Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, Brimi skrev:

Kan hende det har noe med kjøleskapet ditt å gjøre hvis den ikke holder mer en det. Tror faktisk at melka har stått 3 uker en gang og var brukandes. 

Ja, min står fort 2 mnd og er like fin. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Den 4.5.2016 at 17.56, Mynona skrev:

Ja, min står fort 2 mnd og er like fin. 

Kan vanlig tinemelk stå 2 mnd over dato og være like fin??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, DreamOn skrev:

Kan vanlig tinemelk stå 2 mnd over dato og være like fin??

Det tviler jeg på. Men laktoseredusert/fri kan. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, DreamOn skrev:

Kan vanlig tinemelk stå 2 mnd over dato og være like fin??

Vanlig H melk kan knapt stå til holdbarhetsdatoen går ut. Særlig dersom den er åpnet. (Vi har nytt kjøleskap.)

Mennder fonnes langtidsholdbar melk/laktosereduser i ulike varianter. De pleier å ha en holdbarhet (uåpnet) i 3 - 4 måneder. Når melkekartonger og annen fersk mat blir åpnet, kommer mikroorganismer vi naturlig har i luften i kontakt med matvarene og bruker næringen i maten som vekstmedium. Dette kan du teste ved å la et glass med vann stående på benkenni en ukes tid. Da vil du finne muggsopp i vannet. (Synlig for det blotte øye.)

Anonymkode: 933a1...f8e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man skal bore ett veldig stort og dypt hull (nedover i jorden) på en stor eiendom.

Hva burde man bruke da?

Anonymkode: 5e7d7...5e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man skal bore ett veldig stort og dypt hull (nedover i jorden) på en stor eiendom.

Hva burde man bruke da?

Anonymkode: 5e7d7...5e9

Da kontakter du fagfolk. Dette er ikke jobb for amatører. Brønnborer for eksempel. 

Anonymkode: 933a1...f8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjer ganske ofte og jeg synes det regler merkelig, og ikke minst irriterende: jeg er supertrøtt, så trøtt at jeg må kjempe for å holde øynene åpne. Forter meg på badet for å pusse tenner ol, og legger meg for å sove. Da er jeg plutselig lys våken og det er komplett umulig å få sove, gjerne på flere timer. Hvordan kan dette ha seg når det kun var et par minutter siden jeg var dødstrøtt? :klo: 

Anonymkode: aee6f...c14

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette skjer ganske ofte og jeg synes det regler merkelig, og ikke minst irriterende: jeg er supertrøtt, så trøtt at jeg må kjempe for å holde øynene åpne. Forter meg på badet for å pusse tenner ol, og legger meg for å sove. Da er jeg plutselig lys våken og det er komplett umulig å få sove, gjerne på flere timer. Hvordan kan dette ha seg når det kun var et par minutter siden jeg var dødstrøtt? :klo: 

Anonymkode: aee6f...c14

Har nøyaktig det samme problemet selv. Kan det være noe oppkvikkende i tannkremen kanskje? Jeg er også veldig trøtt når jeg kjører bil. Uansett om jeg kjører 3 eller 30 mil så er jeg på nippet til å sovne hele tiden. Men ca 2 minutter før jeg er fremme blir jeg lys våken. Pussig.

Ellers lurer jeg på hvorfor de fleste damer kan bruke så mye penger og tid på sminke, hår og klær for å bli et bittelite hakk finere, men så går de rundt uten å smile? Hvor er logikken her?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fireproof skrev:

Viss Jesus tilgir alle, koffor finnast det då eit helvete? 

Det er enkelte (eller ganske mange faktisk) som ikke vil ta imot tilgivelsen, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme
8 minutter siden, sofie777 skrev:

Det er enkelte (eller ganske mange faktisk) som ikke vil ta imot tilgivelsen, dessverre.

Ååååh, men han vil vel ikkje sende noken av guds barn til Helvete, vel? Kjem nokre dyr til helvete og forresten? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, Fireproof skrev:

Ååååh, men han vil vel ikkje sende noken av guds barn til Helvete, vel? Kjem nokre dyr til helvete og forresten?   :P

Nei, Gud vil ikke sende noen av sine barn til Helvete, men når de ikke vil si ja til Hans Sønn (enkelt og greit), så havner de der. Dyr står det ikke så mye om, annet enn at løver skal ligge ved siden av et lam, men det er ikke i Himmelen, men på denne jorden i det såkalte tusenårsriket. (Aaaaltfor langt å skrive om det her, google det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme
31 minutter siden, sofie777 skrev:

Nei, Gud vil ikke sende noen av sine barn til Helvete, men når de ikke vil si ja til Hans Sønn (enkelt og greit), så havner de der. Dyr står det ikke så mye om, annet enn at løver skal ligge ved siden av et lam, men det er ikke i Himmelen, men på denne jorden i det såkalte tusenårsriket. (Aaaaltfor langt å skrive om det her, google det).

Så dyr har ein eiga himmel? Interessant 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette skjer ganske ofte og jeg synes det regler merkelig, og ikke minst irriterende: jeg er supertrøtt, så trøtt at jeg må kjempe for å holde øynene åpne. Forter meg på badet for å pusse tenner ol, og legger meg for å sove. Da er jeg plutselig lys våken og det er komplett umulig å få sove, gjerne på flere timer. Hvordan kan dette ha seg når det kun var et par minutter siden jeg var dødstrøtt? :klo: 

Anonymkode: aee6f...c14

Du vekker hjernen når du skynder deg på badet og er i aktivitet. Sterkt lys "slår hjernen på" igjen. Det blir som når du våkner etter bare noen timer og er helt uthvilt, men så sover du noen timer til og er dødstrøtt når du våkner etter "normal" sovetid.

Jeg har begynt å gå på badet når jeg begynner å føle meg litt trøtt; vasker meg, pusser tenner, tar ut linsene og bytter til nattklær (eller ihvertfall ta av genser, BH og jeans). Da kan jeg godt sitte foran PC eller TV en stund til mens kroppen går mot slumremodus igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

39 minutter siden, Fireproof skrev:

Så dyr har ein eiga himmel? Interessant 

Nei, den jorden er vår jord, bare litt forandret der vi alle skal være og leve lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme
32 minutter siden, sofie777 skrev:

Nei, den jorden er vår jord, bare litt forandret der vi alle skal være og leve lenge.

Oh, takk for forklaringa😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23.5.2016 at 0.10, AnonymBruker skrev:

Dette skjer ganske ofte og jeg synes det regler merkelig, og ikke minst irriterende: jeg er supertrøtt, så trøtt at jeg må kjempe for å holde øynene åpne. Forter meg på badet for å pusse tenner ol, og legger meg for å sove. Da er jeg plutselig lys våken og det er komplett umulig å få sove, gjerne på flere timer. Hvordan kan dette ha seg når det kun var et par minutter siden jeg var dødstrøtt? :klo: 

Anonymkode: aee6f...c14

Å det så jævelig irriterende, har det også sånn.  Aner ikke hvorfor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24.5.2016 at 21.06, sofie777 skrev:

Det er enkelte (eller ganske mange faktisk) som ikke vil ta imot tilgivelsen, dessverre.

Det er syns på oss som ikke tror fordi da kommer vi til et imaginært helvete?:fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...