatt sånn av det uventede ''panget'' at hun ble redd, heller enn at det gjorde veldig vondt. Etterpå kunne hun ikke gå forbi et speil uten å studere seg selv. :ler: De gror fint, så nå har vi én stk vakker ninja med bittesmå sølvblomster i ørene. :rodmer: 

* A har begynt på trampett. Og milde moses, det må være noe av det gøyeste hun har gjort noensinne. Hun har nedtelling til fredagen hver dag (hun begynner rett etter at trampetten er ferdig :fnise: ), og snakker om det hele tiden. A er en forholdsvis innesluttet jente som ikke snakker om følelser og ting hun gleder seg til, men trampett er altså en av de tingene. Jeg var med første gang, ellers vil de helst at foreldrene skal holde seg borte. Det tror jeg bare et et pluss for A, som ikke trives med så veldig mange ukjente voksne. Forrige fredag var hun totalt gjennomsvett da jeg hentet henne, så det er ihvertfall ikke noen tvil om at de får rørt på seg.

* M har begynt på allidrett. Hun storkoser seg virkelig. Vi prøvde ren fotball også, men hun var rett og slett litt for liten. Hun har stålkontroll på ballen, og elsker ''løyper'' hvor man skal føre ballen fremover, men der stopper interessen også. Spille på lag? Nesj, det gidder jeg ikke. :ler: Så da ble det allidrett, som er litt mer rettet mot hennes aldersgruppe. Jeg har enda ikke hatt muligheten til å være med, så jeg gleder meg til onsdag. :ball: 

* Jeg har vært på reise. Var på kurs i Oslo på tirsdag, og overnattet hos bestis. Grytidlig på fredags morgen tok jeg flyet til Bergen for to nye dager på kurs. Jeg liker kurs og sånt, men denne gangen ble det rett og slett litt for mye av det gode. Kroppen protesterte vilt, og jeg er nå helt i ubalanse. Føler meg rett og slett bare helt bæsj, så det skal bli godt å komme tilbake til gode rutiner igjen.

* Mannen har kommet hjem, og er i full gang med å studere. Han er så flink! Veldig strukturert, og er faktisk disiplinert nok til å sitte hjemme og lese når han ikke har forelesning. Det er en helt ny hverdag for ham, og han har i tillegg fått jobben med å både levere og hente ungene i barnehagen. Jeg har begynt å jobbe 7-15 nå, og har bittelitt lengre ettermiddag enn før. Deilig! :hjerte: 

* Vi har bestilt høstferie. Har jeg sagt det før forresten? Vi skal til Lalandia i Danmark, og gleder oss masse. :sol: <--- fordi den symboliserer ferie, uansett hvor mye oktober det er.

* Vi har søkt ny barnehage til M. :redd: Det er skummelt, og vi vet jo ikke om hun får plass heller, men nå er det ihvertfall gjort. I veldig god tid, skal sies, men man kan vel aldri være for tidlig ute. :ler: Det er til barnehagen som ligger nærmest oss, og som man passerer på vei til skolen. Vi gjør ting en hel haug enklere for oss selv om hun får plass der når A begynner på skolen. Kryss fingre og tær!

 

Nå har jeg to jobbuker foran meg som jeg mistenker kommer til å bli rimelig hektiske. Prosjektlederen er borte, og all dritten faller på meg. :fnise: Men jeg jobber med meg selv, og har bestemt meg for å ikke la ting gå sånn inn på meg. Jeg liker ikke meg selv på den måten, og jeg har heller ikke mulighet til å være sånn om jeg skal klare å fortsette å jobbe i den jobben jeg har. Jeg har jo ambisjoner om å nå enda høyere, så jeg må bare bli vant med det. Har blitt veldig mye bedre altså, men jeg har fremdeles en lang vei å gå. Jeg kommer aldri til å bli en kynisk og hard forretningskvinne, men det har jeg ikke lyst til å bli heller. Jeg føler jeg har en god lederstil, samarbeider i stedet for å kommandere, men jeg må bli litt bedre på å håndtere konflikter. Jeg føler jeg har et godt grep om hva jeg er flink på og hva jeg trenger å jobbe med, noe som bare må være positivt tenker jeg. 

