Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det over eller under 15 minus når det er 20 minusgrader ute?

Over!

Vi har jo to helt forskjellige skalaer: "xx grader" og "xx minus", som går i hver sin retning fra 0 i dagligtalen.

Flere minus betyr da færre grader :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer på en ting til (litt makabert, men...)

Jeg hørte fra noen som har sett Hannibal-filmene at i en av scenene er det en levende person som sitter og har fått hodeskallen åpnet opp, og ikke merker at Hannibal Lector sitter og spiser av hjernen hans, fordi hjernen ikke har nerver.

Stemmer det? Merker man ikke smerte hvis hjernen blir ødelagt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på en ting til (litt makabert, men...)

Jeg hørte fra noen som har sett Hannibal-filmene at i en av scenene er det en levende person som sitter og har fått hodeskallen åpnet opp, og ikke merker at Hannibal Lector sitter og spiser av hjernen hans, fordi hjernen ikke har nerver.

Stemmer det? Merker man ikke smerte hvis hjernen blir ødelagt?

I selve hjernen føler vi ikke smerte. Det er derfor man f.eks kan opereres i hjernen uten narkose.

Endret av Iah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom til å tenke på en annet ting: Hva skjer om man hadde puttet hodet sitt inn i en mikrobølgeovn? Hadde det eksplodert? :lete: :klø:

Hvordan skulle du fått plass til hodet dit i en mikrobølgeovn uten å kappe det av først?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvorfor så mange åpenbart går rundt og forelsker seg i hverandre, bare for å finne ut at det EGENTLIG var feil person? Disse endorfinene, eller hva pokker det er, som gjør at det bruser i blodet og alt er fryd og gammen i en stakket stund - burde ikke evolusjonen ha kommet såpass langt at disse ikke åpenbarte seg før det faktisk var jackpot?? :klø: :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer på hvorfor så mange åpenbart går rundt og forelsker seg i hverandre, bare for å finne ut at det EGENTLIG var feil person? Disse endorfinene, eller hva pokker det er, som gjør at det bruser i blodet og alt er fryd og gammen i en stakket stund - burde ikke evolusjonen ha kommet såpass langt at disse ikke åpenbarte seg før det faktisk var jackpot?? :klø: :sukk:

Men nå har du en forutsetning om at mennesket skal være ment å være monogame. Og det er det vel mildt sagt delte meninger om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skulle du fått plass til hodet dit i en mikrobølgeovn uten å kappe det av først?

La oss si det er micro så stor at det er plass til hele meg da. Så det på en film engang :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommertid

Når jeg sto å lagde mat i går begynnte jeg å lure på hva som skjer når vannet begynner å koke? Altså vannet når 100grader og begynner å boble, men hvor kommer boblene fra? Det er jo ikke luft i gryta

Endret av Sommertid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på to ting som har med hår å gjøre.

For det første: Når man vasker håret skal man shamponere to ganger og ha balsam i tilslutt. Første gang med shampoo vaster vekk skitt og andre gang åpner skjellagene. Balsamen lukker skjellagene, hvis de ikke blir lukket kan håret bli skadet. Vil det si at i travle tider kan man vaske håret én gang med shampoo? Håret blir rent og skjellagene holder seg lukket.

For det andre: Hva er poenget med pleiende produkter som skal brukes etter at man har hatt balsam i? Da trenger ikke stoffene inn i håret, så hvordan kan de pleie da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg sto å lagde mat i går begynnte jeg å lure på hva som skjer når vannet begynner å koke? Altså vannet når 100grader og begynner å boble, men hvor kommer boblene fra? Det er jo ikke luft i gryta

Vann gjøres om til gass ved 100 grader Celsius og til is ved 0 grader Celsius.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer på dette angående barnet i magen:

Kan et foster rape og prompe? :klø:

Det lurer jeg også på! Bæsjer den da? De får jo i seg næring. Så da burde den bæsje litt også. Da kommer det vel ut av skjeden til mor? Eller er det jeg som er på jordet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lurer jeg også på! Bæsjer den da? De får jo i seg næring. Så da burde den bæsje litt også. Da kommer det vel ut av skjeden til mor? Eller er det jeg som er på jordet?

Hvis fosteret driter så havner det vel i den derre posegreia den ligger i inni magen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det lurer jeg også på! Bæsjer den da? De får jo i seg næring. Så da burde den bæsje litt også. Da kommer det vel ut av skjeden til mor? Eller er det jeg som er på jordet?

Nei, de bæsjer ikke...den lille avføringa som lages samles i tarmen til ungen. De tisser i fostervannet som fornyes av mors kropp hver tredje time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom tråd!

Barnet i magen får i seg næring som omdannes til bæsj i tarmene (kalles barnebek, tror jeg), men de fleste venter med å bæsje til de er ute (gjerne det første de gjør når blir lagt på mors bryst...) Noen babyer bæsjer også rett før de kommer ut. Da kommer det ut med forstervannet når vannet går, eller så kan det sitte på barnets hud når det kommer ut. Forøvrig så puster/drikker barnet fostervann og så tisser det ut igjen i samme fostervann. Men fostervannet byttes ut hele tiden, så det er ganske rent (trengte du flere detaljer?)

Raping og promping kommer av luft i tarmene, og det har ikke et foster, så det tviler jeg på at det gjør (men jeg vet jo ikke)

Selv kom jeg på en litt rar tanke her om dagen: Jeg har sett svært få tykke, mannlige innvandrere. Damene er ofte litt runde, men mennene er som regel tynne som streker. Er det bare meg som ikke ser meg om når jeg er ute, eller finnes de rett og slett ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom tråd!

Barnet i magen får i seg næring som omdannes til bæsj i tarmene (kalles barnebek, tror jeg), men de fleste venter med å bæsje til de er ute (gjerne det første de gjør når blir lagt på mors bryst...) Noen babyer bæsjer også rett før de kommer ut. Da kommer det ut med forstervannet når vannet går, eller så kan det sitte på barnets hud når det kommer ut. Forøvrig så puster/drikker barnet fostervann og så tisser det ut igjen i samme fostervann. Men fostervannet byttes ut hele tiden, så det er ganske rent (trengte du flere detaljer?)

Raping og promping kommer av luft i tarmene, og det har ikke et foster, så det tviler jeg på at det gjør (men jeg vet jo ikke)

Selv kom jeg på en litt rar tanke her om dagen: Jeg har sett svært få tykke, mannlige innvandrere. Damene er ofte litt runde, men mennene er som regel tynne som streker. Er det bare meg som ikke ser meg om når jeg er ute, eller finnes de rett og slett ikke?

De finnes nok, men i enkelte kulturer så er det jo vanlig å fete opp jentene for å gjøre de attraktive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

h*n som oppdaget at melka kom fra jurene til kua, hva gjorde egentlig h*n med den kua??

:O :P

Kanskje h*n så at kalven drakk derfra?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...