Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på to ting som har med hår å gjøre.

For det første: Når man vasker håret skal man shamponere to ganger og ha balsam i tilslutt. Første gang med shampoo vaster vekk skitt og andre gang åpner skjellagene. Balsamen lukker skjellagene, hvis de ikke blir lukket kan håret bli skadet. Vil det si at i travle tider kan man vaske håret én gang med shampoo? Håret blir rent og skjellagene holder seg lukket.

For det andre: Hva er poenget med pleiende produkter som skal brukes etter at man har hatt balsam i? Da trenger ikke stoffene inn i håret, så hvordan kan de pleie da?

Håret blir ikke skadet når man ikke bruker balsam.. Skjellene blir lukket uansett når håret tørker. Ingen produkter pleier håret, det er ren kosmetikk som balsam.. Håret ser og føles bedre men dødt hår kan ikke repareres, det legger seg bare utenpåe. Det blir som en negl med hakk i, den kan limes men ikke heles.

Men jeg tror på forebygging, med riktige produkter å pleie kan man sikkert unngå litt slitasje. Så en artikkel nettopp om dyr vs. billig sjampo..de inneholder de samme stoffene i like mengder. Så tull og tøys å kjøpe sjampo til 250 kr med andre ord.

Endret av Vinnie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer på dette angående barnet i magen:

Kan et foster rape og prompe? :klø:

Jeg er absolutt ikke sikker på noe av dette, men lager litt teorier:

Det er jo sånn at vi raper opp luften vi får i oss når vi spiser og drikker.

Fosteret i magen får vel bare næring fra moren (gjennom blodårer? og/eller navlestrengen?) og spiser ikke på samme måte som oss.

Når det gjelder fis er jeg usikker siden fis er gasser som lages av bakterier i tarmen. Men disse bakteriene må vel også "stimuleres" av maten som kommer gjennom tarmen... som altså ikke kommer gjennom tarmen til et foster.

Av samme grunn tror jeg heller ikke at de driter, som noen andre spurte om :) Men at avfallsstoffer kommer ut på en annen måte, er jeg relativt sikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjenert:

ehm... blinde folk, hvordan vet de at de har tørka seg ren bak når de har gjort nr 2? Lukter de på papiret?

:sjenert: :sjenert:

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommertid

Vann gjøres om til gass ved 100 grader Celsius og til is ved 0 grader Celsius.

Da lærte jeg noe nytt. Burde kanskje visst det :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjenert:

ehm... blinde folk, hvordan vet de at de har tørka seg ren bak når de har gjort nr 2? Lukter de på papiret?

:sjenert: :sjenert:

:skratte:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er absolutt ikke sikker på noe av dette, men lager litt teorier:

Det er jo sånn at vi raper opp luften vi får i oss når vi spiser og drikker.

Fosteret i magen får vel bare næring fra moren (gjennom blodårer? og/eller navlestrengen?) og spiser ikke på samme måte som oss.

Når det gjelder fis er jeg usikker siden fis er gasser som lages av bakterier i tarmen. Men disse bakteriene må vel også "stimuleres" av maten som kommer gjennom tarmen... som altså ikke kommer gjennom tarmen til et foster.

Av samme grunn tror jeg heller ikke at de driter, som noen andre spurte om :) Men at avfallsstoffer kommer ut på en annen måte, er jeg relativt sikker på.

Fostert hikker da.... Mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forskning tyder på at babyer drømmer når de ligger i mammas mage, men hva faen er det de drømmer om da? :klø:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en teori på at det fortsatt fantes noen få store øgler/dinosauruser igjen i menneskenes tidligste år. Disse er det mytene om dragene kommer fra.. Vet at teorien og evolusjonen sier dinosaurusene døde ut lenge før mennesket ble utviklet men..