Sånn ellers går det fint med ungene. A er inne i en fase hvor alle klær klør eller er stive. Milde moses, her er det en berg- og dalbane av følelser bare på grunn av sokker. Mannen var så forbanna i helga at han strøyk sokkene ( = gjorde dem varme) hennes. Egentlig en enkel måte å få henne til å godta dem, men akk så teit allikevel. :hoho: Til tross for dette, får vi tilbakemeldinger fra barnehagen om at de føler hun er blitt mye mer balansert og har funnet seg godt til rette der hun er nå. Det ser jeg jo selv også. Mannen tok henne skikkelig en kveld jeg var borte. Da nektet hun å høre på ham og oppførte seg rett og slett ufyselig, så han gikk opp og la henne. Dette var samtidig som M la seg, noe som tydeligvis var helt under beltestedet for A sin del. Den lille timen hun har alene er nok ganske god for henne å ha, så hun har vært mer eller mindre en engel siden den gang. Hun tok virkelig til seg det mannen sa til henne, noe som er godt å se. Av og til føles det som om vi har unger med vind i ørene, og som ikke tar til seg noe som helst. :lol: 

M er...M. Merkelig, kul og veldig morsom. Hun har en personlighet som ikke ligner noe annet altså. Hun tar veldig etter A, men hun gjør på den måte som blir hennes egen allikevel. På søndag oppførte hun seg helt dust da mannen skulle ta på henne setebeltet. Hun nektet, og plutselig begynte hun å le. Sånn skikkelig falsk latter, som etterhvert smittet over på alle i bilen og vi satt der alle 4 og hadde latterkrampe. Fine, gode familien min. :hjerte: 

 

 

Ukas 
 
bok/låt/serie/kulturelt innslag av ymse art(lavkultur og!)

Bok: The Universe vs. Alex Woods var...helt fantastisk. Den tok en vending midt i, som bare...grep meg om hjerterota og. Åh. Jeg leste den ferdig på flyet fra Oslo til Bergen, og satt faktisk der og gråt. Det har jeg ikke gjort siden jeg leste Ringenes Herre for første gang - og det er mange år siden. Nå er jeg litt i limbo. Begynte på en bok i går kveld, men klarte bare å lese noen sider før jeg sovnet.

Lydbok: Clariel av Garth Nix fremdeles. Snart ferdig med den. :nigo:  

Serie: Gilmore Girls. Lader opp til ny sesong som kommer i november. :hjerte: Gleder meg på en måte til jeg er ferdig med alle 7 sesongene - da kan jeg få livet mitt tilbake. :ler: <--- dette punktet står fremdeles.

Leseutfordring: 41/55. :nigo: 


trening/fysisk aktivitet

Den siste uken har jeg null økter faktisk. Har vært bortreist på kurs halve uken, så da har jeg prioritert familieliv i stedet for. På lørdag starter jeg opp igjen, med 3 faste treningsdager i uken.

 
ungeprat

Se over.

forfengelighet

Jeg har vært hos frisøren! :hoppe: Og klippet meg kort (isj). Til skuldrene, bare, så jeg tok sikkert 15 cm av det. Er kjempefornøyd. :nigo: 

kule ting

Denne artikkelen traff meg midt i magen i dag morges. Det er september, og tid for lønnssamtale. Må bare kvinne meg opp til å avtale tid med øverste sjefen. Men akk, det er altfor sant. Jeg håper jo at sånt ikke skjer i min bedrift, men man blir litt betenkt. Jeg har blitt lovet lønnsforhøyelse i to år nå, men ingenting har skjedd. Har mine mannlige kolleger fått høyere lønn? Jeg håper jo ikke det, men hvem vet. ..og her snakker jeg ikke om noe urimelig krav fra min side altså. Jeg tjener mindre enn mange av de jeg har under meg, noe som ikke er riktig mtp. jobb og ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ, tjener du mindre enn mange av de under deg?????.............det høres jo helt fjernt ut spør du meg. 

Jeg skal prøve den eplegreia, men bare "hurtigkoking" isteden da jeg ikke tør bruke saktekokeren :P Er livredd for den :ler:

Jeg har litt samme samtaler som deg med meg selv angående politisk engasjement(jeg har allerede bestemt meg for å aldri bli sjef :P Jeg kan være prosjektleder eller noe sånt, men vanlig sjef - neitakk) - man må liksom takle spisse albuer og drittstemning fra endel fordi noen oppfatter alle som potensiell konkurranse. Og jeg er liksom ikke skapt for sånt, jeg gidder ikke. Men samtidig - om alle tenker sånn når jo ingen opp og får endret noe som helst. Hverken på jobb eller andre steder. 

