Gå til innhold

Hvor fjern går det an å bli!


Spiralis

Anbefalte innlegg

Helte melis i oppvaskmaskinen i stedet for oppvaskpulver en gang :klo:

Anonymkode: f0c77...3b5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk til feil tannlegekontor her om dagen, de var heldigvis i gåavstand til hverandre. Lurte på hvorfor i all verden jeg ble satt av ved senteret. Så da gikk jeg bort til min vanlige tannlege. Det verste var at jeg gikk opp også, men kom på at jeg var på feil sted rett før jeg gikk inn døra. Det kunne blitt pinlig det. 

Anonymkode: 370b3...468

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle hjem fra Syden i går, og stresset for å rekke taxien som sto utenfor. Klarte å legge min egen nøkkelknipe igjen på hotellet mens jeg tok med meg hotellnøkkelen hjem. De var ikke like i det hele tatt! Endte opp med å måtte ringe låsesmed for å komme meg inn i leiligheten, så det ble en fin ekstra utgift på et par tusen etter endt ferie. :(

Anonymkode: a0f90...27d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I barnehagen har vi blå skoposer til foreldrene til å trekke over uteskoene når de går inn.  Fra tid til annen ser jeg foreldre som går ut med dem på, og humrer litt over hvordan det er mulig å glemme å ta dem av.  De fleste legger jo merke til det før de har kommet til porten og tar dem raskt av seg.  I forrige uke klarte jeg å dukke opp til et møte med dem på!  La merke til det da jeg sto i resepsjonen på bygget, så fikk heldigvis tatt dem av før selve møtet, men flaut for det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag skulle jeg legge fra meg de nye klærne mine på toalettsete før jeg gikk i dusjen....
Jeg gjorde jo det også, men hadde ikke lagt ned toalettsete, jeg bare slapp de rene klærne mine i toalettskåla... God morgen Chibi!

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg puttet katten i kjøleskapet en gang!

Jeg hadde vært og handlet og på vei inn døren oppdager jeg at katten sitter på et bord på utsiden av inngangsdøren. På daværende tidspunkt var dette en "inne-pus" som jeg trente til å bli "ute-pus", så jeg tenkte at når hun først satt der, kunne jeg jo ta henne med inn (hun var gjerne litt vanskelig å få inn igjen). Planen var å gi henne mat i vinduskarmen, men det endte med at diverse matvarer havnet i vinduskarmen og pus i kjøleskapet.

Heldigvis tok det ikke lange tiden før jeg hørte henne mjaue :) 

 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I fjor endte jeg opp hos tannlegen en uke før jeg skulle vært der satt vel og ventet på timen min i en og en halv time før tannlegene lurte på hva jeg gjorde der. :fnise: 

(hadde bare hørt at hun som satte opp timen sa Torsdag, så da trodde jeg det var førstkommende) 
 

Endret av marleneK92
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å lese denne tråden, det får meg til å føle meg normal! :plystre:

* Jeg glemmer altfor ofte alderen min, heldigvis har jeg en samboer som hjelper meg å huske.

* Gjennom oppveksten vet jeg ikke hvor mange ganger jeg har diskutert med pappa ang. min bursdagsdato, og han har alltid rett. Hvordan glemmer man sin egen bursdag? Den er jo samme dato hvert år. Disse diskusjonene oppstår selvsagt på selve datoen, hvor jeg ler når han gratulerer meg med dagen og sier at "nå har du tatt feil".

* Samboer er imponert over hvor flink jeg er til å huske hvilken vei vi har gått. Det har sin naturlige forklaring i at jeg altfor ofte har gått meg vill, og har måtte lære meg å memorere plasser. Ikke alltid det funker da.

* Jeg har brukt briller i mange år, men glemmer nesten hver gang å ta de av når jeg skal dusje. 

* Noen lurer på hvordan jeg klarer å holde en nogenlunde fin kroppsfasong uten å trene. Forklaringen er så enkel som så; jeg har en fæl tendens til å glemme ting. Vandrer rundt i huset for å finne ut hva jeg skulle ha. Gir opp, går og setter meg, kommer på hva jeg skulle ha, spretter opp av sofaen og starter hele vandrings og tenkerunden omatt. Blir noen mil om dagen tror jeg.

* Handsåpe på tannbørsten er en klassiker!

* Gå til butikken med fancy morgenkåpe har jeg også gjort x-antall ganger.

* Skriver lange handlelister, som jeg skal forholde meg slavisk til. Kommer til butikken, og glemmer totalt vekk handlelappen. Blir mye unødvendig innkjøp.


