Gå til innhold

Røykfrie resturanter,barer og kafeer.


Em@lie

Anbefalte innlegg

Adina...

Det er vel klart du syns det.Du er en røyker.Du er avhengig av et narkotisk stoff.

Det er klart at du vil syns enhver som fordømmer deg med meninger du ikke syn ser ok, er teit.

Klart dere røykere er små mennesker som ikke unner brorparten av Norges befolkning å kunne gå ut på røykfrie steder.

Jeg ser det som soleklart jeg.

Du røyker, dermed ser du det motsatt, er det så vanskelig å forstå.

Og når jeg sa at dere er som barn, så er dere jo faktisk det. Tror jeg aldri treffer på mer grinete, sutrete og irriterte personer enn dem som prøver å slutte. Men gi dem en kjærlighet på pinne (røyk) så lyser de opp med verdens største smil og alt er sååååååå bra!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Løvemamma;

hvis du leser innlegget mitt så ser du kansje at jeg syns det er helt greit med røykfrie utesteder?

Eller?

Jeg er ikke sutrete og sur for det om jeg røyker.

Deler av innlegget er slettet. Det er greit med sterke meninger, men vær så snill å ikke bli for personlige. Hold dere til sak icon_smile.gif. Moderator.

1212[ Dette Innlegg er endret av: Hege den 2002-05-04 11:59 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hva med alkohol. Alkohol er i likhet med nikotin et narkotisk stoff som paafoerer samfunnet mye skader og utgifter hvert aar og begge stoffene er faktisk avhengighets dannig baade fysisk og psykisk. Jeg pleide a jobbe sent i helgene og hver gang jeg var paa vei hjem saa moette jeg alltid hauger av fulle folk som var meget ubhagelig. Folk som er hoeylytte og agressive. Folk som spyr, tisser eller kaster kebab, oelflasker og lignende paa bakken. Hva med aa forby alkohol paa barer og utesteder. Det er alltid noen som kjoerer i fylla eller kommer i braak hver helg. Og de som jobber paa utestedene maa ta imot mye dritt fra fulle folk. Jeg skjoenner at dette antageligvis ikke vil fungere i praksis, men det hadde vaert interesannt aa hoere hva folk synes om prinsippet. Derfor setter jeg pris paa om folk kan svare sakelig og ikke kalle meg barnslig, teit eller andre personlige ting. Paa forhaand takk. Jeg kan forstaa at folk kan synes dette er vanskelig aa relatere seg til problemstillingen naar drikking er en saa stor del av vaar kultur. Vi lever i et land hvor det er lov aa baade drikke og roeyke, men roeykelover gjoer det hele tiden bedre for ikke-roykerne. Hva med avholdsmenneskene som gjerne vil kunne gaa ut uten aa maatte ha med fulle folk aa gjoere.

Vennlig hilsen Duplex

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Hvilken dobbelmoral av den norske stat; Dette nye Antirøykeutkastet!!!!!sannheten er jo at de håver inn flerfoldige millioner kroner på tobakkshandelen!!!!

Hele Røykeloven fra en ende til en annen er en vits!D har den vært fra første stund!

Riktignok skal røykere ta hensyn men å nekte dem å røyke på puber, restuaranter, utesteder d synes jeg er å gå for langt.

Barnehagetendensene i dette landet begynner virkelig å anta uante høyder. (vi får de politikere vi fortjener)

Hilsen Sexy Sadie (ikkerøyker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æ å e røyker, stor røyker, men har ikke noe i mot at jeg slipper å dra inn all røyken fra andre når jeg er ute. Heime hos meg får ingen ta seg en blås,de kan gå ut.

Jeg lurer på vordan de som skriker mest (av røkere) klarer seg når de er på tur med fly, (for eks. til syden).Det tar ofte mange timer. Så jeg er for.

Kaspara

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

hei alle! jeg er en røyker selv, og jeg synes egentlig når jeg tenker etter, at jeg unner ikkerøykere å ikke bli passive røykere!

røyking er forferdelig skadelig, og kanskje dette vil føre til at flere slutter å røyke?

Dette er noen positive ting med røykestopp på restauranter o.l.

Men så til de n egative sidene: tenk dere alle de gærne røykesugne folkene som må gå ut av en pub og er irriterte fordi de ikke får i seg nikotin, og alle vet jo at alkohol er med på å la folk miste hemninger, og noen blir aggressive.

Jeg tror vi vil få se en oppblomstring av fyll og slagsmål, for jeg tror folk som røyker vil drikke mer, for å erstatte fingringen med røyken.

Enda mere vold i samfunnet? nei takk!

Det er noe spesielt med nordmenn og alkohol, og mange eier jo ikke drikkekultur, eller vet hvor mye de tåler.

Nå blir det jo som å komme til paradis for enkelte røykere i syden f.eks.

Der er røyken billig, ingen røykeforbud, og alkoholen er kjempebillig mange plasser.

Lenge leve dette i andre land!

Norge er i ferd med å bli et annerledes land, og jeg lurer virkelig på hva det neste blir, kanskje vi får bare servert lettøl på puber og barer etter midnatt?

