Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Om et fly krasjer med en fugl blir det fatale skader på flyet. Men hvor stor skade vil det bli på et fly dersom det krasjer med en bie? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, lostpenguin skrev:

Om et fly krasjer med en fugl blir det fatale skader på flyet. Men hvor stor skade vil det bli på et fly dersom det krasjer med en bie? 

Heh hvordan går det an? :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Winza skrev:

Heh hvordan går det an? :klo: 

Det går sikkert ikke an, bier flyr jo ikke så høyt, men i teorien om det hadde skjedd liksom 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, lostpenguin skrev:

Det går sikkert ikke an, bier flyr jo ikke så høyt, men i teorien om det hadde skjedd liksom 😅

Mener det med fugl 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bie hadde ikke gjort noe med et fly. Og det gjør ikke nødvendigvis fugler heller. Det blir bare fatale skader på flyet hvis fuglen treffer feil sted på flyet. F.eks i motoren eller i landingshjulene og ødelegger disse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man fyker inn i propellen på flyet slik som på film hvor de blir kuttet i en million biter, gjør det noe vondt egentlig og i så fall i hvilken skala?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Winza skrev:

Mener det med fugl 

Åjaa, det går fint an og skjer. Gjerne når flyet enten er på vei opp eller ned, og det blir såpass store skader på flyet fordi i en slik fart veien fuglen plutselig flere tonn. 

29 minutter siden, Mynona skrev:

En bie hadde ikke gjort noe med et fly. Og det gjør ikke nødvendigvis fugler heller. Det blir bare fatale skader på flyet hvis fuglen treffer feil sted på flyet. F.eks i motoren eller i landingshjulene og ødelegger disse. 

Omfanget av skadene kommer kanskje litt an på flyet, har lest flere saker der hele snuten på flyet har blitt smadret, (den ene var ihvertfall en boing 737) , det samme med frontruten på flyet. Men det kan godt hende en bie ikke hadde gjort noe særlig skade :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvorfor mennesker i østen utviklet små og skjeve øyne og rett, stivt og mørkt hår og hvorfor afrikanere har store lepper, brede neser og krusete hår.  Hvilke evolusjonsmessige fordeler har disse trekkene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest N-Nøff

I Masterchef, hva skjer med maten etterpå? Du har f.eks. mysterieesken, der deltakerne lager en rett og de 5 beste/mest innbydende rettene blir smakt på av dommerne. Resten ikke. Hva skjer med maten? Bidrar slike programmer til matsvinn? Tenker også på alle de gangene dommerne tar 1 liten bit hver og så tar deltakeren med seg resten tilbake til benken sin.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Neinøff skrev:

I Masterchef, hva skjer med maten etterpå? Du har f.eks. mysterieesken, der deltakerne lager en rett og de 5 beste/mest innbydende rettene blir smakt på av dommerne. Resten ikke. Hva skjer med maten? Bidrar slike programmer til matsvinn? Tenker også på alle de gangene dommerne tar 1 liten bit hver og så tar deltakeren med seg resten tilbake til benken sin.. 

Jeg vet ikke med Masterchef, men en jeg kjenner jobber samme sted som et bakeprogram blir spilt inn, og der blir alle kakene satt ut til de som jobber der. Sikkert noe sånt som skjer med maten også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.12.2017 den 12.10, Balian de Ibelin skrev:

Hvor mange bøker må man ha før man kan si at man har et bibliotek ?

Jeg synes man bør ha iallefall tre hyllemeter med bøker. Et utvalg av de store klassikerne bør være med. Man bør ha flere kategorier med litteratur, også. Noen fagbøker, noe poesi og drama, noen romaner, novellesamlinger, krim og noen oppslagsverk. Da begynner man å nærme seg et bibliotek. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det tilfelle at det fantes en mann som het Moses og at han delte Rødehavet. Det lurer jeg på. Det har jeg lurt på mange ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Balian de Ibelin
17 timer siden, Rozárka skrev:

Er det tilfelle at det fantes en mann som het Moses og at han delte Rødehavet. Det lurer jeg på. Det har jeg lurt på mange ganger.

Det er selvsagt fult mulig at det har eksistert en mann som het Moses. Men at han delte Rødehavet er noe som aldri har skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Balian de Ibelin skrev:

Det er selvsagt fult mulig at det har eksistert en mann som het Moses. Men at han delte Rødehavet er noe som aldri har skjedd.

Jeg har feks sett for meg at dette Moses bare er et symbolsk navn. At det ikke var en bestemt mann, men at navnet er en metafor i en mytisk forklaring. At Moses står for noe annet, altså. Dette med delingen av Rødehavet kan også være en sånn mytisk forklaring. Kanskje hele delingen av havet er en metafor? Det lurer jeg på, altså. Men jeg ha aldri fått noe svar, selv når jeg har spurt folk med teologisk bagrunn. Jeg får bare sånne vage, svevende svar tilbake.  Der brukte jeg plutselig en metafor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hvis jeg hadde donert håret mitt og den personen som fikk håret gjorde en forbrytelse og politiet fant et hårstrå på åstedet. Hadde DNA ledet tilbake til meg da og jeg hadde fått skylda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Fame skrev:

Hvis jeg hadde donert håret mitt og den personen som fikk håret gjorde en forbrytelse og politiet fant et hårstrå på åstedet. Hadde DNA ledet tilbake til meg da og jeg hadde fått skylda?

 Tvilsomt. Man klipper jo håret av og i de hårstråene er det ikke dna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...