Gå til innhold

Røykfrie resturanter,barer og kafeer.


Em@lie

Anbefalte innlegg

Nå er det kommet forslag om at det skal bli røykeforbud på bare,restur,disco.

Har ikke næringen selv litt skyld i dette?

Det ble søkt om disp.fra kravet om adskilt røykesone da det kom. Det ble et system som ikke fungerer. Det er bare noen lapper på bord om at det ikke kan røykes her.

Røykere skriker at de ikke vil gå på plasser hvor dette blir innført. Jeg tror ikke noen slutter med å gå ut, siden dette vil gjelde alle utesteder.

Noen spår konkursras. I California fikk dem økt omsetning da dette blir innført. Hvorfor skal ikke det skje med Norge?

Jeg tror mange fler vil gå inn på ulike plasser som har vært umulig for de tidligere.Noen er allergisk, noen astmatisk, noen syns enkelt det er ubehagelig. Så er det de som vet hva passiv røyking fører til.

Dette forslaget kommer pga. alle de som ikke røyker. Næringen selv er veldig positiv til forslaget.

Leser i avisen i dag at i Tromsø,byen som er kjent for sitt uteliv er i ferd med å etablere den første rest. som er røykfri.

Hva mener du.????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser virkelig fram til å kunne gå ut på byen uten å bli røykforgiftet!

Det eneste stedet jeg opplever som fullstendig røykfritt er mitt eget hjem, hos oss er det røykfri sone!

Etter at jeg har begynt å slite med luftveisproblemer, ser jeg enda mer fram til å slippe røykplagene.

Det går da an å ha det gøy uten å røyke!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at 2/3 av Norges befolkning IKKE røyker, vil jeg ikke se noe problem med dette. En venninne som har vært i California sier at man der er storfornøyd med røykfrie utesteder.

Jeg har røykt, har sluttet og syns det er supert at det kanskje skal bli røykfritt. Tenk å slippe å måtte slepe seg i dusjen med en gang man våkner etter en tur på byn, fordi man stinker laaaangt mindre enn ellers.

Tenk hvor mye dritt de som jobber på disse stedene slipper å inn i kroppen. Rart de ikke har daua av kreft for lenge siden hele hopen, men fortsetter det slik som nå er det vel bare et spørsmål om tid!

Tenk å slippe å tråle byn på jakt etter et røykfritt lunsjsted, slik at man kan nyte et måltid uten å ha dårlig samvittighet for at barna utsettes for nikotin.

Jeg har lagt merke til at det er ihuga røykere som roper høyest mot dette, men jeg som x-røyker vet at det er godt mulig å ikke ha en sigarett i hendene i 4-5 timer og lengre er man skjelden ute når man er på byn.

Dessuten, det er ikke forbudt å røyke ute... ennå......12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper forslaget blir godkjent for da kan jeg ta meg en tur ut uten å bli sittende i en jævla røyksky, få rennende øyne og gå i dusjen kl 4 om natten.

Jeg tror ikke det blir så ille som alle røykerne vil ha det til. Der jeg går når jeg går ut, så går jo mesteparten av røykerne ut når de skal ta seg en blås uansett.

Ja til røykfrie restauranter, barer, nattklubber m.m.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DEILIG!!!!!!!!!!!

I Lillestrøm er det foressten et KJEMPEKOSELIG røykfitt utested. Det ble spådd konkurs, men det går kjempebra. Vi har nok ikke noe å bekymre oss for her.

icon_smile.gificon_smile.gificon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om utesteder ikke akkurat går konkurs, blir det nok snakket om en omsetningssvikt i en kortere overgangsperiode. (Er det når alle røykerne sitter hjemme i protest?)

Etterhvert vil det nok gå seg til igjen, og på sikt er jeg faktisk sikker på at dette er en ordning de langt fleste av oss vil komme til å sette pris på.

Den burde jo ha vært en selvfølge for lenge siden.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint for deg da.Du får stå utenfor å se på da, når vi andre sitter inne og koser oss med god mat og drikke icon_smile.gif

Er ikke dette utsagnet fra ismen et typisk røykerutsagn? Det er akkurat som om de går tilbake i trassalderen. Dumme mamma tar leken (les; røyken) min fra meg. Jeg vil ikke spise mat når mamma er dum. Barnet ender dermed opp sultent.

Hahahahahahahaha....dumme røykere!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var tåpelig svart,Løvemamma!

Godt jeg slipper og dele lokaler med sånne arrogante mennesker som deg!

Innsenderen spurte hva vi synes om at det skulle bli røykfritt,og jeg sa min mening.

Herregud,det må da være lov og ha forskjellig mening om ting!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker godt å festrøyke/koserøyke med venninner på kafe etc. Røyker ikke fast, og kommer ikke til å begynne med det heller. Vet med meg selv hvor godt det er å komme hjem fra fester der det ikke har blitt røyka inne. Da røyker jeg mindre selv, slipper å kjenne røykstanken i klær, hår etc dagen etter og blir også i bedre form!

