Gå til innhold

Merkelige, rare og morsomme uttalelser fra leger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt mye ørebetennelse,tinnitus og svimmelhet etter jeg bodde i et hus infisert med mugg. Jeg har blødd fra det ene øret, har synsforstyrrelser, samt spydd pga vertigo i flere dager og vært innlagt på sykehus i utlandet i forbindelse med dette.

I norge dro jeg til flere spesialister og fikk etterhvert korrekte undersøkelser og behandling, men en ørespesialist kom med denne uforglemmelige uttalelsen. :)

Etter å ha forklart om blødningene,svimmelheten og mine problemer med vertigo. Han gjorde noen enkle hørselsundersøkelser og konkluderte med at jeg var frisk. Og at vi alle blir mere svimmle med alderen. (Jeg var 25 på den tiden..)

Andre historier? :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hahah, ja den var fin.

hmm, jeg har ikke opplevd så mye pussig selv, men jeg er sykepleier og vært med mange leger på visitt. jeg vært med på endel situasjoner der legen utbryter "jøss, hva er dette!!!???" og sånne ting foran pasienten, heheh...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt om et par tilfeller hvor pasienten forteller om sine plager og legen svarer "jaha.... hva syns du vi skal gjøre?"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt fortalt av legen min at p-plaster ikkje var komt til Norge ennå, til tross for at han sa det motsatte gangen før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Har en kronisk sykdom, og hver gang jeg er hos legen angående noe som ikke har med sykdommen å gjøre, så sier han bare at det er pga sykdommen min og at han ikke skjønner hvorfor jeg bestiller time for alt. Kult...not.

"Nei, det er fordi du har en kronisk sykdom det" Standard svar fra han. Jeg kunne kommet med en brukket arm og han ville sagt det samme.

Har også opplevd ofte slike fraser som blir nevnt over her; "ja, hva vil du jeg skal gjøre?" Du som er legen, you tell me!

For en del år tilbake så slet jeg med en såkalt "tvilling" og den kom alltid bak på rompa. Gøy når man da må ligge med rompa opp i været mens legen holder på, man ser ingenting, men hører "oi da!" og "ops". Bli ikke særlig nervøs da nei :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kronisk sykdom, og hver gang jeg er hos legen angående noe som ikke har med sykdommen å gjøre, så sier han bare at det er pga sykdommen min og at han ikke skjønner hvorfor jeg bestiller time for alt. Kult...not.

"Nei, det er fordi du har en kronisk sykdom det" Standard svar fra han. Jeg kunne kommet med en brukket arm og han ville sagt det samme.

Har også opplevd ofte slike fraser som blir nevnt over her; "ja, hva vil du jeg skal gjøre?" Du som er legen, you tell me!

For en del år tilbake så slet jeg med en såkalt "tvilling" og den kom alltid bak på rompa. Gøy når man da må ligge med rompa opp i været mens legen holder på, man ser ingenting, men hører "oi da!" og "ops". Bli ikke særlig nervøs da nei :fnise:

Det er jo fordi noen går til legen i både tide og utide. Er sikkert litt lei av hypokondere. (sier ikke at akkurat DU er det, men har bare prata med en lege som er lei av vestkantfruer som går til legen fordi de ikke har noe bedre å gjøre f. eks.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Consensio

Det er jo fordi noen går til legen i både tide og utide. Er sikkert litt lei av hypokondere. (sier ikke at akkurat DU er det, men har bare prata med en lege som er lei av vestkantfruer som går til legen fordi de ikke har noe bedre å gjøre f. eks.)

Jo, det kan jeg forstå egentlig. Er jo der ofte pga den kroniske biten, men det er jo timer som legen selv setter opp til meg fordi han vil følge nøye med på utviklingen. Blir bare så lattermild når jeg bestiller timer selv (kanskje 4 ganger i året) pga helt andre ting og får den beskjeden.

