Gå til innhold

Merkelige, rare og morsomme uttalelser fra leger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Purple Haze

Min forrige fastlege er en fantastisk lege. Morsom, engasjert og empatisk :)

Da jeg var gravid med nr 1 la jeg på meg temmelig mye. Kom på siste kontroll før termin, og da åpnet han hele dobbeltdøra inn til kontoret sitt, veivet med armene og laget sånne bip-bip lyder som lastebiler lager når de rygger. Bred last, ja :ler:

På samme kontroll spurte jeg han når han trodde fødselen kom i gang (var lei,ja). Da la han begge hender på magen min som det skulle vært en krystallkule, og sa "tirsdag". Ok, dumt spørsmål fra meg.

En annen gang var jeg hos han på GU, og han vet at jeg hater det. Så han begynte å fortelle om den første GU`en han utførte. Dama hadde tisset på han, sa han.

Da lo jeg så hardt at spekulumet klappet sammen og føk ut av tunnelen. Jaja, vi lo av den begge to. :ler:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde også en tvilling en gang, og trodde lenge at jeg hadde bristet halebeinet da jeg falt av hesten. Innen jeg kom meg til legen var den blitt så stor at det måtte akuttopereres.

Jeg er livredd for narkose, og gråt meg til spinalbedøvelse selv om anestilegen mente jeg burde ha narkose, men fikk viljen min til slutt. Så kom kirurgen og begynte å skjære, og utbrøyt høylytt: Å fytti helvete, denne var svær, jævligste jeg har sett..

Hørte anestilegen viske: Hun er våken altså, hun har bare spinalbedøvelse. Legen ble nok litt flau og ba om unnskyldning mange ganger, men jeg bare fniste av hele greia. Så den aldri selv, men så vondt som det var tror jeg på at den var stor.. :fnise:

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min forrige fastlege er en fantastisk lege. Morsom, engasjert og empatisk :)

Da jeg var gravid med nr 1 la jeg på meg temmelig mye. Kom på siste kontroll før termin, og da åpnet han hele dobbeltdøra inn til kontoret sitt, veivet med armene og laget sånne bip-bip lyder som lastebiler lager når de rygger. Bred last, ja :ler:

På samme kontroll spurte jeg han når han trodde fødselen kom i gang (var lei,ja). Da la han begge hender på magen min som det skulle vært en krystallkule, og sa "tirsdag". Ok, dumt spørsmål fra meg.

En annen gang var jeg hos han på GU, og han vet at jeg hater det. Så han begynte å fortelle om den første GU`en han utførte. Dama hadde tisset på han, sa han.

Da lo jeg så hardt at spekulumet klappet sammen og føk ut av tunnelen. Jaja, vi lo av den begge to. :ler:

HAHA :D Konge :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Min forrige fastlege er en fantastisk lege. Morsom, engasjert og empatisk :)

Da jeg var gravid med nr 1 la jeg på meg temmelig mye. Kom på siste kontroll før termin, og da åpnet han hele dobbeltdøra inn til kontoret sitt, veivet med armene og laget sånne bip-bip lyder som lastebiler lager når de rygger. Bred last, ja :ler:

På samme kontroll spurte jeg han når han trodde fødselen kom i gang (var lei,ja). Da la han begge hender på magen min som det skulle vært en krystallkule, og sa "tirsdag". Ok, dumt spørsmål fra meg.

En annen gang var jeg hos han på GU, og han vet at jeg hater det. Så han begynte å fortelle om den første GU`en han utførte. Dama hadde tisset på han, sa han.

Da lo jeg så hardt at spekulumet klappet sammen og føk ut av tunnelen. Jaja, vi lo av den begge to. :ler:

Sånn festlig lege vil jeg også ha! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, artige leger. Jeg har virkelig sansen for min fastlege, en mann med humor og glimt i øyet. Er 6 mnd gravid og går på kontroller til han en gang i mnd. Hadde veldig få symptomer på graviditeten og lite mage før uke 20, noe jeg sa til han, så standard kommentar når han kjente på meg var: "Du er hvertfall gravid." Har nå tydelig gravidemage, men den "gjemmer" seg litt når jeg står, så kommentaren da jeg la meg på benken denne gangen var: "Vet du hva? Jeg tror du er gravid jeg" etterfulgt av et flir. Så sier han til magen: "Så det var der du var ja."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha fått diagnose diabetes 1.. uttalelse fra faslegen: ring viss du blir frisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Min desidert merkeligste opplevelse var da jeg for noen år siden gikk til en lokal legevakt i Oslo med sterke magesmerter. Hadde hatt vondt hele dagen, og endte til slutt med å kjøre dit for å få hjelp. Legens første spørsmål var om jeg kunne være gravid. Som lesbisk, langt unna tanken på insiminasjon og på den tiden singel, var jeg rimelig overbevist om at graviditet var en umuliget. Så jeg sa nei. Legen ga seg ikke "er du heeeelt sikker på at du ikke er gravid?? Hvordan vet du det??" Til slutt sa jeg enkelt "fordi jeg ikke har sex med menn".

Da forandra han seg totalt gitt. "Lesbisk, ja! Vet du, det er jo veldig fint da. Lesbiske har så frigjort sexliv!" Dette visste han godt, for han hadde vært på en fest en gang, der to lesber bodde (sagt i et tonfall som om han snakka om noe utenomjordisk). "De hadde et stort speil i taket på soverommet, og SVARTE vegger!!" Det er visst noe alle lesbiske har, det.

Jeg sa bare "ehem.."

Han ville ikke gi seg, og snakka i vei om hvor fantastisk frigjorte lesbiske er, og at de må ha et helt utrolig bra sexliv. Dette pågikk i sikkert fem-ti minutter, før han plutselig kom tilbake til virkeligheten og sa "eh..hvor lenge har du hatt vondt i magen?"

Fikk til slutt diagnosen nyrebekkenbetennelse og resepter jeg trengte. Men kommer ikke til å dra dit igjen. Tenk om jeg hadde vært en usikker tenåring som var langt inni skapet? Hjelpes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle teste meg for klamydia engang (hadde gjort det noen ganger før, bare for å være sikker). Legen sa "du har nok ikke det altså", "Det er ikke så mange som har det" o.l ting flere ganger mens jeg var der. Virka som hun prøvde å få meg til å ikke teste meg..

"Heh.. Åja.. Du.. Du testa visst positivt, du!" sa hun da jeg kom tilbake en uke senere.. Håper hun følte seg litt dum.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom inn til legen min og satte meg ned i stolen ved siden av han, han sitter å blar i en bok og sier: "hmmm, hva skal vi finne på i dag da?"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Var på legevakten og fikk diagnosen situasjonsbetinget depresjon. "Det betyr ikke at du er helt koko altså" sa legen og pekte på hodet mitt. Lo for første gang den dagen :)

En annen gang jeg var hos legevakta hadde jeg fått et kjempestikk på ankelen. Var skikkelig hovent og sånn, og så ut som om det hadde rent nedover ankelen(hvis noen skjønte hva jeg mener). Det første legen sa da hun så det var "æææææsj, hvor har du fått det hen? Dit vil ikke jeg!" Hehe. Fant aldri ut hva det var, men har fått sånne flere ganger etterpå i forbindelse med ridning så tåler vel ikke hestebrems eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...