Hadde det blitt totalforbud i utelivsbransjen hadde jeg selvfølgelig gått like mye ut, og i tillegg røyka mye mindre i sum.Positivt! Røykerne kan ta seg lufteturer ut når de ønsker det, det må de jo gjøre mange andre steder allerede.

Vennlig hilsen WAX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røyker, men tenker som så at dersom utestedene blir helt røykfrie vil det komme til å bli mye lettere for meg å slutte!

Har vært ute noen ganger og sittet på røykfri (pga det har vært fullt der hvor man kan røyke) -og egentlig er det helt greit. Selvom man røyker selv kan det fort bli VELDIG tett med røyk på utesteder!!

Forøvrig enig med Ismen -det der var et tåpelig innlegg, Løvemamma!! En ting er at jeg (og Ismen)røyker, og vi, som røykere, har lenge blitt påkrevd å respektere ikke-røykerne (j.fr. diverse røykelover osv), men da må jeg si at ikke-røykerne jammen får respektere røykerne også! (og da mener jeg selvsagt respektere som i respektere oss som mennesker). Akkurat nå var det ikke Ismen som var trassen og barnslig...

Men nok om det!

Dette var min mening om røykeloven.

Nelle icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra!!!!!!:)icon_smile.gif

jeg røyker ikke, og synes det er ubehagelig å få røyk i trynet hvor jeg snur og vender meg....

Må dusje etter at jeg har vært på byen. (Klokka 3- 4 om natta).

Og klærne må puttes en plass de ikke stinker (I vaskemaskina)

Stå på!!!!!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåpelig eller ikke...det er fakta.... bare å innse det, røykere er som forvokste barn som skriker etter godteri, jeg vet det, jeg har vært en, men har hatt vett nok til å bli voksen!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig enig med innlegget til Nelle!

Jeg er også en røyker og jeg hadde ikke sluttet og gå ut selvom det ble røykfritt.

Tror nok jeg syntes det hadde vært deilig med røykfrie utelokaler. Kjenner godt at den tette røykeimen ikke er noe god.

Hjemme hos meg er det totalt røykforbud inne. Jeg røyker ALDRI inne og ingen av mine gjester får lov til det.

Syntes det er så godt å slippe røyklukten i gardiner, sofa... Ja, overalt!!

Så hvis det blir røykeforbud på resturanger og discotek, har jeg bare et lite ønske: Sett opp noen krakker og askebeger ute!!!!! icon_smile.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg utrolig masse til å kunne gå ut uten å måtte ta medisiner først, legge alle klærne på verandaen når jeg kommer hjem, og dusje før jeg kan legge meg. Tror dette blir bra jeg icon_smile.gif De røykerene jeg kjenner synes faktisk det er deilig å være på fest hos oss der de må gå ut for å røyke. Da røyker de mindre, og ingen stinker etterpå. Tror utesteder i dag er ekkelt røykfyllte, både for de som røyker og de som ikke gjør det. For ikke å snakke om de stakkarene som jobber der.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg røyker ikke, men har aldri vært plaget av røykere på utesteder.

Synes kanskje totalforbud er å gå litt langt, men for min del spiller det jo uansett liten rolle.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første røykfrie i Tromsø? Jeg bor ikke langt fra Lillestrøm, og der har de åpnet en røykfri cafè... Det skjedde vel rundt månedsskiftet feb/mars, tar jeg ikke helt feil? Er der utrolig mye, lukter deilig eple-te og kaker der, KONSTANT! Og løvemamma, det er ikke fair av deg å si at alle røykere er som forvokste barn som skriker etter godteri, da skal jeg love deg at disse forvokste barna gror på trær. Røyker selv, men klarer fint å sitte på denne røykfrie cafèen og trekke frisk luft uten å få vondt i hodet fordi den ikke er røykfylt!

icon_smile.gif

-Mina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du Løvemamma!

Del av innlegget slettet.Moderator.

Jeg røyker! HVA vet du om meg?

Hvordan kan du være så kjepphøy å fordømme meg?

Diskuter saklig hvertfall!

Æsj! Du fremstiller deg selv som en bittelite menneske, fysj!

Om røykekuttet; syns det er greit jeg! Selv om jeg røyker, så skal det bli godt å puste inn ren luft og ikke stinke når man kommer hjem fra byn.

Kansje fler vil slutte å!

Vi kan røyke ute!

Adina1212[ Dette Innlegg er endret av: Hege den 2002-05-04 12:03 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt topp. Jeg røyker ikke selv, og hater følelsen dagen derpå med røykhoste og sår hals etter å ha pustet inn all dritten. Tror det da kan bli håp for mannen min og. Han har prøvt å slutte å røyke et par ganger. En gang holdt han opp i 4 mnd. men han sprakk en gang han var ute, og så var det på igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...