Den ene gangen hadde jeg jo en alvorlig lungebetennelse som jeg fikk vite av legen på legevakta, fordi min lege ikke tok det alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos spesialist og brøt helt sammen over situasjonen jeg var kommet i pga sykdommen, legen anbefalte regelmessig alkohol og ut å sjekke mannfolk...:)

Var på legevakt for n'te gang med et øye som var betent...stakkars vikarlege som hadde fått kjørt seg skikkelig på vakta og var helt utslitt når jeg kom. Fikk øyedråper og ble anbefalt å skylle øynene ofte samt bytte øye hver dag...(var visst putetrekket som skulle byttes pga smitte)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også en tvilling en gang, og trodde lenge at jeg hadde bristet halebeinet da jeg falt av hesten. Innen jeg kom meg til legen var den blitt så stor at det måtte akuttopereres.

Jeg er livredd for narkose, og gråt meg til spinalbedøvelse selv om anestilegen mente jeg burde ha narkose, men fikk viljen min til slutt. Så kom kirurgen og begynte å skjære, og utbrøyt høylytt: Å fytti helvete, denne var svær, jævligste jeg har sett..

Hørte anestilegen viske: Hun er våken altså, hun har bare spinalbedøvelse. Legen ble nok litt flau og ba om unnskyldning mange ganger, men jeg bare fniste av hele greia. Så den aldri selv, men så vondt som det var tror jeg på at den var stor.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble syk for noen år siden, og var rimelig sikker på at det var kyssesyken. Lå rett ut i èn uke hvor jeg sov minst 22 timer i døgnet. Da jeg endelig klarte å karre meg til legekontoret (som ligger 1 minutts gange unna), fikk jeg beskjed om at jeg umulig kunne ha kyssesyken, for da hadde jeg jo sett mye sykere ut(!)

Jeg insisterte på å ta prøver alikevel, noe legen motvillig gikk med på, og joda, kraftig tilfelle med forstørret milt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lege nr. 1:

Jeg hadde skadet kneet på trening og da det enda ikke var bra etter 3 uker så gikk jeg til legen.

L: Dette skulle du kommet med før.

C (litt redd og skeptisk) : Å? Hva kunne du gjort med det da?

L: Ingenting, men du kunne fått smertestillende...

Takk for den, så jeg hadde vridd det enda mer fordi jeg ikke kjente hva som gjorde vondt?

Lege nr. 2:

Jeg hadde skadet tommelen på trening. Legen hadde funnet et lite brudd og (fikk jeg vite senere) avrevet leddbånd.

L (i telefonen til fylkessykehuset): Jeg har en pasient her med fraktur (massemedisinsk snakk) i v. tommel. Blablabla....operasjon...

C (nervøst fra gangen, betraktende bandasjert høyre tommel) : HØYRE TOMMEL, TAKK - IKKE VENSTRE!!

(Mistenker stadig at "v.tommel" betyr venstre tommel, nemlig)

Historie nr. 3 - ikke lege denne gang, men sykepleier på legevakta:

Det var lørdag og jeg hadde våknet med rødt og hovent øye. Normalt løper jeg ikke til lege i tide og utide, men som linsebruker gjennom mange år VET jeg at rødt øye kan bety akutt grønn stær og skal undersøkes av lege. Jeg hadde altså liten lyst til å vente til mandag og ringte legevakta og forklarte saken.

S: Bare ta og vask øyet med så varmt vann du kan tåle....

C: Jaha, men må det ikke undersøkes?

S: Nei prøv med vann først.

Det hører med at jeg ringte opp igjen og fikk komme likevel - det var øyenbetennelse så jeg fikk salve som hjalp godt, men man vet jo ikke sånt sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gikk til legen da jeg plutselig fikk utslett jeg aldri hadde hatt før, han så lenge på det og slik gikk samtalen:

legen: hva trur du dette er da?

meg: vet ikke.

legen: har noen i familien din noe slikt da?

meg: trur søstera mi hadde noe sånt før i tia men er ikke sikker, trur det var psoriasis.

legen: ja, da er det psoriasis du har da..

fikk en salve og håp om god bedring:-(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blubberella

gikk til legen da jeg plutselig fikk utslett jeg aldri hadde hatt før, han så lenge på det og slik gikk samtalen:

legen: hva trur du dette er da?

meg: vet ikke.

legen: har noen i familien din noe slikt da?

