Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, charactouy skrev:

Er du fra litt nord i landet? Jeg kjenner en familie som sier 'tropp', de er fra Vesterålen et sted. Selv sier jeg 'topp'.

Nordland ja :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, K@tt skrev:

Hvorfor er det høydekrav blant. flyvertinner?

Fordi de må kunne nå opp til de høyeste skapene i flyet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.9.2017 den 10.11, Blair Waldorf skrev:

Noe som har forundret meg, er hvordan vet blinde mennesker når de skal trykke på stopp knappen, når de skal av bussen?

En mann jeg kjenner som er blind sier at han kjenner veien så godt at han alltid vet hvor han er, når han skal plinge og når han skal av. Man kjenner jo svinger, stopp og sånn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, FrittgåendeBurugle skrev:

Tisser fugler?

Nei. De slipper en liten 'pose' med urinstoffer og avføringsstoffer. Når du ser en kladeis med fugledritt så er det gjerne en fast mørk klump med masse hvitt mer flytende rundt. Det mørke er avføring og det hvite er urin. Fugler har bare ett hull bak, mener jeg å huske. Grunnen for at det kommer i pose, er for at ungene ikke skal drite utover reiret - det er uhygienisk og lukten er avslørende for rovdyr. Foreldrene plukker opp 'drittposen' og kvitter seg med den et stykke unna reiret. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, charactouy skrev:

Nei. De slipper en liten 'pose' med urinstoffer og avføringsstoffer. Når du ser en kladeis med fugledritt så er det gjerne en fast mørk klump med masse hvitt mer flytende rundt. Det mørke er avføring og det hvite er urin. Fugler har bare ett hull bak, mener jeg å huske. Grunnen for at det kommer i pose, er for at ungene ikke skal drite utover reiret - det er uhygienisk og lukten er avslørende for rovdyr. Foreldrene plukker opp 'drittposen' og kvitter seg med den et stykke unna reiret. 

Aha, takk for svar 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan presidenter skille seg?  Ekteskapet mellom mellom Trump og kona er vel mer eller mindre et skinnekteskap, hva hvis hu f.eks finner ut at hu vil skille seg.  Kan hun det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mystix skrev:

Kan presidenter skille seg?  Ekteskapet mellom mellom Trump og kona er vel mer eller mindre et skinnekteskap, hva hvis hu f.eks finner ut at hu vil skille seg.  Kan hun det?

Selvfølgelig. Å være kona til presidenten er ikke noe embede, ikke er de kongelige heller.

 

Men hun får neppe huset (det hvite)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg lurer på hva som skjer med det store overskuddet av menn i samfunn som mormonere har?   Når en mann kan ha 2-15 koner må det jo bli mange menn som ikke får koner.  Er disse dømt til å leve alene resten av livet fordi en mann alene skal ha 7 koner for seg selv?  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Catalina Culès

Det sies at man ikke er voksen om man ikke drikker kaffe, hvorfor er det slik? Betyr det at 16-17 åringer som drikker kaffe er voksne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.10.2017 den 20.57, Mystix skrev:

Jeg lurer på hva som skjer med det store overskuddet av menn i samfunn som mormonere har?   Når en mann kan ha 2-15 koner må det jo bli mange menn som ikke får koner.  Er disse dømt til å leve alene resten av livet fordi en mann alene skal ha 7 koner for seg selv?  

Flerkoneri praktiseres ikke lengre av mormonere. Det er mulig at det foregår i utbrytergrupper, men ikke i den offisielle Mormonerkirken, eller Jesu Kristi kirke av de siste dagers hellige som er det fulle navnet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Catalina Culès
6 minutter siden, Winza skrev:

Når man skal se en film i 3D på kino, får man 3D briller når man kommer ditt da?

I alle fall på kinoen her hvor jeg bor, så deler de ut 3D briller. Men de må leveres tilbake når filmen er slutt.

Endret av Catalina Culès
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Blair Waldorf skrev:

I alle fall på kinoen her hvor jeg bor, så deler de ut 3D briller. Men de må leveres tilbake når filmen er slutt.

Jeg husker det pleide å være slik før, men nå må man kjøpe brillene. I alle fall er det slik der jeg pleier å gå på kino. Det var for mange som lot være å levere brillene når filmen var over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Perelandra skrev:

Jeg husker det pleide å være slik før, men nå må man kjøpe brillene. I alle fall er det slik der jeg pleier å gå på kino. Det var for mange som lot være å levere brillene når filmen var over.

Hva koster de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Winza skrev:

Hva koster de?

Ikke så mye, tror det var rund 30-40 kr jeg betalte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...