Jeg synes at ikkerøykerne kan være litt smålige når det gjelder oss røykere, men istedet for å gi oss gratis røykeplaster, så er det jo kjempedyrt for oss røykere å prøve å slutte, det blir for dyrt! jeg synes regjeringen burde gå inn for gratis røykeplaster og alle slags midler som kan få oss til å slutte til å røyke.

Og mange må ha hjelp til å slutte å røyke, for det er innmari vanskelig!

Og en ting til: jeg synes ikke veldig overvektige folk skal klage på oss som ikke greier å slutte å røyke, mange av de har selv liten vilje til å slutte å spise, men bare stapper iseg mat, snakk om stor viljestyrke fra dem!

for ikke å snakke om alle lidelser de kan koste samfunnet, med mulige sykdommer de må ha behandling for på sykehus i fremtiden høyst sannsynlig.

anonym

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er noen som har hatt det hett da de svarte, siden moderator har slettet en del innlegg.

Noen blander inn alkohol og tykke folk i denne debatten.

Du røyker, har du noen gang sittet ute med en pils og fått fettet fra en tjukkas i tryne?

Enn hva med den dårlige levra til alkisen?

Dette var en fleip fra min side, men så tullete virker det når dere blander hummer og kanari.

Jeg røyker ikke selv, for meg er det uaktuelt å gå inn på plasser hvor det er mye røyk. Jeg blir dårlig av det, kort og godt.

Dette er en plage som har blitt verre med årene. Så jeg ser frem til å få røykfrie plasser.

Det er ikke så mange år siden fly og flyplasser ble røykfrie. Jeg kan huske hvordan det var. I fly er det meget behagelig, både for reisende og ansatte.

Vel kan det bli lenge om du flyr over atlanteren for de som røyker, men de klarer det viser det seg. Før forbudet kom, så var også det dømt nord og ned.

Vi er så vant til at det er forbud at de som røyker ikke gjør seg noe av det.

Skal være enig i noen her inne, det er veldig mange som røyker som er noen egoister.

En hører bare hylet om det er en plass det ikke er lov og røyke. Kun seg selv i tankene.

Tanken på at det kan være andre tilstede som ikke makter røyk hører en ikke.

Så lenge det ikke finnes et forbudsskilt mot røyk så fyrer de løs uten tanke for noen andre enn seg selv.

Vi får vel være enig i en ting, det er ikke pga. du som røyker denne loven kan komme. Det er for alle de andre som ikke røyker. Du skal få fortsette å røyke så mye din helse tåler. Desverre, min helse tåler det ikke.

Så deilig da, få spise ute uten å få stanken og røyken fra sigaretter mot meg. Vil jeg ha røkt mat, ja da bestille jeg det.

1212[ Dette Innlegg er endret av: Em@lie den 2002-05-04 15:25 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege

Hei Em@lie!

Det skal så vidt jeg vet ikke være blitt slettet noen innlegg i denne tråden, kun et par små "justeringer" icon_wink.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvom jeg er en røyker, så liker jeg ikke å spise i et rom hvor det er mye røyk!

Syntes det er veldig bra med de resturangene, hvor det er en ok uteplass. Da kan man nyte maten sin i fred for røyk, også gå ut etterpå og ta en blås.

Jeg ser ingen problemer i det hele tatt med å total forby røyk på resturanger, så lenge vi har en mulighet for å røyke utenfor.

Syntes ikke jeg er hverken egoist eller urimelig da!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hege!

Viser til innlegg der du har skrevet " deler av innlegg er slettet"

Det var det jeg mente.

Ha en fortsatt god helg.

Em@lie1212[ Dette Innlegg er endret av: Em@lie den 2002-05-04 16:58 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

til emalie: jeg blander da ikke inn hummer og kanari jeg! forstår du ikke hva jeg mener? det er mange folk som er ikkerøykere som ikke har peiling på hva viljestyrke er, og istedet for bare å mase på oss som må slutte å røyke, greier de selv ikke å sette seginn i andres situasjon!

Jeg mener: du eier sikkert en mobiltelefon, eller MÅ ha kaffe eller noe annet, og har du greid deg uten det i noen dager? prøv og kjenn hvordan det føles!

Som sagt tidligere så synes jeg det forsåvidt er positivt at vi kanskje får mange røykfrie plasser,SELV om jeg røyker selv, men det jeg irriterer meg over, er den lettvinte holdningen til ikke røykere, de greier rett og slett ikke sette seg inn i røykernes hverdag! de tror at dette ikke er noe problem for oss, og jeg sammenligner røykebehov for oss røykere med alle andre behov som mennesker måtte ha.

Tenk hvis f.eks. mobiltilhengere hadde fått vite at nå får de ikke bruke mobilen sin offentlig fordi den støyer, eller at alkohol hadde blitt forbudt å nyte på spiserestauranter, eller at man kun fikk servert lettøl, brus eller andre sunne ting etter midnatt på restauranter, fordi dette er sunneste.SI MEG emalie hadde du gått på en bar da?? svar meg på disse spørsmålene takk.

anonym

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 2002-05-04 15:23, Em@lie wrote:

Skal være enig i noen her inne, det er veldig mange som røyker som er noen egoister.

