Gå til innhold

Røykfrie resturanter,barer og kafeer.


Em@lie

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Ingen som har dødd av passiv røyking??? Bare 500 stk pr år i Norge....

Frøken Antirøyk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

CecilieB, jeg kan også vinne alle diskusjoner om jeg bruker argumenter hinsides all fornuft, statistikker og undersøkelser.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Til Emalie: selvfølgelig forstår jeg hvorfor den nye røykeloven nå er vedtatt, det eneste jeg ville få deg til å gjøre, var å tenke deg skikkelig om, før du eventuelt sier inne i deg selv: æsj, røykere spyr ut masse giftstoffer i meg! så ekkelt!

Jeg synes at ikke røykere som tenker sånn, er sære! jeg var selv røykfri til jeg var sytten år, og hadde aldri, aldri problemer med at jeg følte det ekkelt eller at det var en pest og plage når folk var i samme rom som meg røyket.

Og du svarte heller ikke på det forrige spørsmålet mitt, kunne du tenkt deg å gå påe en bar der det bare ble servert lettøl? ikke det nei, så pussig.... kan det være fordi du ikke får det gøy da? eller at det er sært? eller at det virker helt snålt? og over hysterisk?

anonym

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2002-05-05 21:29, anonym wrote:

Ingen som har dødd av passiv røyking??? Bare 500 stk pr år i Norge....

Frøken Antirøyk

Kan du vise til spesielle studier på dette eller?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

CecilieB:

Nei det kan jeg ikke, men spør den norske legeforeningen. Jeg siterer en artikkel i Dagbladet:

"I Norge dør det 7200 mennesker av røyking hvert år, omlag 500 av passiv røyking, hevder president i den norske legeforeningen, Hans Kristian Bakke, overfor Dagbladet."

http://www.dagbladet.no/dinside/2002/04/30/328163.html

Frøken Antirøyk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En av årsakene til at helsedepartementet ønsker å innføre de nye lovene om røyking på utesteder er nettopp at undersøkelser viser at flere mennesker dør av passiv røyking i Norge hvert år, enn det som dør i trafikken. Det stede aller flest mennesker, både ansatte og gjester, utsettes for passiv røyking er nettopp utesteder og restauranter, derfor dette ønske om en ny lov.

Når røykskodda på utestedene ligger så tjukk at du nesten ikke kan se han som sitter tvers over bordet, så skal det ikke så mye til for å gjette at dette faktisk er skadelig.

Dersom du tviler på at det finne undersøkelser som beviser at disse tallene er sanne, så foreslår jeg at du sender en mail til helsedepartementet.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klamrer meg ikke til noe som helst, men JEG har aldri sett noen bevis på at du kan dø av å være på besøk hos meg.

Det er ihvertfall ikke vanskelig å fyre dere opp. Dere kommer vel til å dø av hjerteatakk før jeg ligger under torven.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det siste som ryker hos røykerne er : FORSVARSMEKANISMEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke herlig å vite at alle ikke-røykerne er så jævla perfekte?

Så snille og søte og greie, så tolerante?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også trives på byen, på restauranter osv... selv om jeg røyker. Det er sikkert ikke så vanskelig å forstå?? JEG forstår at andre ikke orker å være rundt meg når jeg røyker, og da kan vel andre forstå at jeg ikke ønsker å være der det ikke røykes??

Jeg mener fremdeles at vi kan lage et skille.. enkelte plasser med totalt røyke forbud, og andre plasser hvor det er tillat. Og så får vi satse på menneskets frie vilje om de vil jobbe der eller ikke.

Ja, jeg kan dø av røyken. Ja, jeg forpester luften for passive røykere slik det er i dag. Men det er det sannelig mye annet som gjør også. Biler f.eks. Ikke bare tar det knekken på luften, men det ødelegger ozon laget også... Med andre ord, det er så mye som er farlig. Jeg er så dristig at jeg serverer barna mine pomfri... noe som ikke er særlig gunstig heller har jeg forstått...

