Gå til innhold

Belle


^^Belle^^

Anbefalte innlegg

Å herregud så skummelt, at han har sittet i samme helikopter for en uke siden :grine: Gud hjelpe meg, jeg skjønner godt at dere er preget!!! Sånt skal jo ikke skje!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tenkt masse på dere etter de kom ut med at de var fra hans firma 💕

Jeg tenker også det samme hver gang mannen har reist ut. Og idag kjente jeg at jeg er glad for at det blir lenge til neste gang han skal i helikopter. Det var litt ok plutselig at han har mistet jobben...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte på deg etter ulykka i dag - godt å høyre at de ikkje blei ramma! 

Er så redd for at det er nokon bekjente...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine ord @Diddles, @CathrineMic og @*Frida*. :klem:

Vi har fått summet oss litt nå, men det henger over oss som en sky. Vi er glade for at det ikke skjedde med oss, samtidig som vi er leie oss for de som ikke var så heldige. Får helt vondt i magen når jeg ser info om pårørendegreier, og tenker at det godt kunne vært meg og jentene. :grine:  Mannen kjente 1 av de 4 fra sitt firma. En med kone og unger litt eldre enn våre jenter. Tilfeldighetene rådet for ham dessverre. Han var egentlig ferdig på turnusen sin på mandag, men måtte stå overtid til i går. :sukk: Fy faen, jeg hadde vært så bitter hadde jeg vært familien hans! :trist:

Vi har hatt en sløv og fin dag sånn ellers. Vi var ute en times tid, og ellers har vi kost oss her hjemme. I kveld skal mannen til en kompis og jeg skal nikose meg med ost og kjeks og kanskje litt :vin: .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte også masse på deg da jeg hørte om ulykken, selv om jeg ikke visste at det var samme firma. Så nært sånt blir helt plutselig ... Og så fort ting kan skje som snur hele tilværelsen på hodet.

Håper du koste deg med ost, kjeks og rødvin (den viktigste komponenten, spør du meg) allikevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lille_frosk skrev:

Jeg tenkte også masse på deg da jeg hørte om ulykken, selv om jeg ikke visste at det var samme firma. Så nært sånt blir helt plutselig ... Og så fort ting kan skje som snur hele tilværelsen på hodet.

Håper du koste deg med ost, kjeks og rødvin (den viktigste komponenten, spør du meg) allikevel. 

Ja, det skjer så fort! Nå må jo jeg si at jeg har opplevd mer sorg i mitt relativt korte liv enn hva som er gjennomsnittlig, så sånn sett burde jeg stoppe å bli overraska over at det faktisk kan skje en selv og ikke bare andre.

Vi storkoste oss. Mannen var hjemme allikevel, og det ble ost, kjeks, vin og Zoolander på kinorommet. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I skrivende stund sitter jeg hos bestisen i Oslo, med hjemmelaget gourmetpizza (kokkesønn ;) ) i magen og vin i glasset foran meg. Åååå, det er nesten sånn at jeg skulle.ønske jeg hadde hatt flere dager her. Men vi skal ihvertfall nyte morgendagen til det ytterste. :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A hadde så veeeldig lyst til å sove hos svigermor, så vi har plutselig barnefri sammen. Og fri i morgen. Det er lenge siden, og det skal nytes! :strix: Akkurat nå med litt :veslejenta: , for jeg har vært oppe siden 5 og på jobb siden 6:30. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes, denne uken! :daane: Poff, og så var den over, og helgen er snart her. :nigo: 

Skalviseeee. Oslo var kjempefin. På mandagen trasket jeg og bestis rundt i til sammen 5 timer. Både trilletur ned til sentrum (som er et godt stykke), pluss litt trasking i butikker. Kjøpte ikke så mye, siden vi er på budsjett for tiden, og jeg sparer shoppingdosen min til Spania, men da jeg ramlet over Floydbukse til 200 kroner måtte jeg slå til. Det er jo dødsbillig, og seriøst verdens deiligste bukser. :5: Vi spiste dødsgod svart bønneburger på vegansk restaurant og nikoste oss. Litt senere på kvelden kom bestis2, som også bor i Oslo, og vi skravlet og drakk sprudlis for å feire bestis1 sitt tomtekjøp. :skaal: 

Tirsdagen var det tid for kurs, og jeg er supernørd på akkurat det punktet - kontraktsrett. Storkoste meg, og kunne godt vært på kurs med det temaet i dagevis. :fnise: Det er litt sånn at jeg leker med tanken på å ta et fag innen entreprisekontrakter faktisk. Men tiden strekker jo liksom aldri til. :lol: Jeg kom hjem til to blide unger og fikk lekt og kost litt med dem før de la seg.

