Gå til innhold

Fotballfrue bedriver snikreklame


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dere som ikke synes det er noe problem å ikke oppgi hva man er sponset av:

Hva om hun i sin journalistjobb fikk i oppdrag å skrive noe negativt om de hun vanligvis betales av? Kan man stole på at det gjøre skikkelig? Jeg ville ikke nødvendigvis stolt på det.

Og nettopp derfoir er det vikitg å vite hvem som sponser hvem - så kan man selv vurdere kilden etter sitt eget forgodtbefinnende. Mao kildekritikk.

Endret av Donpedro
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke skjønne dem som mener at dette er "blåst opp".

Å sende rundt prislister til diverse bedrifter med tilbud om å rose deres produkter "tilfeldig" i innlegg mot betaling er så sleipt at det fortjener den kritikken det har fått.

Jeg har for øvrig null tro på at vedkommende var så uvitende om etikk og lovverk som hun påstår, men det får stå på hennes kappe.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere hun fikk betalt for å skrive om reisen også.Utrolig rart at en blogger så mye på brylupsreisen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere hun fikk betalt for å skrive om reisen også.Utrolig rart at en blogger så mye på brylupsreisen.

Jeg tror hele reisen er sponset. Tipper de har med seg en proff fotograf for å ta bilder også. Har forresten sett igjennom deler av bloggen hennes, og det er tydelig at dama har avtale om produktomtale med flere, f.eks. Nelly.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tenk så mange flere lesere fotballfruen har fått etter dette. Hun har sikkert tjent penger på hele greia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som ikke synes det er noe problem å ikke oppgi hva man er sponset av:

Hva om hun i sin journalistjobb fikk i oppdrag å skrive noe negativt om de hun vanligvis betales av? Kan man stole på at det gjøre skikkelig? Jeg ville ikke nødvendigvis stolt på det.

Og nettopp derfoir er det vikitg å vite hvem som sponser hvem - så kan man selv vurdere kilden etter sitt eget forgodtbefinnende. Mao kildekritikk.

Dette er et veldig viktig poeng. Og - selv om hun skriver om noe hun i utgangspunktet liker - hvis hun reklamerer for noe - er det jo gjerne sånn at hun kanskje fremstiller et produkt mer ensidig positivt og "legger på mer" enn hun ville gjort i et vanlig innlegg?

Jeg er selv utdannet journalist, og slik jeg ser det er det flere grunner til at Caroline Berg Eriksen får gjennomgå. Det blir stadig snakket om journalister og uheldig rolleblanding. Kan jo ta meg selv som et eksempel: Jeg er frilansjournalist, og jobber med reklamestoff for et magasin. Dette er et blad jeg skrev for tidligere, men etter at jeg begynte å levere kommersielt stoff, er det uaktuelt for meg å skrive redaksjonelle saker for dem. Det er det full enighet om av både meg og oppdragsgiver.

I mailen til CapplenDamm skriver Caroline at hun ønsker å skrive om bokomtale. Bokomtale/anbefaling er en redaksjonell sjanger. Hadde hun, som hun nevnte på prislisten, i stedet nevnt boka med få ord i et random innlegg blir det noe annet (selv om det selvfølgelig også er sponsing).

I tillegg må man jo se på bloggens form. Når jeg leser bloggen hennes ser jeg ikke store forskjeller fra magasinet Femelle (som hun er medeier i). Caroline er kanskje ikke journalist på bloggen, men hun tar såpass mange redaksjonelle oppdrag - og knytter ting opp mot bloggen, at det helt klart er uheldig at hun bedriver snikreklame.

Jeg synes også det er svært underlig at en 23 år gammel, journalistutdannet jente ikke en gang har vurdert å sjekke markedsføringsloven. Hun har jo tydeligvis fått med seg at hun må ha eget foretak... Så at hun er helt intetanende... det tror jeg ikke på.Da har hun isåfall så lite kunnskaper om research at jeg håper hun aldri skriver seriøse artikler i norske medier.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica

Enig med deg, Rosalynn, men jeg vil gå enda lenger.

Sitat:

Caroline er kanskje ikke journalist på bloggen, men hun tar såpass mange redaksjonelle oppdrag - og knytter ting opp mot bloggen, at det helt klart er uheldig at hun bedriver snikreklame.

Jeg synes det er uheldig at hun driver snikreklame uansett hva slags yrke/utdannelse hun har. At hun er journalist gjør det hele bare enda verre.

Kommentar til gjest: Mulig hun har fått noen lesere, men hun har nok også mistet kredibilitet. Hvilket vil gi henne redusert inntjeningsevne på sikt. Synd, men sånn er det, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg, Rosalynn, men jeg vil gå enda lenger.

Sitat:

Jeg synes det er uheldig at hun driver snikreklame uansett hva slags yrke/utdannelse hun har. At hun er journalist gjør det hele bare enda verre.