Og jeg vet, jeg vet... usaklig kan det hende det er å trekke andre farlige stoffer osv inn i røyke debatten, men jeg holder på mitt!! Hvis jeg vil jobbe på en røyke bar, så vil jeg det! Og jeg kan signere alle dokumenter på at jeg VET hvor farlig det er.. og hvis noen har lyst til å komme inn i min røyke bar, så kan de det. Enten de røyker eller ikke. Og hvis jeg går inn i din røyk frie bar, så skal jeg selvsagt ikke røyke.

Så lenge det er lov å røyke, så lenge det ikke er forbudt å kjøpe røyk, så kan vel vi få lov til å sitte en plass å nyte den vell??

Og JA, jeg blir skikkelig grinete av å IKKE røyke icon_lol.gif Skulle jeg ønske at jeg klarte å slutte? Ja, faktisk. Har jeg lyst til å gå gjennom den "smerten" jeg vet vil komme? Nei!!!! Jeg tør ikke, jeg tør ikke, jeg vil ikke!!

Og jeg har lest om hvorfor det er så vanskelig å slutte.... og det var nesten litt skummelt. Og kommer jeg over den artikkelen igjen, så skal dere andre få lese den også. Det handler om noen blir skikkelig syke når de slutter å røyke. Syke... lenge..... lenge...... lenge..... Jeg vil ikke være syk lenge lenge lenge. Jeg vil heller røyke og være glad og lukke øynene for konsekvensene. Kan jeg få lov til det???12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cecilie

Syns du begynner å bli tåpelig i dine utsagn nå. Diskusjonen er komt til hvem som er mest perfekt eller ikke? Kan du ike holde deg til saken eller?

Eller er det du selv som syns at røykeren er mere perfekt enn du selv?

Det er sikkert ille at du blir påmint at du er en røyker, men kan du ikke svare på det et handler om+ Hvis ikke får du heller la vær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har svart på det saken handler om.

Svarene jeg har fått på det har jo vært så som så.

Dette er en debatt som man aldri kommer til å enes om, og ingen av partene er i nærheten av å snu om, så det er helt tåpelig å i det hele tatt diskutere det.

Du er ikke villig til å se saken fra vår side, og omvendt. Om vi prøver å se saken fra den andre side, så skjønner man likevel ikke noen av argumentene den andre parten kommer med.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke argument er du ute etter egentlig.

Leter du etter noen som endelig har funnet ut at det ikke er farlig?

Problemet ditt er at du ikke har forstått/skjønt at det er farlig.

Allverdens forskning er publisert om skadevirkningene.

Det er publisert hver dag i media om helsefaren.

Du sitter der enda og skjønner ikke hvorfor det blir strengere og strengere.

Du vil ha din røyk i fred, og du kan røyke til hosten tar knekken på deg, men ikke der vi andre er. Så enkelt er det.

Hjem til deg selv kan du røyke så mye du vil.

Tror du at det vil stoppe med dette? Nei, en dag begynner barna å peke på deg og si:der går en dame som er røyker.

Det vil være en lapp på huset ditt hvor det står :Helsefare, her bor en røyker.

Hi-hi

Regner med du tok den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røyker der det er lov. Er det noe i veien med det????

Dessuten så røyker vi ikke inne.

Ja, det blir sagt at det er farlig, og det er mitt problem, ikke ditt.

Tror du virkelig du er nærmere døden fordi du er et sted det røykes to ganger i måneden?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror i alle fall at de ansatte på restauranter risikerer å få et kortere liv med dårligere helse, rett og slett fordi de går på jobb.

Vi aksepterer ikke at andre arbeidstakere utsettes for et kreftfremkallende arbeidsmiljø, så hvorfor skal vi akseptere at kelnere og servitører gjør det? Og dersom vi gjør sånn som en eller annen sa, og deler opp i spisesteder med og uten røyk, tror du ikke en arbeidsledig kelner heller vi ha en jobb på et røykested enn å ikke ha en jobb i det heletatt? Og da er plutselig ikke valgfriheten der lengre...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra at de frivillig jobber der. Ingen som tvinger noen til å velge den karriereveien.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan man si om alle yrker, men vi aksepterer altså ikke arbeidsplasser som utsetter sine ansatte for store helsefarer likevel.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Ragnhild.

Hvorfor røyker du/dere ikke inne da Cecilie?

Vet ikke om du har barn, men hvor gjør du av de når du er ute på cafe/spisesteder? Eller når du får barn ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...