På onsdag var det bånn gass på jobb. På kvelden tok jeg og mannen bussen til byen (kommunen vår er med i et prøveprosjekt nå, hvor buss kun koster 10 kroner! Genialt!), hvor vi spiste digg mat og delte en flaske vin. Vi tok bussen hjem igjen og fikk tid til å se en film også før vi sovnet på hver sin sofa. :veslejenta: 

I går var det fri, og vi brukte faktisk barnefrien vår, før vi hentet ungene, på å rydde og vaske HELE huset. :husarbeid: Utrolig deilig å få det gjort. Etter husvasken var jeg helt slått ut av jernslapphet (det er en liten uke siden jeg har tatt tablettene mine nå, for det har gått så fint, men så plutselig blir jeg slått helt i bakken igjen og det er et tiltak å løfte armene over hodet, liksom. Note to self: ta jern regelmessig selv om jeg føler meg bra!), men vi fikk da hentet jentene og dro ut på en minipiknik. Vi kjørte til nærmeste strand, hvor vi spiste brødskive og drakk kaffe, og vi samlet skjell og leita etter krabbe i fjæra. Utrolig fin aktivitet å ta med ungene på - det skal vi definitivt gjøre flere ganger altså!

Da vi kom hjem kom mamma på besøk, og jammen fiksa hun det ikke sånn at ungene skal sove der i natt. :ler: Hun telte litt på helgene, og fant ut at om det ikke blir denne helga, så har de ikke tid før til sommeren igjen. Og ungene våre elsker å sove både hos farmor og bestemor, så de hadde selvsagt ingen innvendinger. Jeg og mannen...jeg tror vi skal på kino. Restaurant-dosen vår er oppbrukt og vel så det for denne måneden, men jeg har masse kinobilletter liggende i lommeboka, siden vi får billetter gjennom jobben til bare 40 kroner per stk. :nigo: Litt avhengig av når mamma kommer og henter ungene, så tror jeg vi skal se Captain America. :jepp: Evt. Bad Neighbors 2 om hun kommer litt sent. :popcorn: 

Jeg er på jobb i dag. Vi er hele tre stk på kontoret. :ler: Men jammen er det deilig når det er så rolig altså, jeg skal få gjort masssse i dag. :hallo:

Ukas 
 
bok/låt/serie/kulturelt innslag av ymse art(lavkultur og!)

Bok: ferdig med Bridge of Birds, og nå er jeg i limbo. Burde ha lest ferdig bøker jeg har liggende halvlest, men akk. Jeg er en sånn som trenger å bli hekta fra side 20 omtrent, ellers er det et ork. Jeg har lovd meg selv å bli litt flinkere på det punktet, så vi får se om jeg får det til. ;) 

Lydbok: samme status som med bok. Limbo, altså. Konsentrerer jeg om å bli ferdig med Sign of the Unicorn av Roger Zelazny. Kun knappe 3 timer igjen, og det burde jeg klare.

Leseutfordring: 25/55. :nigo: 


trening/fysisk aktivitet

Null økter denne uken. Blarg, føler meg skikkelig, skikkelig oppblåst nå. :vekt: Jeg hadde gitt meg selv lov til å drite i hva jeg spiste i Oslo, og det gjorde jeg kanskje litt for godt? :fnise: Det ble mye type middagsmat og masse alkoholkalorier. Vel, vel. Jeg får konsentrere meg om å komme tilbake til den gamle tralten igjen nå, og få inn et par treningsøkter, så føler jeg meg vel som mitt gamle selv på null komma svisj.

 
ungeprat

Ikke så veldig mye spennende å komme med her egentlig. Jentene tutler nå på i sitt vante tempo, og vokser fra oss foran øynene våre. 

