Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kul tråd!

Jeg tror nok ikke en tiger ville blitt så rusa fordi den kan veie rundt 200 kilo. Et mindre dyr ville kanskje merket noe.

Jeg lurer på: Hva skal egentlig kvinner med orgasme hvis vi kun ser på forplantningsdelen av sexen? Vi kan jo bli gravide uten å ha orgasme så hva er egentlig orgasmen til?

Kvinner får orgasme av samme grunn som menn; for å ha sex og forplante seg. Man har jo gjerne sex for å få et klimaks på slutten?

Endret av Sequax
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en teori på at det fortsatt fantes noen få store øgler/dinosauruser igjen i menneskenes tidligste år. Disse er det mytene om dragene kommer fra.. Vet at teorien og evolusjonen sier dinosaurusene døde ut lenge før mennesket ble utviklet men..

Jeg lurer på hvordan folk kan tro at gud finnes eller at gud er god når det virker som verden blir bare mer og mer jævlig!

Hva hjelper det et barn i et fattig krigsherjet land å be til gud? Gud er for de rike og vellykkede.

Verden blir ikke mer og mer jævlig. Det er en myte. Mennesker har aldri hatt det så bra som i dag. Færre sykdommer, konflikter og hungersnød enn før. Det er bare at vi vet bedre om det som faktisk finnes enn før, fordi vi nå har media og informasjonssamfunnet. All FN-statistikk viser at verden er et bedre sted i dag enn for noen generasjoner siden.

Hvorvidt gud eksisterer eller ikke vil jeg ikke ta en debatt om. Men grunnen til at folk spesielt i utviklingsland har mer tro på religion og overtro er nok for å skape en logikk ut av alt som skjer. Hvis noen dør av en sykdom eller uten forklaring, eller noen har et veldig tøft liv, så skaper det trygghet i at det finnes en guddommerlig forklaring for det, som kanskje er for stor til at man kan forstå det. Eller man kan skylde på heksekraft og naboen. Det er for å skape system i en verden som fremstår kaotisk og urettferdig. Men for oss i f.x. Norge er det enklere å skylde på politikere, velferdsstaten, samt vi vet at det finnes ting som bakterier, usunn livsstil som fører til hjertesykdommer osv.

Jeg har flere egg-spørsmål:

Blir alle egg til kyllinger hvis de ruges lenge nok? Dvs, blir alle eggene man kjøpe i butikken til kyllinger hvis man ikke hadde spist dem først? FOr disse hønene i bur som produserer egg kommer jo aldri i nærheten av en hane, så eggene de verper er jo ikke befruktet, og er derfor sterile. Eller hva??? :klø:

Endret av Sheherasade
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir alle egg til kyllinger hvis de ruges lenge nok? Dvs, blir alle eggene man kjøpe i butikken til kyllinger hvis man ikke hadde spist dem først? FOr disse hønene i bur som produserer egg kommer jo aldri i nærheten av en hane, så eggene de verper er jo ikke befruktet, og er derfor sterile. Eller hva??? :klø:

Nei, kun egg som er blitt befrukta kan bli til kyllinger! Vanlige egg er rett og slett hønas "menstruasjon". Yukky notion, I know...;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kun egg som er blitt befrukta kan bli til kyllinger! Vanlige egg er rett og slett hønas "menstruasjon". Yukky notion, I know...;)

Takk, det var det jeg trodde, men har aldri fått bekreftet. :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og en annen ting, er overvekten av kyllingene vi spiser haner? Siden det bare er en hane blandt haugevis av høner. Klekkes det ca like mange haner som høner? De må jo bli av et sted de og.

Nei.

Hannkyllingene blir gasset når de kommer til kyllingfarmene. Hvis kyllingfarmen også driver med klekking, sparer de på noen få gode eksemplarer for befruktning av egg. Utover det havner de rett og slett i søpla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til kvinnens orgasme-spørsmålet:

Ved orgasme frigjøres hormonet oxytocin, som får kvinnen til å føle seg vel og "stole på" mannen, virker så hun knytter seg mer til ham. Sa legen min da han skrev ut kunstig oxytocin på nesespray til meg for å lette amming/pumping. Er derfor ammende kvinner "lekker" av brystene når de får orgasme... :sjenert:

Nok ikke hovedgrunnen dette, men sikkert en medvirkende faktor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kommer ordet Frisør fra? :vetikke:

Tipper det kommer fra svensk "frisör" som er beslektet med verbet "å frisera", som betyr å fikse på sveisen/"frisyren"?

Endret av Ember
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det kommer fra svensk "frisör" som er beslektet med verbet "å frisera", som betyr å fikse på sveisen/"frisyren"?

Men hvem kom på ordet " frisyre " mon tro? :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det kommer fra svensk "frisör" som er beslektet med verbet "å frisera", som betyr å fikse på sveisen/"frisyren"?

Nei, frisør det er et fransk ord som betyr en person som krøller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, frisør det er et fransk ord som betyr en person som krøller.

Øh... er du sikker på dette? Jeg er ganske god i fransk, og jeg har aldri hørt at "friseur" (er det slik du mener det staves?) er et ord som betyr noe i den retningen. Krøllete hår er "cheveux bouclé".

Forøvrig er "coiffeure" frisør på fransk, og "coiffure" betyr frisyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Øh... er du sikker på dette? Jeg er ganske god i fransk, og jeg har aldri hørt at "friseur" (er det slik du mener det staves?) er et ord som betyr noe i den retningen. Krøllete hår er "cheveux bouclé".

Forøvrig er "coiffeure" frisør på fransk, og "coiffure" betyr frisyre.

Klikk på linken...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Frisere er også fransk og betyr krølle, kruse

He-he, de linkene hjelper ikke så mye siden man kommer til en norsk ordbok, ikke fransk. Men OK, jeg ser nå at det er verbet "friser", ikke substantivet "friseur", du mente. (og at du skrev "en person SOM krøller", ikke "en person MED krøller".)

Anyway... :sjenert:

Endret av Sheherasade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom til å tenke på en annet ting: Hva skjer om man hadde puttet hodet sitt inn i en mikrobølgeovn? Hadde det eksplodert? :lete: :klø:

Tja du hadde nok vært nødt til å starte den først. :tunge:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja du hadde nok vært nødt til å starte den først. :tunge:

Haha, glemte å skrive det! :skratte: Mente jo selvfølgelig i en som var påslått :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...