Og jeg er dritdårlig på å takle konflikter. Jeg bare setter på ignoreknappen, men ser jo at det ikke virker om en plutselig jobber sammen med noen som tar alt som en potensielt konflikt og omtrent leter etter dem med lommelykt. Jeg har bare null til overs for "vanskelige" medarbeidere og kollegaer som lager styr og oppfører seg ugreit. Nå er det sånn at rollen min krever at jeg kan komme overens greit med absolutt alle og få tillit, og da kan en liksom ikke be folk holde klappa si igjen liksom - selv om det nok hadde føltes sjukt deilig avogtil :nigo:

 

 

Endret av Ludodama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 10.9.2016 at 20.49, Ludodama skrev:

Hæ, tjener du mindre enn mange av de under deg?????.............det høres jo helt fjernt ut spør du meg. 

Jeg skal prøve den eplegreia, men bare "hurtigkoking" isteden da jeg ikke tør bruke saktekokeren :P Er livredd for den :ler:

Jeg har litt samme samtaler som deg med meg selv angående politisk engasjement(jeg har allerede bestemt meg for å aldri bli sjef :P Jeg kan være prosjektleder eller noe sånt, men vanlig sjef - neitakk) - man må liksom takle spisse albuer og drittstemning fra endel fordi noen oppfatter alle som potensiell konkurranse. Og jeg er liksom ikke skapt for sånt, jeg gidder ikke. Men samtidig - om alle tenker sånn når jo ingen opp og får endret noe som helst. Hverken på jobb eller andre steder. 

Og jeg er dritdårlig på å takle konflikter. Jeg bare setter på ignoreknappen, men ser jo at det ikke virker om en plutselig jobber sammen med noen som tar alt som en potensielt konflikt og omtrent leter etter dem med lommelykt. Jeg har bare null til overs for "vanskelige" medarbeidere og kollegaer som lager styr og oppfører seg ugreit. Nå er det sånn at rollen min krever at jeg kan komme overens greit med absolutt alle og få tillit, og da kan en liksom ikke be folk holde klappa si igjen liksom - selv om det nok hadde føltes sjukt deilig avogtil :nigo:

 

 

Jepp, det gjør jeg. Ganske mye også. Jeg vet, for jeg er sjef og ser hva alle får i lønn. Oh, the irony. :roll: 

Om du ikke koker lenge nok, får du ''bare'' eplemos. Er godt det også altså, men eplesmøret skal på en måte karamellisere seg og bli brunt, og det blir det ikke før du har kokt det i evigheter. :sikle: 

Haha, jeg er dårlig på å be folk holde klappa igjen jeg også, ihvertfall i levende live. Mulig jeg kan være litt krassere over telefon og på mail. :P Men for meg er ikke det den rette veien å gå for å være en god leder. Man må jo si ifra innimellom, men det er vel helst måten man gjør det på som er avgjørende tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gawd, jeg er notorisk dårlig på å oppdatere dagboken min for tiden. Jeg er innom stort sett hver dag, men tar meg ikke tid til å skrive noe. Så da får dere nøye dere med nok en evighetsoppdatering herfra. :fnise: 

Siden sist:

* På lørdag møtte vi fineste @Tennessee her i byen. Hun og kona var på tur for å spille amerikansk fotball (hvem visste byen vår hadde fotballag? Ikke jeg ihvertfall!), og det var superhyggelig. Ungene storkoste seg. @Diddles sin Liten var med, og siden de hadde godteri og en tom nabofotballbane å boltre seg på, ble de ikke leie en eneste gang de 2,5 timene (!) vi var der. På kvelden dumpa jeg mannen og dro til Diddles på skravlebesøk. :skravle: 

* På søndag var vi hos søster på middagsbesøk. Vi gjorde egentlig ikke på noe som helst, bare god kvalitetshygge. :hjerte: 