M begynner endelig å bli litt mer klar med bleieslutt nå forresten! :hoppe: Nå er det sånn at hun faktisk vil prøve å gå på do, og hun går uten bleie hjemme rett som det er. Satser på at vi klarer dette om ikke før, så ihvertfall innen vi kommer hjem fra Spania. :jepp: 

A har funnet et nytt kompliment: ''mamma, du e så fine å kule å tøffe å fornærma!'' :hoho: 

 

forfengelighet

Ingenting nytt her. Brukte opp min andre Always Sharp-liner fra Smashbox i går. Nå venter jeg bare på rabattkode fra Kicks så jeg kan kjøpe ny. Det er én av de tingene jeg har lov av meg selv å kjøpe på sminkefronten, for det er noe jeg bruker hver dag. Forbruksvare faktisk. :fnise: 

 

kule ting

Go Fug Yourself - humoristisk blogg/nettside om alt av kjendisantrekk. Tidligere denne uken var det The Met Ball, og jeg har kost meg med å se på alle kjolene.

Best Fantasy Books - min guide til alt som har med fantasy å gjøre. Her finner jeg både gull og gråstein for min smak, men det er en fantastisk omfattende samling av anbefalinger og avbefalinger.

 
nederlag

Ingen store nederlag denne uken. :5: 
 
opptur

Kvalitetstid med mannen. :rodmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner uka di har gått fort, men åh så fin den høres ut :strix: Håper helga blir like bra!! Nå er det jo meldt magisk vær her også fremover, kanskje vi skulle møtes en dag med jentene og leke litt?! :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aff, fy faen. Fikk nettopp vite at samboeren til svigermor, som vi har et SÅ godt forhold til (bedre enn svigerfar) har fått hjerteinfarkt. Bare jeg hører det ordet så blir jeg helt stressa og fra meg. Han er på vei til Stavanger i helikopter akkurat nå, så det lover godt i det minste. Vi vet ellers ikke så mye om hvordan det går med ham, han var visst full i morfin da helikopteret tok av. Jeg har kun dårlige erfaringer med hjerteinfarkt. Noen som vet om jeg bare har vært uheldig, og at det faktisk er noe som kan gå fint også? :grine:  Mannen skal kjøre svigermor ned dit nå. Det kommer til å bli noen lange timer i kveld kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose: Uff, for en fæl beskjed å få! Håper det går greit! :klemmer:

Du ville høre om hjerteinfarkt med happy ending? Min bestefar hadde hjerteinfarkt i 1991, og var død i en halv time, men så fikk de liv i han igjen. Han lever fremdeles. Nå begynner han riktignok å bli dement, men det har nok ingen sammenheng ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh nei!! Så fælt :klem:Håper virkelig det går bra med ham :pls: 

Mamma hadde også hjerteinfarkt, det gikk fint det :Nikke: og mannen til bestis var bare 40 når han fikk infarkt, det gikk også bra!!! Satser på det ordner seg vennen, jeg krysser alt jeg har :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var fine godhistorier @Mazilla og @Diddles! Jeg snakket med mamma nå nettopp, og hun klarte å berolige meg hun også. Og jeg ser jo det at det er positivt at de faktisk har kommet så langt som å legge ham inn på akutten og sikkert blokke ut greier - pappa kom aldri så langt dessverre. :(

Men nei, dette skal gå bra. Jeg orker bare ikke en ny runde med jævelskap. Kroppen og hodet har fått nok.

Mannen og svigermor tok ferja kl 7, så de er fremme om en halvtimes tid. Håper på flere gode nyheter da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei, så fælt! Sender masse gode tanker deres vei, og krysser fingrene for gode nyheter. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Fjotteri

Åh Belle, håper virkelig det blir bra nyheter for dere!

:hug:

Mulig jeg tolket setningen om faren din helt feil, og det er litt vanskelig å spørre direkte - men.......ja. Sender mange klemmer og lykkeønsker din vei! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kisskissbangbang skrev:

Ånei, så fælt! Sender masse gode tanker deres vei, og krysser fingrene for gode nyheter. :klemmer:

Det gikk bra, heldigvis!

1 time siden, Fjotteri skrev:

Åh Belle, håper virkelig det blir bra nyheter for dere!

:hug:

Mulig jeg tolket setningen om faren din helt feil, og det er litt vanskelig å spørre direkte - men.......ja. Sender mange klemmer og lykkeønsker din vei! :hjerte:

Pappa døde da jeg var 18, av hjerteinfarkt. Han døde i ambulansen på vei til sykehuset.

 

 

 

----

Det gikk bra med ham! De fikk blokket ut, og nå er han helt fin. Puuuh. 100 kg av skuldrene mine.

Nå skal kvelden nytes med en halv kilo vannmelon (sommer!) og How To Be Single på lerretet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååhhh, det var godt å høre!!!! Da kan du nyte kvelden din vennen :klemmer: Veldig veldig glad for at det gikk bra!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...