Samboer er ikke noe bedre, han er utrolig surrete. Det vanligste er på sommeren, da bruker han å kjøpe nøtter. Kommer glad og fornøyd hjem etter handlerunden, setter på plass matvarer. Kvelden kommer, og han får lyst på nøtter. Nei, ingen nøtter i noen av skapene. Irritert vandrer han til butikken igjen og kjøper nøtter. Setter de fra seg en eller annen plass inne i huset, går på do, for så å glemme at han hadde lyst på nøtter. Kvelden blir til natt, natt blir til dag. Ny dag, ny runde med nøttekjøp og irritasjon. Slik kan det gå, frem til jeg skal finne noe i fryseren- og hva finner jeg? Jo, flere poser med nøtter. Har også funnet poser med nøtter under sofaen, i klesskap osv. 
Av og til tror jeg at jeg er i lag med et ekorn, som forbereder seg til vinteren. 

Jeg og samboer presterte også å glemme hunden ute i flere timer en gang. Heldigvis en hund som ikke stakk av, og heldigvis at vi hadde glemt vinduet til bilen åpent i pissregnet. For da jeg var ute på min andre leterunde etter hunden, så ser jeg et hode stikke opp fra baksetet på bilen. :fnise: Kan si at etter denne hendelsen, så fotfulgte hun oss mer enn vanlig!
 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må legge til at jeg også leter lenge etter brillene mine, som sitter der de skal. Å lete etter mobilen mens jeg snakker er også en klassiker, og de jeg snakker med kommer med forslag til hvor jeg skal lete. Skjønner etter en liten stund at de tuller med meg, og vedkommende brøler ut i latter.

Har også jobbet på butikk, der ord går i surr. "Værså god" når jeg får pengene, "Skal du ha pose?" når de drar, "kvittering" når jeg gir de pengene osv.
 

Og jeg vet ikke lenger hvem jeg skal skylde på når jeg finner isen i kjøleskapet, smøret i fryseren, knekkebrød på stuebordet. Jeg og min samboer er like håpløse der.

Og for ikke å nevne at vi er helt håpløse på å ta vare på planter! En kaktus fatnet i brann, en annen druknet og den tredje tørket ut. En potteplante forsvant uten spor, aner fortsatt ikke hvor den ble av. Et lite, pyntet juletre, potteplante str, ble glemt igjen på et gjestgiveri- den fant vi igjen året etter, merkelig nok.  Vanskelig å holde liv i ting som ikke lager lyd.

Våkne opp midt på natten for å gjøre meg klar til skole/jobb har vært en gjenganger.

Har satt meg inn i fremmede biler så ofte, at nå tør jeg ikke gå inn i en bil før jeg har glodd lenge nok på sjåføren for å se om det er rett person bak rattet. 

Endret av Einebær
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Einebær skrev:

Må legge til at jeg også leter lenge etter brillene mine, som sitter der de skal. Å lete etter mobilen mens jeg snakker er også en klassiker, og de jeg snakker med kommer med forslag til hvor jeg skal lete. Skjønner etter en liten stund at de tuller med meg, og vedkommende brøler ut i latter.

Har også jobbet på butikk, der ord går i surr. "Værså god" når jeg får pengene, "Skal du ha pose?" når de drar, "kvittering" når jeg gir de pengene osv.
 

Og jeg vet ikke lenger hvem jeg skal skylde på når jeg finner isen i kjøleskapet, smøret i fryseren, knekkebrød på stuebordet. Jeg og min samboer er like håpløse der.

Og for ikke å nevne at vi er helt håpløse på å ta vare på planter! En kaktus fatnet i brann, en annen druknet og den tredje tørket ut. En potteplante forsvant uten spor, aner fortsatt ikke hvor den ble av. Et lite, pyntet juletre, potteplante str, ble glemt igjen på et gjestgiveri- den fant vi igjen året etter, merkelig nok.  Vanskelig å holde liv i ting som ikke lager lyd.

Våkne opp midt på natten for å gjøre meg klar til skole/jobb har vært en gjenganger.

Har satt meg inn i fremmede biler så ofte, at nå tør jeg ikke gå inn i en bil før jeg har glodd lenge nok på sjåføren for å se om det er rett person bak rattet. 