* Denne uken har vært preget av en ekstra hektisk jobbdag og nyyyyydelig vær. :sol: Særr, det har vært SOMMER her på Vestlandet, av typen badevær! Og vi har utnyttet det fine været til å sole oss, bade og spise is male. :lol: Vi har bokstavelig talt ikke hatt muligheten til å male i hele sommer, så nå da det var meldt finvær over lengre tid måtte vi bare slå til. På tirsdag vasket mannen terrassen, mens jeg ryddet og kastet i boden. Vi skal lage boden om til et kontor for mannen hvor han kan gjøre lekser og sånn. Vi har en seng stående der inne, og skal få et kontor. Pluss litt kasser med div, men siden det er det eneste lagringsstedet vi har, så blir det sånn. Men fytti så deilig det var å få orden der inne! Ungene var hos As bestis hele ettermiddagen, så vi fikk skikkelig arbeidsro. :jepp: 

* På onsdag begynte malejobben. Mannen malte garasjen, mens jeg og jentene koste oss med å bade i bekken og spise kvelds på terrassen. Åh, det er så deilig med solvarm hud og godt humør. :sol::strix: Etter leggetid fikk vi gjort oss ferdig med garasjen. 

* I går hadde vi avtalt med søster at hun skulle hente ungene i barnehagen sånn at vi fikk gjort oss ferdige med malingen. Vi fikk malt drittrekkverket  (ikke vårt altså) vi har rundt hele terrassen, samt oljet terrassen. Nå kan vi virkelig slappe av og ikke anke på alt som burde bli gjort. :nigo: Jentene hadde hatt det helt supert hos tante. De hadde vært i sjøen og badet, og kunne fortelle meg da jeg kom og hentet dem at de hadde fått snop. OG brus. :ler: Jeg fikk kose litt med lille A før vi måtte dra igjen. :hjerte: 

Og nå er det fredag, dere! :skya: Nydelig vær i dag også, og det skal bli ubergodt å nyte det uten å måtte male. Mannen skal på kamp og ta seg noen øl etterpå, så jeg skal bare kose meg hjemme med ett eller annet godt, en god serie på pc og strikketøy i fanget. Hverdagslykke. :rodmer: 

 

Ukas 
 
bok/låt/serie/kulturelt innslag av ymse art(lavkultur og!)

Bok: Jeg husker faktisk ikke hva boken jeg leser heter. :hoho: Den er på listen over ''Best fantasy you've never read'', aka de mest undervurderte fantasybøkene som finnes der ute. Jeg har funnet noen skatter fra den listen allerede (Bridge of Birds :hjerter: ), og er godt fornøyd med den jeg leser nå. Dave Duncan - Magic Casement heter den. :jepp: 

Lydbok: Calamity av Brandon Sanderson. Er snart ferdig med den også, takket være timesvis med maling de siste par dagene.

Serie: Gilmore Girls. Lader opp til ny sesong som kommer i november. :hjerte: Gleder meg på en måte til jeg er ferdig med alle 7 sesongene - da kan jeg få livet mitt tilbake. :ler: <--- dette punktet står fremdeles. Og fremdeles. Nå har jeg snart bare en sesong igjen.

Leseutfordring: 43/55. :nigo: 


trening/fysisk aktivitet

Dag 3 av min faste treningsuke måtte utgå til fordel for maling. Men ja, trening lørdag og mandag. Aerobic og styrke på lørdag, og yoga på mandag. Mulig jeg klarer å skvise inn en trening i dag sånn at det blir tre økter denne uken, men jeg må se hvor tidlig mannen skal dra på kamp. Eller glem det, A skal jo på trampett i dag. Da får vi ikke tid til det uansett. Da blir det to økter denne uken. Neste treningsuke starter i morgen. Ah, jeg elsker lørdagstrening. :nigo: 

 
ungeprat

Vi sliter fremdeles med A og klær. Mitt mantra er ''det går over til slutt'', og jeg står fremdeles ved det. Enn så lenge ihvertfall.

Men iiiiik. A fikk innskrivingsbrev til skolen denne uken! :daane: Oi, når ble jenta vår så stor? :sjokk: 

 

forfengelighet

 

kule ting

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var så koselig å se dere igjen forrige helg! :nigo: Håper det ikke blir for lenge til neste gang! 

Kos dere med finvær og fredag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...