En hører bare hylet om det er en plass det ikke er lov og røyke. Kun seg selv i tankene.

Tanken på at det kan være andre tilstede som ikke makter røyk hører en ikke.

Så lenge det ikke finnes et forbudsskilt mot røyk så fyrer de løs uten tanke for noen andre enn seg selv.

Vi får vel være enig i en ting, det er ikke pga. du som røyker denne loven kan komme. Det er for alle de andre som ikke røyker. Du skal få fortsette å røyke så mye din helse tåler. Desverre, min helse tåler det ikke.

Så deilig da, få spise ute uten å få stanken og røyken fra sigaretter mot meg. Vil jeg ha røkt mat, ja da bestille jeg det.

[ Dette Innlegg er endret av: Em@lie den 2002-05-04 15:25 ]

Selvfølgelig fyrer vi opp en røyk hvis vi har lyst til det når det ikke står noe forbudsskilt. Hvorfor skulle vi ikke det?

Jeg røyker når og hvor det passer meg, og ingen skal tvinge meg til å slutte. Jeg har enkelt og greit ikke lyst til å slutte.

Hvis dere ikke vil ha røyk på dere, så kan dere flytte dere vekk fra meg. Jeg gjør ingenting ulovlig, så da er jeg i min fulle rett.

Jeg synes dette forslaget (som vel er gått igjennom) er helt på trynet. Nå er jeg sjelden ute fra før av, men fra nå av holder jeg meg hjemme. Blir bedre plass til dere andre da.

Ikke-røykere klager alltid på at røykere er egoistiske, sure og gretne og oppfører seg som unger i sånne debatter som dette.

Det jeg ikke skjønner er hvor ikke-røykerne alltid trekker dette fram. Ikke rart vi blir irritable når dere alltid klager sånn. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke snakk om at du skal være uten røyk i dager som du skriver. Dere som røyker blir gitt beskjed om at du får ikke røyke her på denne bar, kafe osv.

Og hvorfor får dere denne beskjeden tror du?

Du kan røyke så mye du vil, men ikke så lenge du oppholder deg på plasser hvor du kan forvente å finne folk som ikke liker røyk.

Det er ikke hva som er sunt og ikke sunt vi diskuterer.

Om jeg drikker en pils eller en drink ute, så er ikke du sjenert av det?

Tror vi skal holde oss til røyken. Det er det du drar inn som er farlig for deg(og som jeg driter i)men det skal ut igjen, og det treffer meg i tryne uansett. Det er det som er farlig for meg og andre.

Jeg og klarer en som røyker i et rom, men når du kommer på utesteder så går det ikke.

Klart jeg forstår at det ikke er lett. Du er avhengi av et stoff som er veldig avhengihetsskapende.Det heter nikotin.

Du har vel din egen vilje du også?

Myndigheter verden over er våken for dette økende helseproblem, og tro du meg,det stopper ikke med dette.

Dette var til Anonym.1212[ Dette Innlegg er endret av: Em@lie den 2002-05-04 17:49 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til anonym som tror røykeforbud på utesteder vil føre til økt vold:

vold skyldes da ikke faktorer som f.eks. røyk!

Det er kun primitiv oppførsel dette kommer av.

Nytter ikke å skylde på hverken det ene eller det andre, her får folk ta seg sammen, og ikke legge skylda over på alle andre.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Til Ceilie B

Syns du sier veldig mye om deg selv som røyker.

"du røyker hvor/når du vil" skriver du og at vil ikke vi andre ha røyk på oss, så fløtt deg!

Ja, akkurat. Det er derfor myndigheter må tre regler nedover dere. Og det er for dere (de fleste)ikke er i stand til å forstå.

"Jeg driter i andre" holdningen som mange røykere har.

Og med den holdningen som du har og andre røykere, så er det ikke rart da, ikke en gang kommer det forslag fra røykere om hva som bør/kan gjøres. Nei, det må komme fra ikkerøykere og myndigheter.

Det er ingen som hindrer deg i å røyke deg inn i dauen, men dra ikke med deg andre. Det er bare det du blir bedt om. Syns du det er for meget forlangt??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan du oppfatter meg gir jeg egentlig blanke i.

Det er jo tydeligvis at du og det du mener er mer rett enn det jeg mener.

Så lenge jeg ikke gjør noe ulovlig, så synes jeg faktisk at du ikke har noe med det å gjøre. Det var du som trakk fram røykere på steder hvor det ikke er ulovlig å røyke. Jeg svarte på det. Er det ikke ulovlig, så røyker jeg. Om du står ved siden av meg, så er det du som bør flytte deg ja.

Hvis det er vanskelig for deg, så er det du som bør holde deg unna. Jeg bruker da heller mindre tid på steder hvor det er røykeforbud.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke mere rett det jeg mener, men

jeg vil ha den retten til å gå på utesteder uten å bli plaget av røyk.

Jeg spurte i forige innlegg, hvorfor tror du denne loven kommer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner faktisk ikke hvorfor denne loven kommer, det er jo diskriminering.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...