Helt enig. Snikreklame er på ingen måter positivt samme hvem som bedriver det. Men det er klart at hun som journalist blir sett på i et litt annet lys - og det skulle bare mangle.

Det er mulig at hun ikke ser det selv, men som journalist (som hun jo også jobber som), er man avhengig av troverdighet. Det er tross alt en grunn til at debattene om at journalister er venner med kjendiser etc... stadig er aktuelle.

Endret av Rosalynn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes virkelig synd på dama. Hvis hun faktisk ikke har fulgt godt nok med i timene og ikke har fått med seg markedsføringsloven, så unner jeg henne ikke all denne dritten. At dette har ødelagt litt av bryllupsreisen hennes er jo veldig trist!!! Hadde noen av dere syntes det hadde vært så kult?

Dersom hun faktisk har gjort dette med overlegg, så er det avskyelig. Hun har jo sagt hun tjener mellom 40. og 100.000,- per MÅNED på bloggen sin. Da er det griskt å ikke betale det man skal, eller ta betalt for det man ikke skal.

Men hun er journalist, hun burde visst bedre. Men igjen, hun er bare et menneske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er hvertfall ikke noe bra forbildet for unge jenter.Trener som en gal,spiser minimalt,kjøper nye skoog klær hver dag(noe en 15 åring ikke har råd til)Kler seg som en prostituert.

I tillegg er hun vel gift med Henning Berg?

Såvidt jeg vet var vel han gift og hadde to barn, før denne dama kom inn i bildet..

Så hun er en homewrecker i tillegg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg er hun vel gift med Henning Berg?

Såvidt jeg vet var vel han gift og hadde to barn, før denne dama kom inn i bildet..

Så hun er en homewrecker i tillegg.

Hun er nok ikke gift med han, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I tillegg er hun vel gift med Henning Berg?

Såvidt jeg vet var vel han gift og hadde to barn, før denne dama kom inn i bildet..

Så hun er en homewrecker i tillegg.

Skjerp deg!

Nå begynner jeg virkelig å få nok av de tåpelige innleggene du sprer rundt deg!

Hun er gift med en som heter Eriksen som spiller på Lillestrøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg er hun vel gift med Henning Berg?

Såvidt jeg vet var vel han gift og hadde to barn, før denne dama kom inn i bildet..

Så hun er en homewrecker i tillegg.

Nei hun er gift med fotball spilleren Lars Kristian Eriksen.Han har ikke vært gift før,begge er unge.

Endret av muffin26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg er hun vel gift med Henning Berg?

Såvidt jeg vet var vel han gift og hadde to barn, før denne dama kom inn i bildet..

Så hun er en homewrecker i tillegg.

Total avsporing i forhold til sakens tema, men nei, du tar feil. :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Total avsporing i forhold til sakens tema, men nei, du tar feil. :filer:

Det har tre andre svart på før deg, så du bidrar til avsporing selv.

Jeg synes godt bloggernes måte å gjøre ting på kan komme i søkelyset, men her blir faktisk èn, som ikke er versting en gang, rett og slett uthengt. Kanskje er det til og med nettopp fordi hun er utigjengelig på bryllupsreise at dette kom ut NÅ. Jeg mener ikke de skulle venta til hun er tilbake igjen, jeg mener de skulle skrevet mer generelt.

Og hva er i veien med han arbeidsgiveren hennes som har drivi og uttalt seg? Det virker som at han ikke vil skåne henne, men vise at han har rent mel i posen ved å kalle henne "tilkallingsvikar" istedet for journalist som hun jo er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

de fleste bloggere som er populære holder jo på med sånt. men hahaha hvem faen kaller seg selv for fotball frue LOL.

værste er at hun leker jo victoria beckham og prinsesse diana og.

med det sagt så kan jeg ikke fatte å begripe at blogger som den og f eks ida wulff sin er populære. for ikke å snakke om voe...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at det ikke er så mye snikreklame der. Andre bloggere er mye verre. Men så har ikke de den samme utdannelsen som henne.

Det jeg reagerer på i din kommentar er at du mener hun spiser sunt. Jeg synes det et skremmende at noen kan mene det er sunt det hun driver med. Trene så masse, og kutte ut karbo samtidig er bare tull. Bryr meg fint lite om hvor tynn hun måtte være, det kan være genetisk for alt vi vet. Men 20 espresso for dagen, og heftig lavkarbo diett hele tiden er ikke bra! DET synes jeg er skummelt, for tenåringsjenter syns hun er pen og tynn, men tenker ikke over at hun ikke er utdannet innenfor ernæring eller trening.

Hun er da på ingen måte på en "heftig lavkarbodiett". Hvis du faktisk leser bloggen hennes, så ser du at hun kun kutter poteter,ris og pasta. Så ja hun spiser mindre karbohydrater enn folk flest, men på ingen måte en "heftig lavkarbodiett".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at alle andre gjør det samme lovbruddet, gjør det ikke noe bedre i mine øyne.

Det tragiske er at hun skylder på uvitenhet. Jaja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...