Ikke nok med at A har fått løs tann OG har blitt skrevet inn på skolen...nå kan hun sykle også! :strix: Herregud, hvor ble den lille jenta vår av? :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en litt småkjip uke siden sist. Det begynte så smått før helgen. Sånn skikkelig, skikkelig høstdepresjon. Har aldri blitt rammet så hardt før, og det er nok en kombinasjon av høst + mensen + sliten som har gjort utslaget. Har liksom ikke funnet glede i noe som helst annet enn ungene mine. Har ikke hatt lyst på mat, har ikke hatt lyst til å trene og har ihvertfall ikke hatt lyst til å være sosial. Ville helst grave meg under dyna og bli der for alltid. 

På fredag tvang jeg meg avgårde på lønningspils, og på lørdag var det duket for overraskelsesfesten jeg hadde planlagt for mannen i over to måneder. Festen ble en storsuksess, men hele tiden føltes det som om jeg var på utsiden av kroppen, at jeg ikke har helt meg selv. 

I går måtte jeg bare gå hjem fra jobb. Kom hjem og sov i over 2 timer. Var uggen og svimmel, klarte ikke å konsentrere meg om noe. I dag har jeg hatt en sykedag. Er ikke kroppslig syk (bortsett fra litt svimmelhet), men har hatt det helt sinnsykt kjipt mentalt sett. Herregud, det har vært så fælt. Nå begynner jeg sakte, men sikkert å komme tilbake til mitt gamle jeg, men jeg har litt å gå på enda altså. Skal tilbake på jobb igjen i morgen, og trøster meg med at det bare er 7 arbeidsdager igjen til en hel uke ferie. Ugh, jeg trives ikke som deppa altså. Haha, tviler på at noen gjør det, men... Jeg pleier å kunne riste av meg hva det skulle være ganske fort, men jobben har sakte, men sikkert klart å krype inn under radaren og ødelegge for hele hjernen min. I slutten på forrige uke var jeg kommet til det punktet at jeg ble kvalm bare jeg så jeg hadde fått en mail. Så da var det av med push-synkronisering på telefonen rimelig kjapt! Det har ikke skjedd noe spesielt heller den siste tiden altså, annet enn at prosjektlederen min har vært borte i to uker. Den støtten jeg har i han gir meg en helt utrolig ro på jobb. Og på fredag fikk jeg vite at han skal være borte i hele desember og en uke i november. Tror det var det som var den siste dråpen som fikk det til å bikke litt over for meg. 

Men dagen i dag har vært utrolig terapeutisk. Jeg leverte ungene sent i barnehagen, og dro hjem, fant meg kaffe og havregryn (med rug og quiona - den må dere smake!), og forskanset meg i sengen med strikketøy og Gilmore Girls. Der ble jeg til mannen kom hjem klokken halv 1. Da dro vi på kjøpesenteret for å kjøpe flere joggebukser til M (hun vokser som ugress hun der altså!) - favoritten var en med dinosaurer på kjøpt på gutteavdelingen :nigo: - og for å ukeshandle. I samme slengen bestilte vi italiensk take-away til middag. :spise: 

Siste steg i terapeutisk saksgang blir å komme seg på trening igjen. Har ikke vært på over en uke fordi jeg rett og slett ikke har hatt lyst, noe som ikke ligner meg i det hele tatt. Jeg trener når jeg har mulighet, og ofte når jeg helst ikke har det også. :ler: 

Nei, jeg har nok bare godt av å komme meg på jobb i morgen. I natt har jeg sovet i over 7 timer, pluss en time før mannen kom hjem fra skolen = for mye søvn for denne skrotten. Er sløv og trøtt og har vondt i hodet. Jeg funker aller best når jeg står opp tidlig og omtrent ikke setter meg ned før leggetid. Jeg fikk også en småengstelig telefon fra prosjektlederen min som lurte på om jeg kom på jobb i morgen. Jeg sa at jeg gjorde det, og da ble han letta sa han (vi har noen kjipe, kjipe møter de to neste dagene). Godt å bli satt pris på, selv for ham som er min klippe! :fnise: 

Og dessuten... jeg hadde lønnssamtale med øverste sjefen i går. Vi kom ikke inn på spesifikke tall (noe jeg angrer litt på nå), men han forsikret meg ihvertfall om at jeg var en av dem som kom til å få lønnsøkning og at det skulle skje i god tid før jul. :5: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...