Det er som meg det!
Du!
Skal vi hive oss inn på samme gamlehjem når vi blir grå og enda mere susete i skrotten? ;P
Hadde nok vært en fornøyelse for de ansatte :fnise:

Oh!
Jeg kasta kasta sjokoladen min tidligere idag jeg!
Sto med en hånd hadde jeg papir og annet skrot og i den andre hadde jeg sjokolade....Jeg kastet sjokoladen jeg...Tror du det betyr at kroppen vil at jeg skal slutte med sukker eller?? :fnise: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Chibi skrev:

Det er som meg det!
Du!
Skal vi hive oss inn på samme gamlehjem når vi blir grå og enda mere susete i skrotten? ;P
Hadde nok vært en fornøyelse for de ansatte :fnise:

Oh!
Jeg kasta kasta sjokoladen min tidligere idag jeg!
Sto med en hånd hadde jeg papir og annet skrot og i den andre hadde jeg sjokolade....Jeg kastet sjokoladen jeg...Tror du det betyr at kroppen vil at jeg skal slutte med sukker eller?? :fnise: 

Haha, lett! Muligens at de ansatte ville blitt gråere i håret :fnise:

Njaa, om det er et hint på at kroppen vil at du skal slutte tror jeg ikke. Muligens et hint om at sjokoladen var for liten :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Einebær skrev:

Haha, lett! Muligens at de ansatte ville blitt gråere i håret :fnise:

Njaa, om det er et hint på at kroppen vil at du skal slutte tror jeg ikke. Muligens et hint om at sjokoladen var for liten :fnise:

Mye mulig min skriving betyr at jeg må slutte med vin på fredager aller først! xD

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brannalarmen gikk i kveld mens jeg stekte burgere fordi jeg hadde glemt å skru på vifta.. Og da et 23-nummer ringte tre ganger rett etterpå ble jeg bare irritert fordi selgere ringer på en lørdagskveld. Det endte med både securitas og brannvesenet på døra.. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Jeg var godt voksen før jeg innså at ordet "cowboy" egentlig er ordene COW og BOY satt sammen til ett ord.

 0g dette er jo selvfølgelig betegnelsen på folk som arbeider på gård / med kveg-flokk.  :cowboy:

Anonymkode: cc2ca...eaa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Yesda! Jeg og samboer klarte det igjen. Begge skråsikre på at vi visste hvor HDMIkonverterern til Macen var. Trålet hele huset. I utgangspunktet et lite hus, men du dæven hvor stort det virker når man leter etter noe. Går gjennom alt av skuffer og skap, esker og hyller. Konvertereren spørløst borte. Mamma og pappa som er på besøk syntes ikke vi trengte å se film, da det var nok underholdning i meg og samboer. Nordnorske gloser på kryss og tvers, ilter bannskap, latter og irritasjon, ikke mot hverandre riktignok.
2 timer... 2 timer tok det, før jeg kom på at vi bodde i campingvogn før vi flyttet i huset, og den vogna står jo fortsatt hos oss. Jeg får samboer til å undersøke. Jo, der kommer han inn med HDMI og konverter og alt vi ikke visste vi hadde. 
Etter 2 timer, da var det virkelig godt å sette seg ned med et glass vin, og se film! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier egentlig ikke være så rørete, tror jeg..... men i helgen var jeg nok litt bortreist.
Vi sto på kjøkkenet og laget kyllingsalat. Mannen plukket kyllingen mens jeg skulle fikse salaten. Siden han sto og renset kylling sto søplebøtta åpen.
Jeg åpnet en boks med ananas, helte laken ut i vasken og tømte ananasen i søpla... det tok noen sekunder før jeg skjønte hva jeg hadde gjort, bannet litt, åpnet en ny boks og helte laken av denne rett i søpla.
Da var matlagingen ferdig for min del den kvelden.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...


En jeg kjenner skulle låne med seg litt brunost - fordi han hadde veldig lite pålegg selv akkurat da. Han kutter en hel brunost i to like store biter, for å ta med seg halvparten av brunosten selv. Kort tid seinere hadde jeg behov for en liten plast-pose. Men når jeg skal finne en liten plast-pose fra skuffen, så ligger halvparten av brunosten oppi der!

Da hadde han faktisk prestert å legge den ene halvparten av brunosten tilbake i kjøleskapet, hvor den hører hjemme. Deretter hadde han funnet en liten plast-pose fra skuffen - til å pakke inn den andre halvparten av osten, som han skulle ta med seg. Men han hadde tydeligvis bare tatt med seg den tomme plast-posen - og heller lagt igjen halvparten av brunosten oppi plastpose-skuffen!

Anonymkode: cc2ca...eaa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...