Jeg lurer på hvordan noen kan bli så fullstendig blottet for rasjonell tankegang og kritisk sans at de tror på slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håret blir ikke skadet når man ikke bruker balsam.. Skjellene blir lukket uansett når håret tørker. Ingen produkter pleier håret, det er ren kosmetikk som balsam.. Håret ser og føles bedre men dødt hår kan ikke repareres, det legger seg bare utenpåe. Det blir som en negl med hakk i, den kan limes men ikke heles.

Men jeg tror på forebygging, med riktige produkter å pleie kan man sikkert unngå litt slitasje. Så en artikkel nettopp om dyr vs. billig sjampo..de inneholder de samme stoffene i like mengder. Så tull og tøys å kjøpe sjampo til 250 kr med andre ord.

Hvis man ikke bruker balsan etter sjampo, vil skjellager være åpent, og håret vil da bli utsatt for flere skader. Som feks ved børsting av håret.

Hår tar også til seg forkjellige produkter, selv om det er forhornet(dødt). Hvis ikke kunne vi feks ikke ha farget håret eller tatt permanent. Det som er viktig er at virkestoffene ikke er for store, slik at de trenger inn i korteks og ikke legger seg utenpå skjellaget. Derfor er det lurt å bruke litt kroner på slike prod...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskning tyder på at babyer drømmer når de ligger i mammas mage, men hva faen er det de drømmer om da? :klø:

Kanskje de drømmer om lyder? Har hørt at blinde mennesker som aldri har kunnet se, ikke drømmer i bilder men i lyder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fostert hikker da.... Mye!

"It is believed that the fetus breathes in amniotic fluid or drinks it. When this happens and the amniotic fluid enters and exists the fetus lungs then the diaphragm contracts and hiccups results. Fetal hiccups appear to be extremely normal and almost all moms will feel the babies hiccups at least once if not on a regular basis."

Så dette er jo ikke luft, det blir en litt annen ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjenert:

ehm... blinde folk, hvordan vet de at de har tørka seg ren bak når de har gjort nr 2? Lukter de på papiret?

:sjenert: :sjenert:

Ehm... bruker du å titte deg selv i ræva etter du har tørka deg?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ehm... bruker du å titte deg selv i ræva etter du har tørka deg?

Hun titter nok på toalettpapiret.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm... bruker du å titte deg selv i ræva etter du har tørka deg?

Hun titter nok på toalettpapiret.

What The Kitten said :fnise:

Endret av fruBeist
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg lurer på hva som er så viktig med å ha så mange dyre flotte ting? Elller det nyeste av det nyeste..hele tiden. Ingen trenger en bil til 500 000 eller en veske til 5000. Man kan få en like fin bil eller veske til langt under det.. Og ikke fortell meg at kvalitet alltid samsvarer med pris, for det gjør det ikke! Man betaler for merket eller designet. Merketing og dyre ting er ekstremt lite viktig for meg så lenge tingene er noenlunde hele og pene. Skjønner at rikinger kjøper de men ikke at folk tar opp store lån for disse tingene...? Det er for meg en gåte......eller patetisk!

Endret av Vinnie
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppfatteregentlig alle mennesker fargene likt? Eller sier alle at himmelen er blå, og trærne er grønne fordi det er hva vi er lært? Kanskje min lilla er en annen person sin brun. Men fordi vi har lært at #770cc0 er en variant av lilla, så er det oppe og vedtatt. Men kanskje vi oppfatter den fargen totalt forskjellig.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eventyr3

Jeg lurer på hva som er så viktig med å ha så mange dyre flotte ting? Elller det nyeste av det nyeste..hele tiden. Ingen trenger en bil til 500 000 eller en veske til 5000. Man kan få en like fin bil eller veske til langt under det.. Og ikke fortell meg at kvalitet alltid samsvarer med pris, for det gjør det ikke! Man betaler for merket eller designet. Merketing og dyre ting er ekstremt lite viktig for meg så lenge tingene er noenlunde hele og pene. Skjønner at rikinger kjøper de men ikke at folk tar opp store lån for disse tingene...? Det er for meg en gåte......eller patetisk!

Det er mennesker som tror på gratis lunsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...