Gå til innhold

hvor lenge bør man ha vært sammen før man flytter sammen?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

heisann!

til samboere:

hvor lenge var dere sammen før dere flyttet sammen? og hvem tok det første steget mtp å spørre osv.

jeg har vært sammen med kjæresten i noen måneder nå, og vi er langt unna å flytte sammen.. men når den tid kommer, hvordan "gjør man det?"

og hvem skal flytte til hvem?

hjelp meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror at dette kommer helt an på alder og situasjon. Selv ble jeg samboer på et blunk. Jeg hadde egen leilighet, han bodde hjemme. Vi hadde begge faste jobber og var jo sammen hele tiden uansett. Likevel var det ikke noen risk ettersom han kunne flytte hjem hvis det skar deg.

Hvis dere er unge så synes jeg at dere skulle vente. Det er viktig å være ferdig med tjo og hei på byen og sånt. Dessuten bør man jo være sikker på hva man går til.

Jeg synes at det her vært en fordel å ha bodd alene et par år også slik at man har fått gjort dette også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting er at det kan være greit å finne noe nytt - sammen. Ellers blir det lett litt "skjevt" - føles som den ene bor hos den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og min kjære ble samboere etter 4 mnd. Kan vel kanskje si at det ble litt brått og fort, men jeg angrer ikke.

Vi flyttet hjem til hans mor og bodde der i nesten 1,5 år, før vi leide en leilighet sammen!

Nå, 5 år etterpå, bor vi sammen i en kjøpt rekkehusleilighet, og har det kjempe fint!

Tror nok at man må føle på sånt selv. Noen ganger går det bra at man flytter sammen tidlig og noen ganger går det på "dunken"!

Det er et sjansespill, enten har man flaks ellers så har man ikke!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor

Jeg flyttet sammen med min sammboer etter vi hadde vært sammen i 6 månder.

Det var det som var naturlig for oss.

Før jeg ble sammen med min samboer så var jeg sammen men en gutt i tre år og vi snakket aldrig om å flytte sammen,var for ung til det følte jeg.

Så hvist det er riktig og tiden er inne for det vil detføles riktig uansett om dere har vært sammen tre månder eller ti år icon_smile.gif

er igen tids regel på det med å flytte inn med noen man må bare føle seg frem.

_________________

hjerter_rundt.gif Lottemor vinke.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Lottemor den 2002-05-05 08:51 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

i mitt første samboerforhold hadde vi vært kjærester i 8 måneder før vi flyttet sammen. det var han som begynte å snakke om det først, men det var jeg som tok det første praktiske skrittet ved å si opp leiekontrakten på hybelen min. da måtte vi finne et nytt sted sammen, for på hybelen hans var det ihvertfall ikke plass. først i en 2-roms på grünerløkka, så i en 3-roms på st.hanshaugen var vi samboere i et års tid og da fant vi ut at vi ikke passet så godt til å være kjærester, og at forholdet vårt var glidd over i et nært vennskap. ikke at vi hadde noe imot hverandre, men det var ikke noe tilfredsstillende forhold for noen av oss. jeg flyttet inn på det ekstra rommet, og vi fortsatte å dele leilighet i to år som venner.

i det andre samboerforholdet mitt bestemte vi oss for å bo sammen i min leilighet etter et par måneder som kjærester. denne gangen var det også han som tok initiativet, men av praktiske årsaker tok det enda et halvt år til han flyttet inn. etter et halvt år i byen, flyttet vi ut til min families gamle sommerhus en halvtimes biltur utenfor oslo, og nå har vi bodd her i to år og har det hemmningsløst idyllisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...