meg: trur søstera mi hadde noe sånt før i tia men er ikke sikker, trur det var psoriasis.

legen: ja, da er det psoriasis du har da..

fikk en salve og håp om god bedring:-(

Hehe, legen din spurte ihvertfall noen spørsmål :) Jeg fikk plutselig store eksemflekker på armene og spredte flekker andre steder på kroppen, når jeg var ca 16-17 år. Den legen jeg kom til da bare pirket apatisk borti flekkene og sa oppgitt "nei, jeg vet ikke hva dette kan være"... Jeg fikk mast meg til en blodprøve, og ble sendt hjem med kortisonsalve. That's it. Jeg aner at den legen var dritlei av jobben sin, for en så uinteressert og apatisk lege har jeg aldri møtt verken før eller siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette var ikke hos en lege men hos en kiropraktor, da jeg hadde såkallt falsk isjas og derfor skulle han hjelpe meg med og strekke ut musklene i rompa.

og det foregikk i ganske intime stillinger.

jeg ligger på bordet på ryggen og han står over og bøyer venstrefoten opp mot hodet mitt og litt sånn på skrå og litt sånn hit og litt sånn dit. så sier han mens han står der "ja du skjønner i dette yrket så må man være litt sadistisk (eller noe i den dur ihvertfall)"

jeg begynnte bare og le :skratte:

den samme mannen sa han la merke til det som sto på trusekanten min og måtte bare kommentere den siden han syntes det var så morsomt, teksten på trusa var forøvrig "I love rich men".

han såg trusekanten da jeg satt med ryggen mot og han skulle trykke og kjenne. det var selvsagt ikke med vilje at den skulle vises men det ble nå sånn :fnise:

Endret av Troilltøva
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommertid

Dette var hos gynikologen på 3mdn kontrollen etter jeg hadde født. Jeg hadde tatt keisersnitt men skulle inn å få satt i spiral.

Han sa følgende:

" Her var det så stramt og fint at jeg kan se at du ikke har hatt en vaginal fødsel"

Ble litt satt ut for å si det slik :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg var hos legen med langvarige underlivsplager og ville virkelig ha en GU, så jeg kunne være sikker på hva det var og at jeg kunne bli kvitt det.

Legen jeg var hos orket ikke å se på meg, han sa ordrett "Jeg er en gammel mann og det er sent på dagen." Jeg ble så paff at jeg ikke klarte å si noe tilbake og bare nikket og ja-et meg gjennom resten av timen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hendte ikke meg, men en jeg lå på samme rom som på sykehuset:

Lege: Ja, jeg har en dårlig nyhet. Vi kan ikke operere kreftsvulsten i tarmen din, fordi hjertet ditt er for dårlig og hvis vi opererer deg så dør du.

Pasient: Hva skjer hvis dere ikke opererer da?

Lege: Da dør du.

Pasient: Eh.....

Lege: Ha det fint, vi snakkes i morgen!

Pasient: Øh...

Resultatet var en veldig oppskaket pasient som gråt og som jeg måtte trøste enda jeg knapt nok var i stand til å stå på bena selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fastlegen min er en veldig god lege, men så er hun litt spøkefull også. Jeg har fått helvetesild i ansiktet, mest rundt munn, sånn at leppene mine svulmet opp 4 ganger sin størrelse, jeg så ikke ut! Gikk til fastlegen min, først hun så meg begynte hun å flire og sa "oj, har du fått en liten blemme?" :ler: Jeg måtte bare le jeg òg, jeg kunne jo så vidt snakke. :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Exen min tvang meg til å gå til en homeopat fordi jeg hadde et utslett som ikke gikk bort, men det hjalp jo selvfølgelig ikke.

Dette sa jeg til hudlegen min som jeg gikk til etter at det ble slutt med typen. Da spurte legen min om jeg fortsatt var sammen med denne typen, og da jeg svarte "nei", svarte han med en tommel opp. :tommelsmil:

Også fortsatte han med å lese opp et dikt til meg som visstnok skulle hjelpe mot kjærlighetssorg, også gav han meg en salve mot utslettet :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...